Gå til innhold

Hvor lenge kan han si vi får prøve å se hvordan det går....?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg traff en meget hyggelig mann i Juli å vi har datet nå i 4 mnd. Jeg har vært hos han omtrent hver helg når han er hjemme fra sjø, både med og uten barna. Har hilst på hele familien hans flere ganger og han har hilst på mesteparten av min familie. Har det veldig fint i lag å gjør det som kjærester normalt sett gjør, går ut å spiser i lag, går på butikken i lag, på fjellet osv. Men....når jeg spør hvor vi står hen og om jeg kan kalle han kjæresten min så får jeg til svar hver gang: "vi får prøve å se hvordan det går". Jeg blir litt usikker på denne setningen når det har gått så lang tid. Han er ikke å sier selv at han ikke er noe flink å prate om følelser å er ikke en person som kaster seg med "hud og hår" ut i nye forhold - men jeg skjønner ikke....hvorfor har jeg blitt invitert så mange ganger til han og barna viss han ikke er sikker? Jeg forstår meg ikke på mannfolk....Jeg synest det er på tide å ta en beslutning - Enig?

Anonymkode: 54304...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter fire måneder bør han kunne ta en beslutning ja. Hvis han fremdeles er usikker, hadde jeg slitt med å fortsette. Hva ønsker han egentlig? En venninne som det er fint med så lenge det varer, eller til en av dere finner den ekte kjærligheten?

Kanskje du bør foreslå at dere tenker litt et par uker og ikke ses? Det kan falle begge veier, men da får du i alle fall et svar.

 

Anonymkode: 840db...f6b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter fire måneder bør han kunne ta en beslutning ja. Hvis han fremdeles er usikker, hadde jeg slitt med å fortsette. Hva ønsker han egentlig? En venninne som det er fint med så lenge det varer, eller til en av dere finner den ekte kjærligheten?

Kanskje du bør foreslå at dere tenker litt et par uker og ikke ses? Det kan falle begge veier, men da får du i alle fall et svar.

 

Anonymkode: 840db...f6b

Samme her. Det kan ta tid å bli kjent, men man vet mye før fire (!) måneder om man ønsker å være kjæreste eller ikke. Her bør du nesten være litt tydelig (dog vennlig). Jeg støtter forslaget om å ta litt betenkningstid på hver deres kant. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge han kan si det? Så lenge som du tillater, tenker jeg. Du ønsker et svar, og det er jo fair. Etter fire måneder så vet man om man vil mer eller ei. Han burde være ærlig med deg, så du evt. kan gå videre å finne en annen. 

Jeg ville stilt ham spørsmålet en gang til, og sagt at jeg trenger et skikkelig svar. Gir han deg ikke det, så ville jeg sagt at "det var synd for jeg ønsker meg en kjæreste og ville gjerne at det skulle være deg. Jeg respekterer at du ikke vil det samme, men da må jeg nesten avslutte dette og heller lete etter en som vil det samme som meg."

Hvis du godtar at han ikke svarer deg skikkelig, samtidig som du fortsetter som før, så har han heller ingen grunn til å gi deg et svar. Jeg tror han må kjenne på at dette gidder du ikke. Kan han ikke bedre enn det, så finner du en annen som kan. 

Anonymkode: 1101c...0d6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge han kan si det? Så lenge som du tillater, tenker jeg. Du ønsker et svar, og det er jo fair. Etter fire måneder så vet man om man vil mer eller ei. Han burde være ærlig med deg, så du evt. kan gå videre å finne en annen. 

Jeg ville stilt ham spørsmålet en gang til, og sagt at jeg trenger et skikkelig svar. Gir han deg ikke det, så ville jeg sagt at "det var synd for jeg ønsker meg en kjæreste og ville gjerne at det skulle være deg. Jeg respekterer at du ikke vil det samme, men da må jeg nesten avslutte dette og heller lete etter en som vil det samme som meg."

Hvis du godtar at han ikke svarer deg skikkelig, samtidig som du fortsetter som før, så har han heller ingen grunn til å gi deg et svar. Jeg tror han må kjenne på at dette gidder du ikke. Kan han ikke bedre enn det, så finner du en annen som kan. 

Anonymkode: 1101c...0d6

Enig i alt dette. Gode råd. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snøfnugg_ skrev:

Enig i alt dette. Gode råd. 

Høres veldig fornuftig ut. Jeg skal prøve å få til en prat med han i helgen så får jeg bare håpe at han vil det samme som meg 😇🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Tiril44 said:

Høres veldig fornuftig ut. Jeg skal prøve å få til en prat med han i helgen så får jeg bare håpe at han vil det samme som meg 😇🥰

Lykke til ❤️. Hold oss gjerne oppdatert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta en beslutning når han kan la være? Han synes selvsagt det er deilig å ha sex og bare kos uten å forplikte seg så lenge som

Anonymkode: b96c0...bf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ta en beslutning når han kan la være? Han synes selvsagt det er deilig å ha sex og bare kos uten å forplikte seg så lenge som

Anonymkode: b96c0...bf5

Og det er her min logikk med menn stopper, egentlig. Forstår ikke at man kan bare la deg skure og gå slik, om man har litt empati og omsorg for andreparten. 

Anonymkode: e05cc...d5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor har dere involvert barna deres om dere ikke vet om dere er kjærester engang??

Anonymkode: 40d8a...6c8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe lignende (kom på det når jeg leste fordi han jobbet offshore). Vi var kjærester i 3-4 mnd trodde jeg. Helt til jeg tilfeldigvis omtalte oss som det og fikk i retur at det var for tidlig å si hva han ville. Da hadde vi gjort alt man normalt gjør som kjærester/par. Jeg lot ham «se det an» et par mnd til (unnskyldningen hans var at han hadde dårlig erfaring fra et tidligere forhold - noe som viste seg å være løgn) før det gikk opp for meg at han ville ha kjæreste/familie/kos/kjærlighet uten å føle seg forpliktet. Ble mye mindre press og lettere å finne en vei ut når det ikke var offisielt.

Vi hadde avklart for lenge siden at vi ikke var med andre (som heller ikke var sant, og gudene vite hvordan han klarte å få tid til det i tillegg)

Tenker som deg - etter 3-4 mnd så vet man hva man vil. Men kanskje man vil ha det man har inntil det dukker opp noe annet..

Anonymkode: 71e1e...309

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfnugg_ skrev (På 18.11.2020 den 12.01):

Samme her. Det kan ta tid å bli kjent, men man vet mye før fire (!) måneder om man ønsker å være kjæreste eller ikke. Her bør du nesten være litt tydelig (dog vennlig). Jeg støtter forslaget om å ta litt betenkningstid på hver deres kant. 

vel, ingen kjenner meg etter 4 måneder og er glad min bedre halvdel hadde tålmodighet nok til å la meg bruke den tiden jeg trengte. jeg ønsket også at han kjente meg godt nok før han stupte inn i et forhold med meg.  når det er sagt så var jeg tydelig på at jeg absolutt ville fortsette og være med han. "vi får se åssen det går" blir ganske vagt og ikke lett å forholde seg til selvfølgelig.

Anonymkode: 10b07...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 15.36):

Opplevde noe lignende (kom på det når jeg leste fordi han jobbet offshore). Vi var kjærester i 3-4 mnd trodde jeg. Helt til jeg tilfeldigvis omtalte oss som det og fikk i retur at det var for tidlig å si hva han ville. Da hadde vi gjort alt man normalt gjør som kjærester/par. Jeg lot ham «se det an» et par mnd til (unnskyldningen hans var at han hadde dårlig erfaring fra et tidligere forhold - noe som viste seg å være løgn) før det gikk opp for meg at han ville ha kjæreste/familie/kos/kjærlighet uten å føle seg forpliktet. Ble mye mindre press og lettere å finne en vei ut når det ikke var offisielt.

Vi hadde avklart for lenge siden at vi ikke var med andre (som heller ikke var sant, og gudene vite hvordan han klarte å få tid til det i tillegg)

Tenker som deg - etter 3-4 mnd så vet man hva man vil. Men kanskje man vil ha det man har inntil det dukker opp noe annet..

Anonymkode: 71e1e...309

jeg visste ikk hva jeg ville etter 4 måneder. men vi er nå sammen for det om mange år etter. noen bruker lang tid, andre ikke. syns ikke du er rett person til å fortelle andre hvor lang tid de skal bruke på å gå inn i et forhold

Anonymkode: 10b07...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det han som bestemmer at dere får prøve å se hvordan det går? Hvorfor gir du han all makt? Si til han at nå har det gått 4 måneder og du ønsker å vite om han ønsker noe mer, om han ikke kan gi deg ett svar her og nå, så ville jeg informert han om atdu nå da trekker deg tilbake, så får han heller ta kontakt når og hvis han finner ut av det, kanskje er du fortsatt tilgjengelig da, kanskje ikke. Det er en risk han tar. Vil han ha deg nok, så kommer han fort etter deg med ett svar. Hvis ikke slapp du å «kaste» bort tiden din på en som ikke er sikker på om du er den han vil ha. Så vinn, vinn for deg uansett. Gjør deg selv litt mer verdt. 

Anonymkode: 13f59...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.11.2020 den 15.27):

Men hvorfor har dere involvert barna deres om dere ikke vet om dere er kjærester engang??

Anonymkode: 40d8a...6c8

Samme spør jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

jeg visste ikk hva jeg ville etter 4 måneder. men vi er nå sammen for det om mange år etter. noen bruker lang tid, andre ikke. syns ikke du er rett person til å fortelle andre hvor lang tid de skal bruke på å gå inn i et forhold

Anonymkode: 10b07...bc1

Ingen kan bestemme over andre. Det man kan gjøre er å sette en grense for seg selv. Enten er vi kjærester eller så går jeg videre uten deg, take it or leave it. Det er et ultimatum og den andre står fritt til å velge enten kjærestetittel eller at man avslutter hele greia.

Anonymkode: 99fe8...f6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen kan bestemme over andre. Det man kan gjøre er å sette en grense for seg selv. Enten er vi kjærester eller så går jeg videre uten deg, take it or leave it. Det er et ultimatum og den andre står fritt til å velge enten kjærestetittel eller at man avslutter hele greia.

Anonymkode: 99fe8...f6b

selvsagt. men det er merkelig mange som henger seg opp i tid (4 måneder) og mener at man burde vite etter 4 måneder. dette er ikke tilfelle for svært mange. det er ikke alle som vet eller føler seg klare etter 4 måneder.

Anonymkode: 10b07...bc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er det han som bestemmer at dere får prøve å se hvordan det går? Hvorfor gir du han all makt? Si til han at nå har det gått 4 måneder og du ønsker å vite om han ønsker noe mer, om han ikke kan gi deg ett svar her og nå, så ville jeg informert han om atdu nå da trekker deg tilbake, så får han heller ta kontakt når og hvis han finner ut av det, kanskje er du fortsatt tilgjengelig da, kanskje ikke. Det er en risk han tar. Vil han ha deg nok, så kommer han fort etter deg med ett svar. Hvis ikke slapp du å «kaste» bort tiden din på en som ikke er sikker på om du er den han vil ha. Så vinn, vinn for deg uansett. Gjør deg selv litt mer verdt. 

Anonymkode: 13f59...078

kan jo si det samme om henne da. om ho vil det nok så har ho tålmodighet til å vente

Anonymkode: 10b07...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du ikke ønsker å ha sex med han om dere ikke er kjærester. Tipper han klarer å ta en beslutning da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...