Gå til innhold

Til de på slanker’n, hva gjør du for å distrahere deg fra både sult og søtsug?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Distraherer du deg med en aktivitet? Evt hva? Eller spiser du noe uten mye kalori/fett, som tomat/agurk? Kanskje du har noe digg man kan spise som demper suget?

Anonymkode: 35721...c00

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har aldri vært plaget av sult når jeg har slanket meg, for når jeg slanker meg, legger jeg ekstra vekt på å spise ekstra sunt, siden jeg trenger å være i kaloriunderskudd, og kaloriunderskuddet er alltid moderat. Jeg har heller ikke vært plaget av søtsug, for jeg spiser velsmakende, sunn mat med tilstrekkelig fett/kalorier, også når jeg slanker meg.

Det viktigste har vært å avlære dysfunksjonelle mestringsstrategier, sånn at "slanking" nå bare dreier seg om små korreksjoner.

Anonymkode: 460b9...428

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Når søtsuget kommer spiser jeg epler, druer, klementiner eller en yoghurt. 

Anonymkode: 04308...68f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hoppetaujenta

Når jeg kommer dit et par ganger i året at "ting skal justeres litt" tilbake på plass igjen, da spiller jeg masse musikk som overdøver de stadig stigende ropene fra forsempel ismagen min... og har på øretelefonene hele tiden gjennom dagen og kvelden. Bevegelse ved siden av får tankene over på noe annet. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katherinaa

Har en ganske stor kopp kjøpt på HM med sugerør (voksen sippy cup kaller kjæresten den 😂) som jeg fyller med vann eller fun light og drikker det ganske kjapt. Da forsvinner søtsuget. 

Snuser dessverre, så ofte pakker jeg i en snus også. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spiser en frukt, drikker vann og tar en tur ut. 

Anonymkode: 2b395...7ed

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har lært meg at cravings er forbigående. Jeg kan ha intenst søtsug (som jeg ga alt for mye etter for tidligere) i noen minutter, men så gir det seg alltid i løpet av kort tid. Det samme med sultfølelse. Det er ikke noe som vokser og vokser, det kommer i korte bølger.

Så jeg har lært meg å distrahere meg selv. Fokusere på noe annet. For meg så funker det ikke å spise feks grønnsaker eller noe annet lavkalori, det trigger bare lysten på mer mat. Jeg går en tur, setter på en serie, åpner en bok, får tankene vekk.

Så lenge jeg spiser de måltidene jeg skal spise så trenger jeg ikke noe mer. Bare hjernen som spiller et puss.

Anonymkode: 70314...459

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ved sult drikker jeg vann eller kaffe, og prøver å bli venn med sultfølelsen.

Søtsug er mye, mye verre. Jeg prøver gjøre noe, vaske, rydde, gå ut i frisk luft, men det hjelper sjelden. Ofte ender jeg opp med å spise noe, og velger noe passe sunt (knekkebrød med ost, agurk, klementin, annen frukt/grønnsak, rosiner o.l.).

Jeg takler søtsug dårlig, men ved å holde meg unna søtsaker, blir det heldigivis mindre (men kan likevel komme på besøk og plage meg. Skulle ønske det forsvant for alltid!)

Anonymkode: 417a1...bb4

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tar et glass med vann med 1 ts eplecidereddik oppi. Gikk ned 10 kg på 2 mnd på den måten, mistet søtsug og overdreven matlyst (jeg spiste når jeg kjedet meg hele tiden)

Smaker dritt, men funker som fjell for meg ivartfall. Blir så uggen og æsj i munnen at jeg ikke får lyst til å spise noe annet på en stund haha.

Anonymkode: 17448...179

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Går tur, spiser frukt og/eller legger meg(er oftest på kveldstid). Hvis det er dagtid, så drikker jeg masse. Og spiser ordentlig mat hvis det ikke går bort.

Anonymkode: 65786...fc8

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg får veldig sjeldent søtsug når jeg spiser ordentlig mat med jevnt mellomrom gjennom dagen (3-4 timer mellom måltidene). Hvis det går for lenge mellom måltidene eller jeg hopper over måltider, da er det vanskeligere å styre søtsuget.
Så det er min anbefaling, jevne måltider, sammensatt av proteiner, fett og karbohydrater :)  

Anonymkode: 0ae1e...afc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SPOCA

Jeg gjør det rett og slett ikke. Har ikke kuttet ut noen matvarer. Det eneste jeg har kuttet på er mengden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Giftmann30
På 20.11.2020 den 15.18, AnonymBruker skrev:

Distraherer du deg med en aktivitet? Evt hva? Eller spiser du noe uten mye kalori/fett, som tomat/agurk? Kanskje du har noe digg man kan spise som demper suget?

Anonymkode: 35721...c00

Har helle heftig sex når jeg får søtt sug, funger som bare det! Eller en kopp kaffe om det er tidlig på dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heihola

Distraherer meg overhode ikke bort fra sulten - er jeg sulten så spiser jeg. Bare passer på at jeg spiser noe sunnere enn hva jeg ville spist før, og at jeg ikke spiser en stor mengde. Å håndtere søtsug kan være verre, men helt ærlig, hvis man bare ignorerer søtsuget i et par uker, så vil søtsuget forsvinne... gjerne etter rundt 2 ukers tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ruthven

Drikker en kopp te (bruker ikke setning), det pleier å hjelpe. Jeg holder på med 16:8, så når søtsuget kommer på kvelden så kan jeg ikke spise uansett. 
 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

×
×
  • Opprett ny...