Gå til innhold

Rask innkallelse til CT av lungene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk til legen pga jeg spytter litt blod. Dette skjer ikke hver dag. Jeg hoster ikke opp blod. Jeg sliter heller ikke med tung pust og jeg trener som jeg pleier. Jeg har litt hovne lymfekjertler høyt oppe på halsen. Disse har ikke vokst. Legen undersøkte meg nøye. Og hun lyttet på lungene og sa det hørtes fint ut. Allikevel har jeg fått time til CT og lungeavdelingen på sykehus. Jeg var til lege for 6 dager siden. Jeg skal til CT i morgen. De sa på telefon at jeg var raskt prioritert. Jeg har time på lungeavdeling førstkommende torsdag. Dette skremmer livet av meg. Jeg er livredd for at det er lungekreft. Noe alvorlig må det jo være siden alt går så fort. Angsten og stresset er så stort at det lammer meg helt. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette. Men lurer på hvorfor det haster sånn, når jeg ikke har noen symptomer på lungesykdom. Hovne lymfekjertler kan vel være hva som helst.Noen som vet?

Anonymkode: 8df48...0cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det trenger ikke å være noe alvorlig, men de må jo starte et sted for å enten finne eller utelukke kreft. Er det i verste fall kreft så er det om og gjøre og komme under behandling for det så fort som mulig.

Du skal være glad for at det blir tatt så alvorlig, men jeg skjønner redselen din. 

Anonymkode: 3649e...61c

• Liker 5
Skrevet

De har kanskje fått en ledig time fordi en annen har utsatt sin. 

Anonymkode: b4bcd...d54

• Liker 1
Skrevet

De har nok noen kriterier for rask innkallelse, og blod kan være en av de. Det er på ingen måte sikkert at det er nok galt av den grunn. 
Skjønner at du er redd ❤️

Anonymkode: 9a2e2...1fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De har nok noen kriterier for rask innkallelse, og blod kan være en av de. Det er på ingen måte sikkert at det er nok galt av den grunn. 
Skjønner at du er redd ❤️

Anonymkode: 9a2e2...1fd

Men jeg hoster ikke blod. Det er bare litt i spyttet av og til om morgenen. Aldri utover dagen. Jeg trener også som jeg pleier. Har ingen symptomer på lungekreft ellers.

• Liker 1
Skrevet

Kan det komme fra magesekken? Sliter du med sure oppstøt/magesmerter/mye stress? Hvordan vet du forresten at det er blod i spyttet ditt, dersom det stemmer at du ikke hoster opp slim/spytt?

Anonymkode: d416a...d69

Skrevet

Bedre de sjekker en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg. Men skjønner at det blir en mer "redselsfylt" affære for man har en tendens til å tenke det verste.🥰 Jeg kjenner til det der. Relativt lite sannsynlig at det er lungekreft så lenge du ikke er 65 og røyker som en skorstein. Men prøv å se det positive i det og det er at du bare må gå rundt å spekulere i et par dager om hva det kan være og ikke i flere måneder. Mager trøst men det er nå ei trøst.

Forhåpentligvis så er alt i orden og om noe så er det en bagatell, skal krysse armer og bein for deg på torsdag. :hug:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det komme fra magesekken? Sliter du med sure oppstøt/magesmerter/mye stress? Hvordan vet du forresten at det er blod i spyttet ditt, dersom det stemmer at du ikke hoster opp slim/spytt?

Hva skulle det ellers være. Når jeg spytter, ser jeg jo at det er blod i det. Selv om det nesten er mørkt som sjokolade. Sliter ikke med sure oppstøt. Har mye stress i livet mitt.

Skrevet

Ta det helt med ro. Kriteriene for kjapp CT ligger der. Hovne lymfeknuter og hemptyse (hoste opp blod) er to av dem. Da kjører man i gang hele prosessen for sikkerhetsskyld. Virker veldig skummelt, men som regel er det ingenting. Men vi har et veldig bra system som enkelt luker ut benigne tilstander (ufarlig), mot maligne (kreft)

Anonymkode: e3bc9...64d

• Liker 7
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Bedre de sjekker en gang for mye enn en gang for lite tenker jeg. Men skjønner at det blir en mer "redselsfylt" affære for man har en tendens til å tenke det verste.🥰 Jeg kjenner til det der. Relativt lite sannsynlig at det er lungekreft så lenge du ikke er 65 og røyker som en skorstein. Men prøv å se det positive i det og det er at du bare må gå rundt å spekulere i et par dager om hva det kan være og ikke i flere måneder. Mager trøst men det er nå ei trøst.

Forhåpentligvis så er alt i orden og om noe så er det en bagatell, skal krysse armer og bein for deg på torsdag. :hug:

Takk skal du ha❤️ Jeg er 59 og røyker litt. Men ikke som en skorstein. Nå legger jeg i hvert fall sigarettene på hylla og det for godt.  Min mor var 59 da hun døde av lungekreft. Hun røykte som en svamp. Er sikkert derfor jeg er så redd. Har rett og slett dødsangst.

Skrevet
OPIgirl skrev (2 minutter siden):

Hva skulle det ellers være. Når jeg spytter, ser jeg jo at det er blod i det. Selv om det nesten er mørkt som sjokolade. Sliter ikke med sure oppstøt. Har mye stress i livet mitt.

Jeg mener bare at det like gjerne kan komme fra magesekk/spiserør som fra lunger. Mørkt blod= gammelt blod. Kan være startende magesår f eks om du plages med sviende smerter i magen. Flott med rask utredning så du slipper å vente for lenge. Masse lykke til, dette ordner seg 💪

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta det helt med ro. Kriteriene for kjapp CT ligger der. Hovne lymfeknuter og hemptyse (hoste opp blod) er to av dem. Da kjører man i gang hele prosessen for sikkerhetsskyld. Virker veldig skummelt, men som regel er det ingenting. Men vi har et veldig bra system som enkelt luker ut benigne tilstander (ufarlig), mot maligne (kreft)

Anonymkode: e3bc9...64d

Men jeg hoster ikke blod. Det er i spyttet om morgen. Maks to ganger i uka. Oftes bare en gang i uka.

Endret av OPIgirl
Skrevet
OPIgirl skrev (1 minutt siden):

Takk skal du ha❤️ Jeg er 59 og røyker litt. Men ikke som en skorstein. Nå legger jeg i hvert fall sigarettene på hylla og det for godt.  Min mor var 59 da hun døde av lungekreft. Hun røykte som en svamp. Er sikkert derfor jeg er så redd. Har rett og slett dødsangst.

Veldig bra at du slutter å røyke med tanke på din mors helsehistorie. Masse lykke til.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener bare at det like gjerne kan komme fra magesekk/spiserør som fra lunger. Mørkt blod= gammelt blod. Kan være startende magesår f eks om du plages med sviende smerter i magen. Flott med rask utredning så du slipper å vente for lenge. Masse lykke til, dette ordner seg 💪

Takk skal du ha💜

Skrevet

Veldig bra at du slutter å røyke med tanke på din mors helsehistorie. Masse lykke til.

Takk❤️🌹

Skrevet
OPIgirl skrev (1 minutt siden):

Forstår veldig godt at du er redd.

Håper du får fine prøveresultat tilbake, og du slutt med den røyken! 

Anonymkode: ab194...a2c

Skrevet

Forstår veldig godt at du er redd.

Håper du får fine prøveresultat tilbake, og du slutt med den røyken! 

Anonymkode: ab194...a2c

Jeg sluttet i dag. Takk for ønsker om fine prøveresultater. Klem👩‍❤️‍👩

• Liker 3
Skrevet

Forhåpentligvis er alt bra. Ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: b2486...694

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Forhåpentligvis er alt bra. Ønsker deg lykke til ❤️

Anonymkode: b2486...694

Takk snille du❤️🌹

Skrevet

Jeg forstår godt at du er redd, men jeg har minst en gang vært redd fordi alt har pekt mot noe alvorlig, og så var det ikke det. Barnet mitt hadde flere indikatorer på blodkreft, legen slo også på stortromma der, men det var heldigvis falsk alarm.

Jeg krysser fingrene for at det er falsk alarm for deg også, og oppi det hele er det positivt at du får raskt svar. 

Anonymkode: b781b...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...