Gå til innhold

Skuffet over frieri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns "frieri" er kleint. For meg iallefall er å gifte seg noe man avgjør i fellesskap siden det er en stor juridisk greie - ikke noe en finner ut er på tide og den andre får si ja eller nei til. Til store valg i livet mitt vil jeg ha mer å si enn ja eller nei.

Anonymkode: bdb48...e5c

Er enig med deg. Min mann og jeg ble enige sammen. Ingen av oss er spesielt opptatt av bryllup, så feiringen ble veldig avslappet og morsom. 

Anonymkode: a49ea...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det hørtes ut som et veldig koselig frieri :) sa du ja?

Anonymkode: a49ea...c42

Hehe, ja, svarte vel at vi godt kan gifte oss :rodmer: Har ikke gjort noe mer med det enda, ikke så lenge til termin og ikke aktuelt med noe stort bryllup i disse tider uansett. Så får se hva vi blir enige om. Kanskje vi gjør det stille og rolig bare oss to, også ta kalaset senere en gang hvis ting roer seg ned :) 

Anonymkode: 5c9c4...9ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hehe, ja, svarte vel at vi godt kan gifte oss :rodmer: Har ikke gjort noe mer med det enda, ikke så lenge til termin og ikke aktuelt med noe stort bryllup i disse tider uansett. Så får se hva vi blir enige om. Kanskje vi gjør det stille og rolig bare oss to, også ta kalaset senere en gang hvis ting roer seg ned :) 

Anonymkode: 5c9c4...9ac

Gratulerer med både baby og bryllup 😁

Anonymkode: a49ea...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en annen kultur, så veien fra å være kjærester til å være forlovet er kanskje litt annerledes enn hva andre her inne har opplevd. 
Ca. 3 mnd etter at vi møttes for første gang fant vi ut at vi trivdes sammen, passet godt sammen og ønsket å dele livet med hverandre. Han kontaktet sine foreldre og fortalte dem om meg, og jeg gjorde det samme med min familie. Hans familie bor 8 timer unna min familie, og de kom kjørende hele veien for å bli kjent med meg og familien min. Det var et hyggelig treff og alle kom godt overens med hverandre. Etter dette besøket ble vi offisielt forlovet og vi giftet oss 2 mnd etter. 
Vi har fremdeles et godt ekteskap i dag, og venter vårt første barn sammen. 

Anonymkode: a157c...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns "frieri" er kleint. For meg iallefall er å gifte seg noe man avgjør i fellesskap siden det er en stor juridisk greie - ikke noe en finner ut er på tide og den andre får si ja eller nei til. Til store valg i livet mitt vil jeg ha mer å si enn ja eller nei.

Anonymkode: bdb48...e5c

Jeg vil tro de fleste av oss har snakket om ekteskap før den ene frir, så man vet hvor den andre står (positiv, negativ, nøytral). Vi hadde pratet mye om det, og begge ønsket å gifte seg en dag. Men jeg var også tydelig på at JEG ønsket meg et frieri, og mannen ønsket å fri også.

Så vi snakket generelt rundt det, og at vi ønsket det, men vi ble ikke bare enige om å gifte oss, han fridde :) 

Anonymkode: 9f2e0...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig veldig rart, en slik romantikker som min mann er, men frieri var han ikke god på.

Han fikk tre nei før han fikk ja. Første fordi jeg følte det var for tidlig, men da  sa jeg også fra om at den gang- om eller når- han skulle fri igjen ville jeg ha et skikkelig frieri. (Første var "Når skal vi gifte oss? Til sommeren?") Derfor var det enkelt å si at dette ikke var et skikkelig frieri da han senere fridde igjen, men ikke på særlig bedre måter. 

Det ble aldri det, men gift ble vi likevel. Jeg ga nok opp å få et skikkelig frieri, og det var liksom uansett for sent når han allerede hadde fridd flere ganger. 

Det han fikk ja på ble ordlagt omtrent slik "Ja her er vel rette stedet å spørre deg om vi skal gifte oss? Så hva sier du?" i det vi gikk forbi rådhuset. 

Var like greit å si ja, så jeg sparte oss begge to for flere tilsvarende veldig lite romantiske frierier. 😆

Han har vært betydelig flinkere angående andre romantiske ting. 🥰

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butternut skrev (På 19.11.2020 den 9.36):

Yes, min eksmann fridde på denne delikate måten:

Jeg stod inne i stua og holdt på med et eller annet, trolig med akvariet eller marsvinene våre. Plutselig ser jeg noe komme flyvende fra gangen og instinktivt tok jeg det i mot. Det viste seg å være en ring. Mannen selv, så jeg ingenting til så jeg ble litt forfjamset. Så kom mannen inn og spurte om jeg ville gifte meg med han, med babystemme...

Håper ikke det er stygt å le, men herregud XD

Anonymkode: ca372...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det diskutert. Eller han hadde en sterk mening om vi skulle giftes. Han brukte så mange ord.. Vi var begge helt bortkomne sjeler. Han ville gifte seg fordi vi hadde kjøpt hus sa han og han ikke ville hans helt ille familie skulle arve ham. Jeg trengte et sted å bo, var halvpsykotisk, psykisk tryne og uten inntekt. Han var glad i meg sa han. Vi hadde sex en eneste gang. Da jeg hadde opplevd overgrep. Da ble jeg gravid og tok klokelig nok abort. Moren hans ønsket stort bryllup og vi leverte. Var flott dag selv om jeg visste jeg løy ved alteret.

vi var gift ett år. Jeg var utro. Han pervers. Han fikk barn med en annen en år etter separasjon .  Å for ett liv. Ønsker ham alt godt. Tror han hater meg 

 

Anonymkode: b2b9c...868

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 17.57):

Så om jeg frir til kjæresten min på en bro i Paris så er jeg oppmerksomhetssyk dersom det er andre mennesker rundt? :klo:

Anonymkode: fb3c7...c74

Ja. Da er man ute etter oppmerksomhet og applaus fra de som er rundt.

Endret av Honey Dew
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sykt stressa for at samboeren skal fri på en sånn klein, planlagt måte på et offentlig sted. For det første så er han ikke typen til det, men han tror at det er noe kvinner forventer og noe han er troende til å gjøre på grunn av det. Tror nesten jeg må prate med ham om det og få ham til å forstå hvor ubehagelig det evt ville blitt for oss begge. 

Anonymkode: 7522d...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være en enkel sjel jeg, for det var vel ikke noe konkret frieri, men enighet om å forlove oss når vi var i utlandet. Tok det på sparket og dro på en gullsmed og mannen kjøpte ring til meg. En enkel hvit gullring med en sten (ikke diamant) den var ikke dyr og prangende, men symboliserer mye av det kjærligheten mellom oss er for den er sterk, ukomplisert og kommer til å vare! Bryllupet gjorde vi uten å informere familie og venner og er den fineste dagen i mitt liv, det handlet bare om oss to og vår kjærlighet ❤️

Anonymkode: 7431d...091

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 15.02):

Hvilken dame vil ikke motta en ring? Jeg forventer og få en ring og at han går ned på kne. Er da sånn det skal gjøres. 

Anonymkode: 42a63...3be

Ikke alle har sett for mange amerikanske filmer og tror at livet må være sånn😉

Anonymkode: fca17...675

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min mann hadde booket rom på en øy, med fin strand , på bursdagen min, og hadde planlagt å fri med sjampanje på stranden og greier. Men det regnet.
Utsatte han frieriet? Ja.
Ga han meg ringen likevel og sa det var en bursdagsgave? Ja.

En mnd. senere i fylla sa han at han i grunnen hadde tenkt å fri med ringen. Så han fridde i fylla på vei til nach.
Men men, gifte vart vi da likevel! 
 

Anonymkode: b63a8...ce7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble fridd til på facebook. Han sa han hadde gjemt en ring hjemme som jeg skulle få når han kom hjem. Men det hadde han ikke. Hører med til historien at jeg bare var 17 år gammel og han i tidlig 20-årene, og at forholdet bare var dritt etter det. Ikke fordi JEG ble sur på grunn av måten han fridde til meg på, men fordi han fant ut at nå kunne han gjøre hva han ville siden vi var forlovet. 

Anonymkode: 43564...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...