AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #41 Skrevet 21. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: VI LEVER ALLE UNDER ET JÆVLA ENORMT PRESS OM DAGEN! Økonomisk, jobbmessig, sosialt, frykt... ALLE har kortere lunte, alle er slitne, alle er like viktige. Anonymkode: 9e0c7...f9d Dette Anonymkode: c27b8...508 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #42 Skrevet 21. november 2020 Jeg forstår dere godt. Dessverre er det slik over hele linjen. Jeg jobber i helsevesenet og må stadig huke av for brudd på aml når ansatte går tredje dobbeltskift i uken, eller ikke har hatt lovpålagt hviletid på aldri så lenge. Mange er i karantene, og alle som kan prøver å stille opp for hverandre. Vi står i dette samlet. Jeg har lyst ut stillinger i håp om å rekruttere flere, men jeg kan ikke ansette hvem som helst. Så da gjenstår det bare å brette opp ermene og håpe på vaksine om ikke så altfor lenge. Anonymkode: 8244a...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #43 Skrevet 21. november 2020 Ø 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver p forklare deg at det er sånn for mange akkurat nå. Og det virker som om bhg ansatte ikke skjønner at de strengt tatt jobber i et serviceyrke. Et serviceyrke der dere må lære dere å kommunisere m mangeulike folk, og slutte å ta alt så j personlig at det blir barnslig. jeg jobber m mennesker selv. 25% av dem er spinn gærne. Helt koko. Men jeg kan ikke bli sint og sur fordi dere sånn og ikke forstår. Jeg må takle det annnerledes. og sånn er det i mange yrker. Det er som om bhg ansatte er en gjeng unger. alledisse sutretrådene virker MOT sin hensikt. Anonymkode: c27b8...508 Mange starter å jobbe i barnehagen da de ønsker å følge barnas utvikling. Barnehagen er en pedagogisk virksomhet om det første møtet med utdanningsløpet. Derimot er det en del foreldre som tror at det er et serviceyrke, men dette stemmer ikke. Barnehagen skal samarbeide med hjemmet for å sørge for barnets beste, ikke stå på pinne for foreldrene. Anonymkode: 619e3...213 15
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #44 Skrevet 21. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes du også det når du vet at TS jobber gratis overtid? For det er det vi gjør. Avspasering får vi ikke tatt ut pga lav bemanning og hvert år slettes opptjente timer. Anonymkode: 3c0b4...ce3 Vi har lovparagrafer mot dette. Benytt dem. Anonymkode: 76486...f0d 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #45 Skrevet 21. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ø Mange starter å jobbe i barnehagen da de ønsker å følge barnas utvikling. Barnehagen er en pedagogisk virksomhet om det første møtet med utdanningsløpet. Derimot er det en del foreldre som tror at det er et serviceyrke, men dette stemmer ikke. Barnehagen skal samarbeide med hjemmet for å sørge for barnets beste, ikke stå på pinne for foreldrene. Anonymkode: 619e3...213 Ikke stå på pinne, men sørge for at alt er på stell og at dere gir god omsorg når barna er i barnehagen. Visse ting kan kreves ja. Du er ikke der fordi du er hyggelig å gjør en gratis tjeneste. Du er ansatt i en bedrift og plikter å gjøre oppgavene det innebærer. Det er åpenbart at foreldre har enn viss forventning til hva god omsorg sksl være Anonymkode: 76486...f0d 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #46 Skrevet 21. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å bare senke forventningene og akseptere at akkurat nå klarer man ikke levere et 100% optimalt resultat? Man gjør sitt beste, og vi får akseptere at det er godt nok! Hvorfor skal alt være perfekt hele tiden? Livet og verden er ikke perfekt! Og vi mennesker er heller ikke perfekte. Senk skuldrene og prøv å få litt perspektiv på ting. Vi bor i Norge, og lider ingen nød, sammenlignet m andre land. Barn dør ikke av å ha vikarer rundt seg. Om 1 år husker de ikke dette uansett. Anonymkode: e44d0...682 Håper du ikke har barn. Anonymkode: 76486...f0d 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #47 Skrevet 21. november 2020 32 minutter siden, AnonymBruker said: Ø Mange starter å jobbe i barnehagen da de ønsker å følge barnas utvikling. Barnehagen er en pedagogisk virksomhet om det første møtet med utdanningsløpet. Derimot er det en del foreldre som tror at det er et serviceyrke, men dette stemmer ikke. Barnehagen skal samarbeide med hjemmet for å sørge for barnets beste, ikke stå på pinne for foreldrene. Anonymkode: 619e3...213 Snakk om å tolke ting helt bokstavelig..... Hvis du jobber med barn og tror at du ikke må handtere kommunikasjon og relasjoner med svært mange typer mennesker, lurer jeg virkelig på hva dere lærer på studiet. Service bør være en integrert del av det som omhandler kommunikasjon. Hvorfor kjører dere brukerundersøkelser hvis dere overhode ikke vil ha tilbakemeldinger på hva foreldre er fornøyde med og ikke? Nå har jeg dyktige folk i bhg til barnet mitt, og jegvelger å tro det er flest slike folk i dette yrket. Men disse trådene her inne med bhg ansatte som lufter frustrasjon, er høyst uprofesjonelle for å si det slik. Det virker mest som om de som starter slike tråder ikke skjønner hva jobben innebærer. De fleste skjønner. De fleste er hyggelige. De fleste er som meg: vil at ansatte ibhg skal ha tid til å gjøre en god jobb, men noen er kokobananas. Og i bhg møter du ikke pålagt nær alle. For mange av disse som jeg møter som «foreldre» hadde aldri fått lov å ha omsorg for et barn......men vi må faktisk likevel forholde oss til dem. Service. Om du liker det eller ikke, så forventer jeg service i barnehage. Service som gir et godt pedagogisk tilbud, trøster og gir trygghet mens jeg er på jobb og drar inn penger til familien. tror dere trenger å endre litt på studieplanen jeg. Anonymkode: c27b8...508 6
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #48 Skrevet 22. november 2020 Kjenner jeg blir provosert at innlegget ditt. Er selv helsepersonell og jobber i mye større risiko for selv å få korona. Du ser meg forresten på jobb klokka 08 og kl. 20 samme kveld. Du har fri helger og helligdager, det har ikke vi. Det er tøft for mange nå.. Anonymkode: a32b4...79a 8
Luckiness Skrevet 22. november 2020 #49 Skrevet 22. november 2020 I «vår» barnehage er det regler for henting/levering. Vi har fått Mail, infoskriv og det er oppslag på inngangsdøren. De fleste følger disse reglene. Da blir hvertfall levere/hentesituasjoner bedre. De ansatte slipper å skulle kle på/av alle og kan heller være inne i avd med de barna som er der. I starten av pandemien leverte vi utenfor, det ble mye ekstra jobb for de ansatte. Vi har også matpakke med for alle måltider. De ansatte trenger ikke da å bruke tid på tilbereding av måltider. Det har vært noen ganger at turer o.l. Har blitt avlyst. Vet ikke alltid grunn. Men antar det er pga sykdom eller ukjente vikarer. Heldigvis bruker barnehagen ofte ansatte fra andre avdelinger ved behov for vikar. Jada, jeg vet risikoen for å spre smitte fra en avd til en annen. Men barna er tryggere på en de kjenner og jeg vil tro det er mer hjelp for den/de ansatte som har vikar i avdelingen. Da får de faktisk mer hjelp enn ved en ukjent som barna ikke er trygg på og ikke går til. Men et tips til din avd/barnehage: ikke informer akkurat om hvilken dag det skal være tur, juleverksted o.l. Istedenfor ukeplan kan dere liste opp aktiviteter som skal gjøres i løpet av måneden. Sørg for å få gjort kjekke aktiviteter de dagene dere er nok og kjent personale. Ikke heng deg/dere for mye opp i faste dager for de ulike aktivitetene. Det er en annerledes hverdag for oss alle nå. Men man bør unngå at barna får flere «nederlag» enn nødvendig i en slik hverdag. Veldig kjedelig for barna når flere aktiviteter som har vært avtalt/snakket om/står på planen blir avlyst. Bedre å møte dem med « i dag skal vi ha juleverksted» og faktisk gjennomføre det fordi dere vet dere kan den dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #50 Skrevet 22. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. Anonymkode: 74e79...7eb Buhu. Barnehagen vår har innskrenket åpningstid nå, fra 8-16. Så du så meg neppe verken 07:30 eller 17. Faktisk har du aldri noensinne sett meg ved de klokkeslettene. Barnehagen har vært stengt i en runde i høst, fordi EN ANSATT hadde covid. Men fortsett gjerne å vær redd for barna som drar hjem til foreldre på hjemmekontor du. Innbill deg at du selv er mye mer utsatt for smitte i barnehagen enn det barna er. Anonymkode: 96a3e...2f5 4
Mellion Skrevet 22. november 2020 #51 Skrevet 22. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Buhu. Barnehagen vår har innskrenket åpningstid nå, fra 8-16. Så du så meg neppe verken 07:30 eller 17. Faktisk har du aldri noensinne sett meg ved de klokkeslettene. Barnehagen har vært stengt i en runde i høst, fordi EN ANSATT hadde covid. Men fortsett gjerne å vær redd for barna som drar hjem til foreldre på hjemmekontor du. Innbill deg at du selv er mye mer utsatt for smitte i barnehagen enn det barna er. Anonymkode: 96a3e...2f5 Hæ? Håper virkelig ikke du har barn. Får en holding 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #52 Skrevet 22. november 2020 7 minutter siden, Mellion skrev: Hæ? Håper virkelig ikke du har barn. Får en holding Hæ? Fortell meg hvorfor det jeg skriver gjør meg uegnet som mor. Anonymkode: 96a3e...2f5 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #53 Skrevet 22. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som vikar i Manpower og vil veldig gjerne steppe inn, men har ikke fått et eneste oppdrag på halvannen uke. Det med økonomien hørtes riktigere ut... Anonymkode: 0df66...d36 Og du bor antagelig da på et sted uten særlig smitte. Anonymkode: 755b1...df4
Emilie2019 Skrevet 22. november 2020 #54 Skrevet 22. november 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. Anonymkode: 74e79...7eb Mitt første barn skal snart begynne i barnehage og jeg har allerede tenkt meg frem til at de ansatte i den barnehagen blir som min familie. De skal hjelpe meg å oppdra mitt barn, og de blir en enorm del av hans liv. Jeg kommer alltid til å kjøpe julegave og bursdagsgave til dem, i forsøk på å formidle hvor takknemlig jeg er for den innsatsen de gjør for MITT mest dyrebare. Jeg håper du klarer å kjenne på hvor viktig du er. At du spiller en enormt viktig rolle i 15+ barns liv, hvert eneste år resten av din karriere. Du kommer til å påvirke dem, forme dem, bygge dem. Unge små mennesker som skal bygge samfunnet. Du er viktig! 7
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #55 Skrevet 22. november 2020 Jeg leverer barent mitt i bhg hver dag og drar på jobb i en stor dagligvarebutikk. Det har ikke vært normale tilsatnder der heller siden mars. Folk er ikke flinke til å holde avstand, ikke ta på varer de ikke skal ha osv. Jeg er også sliten og lei av dette her. Og nå begynner julehandelen for fullt.. Anonymkode: b5612...d72 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #56 Skrevet 22. november 2020 15 minutter siden, Emilie2019 skrev: Mitt første barn skal snart begynne i barnehage og jeg har allerede tenkt meg frem til at de ansatte i den barnehagen blir som min familie. De skal hjelpe meg å oppdra mitt barn, og de blir en enorm del av hans liv. Jeg kommer alltid til å kjøpe julegave og bursdagsgave til dem, i forsøk på å formidle hvor takknemlig jeg er for den innsatsen de gjør for MITT mest dyrebare. Jeg håper du klarer å kjenne på hvor viktig du er. At du spiller en enormt viktig rolle i 15+ barns liv, hvert eneste år resten av din karriere. Du kommer til å påvirke dem, forme dem, bygge dem. Unge små mennesker som skal bygge samfunnet. Du er viktig! Sjarmerende naivt 😘 Tror du virkelig det er de samme ansatte som kommer til å følge barnet ditt år etter år i barnehagen? Anonymkode: 96a3e...2f5 5
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #57 Skrevet 22. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å tolke ting helt bokstavelig..... Hvis du jobber med barn og tror at du ikke må handtere kommunikasjon og relasjoner med svært mange typer mennesker, lurer jeg virkelig på hva dere lærer på studiet. Service bør være en integrert del av det som omhandler kommunikasjon. Hvorfor kjører dere brukerundersøkelser hvis dere overhode ikke vil ha tilbakemeldinger på hva foreldre er fornøyde med og ikke? Nå har jeg dyktige folk i bhg til barnet mitt, og jegvelger å tro det er flest slike folk i dette yrket. Men disse trådene her inne med bhg ansatte som lufter frustrasjon, er høyst uprofesjonelle for å si det slik. Det virker mest som om de som starter slike tråder ikke skjønner hva jobben innebærer. De fleste skjønner. De fleste er hyggelige. De fleste er som meg: vil at ansatte ibhg skal ha tid til å gjøre en god jobb, men noen er kokobananas. Og i bhg møter du ikke pålagt nær alle. For mange av disse som jeg møter som «foreldre» hadde aldri fått lov å ha omsorg for et barn......men vi må faktisk likevel forholde oss til dem. Service. Om du liker det eller ikke, så forventer jeg service i barnehage. Service som gir et godt pedagogisk tilbud, trøster og gir trygghet mens jeg er på jobb og drar inn penger til familien. tror dere trenger å endre litt på studieplanen jeg. Anonymkode: c27b8...508 Jeg tror vedkommende mente urimelige krav fra foreldre. De fleste foreldre er veldig samarbeidsvillige mens det alltid finnes noen som skaper vanskeligheter for personalet. Jeg er forøvrig enig med deg at man som ansatt i barnehage må hanskes med mange forskjellige mennesker, og at det er uprofesjonelt og legge ut om vanskelige foreldre på KG. Anonymkode: f1ed2...a12 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #58 Skrevet 22. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å tolke ting helt bokstavelig..... Hvis du jobber med barn og tror at du ikke må handtere kommunikasjon og relasjoner med svært mange typer mennesker, lurer jeg virkelig på hva dere lærer på studiet. Service bør være en integrert del av det som omhandler kommunikasjon. Hvorfor kjører dere brukerundersøkelser hvis dere overhode ikke vil ha tilbakemeldinger på hva foreldre er fornøyde med og ikke? Nå har jeg dyktige folk i bhg til barnet mitt, og jegvelger å tro det er flest slike folk i dette yrket. Men disse trådene her inne med bhg ansatte som lufter frustrasjon, er høyst uprofesjonelle for å si det slik. Det virker mest som om de som starter slike tråder ikke skjønner hva jobben innebærer. De fleste skjønner. De fleste er hyggelige. De fleste er som meg: vil at ansatte ibhg skal ha tid til å gjøre en god jobb, men noen er kokobananas. Og i bhg møter du ikke pålagt nær alle. For mange av disse som jeg møter som «foreldre» hadde aldri fått lov å ha omsorg for et barn......men vi må faktisk likevel forholde oss til dem. Service. Om du liker det eller ikke, så forventer jeg service i barnehage. Service som gir et godt pedagogisk tilbud, trøster og gir trygghet mens jeg er på jobb og drar inn penger til familien. tror dere trenger å endre litt på studieplanen jeg. Anonymkode: c27b8...508 Kunne ikke vært mer enig. Må si jeg er ganske lei av tråder der barnehagepersonell klager på foreldre. Jeg har en sammenlignbar jobb, der jeg må forholde meg til både pasienter og pårørende. Det blir som om jeg i jobben min (demensomsorg) bare skulle hatt fokus på beboerne, og sett på deres pårørende som et forstyrrende element. Tro meg, vi har nok av det vi litt slemt kan kalle «vanskelige» pårørende her også. Noen er ikke i vater, for å si det mildt. Likevel må jeg skape og opprettholde en god relasjon til dem. Det gjøres ved å gi tilpasset informasjon og oppfølging. Særlig nå under korona er det viktig. Ts bør prøve å se foreldrene som en støttespiller, ikke en motpart. Da vil hun oppdage at jobben blir mer givende. Og lettere. Anonymkode: c19ae...6db 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #59 Skrevet 22. november 2020 På 21.11.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev: Jeg skulle ønske dere forsto hvor stort press vi ansatte i barnehagen er under nå. Vi har vanlig åpningstid, det er forventninger om at det pedagogiske opplegget skal være det samme som før, vi er bare mennesker vi også, vi må holde oss hjemme ved sykdom når vi får symptomer i påvente av test svar. Vi føler på et ansvar for å ikke dra med sykdom inn i barnehagen, vi holder oss unna våre nærmeste fordi vi er med 15-25 barn hver dag, som har sine nærkontakter igjen.. foreldre som blir sure fordi ungen ble lei seg fordi juleverkstedet ble avlyst i dag igjen.. du så meg når du leverte ungen din kl 07.30 i dag og du ser meg igjen når du henter kl 17. Vi har hatt 2 syke på avdeling og vikaren var også syk. De barna som sårt trenger ekstra oppfølging greier vi så vidt å se i alt kaoset. Vi bare overlever om dagen. Det er ikke rom for mer... dette er nok realiteten til mange barnehager akkurat nå... hilsen en nyutdannet pedagog som lurer på om jeg har valgt riktig utdannelse. Anonymkode: 74e79...7eb Alle er under press nå så nei jeg er mer bekymret for samfunnet og alle de som nå står utenfor arbeidslivet. Jeg går på jobb 04:00-06:00 Vekket resten av huset og sender de minste i bh (start 07:00) 07:30-16 jobb 16:15 de minste er hentet i bh 20:15-23:00 jobb Anonymkode: e7977...f4e
AnonymBruker Skrevet 22. november 2020 #60 Skrevet 22. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å tolke ting helt bokstavelig..... Hvis du jobber med barn og tror at du ikke må handtere kommunikasjon og relasjoner med svært mange typer mennesker, lurer jeg virkelig på hva dere lærer på studiet. Service bør være en integrert del av det som omhandler kommunikasjon. Hvorfor kjører dere brukerundersøkelser hvis dere overhode ikke vil ha tilbakemeldinger på hva foreldre er fornøyde med og ikke? Nå har jeg dyktige folk i bhg til barnet mitt, og jegvelger å tro det er flest slike folk i dette yrket. Men disse trådene her inne med bhg ansatte som lufter frustrasjon, er høyst uprofesjonelle for å si det slik. Det virker mest som om de som starter slike tråder ikke skjønner hva jobben innebærer. De fleste skjønner. De fleste er hyggelige. De fleste er som meg: vil at ansatte ibhg skal ha tid til å gjøre en god jobb, men noen er kokobananas. Og i bhg møter du ikke pålagt nær alle. For mange av disse som jeg møter som «foreldre» hadde aldri fått lov å ha omsorg for et barn......men vi må faktisk likevel forholde oss til dem. Service. Om du liker det eller ikke, så forventer jeg service i barnehage. Service som gir et godt pedagogisk tilbud, trøster og gir trygghet mens jeg er på jobb og drar inn penger til familien. tror dere trenger å endre litt på studieplanen jeg. Anonymkode: c27b8...508 Ang service. Selvsagt kan foreldre stikke krav og ha forventninger, men jeg opplever at stadig flere foreldre synes det er vanskelig å se at deres barn er en del av en stor gruppe. Vi har ikke 1:1 kontakt faktisk er det bare noen få timer ila dagen hvir alle ansatte er tilstedet samtidig. Så ja, av og til glemmer jeg at "Lise" skal spise yoghurt etter brødskiven, sa jeg også skal bistå flere barn (ofte dom eneste faste ansatt i et hav av ukjente vikarer). Synes likevel ikke at dette er dårlig service og at jeg sksl få kjeft /bli hengt ut som en lat ansatt. Anonymkode: 619e3...213 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå