Gå til innhold

Flyvertinne


Grace

Anbefalte innlegg

Har alltid hatt lyst til å bli flyvertinne, var på Gardermoen i forigårs og må innrømme at lysten ikke ble mindre når jeg så disse damene (og mennene) i de flotte uniformene... Men jeg tror det er vanskelig å bli flyvertinne. Har hørt at SAS Braathens kun rekrutterer via bekjente og ved anbefalinger..

Har sett et kurs hos Ryanair nå, men vet ikke helt hvor lukrativt det er der.

Hvis noen har tips, råd eller erfaringer kom gjerne med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det hender rett som det er at Widerøe annonserer flyvertinnekurs iallefall. Hvordan det er i de andre selskapene vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på cocopuff sin blogg, så ser du iallefall at hun har søkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du er pen. Standarden på flyvertinnene har sunket i det siste, synes jeg.

Synes ikke det er så viktig.

Det viktigste er at de kan god service. Og kan takle en krisesituajon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mito24
Synes ikke det er så viktig.

Det viktigste er at de kan god service. Og kan takle en krisesituajon.

Flyvertinner er 90% utseendet og 10% service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer du ikke inn nå, så utdann deg til sykepleier mens du venter. Da kommer du garantert først i køen ved inntak ;)

+ at da har du en fin og allsidig utdannelse å falle tilbake på da pensjonsalderen for flyvertinner er relativt lav.

Endret av birgitte242
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Flyvertinner er 90% utseendet og 10% service.

Så viss det skulle oppstå en krisesituasjon foretrekker du heller en pen flyvertinne framfor en som kan førstehjelp? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

For ca 6 år siden var jeg på jobbintervju på SAS.Var faktisk en grusom dag....Prosessen begynte med en skriftlig søknad på engelsk(de sender deg skjema med masse spørsmål),samt et bilde av meg selv.Deretter måtte jeg dra til Oslo (bor i Bergen) for et heldagsintervju på Fornebu.Der var det ca 20 andre som hadde kommet videre,og dagen gikk ut på å gjøre forskjellige intervjuer,snakke på engelsk framfor en "jury" og medsøkere,praktiske oppgaver alene og i grupper,gruppesamtaler m.m-.Og hele tiden var det folk som observerte hver enkelt og tok notater,-tilogmed i pausene.

Ellers må du ha godt syn,være over en viss høyde(tror det var 164cm),snakke minst to fremmedspråk m.m.

De som kom videre (det gjorde ikke jeg,nei ;) )måtte ha intervjuer med psykologer,andre typer intervjuer,m.m.,før de evt kunne dra til Sverige på flyvertinnekurs(som er ubetalt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, skjønner ikke at noen kan ha så stor lyst til å bli flyvertinne?!

For meg er de serveringsdamer som jobber i et meget trangt arbeidsmiljø.

Hvilken glede er det i å skyve serveringsvogna mellom seterekkene?

Eller stå og vise hvordan du tar på deg redningsvesten?

Synes heller synd på dem jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, vel. Man må bare bære over med dem.

Er nok ikke de skarpeste knivene i skuffen som blir servitører i lufta vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mito24
Så viss det skulle oppstå en krisesituasjon foretrekker du heller en pen flyvertinne framfor en som kan førstehjelp? ;)

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å holde seg til tema?! :frustrert:

Om flyvertinner skal være pene, er lure eller hva, det kan dere starte deres egen tråd om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjesta

Jeg vet om ei jente som var ferdig utdannet lærer, men som allikevel velger å jobbe som kabinpersonale, så lønna er tydeligvis helt OK. Flyvertinne var drømmeyrket mitt også da jeg var 9-10 år gammel :)

Ryanair har jeg lest? sett på TV? mye dritt om, at de betaler luselønn og utnytter de ansatte.

Endret av Elphaba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stewardess
Har alltid hatt lyst til å bli flyvertinne, var på Gardermoen i forigårs og må innrømme at lysten ikke ble mindre når jeg så disse damene (og mennene) i de flotte uniformene... Men jeg tror det er vanskelig å bli flyvertinne. Har hørt at SAS Braathens kun rekrutterer via bekjente og ved anbefalinger..

Har sett et kurs hos Ryanair nå, men vet ikke helt hvor lukrativt det er der.

Hvis noen har tips, råd eller erfaringer kom gjerne med det.. :)

Hva er det som frister? Kun uniformen? det er hardt arbeide og dårlig lønn.

Det er krav om at du må ha god fysisk/psykisk helse. Språk må du mestre. Engelsk, og det er fint om du kan et fremmedspråk til.

førstehelp og sikkerhet får du lært-

De senere år har sykepleiere blitt foretrukket, flere har begynt pga derwes dårlige lønn.

Det er en kafe i luften.....har du drømt om å jobbe på kafe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kafe i luften.....har du drømt om å jobbe på kafe?

Det er LITT mer enn det da. Du må kunne, og får oppleve mer som flyvertinne enn på kafémedarbeider.

Dårligere lønn enn hva? Alt er relativt.

Ryanair har fått dårlig omtale, men man skal ikke tro på alt man ser på tv og leser i aviser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...