Gå til innhold

Skuffet over frieri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har blitt skuffet over hvordan dere ble fridd til?

Anonymkode: 6cab9...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, eller kanskje mer skuffet over at jeg faktisk ble fridd til. Han fridde på romantisk restaurant, hadde leid inn noen til å spille på fiolin og en ansatt som jobbet på restauranten til å gi meg en gigantisk stor rosebukett. Alle i hele restauranten så på og jeg kunne ikke bare si nei. I tillegg var vi i et helt annet land med hans familie, så jeg følte at hvis jeg sa nei måtte jeg egentlig bare slå opp og bestille flybillett hjem og flytte fra ham. Veldig trist, men ja. 

Anonymkode: 1acd6...523

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. På nach. Tok det aldri seriøst, og gjorde det senere slutt. Ikke skuffa egentlig, mer som veldig, veldig.. har ikke ord egentlig. 

Anonymkode: 8ed2e...69f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg har blitt fridd til to ganger og ingen har gått ned på kne. Det savnet jeg 😄

Anonymkode: 04c84...aaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt i sofaen med joggebukse, puppene ute (ammet babyen), håret var et rot. Ikke gikk han ned på kne eller sa noe fint. Dette var måneden jeg hadde bursdag, pluss måneden vi ble sammen. Likevel valgte han en dag uten noen relasjoner. Skulle ønske han kunne gjort det en dag jeg ikke så ut som Draugen, og kanskje gjort litt mer av dagen. 

Anonymkode: 02e92...d4d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, min eksmann fridde på denne delikate måten:

Jeg stod inne i stua og holdt på med et eller annet, trolig med akvariet eller marsvinene våre. Plutselig ser jeg noe komme flyvende fra gangen og instinktivt tok jeg det i mot. Det viste seg å være en ring. Mannen selv, så jeg ingenting til så jeg ble litt forfjamset. Så kom mannen inn og spurte om jeg ville gifte meg med han, med babystemme...

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Butternut skrev:

Yes, min eksmann fridde på denne delikate måten:

Jeg stod inne i stua og holdt på med et eller annet, trolig med akvariet eller marsvinene våre. Plutselig ser jeg noe komme flyvende fra gangen og instinktivt tok jeg det i mot. Det viste seg å være en ring. Mannen selv, så jeg ingenting til så jeg ble litt forfjamset. Så kom mannen inn og spurte om jeg ville gifte meg med han, med babystemme...

😦

Anonymkode: e9d53...c94

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke skuffet over frieriet. Det var fint. Vi satt på ei slette - spiste moreller, jordbær og drakk vin. Det var kjæreste-jubileumsdagen vår. Han gikk ned på kne med en ring.

Men jeg ble ikke glad. På grunn av de manglende følelsene mine for ham.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Butternut skrev:

Yes, min eksmann fridde på denne delikate måten:

Jeg stod inne i stua og holdt på med et eller annet, trolig med akvariet eller marsvinene våre. Plutselig ser jeg noe komme flyvende fra gangen og instinktivt tok jeg det i mot. Det viste seg å være en ring. Mannen selv, så jeg ingenting til så jeg ble litt forfjamset. Så kom mannen inn og spurte om jeg ville gifte meg med han, med babystemme...

Unnskyld at jeg ler😂😂 huff.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt fridd «ordentlig» til, så jeg har aldri vært forlovet eller gift (selv om jeg nærmer meg 40 og har to barn med samboeren :P ) 

MEN: Jeg har dog fått utallige «gitt deg med meg!» og «skal vi gifte oss?» uten forhåndsinnkjøpt ring både fra eksen og samboeren. Jeg kom i skade for å si til samboeren at jeg ville ha giftet meg med han selv om forlovelsesringen var laget av hyssing en gang, så joda, han kom med en ring laget av bomullstråd en gang, satte den på fingeren min og erklærte at nå var vi forlovet og han skulle endre statusen sin på fb. Neida, sa jeg, det telles ikke! Det må et ordentlig frieri til, med ring og ned på kne 😂🙈

Fortsatt ikke forlovet, nei. Har gitt opp tanken :P 

 

Anonymkode: fda90...c68

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri blitt fridd «ordentlig» til, så jeg har aldri vært forlovet eller gift (selv om jeg nærmer meg 40 og har to barn med samboeren :P ) 

MEN: Jeg har dog fått utallige «gitt deg med meg!» og «skal vi gifte oss?» uten forhåndsinnkjøpt ring både fra eksen og samboeren. Jeg kom i skade for å si til samboeren at jeg ville ha giftet meg med han selv om forlovelsesringen var laget av hyssing en gang, så joda, han kom med en ring laget av bomullstråd en gang, satte den på fingeren min og erklærte at nå var vi forlovet og han skulle endre statusen sin på fb. Neida, sa jeg, det telles ikke! Det må et ordentlig frieri til, med ring og ned på kne 😂🙈

Fortsatt ikke forlovet, nei. Har gitt opp tanken :P 

 

Anonymkode: fda90...c68

Men, du kan jo ikke si til en mann at det er greit å fri med en "tøysering" laget av TRÅD hvis du ikke mener det! Han tok det jo bokstavelig (som antakelig de fleste menn ville gjort), og skjønte sikkert ikke hvorfor det ikke var innafor likevel😄

Anonymkode: ae9ec...0d3

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket frieri? Vi var forlovet uten at giftemål egentlig var tatt opp, så hadde vi vært i bryllup en lørdag og dagen etter måtte jeg vaske gulv hjemme og samtalen var: Jeg "kanskje vi og skal gifte oss" Han "ja, hvorfor ikke" Jeg "ok... hva med neste år" som sagt så gjort, et år og to uker etter giftet vi oss. August 2002 var det, og vi er gift enda til tross for at jeg fridde egentlig 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. mannen fridde til meg i whiskeyfylla foran mine foreldre og steforeldre.. jeg var høygravid. 
han hadde glemt det dagen etter.. dette er snart 15 år siden og jeg har plassert det i kvoten for pinlige tabber.

vi er gift i dag da, og har er trygt og godt ekteskap. Jeg har heldigvis aldri drømt om et storslagent frieri og bryllup men jeg husker hvor lei meg jeg var og ikke minst flau over hele seansen.. 

Anonymkode: 62675...0fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.11.2020 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Jeg satt i sofaen med joggebukse, puppene ute (ammet babyen), håret var et rot. Ikke gikk han ned på kne eller sa noe fint. Dette var måneden jeg hadde bursdag, pluss måneden vi ble sammen. Likevel valgte han en dag uten noen relasjoner. Skulle ønske han kunne gjort det en dag jeg ikke så ut som Draugen, og kanskje gjort litt mer av dagen. 

Anonymkode: 02e92...d4d

Men det er jo helt fantastisk FINT! Ingen sak å bli overveldet av romantiske følelser når du er dollet opp og ute på et glass eller tre. Men han så deg der midt i hverdagen med barnet i armene og følte kjærligheten til deg så sterkt at han fridde der og da, til hverdags-deg ❤️ Vakkert.

På 19.11.2020 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri blitt fridd «ordentlig» til, så jeg har aldri vært forlovet eller gift (selv om jeg nærmer meg 40 og har to barn med samboeren :P ) 

MEN: Jeg har dog fått utallige «gitt deg med meg!» og «skal vi gifte oss?» uten forhåndsinnkjøpt ring både fra eksen og samboeren. Jeg kom i skade for å si til samboeren at jeg ville ha giftet meg med han selv om forlovelsesringen var laget av hyssing en gang, så joda, han kom med en ring laget av bomullstråd en gang, satte den på fingeren min og erklærte at nå var vi forlovet og han skulle endre statusen sin på fb. Neida, sa jeg, det telles ikke! Det må et ordentlig frieri til, med ring og ned på kne 😂🙈

Fortsatt ikke forlovet, nei. Har gitt opp tanken :P 

 

Anonymkode: fda90...c68

Men dette er jo frierier! Forbauset over at du som såpass gammel er hengt opp i en slags merkelig film-drøm. Dette er jo den type frieri som jeg tenker på som normalt - det at ordene sies av den ene parten! (Ringer er noe man går og kjøper sammen, det har ikke vært vanlig her i landet å fri med en forhåndskjøpt ring...) Det var liksom det spørsmålet der ‘skal vi gifte oss?’ som var det store, romantiske øyeblikket :) Innholdet - at vedkommende vil gifte seg med deg - er jo det store. Ikke innpakningen, særlig ikke når det skal framføres som et slags rollespill der man skal velge eller helst skape en ‘romantisk setting’ der begge skal være rene og velkledde, evt barm ryddet av veien, han skal ned på kne og rekke fram en ring som også må være sånn og slik...

På 20.11.2020 den 23.41, MarianneE skrev:

Hvilket frieri? Vi var forlovet uten at giftemål egentlig var tatt opp, så hadde vi vært i bryllup en lørdag og dagen etter måtte jeg vaske gulv hjemme og samtalen var: Jeg "kanskje vi og skal gifte oss" Han "ja, hvorfor ikke" Jeg "ok... hva med neste år" som sagt så gjort, et år og to uker etter giftet vi oss. August 2002 var det, og vi er gift enda til tross for at jeg fridde egentlig 

Dette ❤️

DET er det fine og det ekte. Der man er glad i hverandre og vil gifte seg med hverandre av kjærlighet :) Fordi begge vil!

Synes synd på menn som drags med furtne damer som ikke vil gifte seg og furter fordi frieriet ikke var ‘fint’ nok.

 

Anonymkode: aadd6...1a6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo helt fantastisk FINT! Ingen sak å bli overveldet av romantiske følelser når du er dollet opp og ute på et glass eller tre. Men han så deg der midt i hverdagen med barnet i armene og følte kjærligheten til deg så sterkt at han fridde der og da, til hverdags-deg ❤️ Vakkert.

Men dette er jo frierier! Forbauset over at du som såpass gammel er hengt opp i en slags merkelig film-drøm. Dette er jo den type frieri som jeg tenker på som normalt - det at ordene sies av den ene parten! (Ringer er noe man går og kjøper sammen, det har ikke vært vanlig her i landet å fri med en forhåndskjøpt ring...) Det var liksom det spørsmålet der ‘skal vi gifte oss?’ som var det store, romantiske øyeblikket :) Innholdet - at vedkommende vil gifte seg med deg - er jo det store. Ikke innpakningen, særlig ikke når det skal framføres som et slags rollespill der man skal velge eller helst skape en ‘romantisk setting’ der begge skal være rene og velkledde, evt barm ryddet av veien, han skal ned på kne og rekke fram en ring som også må være sånn og slik...

Dette ❤️

DET er det fine og det ekte. Der man er glad i hverandre og vil gifte seg med hverandre av kjærlighet :) Fordi begge vil!

Synes synd på menn som drags med furtne damer som ikke vil gifte seg og furter fordi frieriet ikke var ‘fint’ nok.

 

Anonymkode: aadd6...1a6

Enig med alle dine kommentarer 

Anonymkode: 99fdf...5d0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet dersom jeg ble fridd til. Da jeg mener dette er noe man kan bli enige om sammen. Det fikk han tidlig beskjed om.

Tilsvarende hadde jeg kommunisert det om jeg ønsket et frieri, at jeg selv ville plukke ut ringen, at jeg ikke ville hatt mennesker rundt, og andre ting som er viktige for meg.

Men jeg er også av typen som sier rett ut at jeg hadde satt pris på om vi kunne gå ut og spise på bursdagen min, at jeg gjerne kunne tenkt meg en ny parfyme i julegave, at vi har vært sammen 10 år på fredag, og at jeg ikke ønsker å feire valentinesdag. 

Har spart meg for enormt mange skuffelser opp gjennom, og mannen for kjeft og sur kone, sett mot hva jeg leser her inne. 

Anonymkode: 5f586...fac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble fridd til i senga, med et spørsmål om jeg ville gå med ringen. Jeg synes det var en koselig setting. Han skulle fri litt mer "ordentlig" noen dager etter planen hans, men akkurat der og da klarte han ikke å vente.

Jeg er superlykkelig for det, da han hadde tenkt å fri i et selskap og jeg hadde hata det. Men nå er ikke jeg typen til romantisk middag med tente lys, valentinesday eller prinsessebryllup.

Anonymkode: b42ac...f32

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Dette 

DET er det fine og det ekte. Der man er glad i hverandre og vil gifte seg med hverandre av kjærlighet :) Fordi begge vil!

Synes synd på menn som drags med furtne damer som ikke vil gifte seg og furter fordi frieriet ikke var ‘fint’ nok.

 

Anonymkode: aadd6...1a6

 

Jeg er så enig! Jeg grøsser litt og tenker mitt over et frieri hvor dama har bortimot en liste med krav og en fyr som gjør sitt for å leve opp til det.

Vi har vært lykkelig gift i 18 år og noe av hemmeligheten tror vi er at vi ikke trenger så mye for å ha det fint. Vi tar heller en time med hver vår kaffe på Espressohouse enn en helaften på byens beste restaurant for å sette det litt i perspektiv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ble fridd til stilt og rolig ved kjøkkenbordet. Han hadde heller ikke ring og det syntes jeg var helt i orden. Hadde ikke likt at han hadde kjøpt en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Nei. Jeg ble fridd til stilt og rolig ved kjøkkenbordet. Han hadde heller ikke ring og det syntes jeg var helt i orden. Hadde ikke likt at han hadde kjøpt en.

Hvilken dame vil ikke motta en ring? Jeg forventer og få en ring og at han går ned på kne. Er da sånn det skal gjøres. 

Anonymkode: 42a63...3be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...