Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2010 #81 Skrevet 16. februar 2010 Det forstår jeg faktisk veldig godt, det gjelder å ta den som har mest kometanse en kan få bruk for i luften, og man lærer mye nyttig i forsvaret. (du kan hjelpe folk på do, så forskjellen er stor.) Og dessuten sier du "lissom", hadde aldri vurdert en søker som hadde det i standardvokabularet sitt. Det er utrolig at alle i denne gamle tråden aksepterer å anvende en ikke kjønnsnøytral stillingsbetegnelse. Dette er da ikke lenger tillatt (dog muligens ikke straffbart(?))....
flauffy Skrevet 13. desember 2011 #82 Skrevet 13. desember 2011 Flyvertinnene representerer flyselskapet utad og dette handler i stor grad om salg og markedsføring. Derfor stilles det strenge krav til kvalifikasjoner. I tillegg til andre kvalifikasjoner er det selvfølgelig viktig med et velpleid ytre. I tillegg til å være blid og serviceinnstilt må du også ta deg bra ut. Det vil si at du er delikat. Trenger ikke å se ut som en fotomodell. Rekruttering av flyvertinner kan minne om adition. Du skal tørre å vise deg fram. Jeg snakker av erfaring fra flyselskap at ledelsen ønsker flyvertinner som ser bra ut/har utstråling og sjarm. Hvis de må velge mellom to som er like godt kvalifisert faglig, og den ene er pen og den andre stygg - så velger de den pene. Du bør være sosial og utadvendt i en slik jobb. Selve flyreisen med servering og småprat er ingenting i forhold til alt rundt. Jeg vet at det er litt for sent å kommentere denne linken,men til deg Gjest Attitude; jeg dessverre kjenner en dame som fikk stilling hos SAS som flyvertinne..Hun er en nå 44 år gammel førskole lærer.Hun er lite pen for å si det sånn ( ser 10 år eldre enn sin egen alder ),hun har blitt kastet ut fra skole da hun slo en unge,hun gikk til psykiater 1 år da hun klikket helt og i tillegg kjørte hun med vilje på min venninna da hun ikke sympatisert med henne! Bare som dere vet slike folk kan lure seg til stillinger som kabinpersonale..Helt grusom!Så jeg tror per i dag handler det ikke lenger om man er pen eller klok eller har utdanning/erfaring i service bransjen..
-Susanne- Skrevet 14. desember 2011 #83 Skrevet 14. desember 2011 (endret) Bare som dere vet slike folk kan lure seg til stillinger som kabinpersonale..Helt grusom!Så jeg tror per i dag handler det ikke lenger om man er pen eller klok eller har utdanning/erfaring i service bransjen.. Bare til opplysning har kabinpersonalet viktige sikkerhetsfunksjoner som de skal utføre i normal flight og i nodssituasjoner. Det er dette det i hovedsak blir lagt vekt på når det gjelder å få jobben man har søkt på. Erfaring som servitør evt. modell kommer langt bak i rekken. Endret 14. desember 2011 av -Susanne-
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2011 #84 Skrevet 14. desember 2011 Ser det står skrevet i denne tråden at enkelte sykepleiere velger å jobbe som flyvertinner. Jeg er utdannet sykepleier fra før, og har ca 410.000 i lønn nå. Vil jeg gå opp i lønn om jeg jobber som flyvertinne en stund? Hadde vært gøy å bare gjøre noe helt annet i et par år før jeg videreutdanner meg.
-Susanne- Skrevet 16. desember 2011 #85 Skrevet 16. desember 2011 Jeg er utdannet sykepleier fra før, og har ca 410.000 i lønn nå. Vil jeg gå opp i lønn om jeg jobber som flyvertinne en stund? Hadde vært gøy å bare gjøre noe helt annet i et par år før jeg videreutdanner meg. Nei! Og hvis jeg mot all formodning skulle ta feil ville jeg blitt sabla misunnelig på deg, fordi da tjener du mer enn meg som er pilot. Slik skal det altså ikke være. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #86 Skrevet 24. september 2013 Jeg er selv flyvertinne, og skjønner virkelig ikke hvor dere får dette bullshittet av informasjon dere har? Kan benekte masse av denne falske faktaen deres Anonymous poster hash: 226ec...db4
Katten Skrevet 15. oktober 2013 #87 Skrevet 15. oktober 2013 Er det noen her som kan fortelle meg litt om synskravet til flyvertinner? Når det står "må ha normalt godt syn", kan man ta ikke bruke linser? Jeg har minus 7,5 på begge øynene mine, er dette et hinder for å bli flyvertinne? Og er det iorden med forbedret syn etter synsoperasjon osv?
Wonders Skrevet 29. oktober 2013 #88 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg er selv flyvertinne, og skjønner virkelig ikke hvor dere får dette bullshittet av informasjon dere har? Kan benekte masse av denne falske faktaen deres Anonymous poster hash: 226ec...db4 eeeeehhhh ikke glem at denne tråen er fra 2006. Det har vært forandringer der på 7 år vil jeg tro. 1
charmisss Skrevet 29. oktober 2013 #89 Skrevet 29. oktober 2013 Jeg vet at det er litt for sent å kommentere denne linken,men til deg Gjest Attitude; jeg dessverre kjenner en dame som fikk stilling hos SAS som flyvertinne..Hun er en nå 44 år gammel førskole lærer.Hun er lite pen for å si det sånn ( ser 10 år eldre enn sin egen alder ),hun har blitt kastet ut fra skole da hun slo en unge,hun gikk til psykiater 1 år da hun klikket helt og i tillegg kjørte hun med vilje på min venninna da hun ikke sympatisert med henne! Bare som dere vet slike folk kan lure seg til stillinger som kabinpersonale..Helt grusom!Så jeg tror per i dag handler det ikke lenger om man er pen eller klok eller har utdanning/erfaring i service bransjen.. Akkurat det der nekter jeg å tro på. Man får overhodet ikke komme inn med noe slikt på rullebladet. Det er helt komplett umulig å lure noen her, de sjekker rulleblad, helseattester og du må inn for teste både det ene og det andre. Det er egne leger som er spesialister på dette og man får ikke godkjenning fra luftfartstilsynet om man har noe slikt på rullebladet. Og hvis det mot all formodning stemmer, så foreslår jeg at du sporenstreks tar kontakt med instans i flyselskapet så man får hevet dette kvinnemennesket ut av firmaet. Evt. tar kontakt med meg så skal jeg sørge for at det går til riktig person.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2016 #90 Skrevet 10. april 2016 Den 15.10.2013 at 18.13, Katten skrev: Er det noen her som kan fortelle meg litt om synskravet til flyvertinner? Når det står "må ha normalt godt syn", kan man ta ikke bruke linser? Jeg har minus 7,5 på begge øynene mine, er dette et hinder for å bli flyvertinne? Og er det iorden med forbedret syn etter synsoperasjon osv? Vet at dette er en gammel tråd, men er det noen som vet dette? Jeg har lest at man må ha synskrav 0,7 med eller uten korrigering. Anonymkode: ee6c3...2f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå