Gå til innhold

Flyvertinne


Grace

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -eline-
Norwegian søker etter flyvertinnelærlinger her.

Det opplegget der hørtes veldig mye bedre ut enn det de visstnok (utfra den filmen jeg så) tilbyr hos Ryanair. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninde i Braatens, og hun sier Widerø skal være flinke, men jeg har prøvd å få info om kusj en god stund nå, de er jo umulige å få tak i!

Vil nok se meg om for andre steder. Dubai annonsen er ett år gammel :grine:

Ellers ville jeg nok ikke hatt base der heller da, helst Gardermoen eller København...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har alltid hatt lyst til å bli flyvertinne, var på Gardermoen i forigårs og må innrømme at lysten ikke ble mindre når jeg så disse damene (og mennene) i de flotte uniformene... Men jeg tror det er vanskelig å bli flyvertinne. Har hørt at SAS Braathens kun rekrutterer via bekjente og ved anbefalinger..

Har sett et kurs hos Ryanair nå, men vet ikke helt hvor lukrativt det er der.

Hvis noen har tips, råd eller erfaringer kom gjerne med det.. :)

Hva er det som erlukrativt? det er ikke uniformen som gjør jobben for deg.

Ser på det som en kafe i luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyvertinne?

Synes dette høres spennende ut jeg også :)

Hva er egentlig standar lønn for en flyvertinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hej alle sammen! Maa si det er mye uvitende, triste personer som kommer med kommentarer om flyvertinner paa denne siden. Dere vet ingenting! Jeg har vaert flyvertinne i Emirates Airlines i Dubai i 1 aar naa. Jeg skal snart til Brisbane, min layover der er 4 dager. Vi serverer kaffe, vi gir passasjerene er komfortabel reise, vi smiler. Men du er dum om du tror det er alt vi gjoer... Jeg har en 3-aarig Bachelor of Business. Dette er en jobb jeg har valgt. Og det har jeg gode grunner til.. Lykke til for Dere som tester ut dette yrket, gled dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Jeg er ny her på kvinneguiden, etter at jeg tilfeldingvis kom innom denne samtalen om flyvertinner...

Jeg er både enig med flere ang. det de sier, men synes også at noen kunne spart seg for sine meninger...

Jeg har selv søkt meg inn som lærling i norwegian, og det håper jeg blir aktuelt!

Jeg er kjempeinteressert i språk og møte nye mennesker, og å jobbe med andre som også deler disse interessene, virker kjemespennende!

Selv er jeg en veldig evnerik og flink person skolemessig, men føler at å studere ikke er tingen for meg, da jeg rett og slett er veldig skolselei og vil begynne med en mer praktisk utdanning. Jeg får nok av ganger høre at jeg er "for flink" til å bli flyvertinne, at jeg burde studere både det ene og det andre. Men jeg har innsett at ingen har rett til å verken fortelle meg eller forvente hva jeg skal bli.

Det er dette jeg har lyst til, og det er dette jeg ønsker å gjøre.

Så du som sier at du ikke sjønner at noen vil bli flyvertinne, har du prøvd?

Jeg er dritt lei av folk som dømmer uten å ha anelse på hva de egentlig snakker om. Følg hjertet, gjør hva du vil.

Ellers, til dere som ER flyvertinner...har dere noen tips til ei jente på 20 år som nå kanskje skal begi seg inn på det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Gjest_Annie_*

Hei,

Jeg ønsker å skifte yrke. Er veldig komplisert på jobben min nå..(personlige greier) Har jobbet som servitør i Color line i tre år. Før det jobbet jeg som servitør, ca. 4 år tilsammen, på land. Vurderte å være i lufta istedet. Er utdannet servitør, og kan norsk, svensk, engelsk, og noe tysk..

Håper det er noen flyvertinner her som kan fortelle meg litt om hvordan det er å jobbe høyt oppe i lufta.

Hvordan er arbeidsdagene deres?

Er det 14 dager på og 14 dager av? eller færre?

Hvordan begynner og slutter arbeidsdagen deres?

Dere som jobber på innenlandsruter..drar dere hjem på ettermiddagen/kvelden?

Håper noen tar seg litt tid å svare. På forhånd, Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Attitude_*

Flyvertinnene representerer flyselskapet utad og dette handler i stor grad om salg og markedsføring. Derfor stilles det strenge krav til kvalifikasjoner. I tillegg til andre kvalifikasjoner er det selvfølgelig viktig med et velpleid ytre. I tillegg til å være blid og serviceinnstilt må du også ta deg bra ut. Det vil si at du er delikat. Trenger ikke å se ut som en fotomodell. Rekruttering av flyvertinner kan minne om adition. Du skal tørre å vise deg fram. Jeg snakker av erfaring fra flyselskap at ledelsen ønsker flyvertinner som ser bra ut/har utstråling og sjarm. Hvis de må velge mellom to som er like godt kvalifisert faglig, og den ene er pen og den andre stygg - så velger de den pene.

Du bør være sosial og utadvendt i en slik jobb. Selve flyreisen med servering og småprat er ingenting i forhold til alt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Kine Jeanette
Har alltid hatt lyst til å bli flyvertinne, var på Gardermoen i forigårs og må innrømme at lysten ikke ble mindre når jeg så disse damene (og mennene) i de flotte uniformene... Men jeg tror det er vanskelig å bli flyvertinne. Har hørt at SAS Braathens kun rekrutterer via bekjente og ved anbefalinger..

Har sett et kurs hos Ryanair nå, men vet ikke helt hvor lukrativt det er der.

Hvis noen har tips, råd eller erfaringer kom gjerne med det.. :)

Heihei.

Var nettopp på ferie på Mallorca, og da fløy vi med Iberworld Airlines. Det er et spansk, meget bra flyselskap med ganske bra standard, og god service.

Om du synes dette høres bra ut, kan du gå inn på; www.iberworld.com. Der kan du lese om selskapet, krav & skrive søknad om du vil det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en åpen søknad til SAS - det hjelper med en anbefaling, men de rekrutterer ikke bare på basis av det.

På den annen side hjelper det alltid å ha ringt på forhånd, da kan du jo spørre litt om rekrutteringsprossessen,om de har planlagte inntak/ kurs nå etc. Forbered deg godt. Widerø er samme konsernet, men har eget inntak da de er eget selskap. Ryan air... vet ikke helt.

Hva med Norwegian? Lufthansa? etc.

Lønn - vel du kan leve av den og så har de jo diett.

Synes i hvertfall du skal prøve - sjekk det ut :)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_Julie_*

Det kunne jo være interessant å høre hvor høy lønnen er, nå ble jeg nysgjerrig:

Hvor mye tjener en flyvertinne i et selskap som f.eks. SAS, i begynnerlønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke selv flyvertinne, men kjenner et par som er det.

Primæroppgaven til flyvertinner/flyverter er å sørge for sikkerheten, så jeg er lykkelig så lenge jeg slipper å se flyvertinner gjøre hovedoppgaven sin.

De jeg kjenner som er flyvertinner stortrives med jobben sin. Men det er vanskelig å kombinere med småbarn om du er alene med dem. Som single tror jeg det er veldig ok. Jeg har forstått det sånn at det kan være litt vanskelig å få base der man ønsker, spesielt i de store byene, slik som Oslo og Bergen. Lønnen er bra, flere goder, bl.a. billige flybilletter og spennende turer, men ubekvem arbeidstid og lange dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Camilla_*
Det er LITT mer enn det da. Du må kunne, og får oppleve mer som flyvertinne enn på kafémedarbeider.

Dårligere lønn enn hva? Alt er relativt.

Ryanair har fått dårlig omtale, men man skal ikke tro på alt man ser på tv og leser i aviser!

Det er ikke som en kafe i luften da! Tenk på alt man får oppleve! Mange nye mennesker fra andre kulturer, andre land.. Lære å mestre språk.. Høres utrolig interressant ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_meg_*
Uffameg, skjønner ikke at noen kan ha så stor lyst til å bli flyvertinne?!

For meg er de serveringsdamer som jobber i et meget trangt arbeidsmiljø.

Hvilken glede er det i å skyve serveringsvogna mellom seterekkene?

Eller stå og vise hvordan du tar på deg redningsvesten?

Synes heller synd på dem jeg!

Jada, dette var festlig lesing.

Er flyvertinne på 12.året, og jeg kan informere om at mine kolleger består av tidligere advokater, leger, lærere og politifolk-for å nevne noen yrkesgrupper. Og om de ikke er de skarpeste knivene i skuffen-fortell meg hva som er gjennomsnittlig IQ i familien din!!

Jeg skal tenke på deg neste gang jeg på en vanlig onsdag vandrer rundt før jul i New York og gjør unna alle julegavene mine, samt slikker sol ved bassenget i Bangkok noen dager etterpå. Og når jeg på fritiden min reiser til destinasjoner lommeboken din aldri vil ha råd til..For å kunne ha masse fri, tjene godt (rundt 100 000 skattefritt i diettpenger i tillegg til lønn) og oppleve masse i jobben min, kan jeg godt servere alt fra gamle damer, fulle sjøfolk og supermodeller litt mat og drikke. Så, la meg få høre, hva gjør din jobb så bra? just curious!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...