Gå til innhold

Hvis du ikke trener...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Giftmann30

Har fysisk jobb, så kjenner ikke på disse effektene, puster og peser hver dag ! Og jeg elsker det. Blir ikke rastløs om jeg ikke trener for jeg er Forsatt aktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg ikke trener blir jeg trett, rastløs og kjenner på indre uro. Kostholdet blir også rævva. 

Anonymkode: 8961f...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stresset, skuffet over meg selv, og blir nødt til å justere kostholdet den dagen da jeg ikke kan spise så mye hvis jeg ikke trener. 

Anonymkode: 351ad...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir rastløs, kroppen er ikke skapt til stillesitting, vertfall ikke min 😅

Anonymkode: fb37d...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det veldig bra. Har ikke trent i det hele tatt i hele mitt liv.

Anonymkode: 8bd17...c49

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å trene regelmessig når treningssenteret stengte tidligere i år. Både den fysiske og psykiske helsen fikk gjennomgå, jeg slet med å opprettholde sunne spisevaner og la på meg masse som førte til at selvbildet mitt ble helt ødelagt. Har akkurat kommet inn i treningen igjen og har ikke ord for hvor mye bedre jeg føler meg allerede. Kroppen har ikke fått tid til å endre seg, men selvtilliten begynner allerede å øke. 

Når jeg er godt inne i treningen så trives jeg ikke med hviledager. Selv om jeg vet at én eller to hviledager mest sannsynlig ikke vil ha en negativ effekt, så føler jeg meg likevel slakk, demotivert og tett i hodet om jeg ikke får vært i bevegelse. I stedet for å ha hviledag så kjører jeg som regel kondisjonstrening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hviler vanligvis fredag og søndag, og det går helt fint. Jeg kjenner heller ikke noe på det om det blir mindre trening en uke om det skjer mye, men om jeg blir sittende hjemme blir jeg fryktelig rastløs. Jeg kjenner også på en lykke- og mestringsfølelse i forbindelse med trening som naturlig nok utgår ved lengre pauser.

Nå som jeg har hjemmekontor har det vært ekstra viktig å komme seg på trening hver dag, både for å bevege seg, men også å se mennesker. Nå stengte de her også (...), og jeg vet med meg selv at jeg må opprettholde aktiviteten for å ikke gå på veggen. Så håper viljestyrken er med på hjemmetrening hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før trente jeg hver dag. Da følte jeg meg råtten og rastløs og irritabel om jeg ikke fikk trent en dag. 

Nå, i småbarnsmor-tilværelsen, får jeg bare trent annenhver dag, og har måttet venne meg til det. Men jeg føler meg mye bedre de dagene jeg får trent. Jeg MÅ ha noe mosjon, ellers blir jeg gal, men nå for tiden er det altså dager hvor mosjonen er å gå en omvei til/fra barnehagen, eller trilletur med vogn. 

Anonymkode: ff47d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...