Gå til innhold

Like vondt i "nyrene" på dag 3 av antibiotikakuren. Bør jeg ringe legevakten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke de klassiske tegnene på uvi. Ikke svir det, men er litt oftere på do kanskje. Kjenner det i magen og bak på ryggen (nyrene). Tok hjemmetest og legen godkjente på tlf. Gått på billigversjonen av selexid da det var tomt på apoteket. 

Bør jeg ringe legevakten i morgen? Har ikke feber, bare vondt... Vondt å bøye seg fremover og også å ligge på ryggen. 

 

Anonymkode: e5871...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tatt urinprøve som legen har sendt til dyrkning? 
 

Jeg ville absolutt ringt legen. At bakterien som (sannsynligvis) har infisert nyrene dine er følsomme for Selexid er slettes ikke sikkert. Dessuten kan den manglende behandlingsresponsen også skyldes at det ikke er nyrebekkenbetennelse du har.

Hva er symptomene dine? Hvor har du vondt, nøyaktig? 

Anonymkode: 20415...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt urinprøve som legen har sendt til dyrkning? 
 

Jeg ville absolutt ringt legen. At bakterien som (sannsynligvis) har infisert nyrene dine er følsomme for Selexid er slettes ikke sikkert. Dessuten kan den manglende behandlingsresponsen også skyldes at det ikke er nyrebekkenbetennelse du har.

Hva er symptomene dine? Hvor har du vondt, nøyaktig? 

Anonymkode: 20415...835

Ble ikke sendt til dyrkning. Har vondt foran i magen, ved skambeinet, men mest vondt i i området der nyrene er. Virker mer som et stramt, bredt belte jeg har rundt livet på en måte. 

Det ga utslag på urinveisinfeksjon, så vil tro det stemmer. For et år siden fikk jeg det samme, da gikk d opp mot nyrene. Men da var det verre enn nå. Problemet er at det kommer så brått på meg, altså fra svært få symptomer til pang! 

Anonymkode: e5871...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring legevakt å si du er bekymret for at du har nyrebekkenbetennelse. De kan nok fortelle deg om du bør ta en tur dit for undersøkelse.

Anonymkode: bc6c0...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...