Gå til innhold

Hvor sover hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvor lenge har den sovet der? Sover den hele natten? 

Anonymkode: 4f8d1...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillefrøkengrei

Hunden vår sover inne på soverommet med oss, og det har hun gjort fra start :) Hun sover stort sett hele natten ja. Våkner innimellom og hopper opp i sengen eller flytter på seg, men så sovner hun igjen med engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sengen min, og det har han gjort siden jeg fikk han for snart fire år siden. Han sover stort sett hele natten, utenom litt vriing og vrenging. Hender han legger seg på gulvet også, om det er varmt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sover inne på soverommet med oss. Har døren oppe så han har tilgang til stue og kjøkken også, men han foretrekker soverommet. Han kommer ikke opp i senga.

Anonymkode: 8847f...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som valp som de på soverommet/i senga. Som voksne foretrekker de å gå løse i huset. Har hunder med kontrollbehov, så de bytter gjerne på å ligge i sengene sine utenfor soverommet og sofaen i stua. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sover på gulvet eller i hundesengen sin på soverommet der jeg sover. Hunden har ikke adgang i sengen min.

Jeg hører aldri noe til hunden om natten, så den sover som regel. Men til forskjell fra oss mennesker, så våkner hunder mange ganger i løpet av en natt og da flytter de seg ofte. Teorien er at underlaget har blitt varmt der de ligger, så de flytter seg til en kald flekk. Hunden min har tjukk pels, og ser ut til å foretrekke gulvet (det er kaldere) fremfor hundesengen sin, selv om hun bruker sengen i blant også. Hundesengen hennes har en babydyne (syntetisk og uten dynetrekk) og et fleecepledd oppi. Dette liker hun å grave litt rundt i og "re opp", før hun fornøyd legger seg på haugen hun har krafset sammen :)

 

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som valp i egen kurv på soverommet. Som voksen sov han på rommet i starten, deretter i hele huset (i en annen etasje en soverommet) da han er stor og flyttet på seg x antall ganger ila natten for å slenge seg ned med et brak. Han vekket barna 😅 

Anonymkode: fb7a3...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I senga si, eller på gulvet, eller sofaen, eller hvor enn den fant ut at det passet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I senga vår. Hun har et stort (for henne) bur i stua som alltid står åpent hvor hun gjerne ligger på dagen og når vi er hjemme og i stua, men på natten ligger hun ved føttene mine. Hun er 3 kg, så tar ikke store plassen og vi synes det er hyggelig. Skifter bare litt oftere på senga og sørger for at hun er velstelt. 

Anonymkode: 19b3c...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sover i sengene sine som er på rommet vårt. 

Begge sover natten gjennom, og klare til å starte morgen i det jeg setter bena utenfor sengekanten. 

Anonymkode: a8f29...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På gulvet på soverommet. Hun har ikke tilgang til å ligge i senga vår.  Hun har hundeseng både ved min og samboers side av senga, men foretrekker døråpningen. Hun har også har tilgang til hele huset, hun liker å gå opp for å drikke om natta. Tydeligvis er ikek "kjellervann" godkjent 😂

Anonymkode: 87457...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår sover der den vil. På natta sover den oftest hos oss i sengen , om vi ikke er raske nok i seng kan han løpe opp trappa å klynke foran døra. . På kvelden sover han i sofaen , under stuebordet eller på teppe på gang/kjøkken/stue... på vinteren ligger han av og til og sover på en ullfell foran peisen.. 

Anonymkode: c43fc...b1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet så fint med hver en hund jeg har hatt. Ordnet de fine bur på soverommet med gode puter, ja, til og med pledd og en bamse. Og hvor har de endt opp? Jo, i senga til a' mor😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sover hvor han vil. På gjestesengen i annen etasje enn oss, i stua, i hundeseng på rommet vårt eller på sengen vår hvis én av oss er borte (han synes det er for trangt hvis begge er hjemme). Da han var yngre lukket vi døren så han måttesove på rommet vårt, men nå er han voksen og finner ikke på noe tull så da får han frihet deretter :)

Den andre bikkja er liten og trives best under dynen.

Anonymkode: d2d9f...e54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under dyna i senga mi. Døra står oppe, så hun er fri til å gå hvor hu vil, men under dyna er det varmt og godt + det er viktig for henne å ha kroppskontakt. 

Anonymkode: b09bf...0e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På natten er hunden hersker i 1.etasje, og sover akkurat hvor hun vil. Noen ganger på badgulvet med varmekabler, noen ganger på sofaen, noen ganger på teppet sitt og noen ganger rett på gulvet.

Anonymkode: b5ad9...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han sover på soverommet med oss, på gulvet. Har seng til ham der. Han får komme opp i fotenden av senga mi, men han ligger bare der i begynnelsen. Når han faktisk vil sove, så hopper han ned og går og legger seg enten i sin egen seng eller under vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun sover i gangen. Har gjort det siden vi flyttet hit da hun var 6 måneder gammel. Hun liker ikke å sove på myke ting, så hun sover rett på flisene. Godt og varmt om vinteren, og svalt og kjølig om sommeren.

Anonymkode: 6ed73...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sovner I sofaen, men går inn på badet på varmekablene iløpet av natten. Hender han kommer innom soverommet og vekker meg hvis han må på do, noe som hender innimellom som han har blitt gammel. 

Anonymkode: 07821...10d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun starter med å sovne ganske tidlig i sofaen, og når vi legger oss følger hun etter. Vi har soveromsdøra oppe, slik at hunden får velge selv hvor hun vil sove. I sommer foretrakk hun å sove under trappa eller i gangen utenfor soverommet vårt. Nå vil hun gjerne starte natta i senga vår, gjerne liggende mellom oss mens hun får den fulle oppmerksomhet, eventuelt i fotenden min, og når det blir for varmt, legger hun seg på gulvet i enden av senga. Jeg kjøpte all verdens flotte tepper og hundesenger til henne da hun var ung, men det var aldri interessant. Hun er rolig om natta, flytter litt på seg, og følger alltid etter hvis noen våkner og står opp. Om morgenen kommer hun ofte opp i senga til meg når hun hører at jeg er våken.

Endret av Kokeshi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...