Gå til innhold

Topp 5 julekaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Berlinerkranser, kokosmakroner, havreflarn, tørre vafler og brune pinner

Endret av Stinali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumkaker(med multekrem!), kolakaker, pepperkaker(hjemmelagde med hjemmelaget deig!), risboller, serinakaker.

Anonymkode: 8e035...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krumkaker syns jeg er utrolig godt med is inni. Nam! Og risboller. Pepperkaker som er tynne og sprø. Og alt som av mørdeig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Krumkaker(med multekrem!), kolakaker, pepperkaker(hjemmelagde med hjemmelaget deig!), risboller, serinakaker.

Anonymkode: 8e035...d29

Multekrem i krumkaker har jeg ikke smakt, men det så godt ut! Må prøves. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakkruter, terteringer, risboller, pepperkaker, kolakaker. Da er jeg veldig fornøyd 🥰

Anonymkode: 4e798...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Multekrem i krumkaker har jeg ikke smakt, men det så godt ut! Må prøves. 

Det er skikkelig godt! Jordbærkrem eller is er også veldig godt sammen med krumkaker. Det er en allsidig bakst, derfor en av mine favoritter til jul.

Ellers baker jeg Sarah Bernard, aniskringler og gule bomber (detsoteliv) til jul, i tillegg til at jeg lager diverse konfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kinder skrev:

Det er skikkelig godt! Jordbærkrem eller is er også veldig godt sammen med krumkaker. Det er en allsidig bakst, derfor en av mine favoritter til jul.

Ellers baker jeg Sarah Bernard, aniskringler og gule bomber (detsoteliv) til jul, i tillegg til at jeg lager diverse konfekt.

Jeg elsker multer, så det skal prøves 🙂 husker første gang jeg fant dem i Norge og smakte. Høytid:-D  takk for forslag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, skrue skrev:

Den nøttekaken høres ut som noe jeg vil prøve. Det er ikke tilfeldigvis denne? https://www.aperitif.no/oppskrifter/oppskrift/kongelige-nottekaker-arkana/1256936

Ja, det stemmer faktisk. Jeg fant den i et ukeblad på 90-tallet en gang. Det er den svenske kongefamilien som serverer dem når de har gjester. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SoWhat? skrev:

Multekrem i krumkaker har jeg ikke smakt, men det så godt ut! Må prøves. 

Det er kjempegodt, desserten jeg gleder meg mest til i julen! Også godt med trollkrem(tyttebær).

Anonymkode: 8e035...d29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er kjempegodt, desserten jeg gleder meg mest til i julen! Også godt med trollkrem(tyttebær).

Anonymkode: 8e035...d29

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Bernhard😋 Det blir ikke jul uten😅 Og ellers er det  Hvite kakemenn, pepperkaker, smultringer  og Kling som er på resten av listen.

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Krumkaker er desidert favoritten her! Enten som de er, eller med multekrem, jordbærkrem, bringebærkrem, sjokolademousse... Alt er faktisk godt i en krumkake 😄

Ellers pepperkaker, sirupsnipper, julekake/julebrød (uten sukat, fysj!) og sjakkruter. Mmm, gleder meg! 

Anonymkode: 415d7...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...