Gå til innhold

ADHDmann's hyperaktive hjørne


ADHDmann

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Long time no se ...

Så tar jeg en tur innom min egen dagbok igjen. Ikke mye jeg har skrevet her gitt..

Først takk til alle dere som har vært innom her - Tusen takk!

Det har vært en tullete høst, masse frem og tilbake med utredninger og diagnoser.

Jeg har altså diagnosen ADHD/Asperger, men fikk etter en ny utredning - som var langt mindre omfattende enn den første - beskjed om at jeg hadde bipolar lidelse 2. Jeg kjente meg overhodet ikke igjen i denne diagnosen, men ble enig med psykiateren om å prøve medisin for bipolar. Merket etter ca en uke at dette var totalt feil - ble helt tullete av denne medisinen. Sluttet med denne og merket straks bedring, men det satt i i flere uker etterpå. Psykiateren min sa at hun ikke kunne hjelpe meg og søkte om at jeg skulle innlegges for observasjon - hva nå det enn skal være godt for. Først nå i det siste har jeg klart å stable meg sånn passe på bena igjen. Tilbake til utgangspunktet - får ikke riktig medisin og føler at jeg nærmest må starte på nytt igjen.

Måtte også slutte på skolen, og jeg som hadde gledd meg slik til å endelig starte med noe ...

Nå går jeg i rundt uvissheten igjen - vet ikke hvem som kan hjelpe meg. Har snakket med dem som stilte den første diagnosen og blitt enige om at legen min bør ta kontakt med dem slik at vi kan finne en løsning på dette. :forvirra:

Endret av ADHDmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart hvordan tiden skiller hendelser, og hvor vansklelig det er å se at noen hendelser henger sammen selv om de er skilt langt fra hverandre i tid.

Jeg har selv svært vanskelig for å forholde meg til tiden - det er akkurat som om alt skjer på engang - og som om alt sammen blandes sammen til en eneste stor gryte av hendelser. Der koker og syder det hele tiden. Av og til kommer det opp to eller flere bobler som jeg ser har sammenheng med hverandre. Det er da jeg forstår hvorfor denne hendelsen kom akkurat der og da.

Tiden er på mange måter vår venn når den får oss til å komme over sorg og smerte, men den kan også være vår uvenn når den skiller hendelser som kan få oss til å forstå.

Det er ofte slik, at når jeg for en tid siden, kanskje for lenge siden, har skapt en følelse hos et annet menneske, så har jeg så utrolig vanskelig for å gjenkjenne når resultatet av denne følelsen oppstår i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig når ikke de forskjellige instansene i helsevesenet kan snakke sammen. Det blir mye ekstrajobb ut av det.

Ønsker deg og dine er god jul :nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...