Gå til innhold

"Støl" etter trening. Les dette er du snill 😇

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ute å jogget på tirsdag, en veldig kort tur. 3km. Jogget opp en ganske lang bakke, og nå har jeg så vobdt i korsrygg, rumpe og nedover bak lårene. Kjennes ikke ut som vanlig støl/gangsperre. Mer at det "har vokst sammen". Varer flere dager. Ingen annen måte å forklare det på, vondt og ubehagelig er det i allefall. Det har skjedd en gang tidligere, men om det var etter trening husker jeg ikke. 

noen som har hatt det slik? Finner ikke noe på google da jeg ikke aner hva jeg skal søke på. 

Anonymkode: 9374a...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det lenge siden du jogget? Om du har kjørt for hardt ut etter en lengre periode uten jogging og løping, kan det være det. Må ha et par ukers pause før jeg starter å jogge forsiktig igjen selv, etter å ha økt treningsmengde litt for fort. 🙂  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 3 uker siden jogging, men har jo gått i mellomtiden. 
det river, er litt redd det kan være noe annet  🙈 leddgikt, bekterev(?) eller noe 😆

Anonymkode: 9374a...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jogge opp en lang bakke vil gå mye mer ut over musklene enn spasering. Du er nok bare støl, det kan gjøre ganske vondt! Se det an noen dager  og gå et par turer for å løsne opp litt 🙂

Anonymkode: be03c...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stølhet er som regel verst på dag 2, altså idag hvis du jogget på tirsdag. Hvis man blir skikkelig støl kan det også vare utover dag 3 og 4. Jeg vil absolutt anta at du er støl, og ville ikke blitt bekymret med mindre det fortsatt var vondt over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg løp trappeintervaller på torsdag. Til tross for at jeg vanligvis løper flere mil i uken så er jeg helt ødelagt i dag av stølhet. Klarer knapt gå. Ikke uvanlig å kjenne ubehag etter en aktivitet man ikke gjør så ofte. 

Anonymkode: d7412...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...