AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #1 Del Skrevet 18. november 2020 Hva kan skje om de ikke bruker det? Bare lurer litt. Anonymkode: c80bd...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #2 Del Skrevet 18. november 2020 For å unngå brokk Anonymkode: 750c9...16e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #3 Del Skrevet 18. november 2020 Stabilitet i ryggen for tunge løft. Anonymkode: 567d4...3b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #4 Del Skrevet 18. november 2020 Hvilken vekt begynner å bli tung slik at man bør bruke belte? Hvordan merker man at man bør det selv? Anonymkode: c80bd...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 18. november 2020 #5 Del Skrevet 18. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvilken vekt begynner å bli tung slik at man bør bruke belte? Hvordan merker man at man bør det selv? Anonymkode: c80bd...d87 Når du kjenner at du får problemer med å holde buktrykket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #6 Del Skrevet 18. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken vekt begynner å bli tung slik at man bør bruke belte? Hvordan merker man at man bør det selv? Anonymkode: c80bd...d87 Jeg må bruke belte når jeg løfter over 75kg i knebøy. Etter jeg begynte med belte klarte jeg mye bedre løft siden ryggen holdes stabil. Nå kan jeg pushe meg hardere fordi jeg har litt mer «trygghet» i beltet. Bruker det også i markløft, men der har kneet begynt å svikte når jeg løfter over 85kg😩 Anonymkode: 4d3bf...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #7 Del Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må bruke belte når jeg løfter over 75kg i knebøy. Etter jeg begynte med belte klarte jeg mye bedre løft siden ryggen holdes stabil. Nå kan jeg pushe meg hardere fordi jeg har litt mer «trygghet» i beltet. Bruker det også i markløft, men der har kneet begynt å svikte når jeg løfter over 85kg😩 Anonymkode: 4d3bf...928 Jeg løfter mye mer enn deg og jeg trenger ikke belte Anonymkode: e04ff...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IkkeAnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #8 Del Skrevet 18. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg løfter mye mer enn deg og jeg trenger ikke belte Anonymkode: e04ff...006 😂 det er jo helt individuelt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #9 Del Skrevet 18. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg løfter mye mer enn deg og jeg trenger ikke belte Anonymkode: e04ff...006 Neivel, og så? Jeg skrev for MEG, ikke alle andre🙄 Anonymkode: 4d3bf...928 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #10 Del Skrevet 18. november 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neivel, og så? Jeg skrev for MEG, ikke alle andre🙄 Anonymkode: 4d3bf...928 Du trodde du var spesiel 🤣 Anonymkode: 4b1e9...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #11 Del Skrevet 18. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg løfter mye mer enn deg og jeg trenger ikke belte Anonymkode: e04ff...006 For alle er lik deg eller......?🙈 Jeg har flere alvorlige prolapser i ryggen og belte hjelper mot å presse en ut selv. Anonymkode: d503c...739 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ella_b Skrevet 18. november 2020 #12 Del Skrevet 18. november 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg løfter mye mer enn deg og jeg trenger ikke belte Anonymkode: e04ff...006 I hvilken by skal jeg reise statue til din ære? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #13 Del Skrevet 18. november 2020 Belte bør ikke brukes, da snakker vi om løft som er langt over 2 x kroppsvekt. Øk heller sakte i vekter, som maks 1kg pr uke. Så kroppen tilpasser seg. Mange starter med belte pga de tror det noe du må, så blir det en dårlig vane. Du trener mye mer kjernemuskulatur uten belte. Jeg løfter langt over 2 x kropp uten belte i både knebøy og mark, liker ikke å ha på belte. Anonymkode: e4362...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. november 2020 #14 Del Skrevet 19. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Belte bør ikke brukes, da snakker vi om løft som er langt over 2 x kroppsvekt. Øk heller sakte i vekter, som maks 1kg pr uke. Så kroppen tilpasser seg. Mange starter med belte pga de tror det noe du må, så blir det en dårlig vane. Du trener mye mer kjernemuskulatur uten belte. Jeg løfter langt over 2 x kropp uten belte i både knebøy og mark, liker ikke å ha på belte. Anonymkode: e4362...687 Det kommer jo helt an på hvor sterk du er i kjernen samt hvordan du trener. Jeg bruker ikke belte når jeg trener ren styrke, kan fint da løfte 100 mark uten. Trener jeg Crossfit (som jeg stort sett gjør) bruker jeg belte når jeg trener med over 60 i mark, eller tunge overhead squats/clean/jerk/snatch, rett og slett fordi det er tung mengdetrening. Jeg klarer å holde kjernen på første runde i WODen, men når du kommer over på 3-4 er man såpass sliten at det belte er å foretrekke fremfor en prolaps. Ellers er jeg enig med deg, man bør ikke bruke utstyr man ikke trenger. Og man bør helt klart etterstrebe å løfte både uten belte, grep og annet utstyr som gjør at du ikke bruker støttemuskelaturen i like stor grad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #15 Del Skrevet 19. november 2020 Det er vel for å unngå at de sprekker under vekta? Har sett en del lagerarbeidere ol. som også bruker belte i sammenheng med løft. Er sikkert sunt. Anonymkode: c45f3...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Del Skrevet 19. november 2020 1 time siden, Inwe skrev: Det kommer jo helt an på hvor sterk du er i kjernen samt hvordan du trener. Jeg bruker ikke belte når jeg trener ren styrke, kan fint da løfte 100 mark uten. Trener jeg Crossfit (som jeg stort sett gjør) bruker jeg belte når jeg trener med over 60 i mark, eller tunge overhead squats/clean/jerk/snatch, rett og slett fordi det er tung mengdetrening. Jeg klarer å holde kjernen på første runde i WODen, men når du kommer over på 3-4 er man såpass sliten at det belte er å foretrekke fremfor en prolaps. Ellers er jeg enig med deg, man bør ikke bruke utstyr man ikke trenger. Og man bør helt klart etterstrebe å løfte både uten belte, grep og annet utstyr som gjør at du ikke bruker støttemuskelaturen i like stor grad. Tenker at du bør droppe crossfiten som ikke er bra for deg, du tvinger jo egentlig kroppen til å løfte mer enn du klarer når du bruker belte. Du skriver også at du er for sliten til å kunne gjøre god teknikk og holde kjernen. Da stopper man. Anonymkode: e4362...687 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. november 2020 #17 Del Skrevet 19. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker at du bør droppe crossfiten som ikke er bra for deg, du tvinger jo egentlig kroppen til å løfte mer enn du klarer når du bruker belte. Du skriver også at du er for sliten til å kunne gjøre god teknikk og holde kjernen. Da stopper man. Anonymkode: e4362...687 Tenker at du ikke helt vet hva Crossfit er isåfall.. Som jeg sa løfter jeg mye mer uten belte, men velger å bruke belte på tunge WODs da man gjerne løfter veldig mange ganger og er sliten under treningen. Ser at innlegget mitt kan tolkes som at jeg ikke klarer å holde kjernen når blir sliten, det er satt litt på spissen. Jeg sa aldri at jeg ikke kunne kjøre uten belte, eller tvinger kroppen til å løfte mer enn den klarer? Jeg kan kjøre uten belte på øktene også, men velger å ha det på da man kjører såpass hardt at man kan miste kjernen om man er uheldig. Jeg har ikke gjort det, men min samboer sitter her med prolaps etter markløft på 110 kg. Hans 1RM ligger på 305 kg (uten belte), så han tvang ikke kroppen til å løfte mer enn han klarer, han var uoppmerksom et brøkdel av et sekund og hadde ikke belte. I hard trening, som Crossfit er, kan det være fordelaktig å bruke et belte på de tyngste øktene. Ikke fordi man ikke hadde klart det uten, men fordi man kan være uheldig. Skader er noe man vil unngå når man trener 5-6 ganger i uken. Jeg tenker at jeg selv vet hva som er bra for meg eller ikke. Jeg har god oppfølging av en av Norges beste Crossfitere som er coach på boksen og har aldri vært i bedre form hverken fysisk eller psykisk. Ingen skader heller, til tross for at beltet først ble kjøpt for en måned siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Del Skrevet 19. november 2020 Jeg løfter 100 kg og trenger heller ikke belte 🌟 Anonymkode: 3b2d1...0ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadda123 Skrevet 20. november 2020 #19 Del Skrevet 20. november 2020 https://www.strongerbyscience.com/the-belt-bible/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #20 Del Skrevet 21. november 2020 På 19.11.2020 den 15.59, AnonymBruker skrev: Jeg løfter 100 kg og trenger heller ikke belte 🌟 Anonymkode: 3b2d1...0ea Hvor mye veier du selv da? Anonymkode: e4362...687 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå