AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Jeg vet om en som henter mat på fattighuset. Istedenfor å være takknemlig og glad så hører jeg bare klaging. Vedkommende klager på at det er lite kjøttmat i posene, at det brødet i posene er gammelt, at det kun er det som ikke blir solgt i butikken osv. Vedkommende har vist meg posen og oppi der lå det sjokolade, bacon, ost og syltetøy, brød og smør. Jeg anser dette som veldig bra og en fin pose med mat. Jeg kjenner også ett par som jobber på fattighuset, utrolig snille og gode mennesker, som virkelig står på for å utgjøre en forskjell. Synes så synd på dem, de står på for å hjelpe folk som i utganspunktet er utakknemlige. Foruten matutdeling har jeg også vært borti en mor som nærmest har tigget om tøy til barna sine. Jeg har unger på hennes alder så jeg ga henne en svær pose med pent brukte klær, men de ville hun ikke ha, fordi det var tøy som dattera 9 ikke likte. Her snakker vi m fine klær fra hm, Cubus, KappAhl. Er det bare jeg som hat inntrykk av at utakk er verdens lønn? De «fattige» er ikke takknemlige mer? Anonymkode: cb57e...642 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 19. november 2020 Da er de ikke fattige, men griske. Anonymkode: bc233...851 50
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 Vi mennesker klager uansett hvor bra vi har det, og hvilken situasjon vi er i. Det virker som om selv om det er aldri så fint gress, så er det grønnere på andre siden. Anonymkode: 90edd...7e0 8
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 Hvorfor har du postet dette under «barn og familie»? Anonymkode: a89bc...8af 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 trist det skal være sånn, men nå gjelder det nok ikke absolutt alle som er griske og ingenting er god nok for. Anonymkode: f0ab8...64f 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en som henter mat på fattighuset. Istedenfor å være takknemlig og glad så hører jeg bare klaging. Vedkommende klager på at det er lite kjøttmat i posene, at det brødet i posene er gammelt, at det kun er det som ikke blir solgt i butikken osv. Vedkommende har vist meg posen og oppi der lå det sjokolade, bacon, ost og syltetøy, brød og smør. Jeg anser dette som veldig bra og en fin pose med mat. Jeg kjenner også ett par som jobber på fattighuset, utrolig snille og gode mennesker, som virkelig står på for å utgjøre en forskjell. Synes så synd på dem, de står på for å hjelpe folk som i utganspunktet er utakknemlige. Foruten matutdeling har jeg også vært borti en mor som nærmest har tigget om tøy til barna sine. Jeg har unger på hennes alder så jeg ga henne en svær pose med pent brukte klær, men de ville hun ikke ha, fordi det var tøy som dattera 9 ikke likte. Her snakker vi m fine klær fra hm, Cubus, KappAhl. Er det bare jeg som hat inntrykk av at utakk er verdens lønn? De «fattige» er ikke takknemlige mer? Anonymkode: cb57e...642 Jeg tviler på at det du beskriver er særlig vanlig, men ut over det hørtes det ut som veldig usunn mat, som jeg ville vært fortvilet over å måtte gi barna mine om jeg var for fattig til å kjøpe mat selv. Ingen grønnsaker i det hele tatt? Anonymkode: 0bee0...c0e 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 Populært innlegg #7 Skrevet 19. november 2020 Jeg jobbet som frivillig en periode, ikke på fattighuset, men i en kirke der vi laget middag hver onsdag .. Og min erfaring er det motsatte På min siste dag så var det en bruker der, han var narkoman, manglet tenner, klærne var hullete, møkkete negler, i det hele tatt, men på min siste dag så hadde han tatt på seg hvit dress (😍), vasket neglene og børstet håret, kjøpt en stor plate med melkesjokolade, og jeg hadde nettopp fått en baby, så han hadde med noe babyklær. Antar at han hadde hentet det fra eventuelt fattighuset. Altså han var bare så utrolig vakker, og så utrolig takknemlig for å ha blitt sett på som et menneske .. Og de fleste er veldig, veldig takknemlige altså. Synd at det er de som ødelegger for andre. Anonymkode: 54165...4c6 83
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg arbeidet faktisk ved en sånn plass for noen få år siden. Blant annet opplevde jeg at enkelte "fattige" kom i drosje, mottok flere bæreposer med forskjellige produkter, og så reiste de sin vei med en drosje. Har de råd til å reise med drosje, så burde de vel egentlig klare å betale for deres egen mat fra vanlige dagligvarebutikker også. Anonymkode: cbb2f...7e0 Drosje?! Det er helt sykt, de få gangene jeg har turt å sette meg inn i en drosje har det kostet meg en halv uke med mat. Tror de trenger besøk av luksusfellen, mer enn matposer. Anonymkode: cb57e...642 18
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 Hvorfor sånne innlegg? Jeg kjenner en fattig, jeg kjenner en trygda, en alenemor, en utlending... Det er da ikke representativt i det hele tatt! Du tegner et stygt bilde av allerede sårbar gruppe. Slik opprettholdes fordommer, og generaliseringer. Ikke bra. Dessuten bør du få deg litt perspektiver. Kanskje de du sikter til har veldig sammensatte vansker, og dermed har lite hensiktsmessig og ønskelig fremtoning Anonymkode: 13fdd...0e1 37
flygefisk1 Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en som henter mat på fattighuset. Istedenfor å være takknemlig og glad så hører jeg bare klaging. Vedkommende klager på at det er lite kjøttmat i posene, at det brødet i posene er gammelt, at det kun er det som ikke blir solgt i butikken osv. Vedkommende har vist meg posen og oppi der lå det sjokolade, bacon, ost og syltetøy, brød og smør. Jeg anser dette som veldig bra og en fin pose med mat. Jeg kjenner også ett par som jobber på fattighuset, utrolig snille og gode mennesker, som virkelig står på for å utgjøre en forskjell. Synes så synd på dem, de står på for å hjelpe folk som i utganspunktet er utakknemlige. Foruten matutdeling har jeg også vært borti en mor som nærmest har tigget om tøy til barna sine. Jeg har unger på hennes alder så jeg ga henne en svær pose med pent brukte klær, men de ville hun ikke ha, fordi det var tøy som dattera 9 ikke likte. Her snakker vi m fine klær fra hm, Cubus, KappAhl. Er det bare jeg som hat inntrykk av at utakk er verdens lønn? De «fattige» er ikke takknemlige mer? Anonymkode: cb57e...642 Blir forbanna og provosert selv, er så mange narkomane og fattige som klager og klager, og er skikkelig utakknemlige.. ÆSJ tenker jeg bare! Og jeg møter på disse folka nesten hver eneste dag, siden jeg pleier å hente matposer selv pga økonomisk situasjon. 3
Gjest Niek79 Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 Du ser det samme på makronivå også. Det er ingen som hates mer enn de som betaler mest i skatt til fellesskapet.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg arbeidet faktisk ved en sånn plass for noen få år siden. Blant annet opplevde jeg at enkelte "fattige" kom i drosje, mottok flere bæreposer med forskjellige produkter, og så reiste de sin vei med en drosje. Har de råd til å reise med drosje, så burde de vel egentlig klare å betale for deres egen mat fra vanlige dagligvarebutikker også. Anonymkode: cbb2f...7e0 Jeg har vært i en lignende situasjon. Må rett og slett ta drosje etter at legen min ba med la bilen stå pga medisiner. Solgte bilen, men har faktisk ikke helse til å gå til og fra butikken, ei heller komme meg til busstoppet. Har heller ingen jeg kan spørre om å kjøre meg. Synes det er forferdelig pinlig, men skal jeg ut av huset må jeg ta taxi. Holder meg hjemme til jeg må ukeshanfle eller har legetime. Det er kjedelig å være så isolert, men jeg har ingen andre muligheter. Anonymkode: 2e3e8...243 10
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sånne innlegg? Jeg kjenner en fattig, jeg kjenner en trygda, en alenemor, en utlending... Det er da ikke representativt i det hele tatt! Du tegner et stygt bilde av allerede sårbar gruppe. Slik opprettholdes fordommer, og generaliseringer. Ikke bra. Dessuten bør du få deg litt perspektiver. Kanskje de du sikter til har veldig sammensatte vansker, og dermed har lite hensiktsmessig og ønskelig fremtoning Anonymkode: 13fdd...0e1 Og la meg legge til: Gratulerer. Snøballen ruller. Håper du er fornøyd med svarene i tråden.. Anonymkode: 13fdd...0e1 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i en lignende situasjon. Må rett og slett ta drosje etter at legen min ba med la bilen stå pga medisiner. Solgte bilen, men har faktisk ikke helse til å gå til og fra butikken, ei heller komme meg til busstoppet. Har heller ingen jeg kan spørre om å kjøre meg. Synes det er forferdelig pinlig, men skal jeg ut av huset må jeg ta taxi. Holder meg hjemme til jeg må ukeshanfle eller har legetime. Det er kjedelig å være så isolert, men jeg har ingen andre muligheter. Anonymkode: 2e3e8...243 Ta kontakt med kommunens ergoterapeuter og be om hjelp til å søke om en skuter som hjelpemiddel!😊 med kurv foran (veldig liten da), kurv bak og eventuelt en pose mellom beina får du fint med deg varer hjem! Anonymkode: a89bc...8af 5
Nalini Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Trådstarter hvorfor er du anonym bruker? 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 Folk har vel preferanser uansett hva de har på kontoen da 🤷♀️ Anonymkode: 3b430...f5b
burgut Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg arbeidet faktisk ved en sånn plass for noen få år siden. Blant annet opplevde jeg at enkelte "fattige" kom i drosje, mottok flere bæreposer med forskjellige produkter, og så reiste de sin vei med en drosje. Har de råd til å reise med drosje, så burde de vel egentlig klare å betale for deres egen mat fra vanlige dagligvarebutikker også. Anonymkode: cbb2f...7e0 Bare sånn til opplysning...: Mange kan faktisk være bevegelseshemmet og ha transportkort for taxi,som er en viss sum i året. Jeg er uføretrygdet og bevegelseshemmet og har et slikt kort. Ikke alltid jeg ser så bevegelseshemmet ut heller når jeg kommer i taxi. Det er som regel på de bedre dagene at jeg i det hele tatt har mulighet til å benytte meg av ordningen. Mange får også ekstra penger fra NAV om de har store ekstrautgifter til transport grunnet bevegelseshemninger... 27
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 Drosjebrukerne har kanskje såkalt TT- kort. https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/tt-kort/ Sitat TT-kortordningen retter seg mot personer med nedsatt funksjonsevne og på forflytningshemmende som ikke kan bruke ordinær kollektivtransport eller eget kjøretøy. Anonymkode: f4eb1...89b 12
Gjest Niek79 Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Folk har vel preferanser uansett hva de har på kontoen da 🤷♀️ Anonymkode: 3b430...f5b Beggars can’t be choosers.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, Niek79 skrev: Beggars can’t be choosers. Takk! Det var poenget mitt! Anonymkode: cb57e...642 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå