PiveLive Skrevet 7. februar 2007 #21 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Takk for rådet, men jeg er veldig uregelmessig. Har vært det i flere år.. Er redd charting blir for usikkert når jeg kan ha mens hver måned, eller hoppe over to. Har tidligere vært "mensfri" i 6 mnd!! Det har riktignok blitt bedre med alderen, men jeg er definitivt ikke regelmessig! Er egentlig "motstander" av hormonell prevansjon, og har vurdert kobber spiral. Jeg krysser fingrene for at prevansjon for menn kommer på markedet veldig snart, eller at det kommer noe nytt og mirakuløst hehe.. veldig sannsynlig Endret 7. februar 2007 av PiveLive
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2007 #22 Skrevet 7. februar 2007 Takk for rådet, men jeg er veldig uregelmessig. Har vært det i flere år.. Er redd charting blir for usikkert når jeg kan ha mens hver måned, eller hoppe over to. Har tidligere vært "mensfri" i 6 mnd!! Det har riktignok blitt bedre med alderen, men jeg er definitivt ikke regelmessig! Er egentlig "motstander" av hormonell prevansjon, og har vurdert kobber spiral, men har hittil bare møtt på leger som enten ikke har så mye peiling, eller som ikke ønsker å sette det inn på unge jenter som ikke har født barn. (Jeg er 20) Jeg krysser fingrene for at prevansjon for menn kommer på markedet veldig snart, eller at det kommer noe nytt og mirakuløst hehe.. veldig sannsynlig ← Det blir ikke mer usikkert i seg selv, men det vil kreve betydelig mer innsats, og du vil sannsynligvis få flere “røde” og “oransje” dager. Ellers har du jo også pessar, lea’s shield, femcap, og p-svamp (dessverre vanskelig å få tak i her i landet) eller ny lege Få iverfall undersøkt hvorfor du har uregelmessig mens før du begynner på hormonell prevensjon, i verste fall har du PCO el og ender opp med et par år etter pilleslutt for å få igjen mens og eggløsning. Slitsomme greier Lykke til i jakten for noe som passer for deg
Gjest Turi Skrevet 7. februar 2007 #23 Skrevet 7. februar 2007 Opplevde verken vektøkning eller kviser med Cerazette. FIkk derimot andre hormonelle plager som utrolig spente bryster (så mye at jeg gikk til legen og fikk sjekket brystene for kreft), det var vondt å berøre dem i så mye som 14 dager hver måned. Uregelmessig mens, som gjerne var borte i 2 måneder for så å blø i 2 uker mv. Jeg kan ikke gå på andre ppiller pga østrogenet og er nå av hormonell prevensjon. Alle plager er borte, og det er deilig.
Bølvika Skrevet 8. februar 2007 #24 Skrevet 8. februar 2007 En minipille, f.eks, yasmin, må ikke den taes til nøyaktig det samme tidspunktet hver kveld? Jeg bruker Trionetta, men må snart bytte. Men jeg er utrolig glemsk :S
Murf Skrevet 8. februar 2007 #25 Skrevet 8. februar 2007 En minipille, f.eks, yasmin, må ikke den taes til nøyaktig det samme tidspunktet hver kveld? Jeg bruker Trionetta, men må snart bytte. Men jeg er utrolig glemsk :S ← Yasmin er ikke en minipille, men en p-pille med vanlig "glemmetid"; 12 timer, samme som Trionettas "glemmetid".
Fruktig Skrevet 8. februar 2007 #26 Skrevet 8. februar 2007 Jeg hadde blødninger med menssmerter hele perioden jeg gikk på cerazette, på tredje brettet slutta jeg. Var ikke småblødninger heller, ofte mye blod. For noe herk!!
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. mai 2010 #27 Skrevet 3. mai 2010 hei jeg har gått på cerazette i snart 5 mnd å har blødninger HVEEEEER dag, noen andre som har det? vurderer å bytte men siden jeg ammer har jeg ikke noe valg, i og med at jeg ikke er helt presis med å ta disse kan jeg ikke ta sjangsen på mini-piller.
Gjest anonym Skrevet 21. juli 2010 #28 Skrevet 21. juli 2010 Hei! Jeg har gått på Cerazette i snart 6 mnd, og jeg har mensen så og si hele tiden. utrolig irrierende. Dessuten har jeg også Menssmerter og blir veldig humørsyk. Sexlysten er som før, men jeg blir fortere trøtt! Et spørsmål, er det normalt at puppene blir mindre av p-piller eller mini-piller ? dette har nemlig skjedd med meg, før hadde jeg D, nesten DD cup, nå er det så vidt jeg fyller ut en C. Jeg synes dette virker rart. Og det er litt irrieterende i grunn!
Gjest Julietta Skrevet 23. juli 2010 #29 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har gått på carazette i snart 4 år (med et lite opphold på 1/2 år etter 2 år med pillen.) Jeg har hatt noen småbløndinger i ny og ne, men som regel kommer det når jeg på forhånd har glemt å ta pillen. Jeg har aldri mensen eller menssmerter, og sjelden blødninger. Det eneste jeg har merket meg er at humøret mitt har svingt litt den siste tiden og jeg har blitt ofte trøtt. I tillegg har jeg også hatt mye vondt i brystene, men dette vet jeg jo ikke om kommer av pillen. Noen flere som har merket seg det?
Gjest terese Skrevet 28. desember 2010 #30 Skrevet 28. desember 2010 Jeg har gått på cerazette i tre uker. Jeg har konstant vondt i hode og er kvalm. Litt blødninger første uke, men ingenting nå. Skal jeg bytte eller må jeg gå ut de tre mnd. for å se? hjelp!
Gjest Christina Skrevet 29. mars 2011 #31 Skrevet 29. mars 2011 Hei! Jeg går på Trionetta nå og hadde tenkt til å bytte til Yasmin, men etter å ha lest om Cerazette her lurer jeg på om jeg skal begynne på det istedet (siden jeg er redd for depresjon og nedsatt sexlyst). I forbindelse med dette lurer jeg på hvordan Cerazette her med tanke på bivirkninger som - depresjon/nedstemthet? - sexlyst? - hud? Jeg er også litt kritisk til at man ikke får mensen. Vanskelig å vite om man brått er gravid da??? Takk, takk for alle svar! Det er ikke vanskelig å vite om man brått blir gravid Cerazette er en slags mini pille som brukes for å forhindre graviditet. Det gjør så egget ditt ikke modner. og kan da ikke bli befruktet. Grunnen til at du ikke får mens er fordi egget ditt ikke modner. og dermed kan du heller ikke bli gravid på den, hvis du er flink og ikke glemmer den da selvsagt. Er ingen vits i å bruke cerazette hvis du pleier å glemme de andre pillene dine :-) Håper dette ga deg noe av det du lurte på!
Gjest Anita Skrevet 24. mai 2011 #32 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har gått på ceracette i over to år, kunne ikke vært mer fornøyd. Ja, du får mensen sjelden, men du tar no hvertfall ikke sukkerpiller. Du kan blø litt i starten, hadd det i en måned før det gikk over.. No har jeg vanlig mens, kan komme etter det har gått to måneder og vare i sju uker. Merket ikke noe bivirkninger med Ceracette! Anbefaler på det sterkeste
Gjest Anonym Skrevet 25. mai 2011 #34 Skrevet 25. mai 2011 Hei. Vet dette innlegget er noe gammelt, men velger å gi de nysgjerrige noen gode råd. Jeg startet på denne minipillen i 2006, det er nå 5 år siden, og har tatt pillen jevnlig. Jeg har problemer med blodpropp i familien og ble annbefalt denne av legen, siden den ikke inneholder østrogen. Dette har fungert utmerket. Men skjønner det på folk som synes det er ekkelt og bokstavelig talt miste mentrasjon. Jeg har ikke hatt mens på 4 år, og ser på det som behagelig. Men det har jo forekommet små blødninger innimellom (kroppen skal jo rense seg selv) Å glemme å ta pillen: Hvis man glemmer å ta pillen et par ganger så starter ikke menstrasjon av seg selv sånn plutselig. Jeg gikk i 1 og en halv uke uten å ta pillen og jeg fikk ikke noen ting. Men man er da usikker i 7 dager igjen. Derfor er det anbefalt å ta pillen hver dag. Hudproblemer Jeg tror ikke denne pillen har noen kjempe stor påvirkning. Selv er jeg plaget mye med kviser selv i en alder av 21, men dette er ikke på grunn av dennne pillen! Det er jeg helt sikker på, da jeg har andre venninner som bruker samme pille. Å miste sexlyst Hvem var det som fant på dette? Riktig nok blir man noe emosjonell når man starter å bruke pillen, noe som ikke er vedvarende. Og jeg opplevde ikke dette i det hele tatt( da jeg hadde fast følge i 2 år) Og jeg vil bare legge til at denne pillen er SIKKER! jeg vil si opptil 100 prosent også. Helt utrolig hvor bra denne pillen virker faktisk. Slet mye med menstrasjonssmerter før jeg startet på denne, og nå har ikke hatt noe siden jeg var ganske så ung. Tror ikke jeg skal slutte før jeg skal bli gravid i det minste, anbefales dermed på det sterkeste
Gjest x-cerazette Skrevet 25. mai 2011 #35 Skrevet 25. mai 2011 Mine bivirkninger på Cerazette: *Mensen (kraftig spotting) konstant, hver eneste dag. (Holdt ut i 6 mnd) *Null sexslyst, var tørr nedentil. *Eksplosjon av kviser *Ustabilt humør. Veldig irritabel og kort lunte. Fort lei meg, Bivirkningene kom ganske med en gang jeg begynte, og gav seg med en gang jeg sluttet.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #36 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har nylig vært på sykehus med noe som ble antatt å være blodpropp. De fant ikke noe, så det var muligens noe annet. Men: legen spurte om jeg jeg brukte p-pille, og jeg sa ja. "Vi er ikke noe glad i dem, vi" sa hr doktor. Så sa jeg at det er jo minipille, Cerazette. "Vi er ikke noe glad i dem heller, vi" sa hr doktor da. Ganske bestemt. Neivel, da slutter jeg, sa jeg. Og han bare nikket - som i at det var nok smart av meg. Som sagt så gjort. Jeg begynte på dem før årsskiftet, og er altså fremdeles innenfor risikotiden for når blodpropp kan oppstå. Selv om Cerazette ikke skal gi noen risiko - teoretisk sett. Samtidig har jeg lav toleranse for alle slags hormoner, og fikk ikke lov av legen å bruke annet enn p-stav eller minipille. Og selv der har jeg merkbare bieffekter, sånn omtrent som for p-pille for mange. Så nå får jeg antakelig ikke lov å bruke noe, siden det KAN ha vært blodpropp. Trur jeg klipper av, jeg...
Sissan9 Skrevet 25. mai 2011 #37 Skrevet 25. mai 2011 Mine bivirkninger: Mensblødninger 8-10 dager, 3 uker uten - hver måned Forandringer i brystene (hovent kjertelvev - måtte til mammografi) Etter mammografien sluttet jeg.
elisabeth30 Skrevet 27. mai 2011 #38 Skrevet 27. mai 2011 jeg skal begynne på cerazette nå etter å ha gått på yasmin i nesten 6 år (minus en pause på et år hvor jeg gikk på qlaira, ikke prøv de....). legen min har anbefalt å prøve i 3 måneder og se hvordan det går. en av grunnene til at jeg bytter er pga null sexlyst. det er jo tydelig at folk reagerer forskjellig på cerazette, så dette blir litt spennende å se hvordan det går.
Gjest Blubberella Skrevet 27. mai 2011 #39 Skrevet 27. mai 2011 jeg skal begynne på cerazette nå etter å ha gått på yasmin i nesten 6 år (minus en pause på et år hvor jeg gikk på qlaira, ikke prøv de....). legen min har anbefalt å prøve i 3 måneder og se hvordan det går. en av grunnene til at jeg bytter er pga null sexlyst. det er jo tydelig at folk reagerer forskjellig på cerazette, så dette blir litt spennende å se hvordan det går. Da er vi i omtrent samme båt. Jeg har nettopp sluttet på Yasmin og begynt på Cerazette, så dette blir spennende!
vampirefreak Skrevet 12. mars 2012 #40 Skrevet 12. mars 2012 Jeg hadde det meget fint med denne p-pillen i 5 mnd, så blødde jeg i 1 og 1/2 mnd.. Etter det har jeg blødd annenhver uke.. Hjelper det å slutte med dem, for så å starte på nytt? Eller bør jeg holde ut litt til for å se om det bedrer seg?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå