PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #421 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jesus Fucking Christ. Anonymkode: ba3bb...b32 Hvorfor skal jeg orke å jobbe om jeg kan leve like godt uten å måtte jobbe? 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #422 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, PetterKanin skrev: Hvorfor skal jeg orke å jobbe om jeg kan leve like godt uten å måtte jobbe? Perfekt eksempel på mennesker jeg bare ikke takler i slike tråder. Uansett hvor gode argumentasjoner man har taler man for døve ører. Derfor får vi 1 million slike tråder på KG og 120 sider. Hver gang. Her, Forum. Her har du svaret ditt på hvorfor det egentlig aldri er vits i å bruke energi på å legge frem gode argumentasjoner. Skaff dere et liv... Anonymkode: ba3bb...b32 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #423 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jesus Fucking Christ. Anonymkode: ba3bb...b32 Det vil jo ikke bli en forskjell. Ser du virkelig ikke den? Økt lønninger gir høyere rente, gir dyrere varer, øker fattigdommen Den forminsker ikke. De tar alt fra skoler og helse for at Norge skal gå rundt slik det er i dag. Øker man ting så forandrer det ikke annet enn talla som går in og ut. Er det virkelig vits å øke alt enda mer? Er jo derfor vi har høyere lønner enn resten av Norden. Vi må vente må faktisk la de ta oss igjen før vi øker lønn til de som jobber og enda lengre før vi kan øke lønn til de som ikke jobber. Anonymkode: 3882b...7a6 5
PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #424 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Perfekt eksempel på mennesker jeg bare ikke takler i slike tråder. Uansett hvor gode argumentasjoner man har taler man for døve ører. Derfor får vi 1 million slike tråder på KG og 120 sider. Hver gang. Her, Forum. Her har du svaret ditt på hvorfor det egentlig aldri er vits i å bruke energi på å legge frem gode argumentasjoner. Skaff dere et liv... Anonymkode: ba3bb...b32 Perfekt eksempel på et svært relevant spørsmål du ikke er i stand til å svare på, tenker jeg vi sier. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #425 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vil jo ikke bli en forskjell. Ser du virkelig ikke den? Økt lønninger gir høyere rente, gir dyrere varer, øker fattigdommen Den forminsker ikke. De tar alt fra skoler og helse for at Norge skal gå rundt slik det er i dag. Øker man ting så forandrer det ikke annet enn talla som går in og ut. Er det virkelig vits å øke alt enda mer? Er jo derfor vi har høyere lønner enn resten av Norden. Vi må vente må faktisk la de ta oss igjen før vi øker lønn til de som jobber og enda lengre før vi kan øke lønn til de som ikke jobber. Anonymkode: 3882b...7a6 Du klarte ikke å lese det siste jeg skrev? Akkurat nå, PetterKanin skrev: Perfekt eksempel på et svært relevant spørsmål du ikke er i stand til å svare på, tenker jeg vi sier. God bedring ❤️ Anonymkode: ba3bb...b32
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #426 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Perfekt eksempel på mennesker jeg bare ikke takler i slike tråder. Uansett hvor gode argumentasjoner man har taler man for døve ører. Derfor får vi 1 million slike tråder på KG og 120 sider. Hver gang. Her, Forum. Her har du svaret ditt på hvorfor det egentlig aldri er vits i å bruke energi på å legge frem gode argumentasjoner. Skaff dere et liv... Anonymkode: ba3bb...b32 Men når man har lest denne tråden så ser man jo at det ikke nytter å fortelle hvorfor ting er som de er. For man kan jo bare ya fra de som har mer. Når folk ikke forstår grunnleggende økonomi og hvordan man ivaretar en grei nok økonomi i ett land ( Norges økonomi er ikke sunn, da vi må senke utgifter staten har hvis også neste generasjon har offentlig sykehus. Anonymkode: 3882b...7a6 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #427 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du klarte ikke å lese det siste jeg skrev? Anonymkode: ba3bb...b32 Jo og svarte deretter. Anonymkode: 3882b...7a6 2
Silva Pluvialis Skrevet 15. november 2020 #428 Skrevet 15. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fattigdom for meg er å fryse og sulte og ikke ha et oppvarmet sted å bo. Ikke flatskjermer og ny mobil hvert år! Anonymkode: be8d0...82a Det er forskjell på ekstrem fattigdom og relativ fattigdom. Relativ fattigdom er ikke å mangle mat og husly, men å f.eks., ikke ha nok penger til å kunne delta på eller kjøpe det de fleste andre har råd til. 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #429 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo og svarte deretter. Anonymkode: 3882b...7a6 Og slik fortsetter slike tråder... Du klarer heller ikke å se det store bildet, som du hevder at du gjør. Anonymkode: ba3bb...b32
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #430 Skrevet 15. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig folk som jobber ikke har hatt det slik? Da lever du i din egen verden. Anonymkode: 3882b...7a6 Absolutt ikke, men å forvente at andre må ha det slik resten av livet, bare fordi man selv ikke må det, blir helt feil. Dessuten er det ikke trygdede som sløser bort statens penger. Anonymkode: 14748...2f1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #431 Skrevet 15. november 2020 18 000 er nok. Å gå hjemme med fast inntekt 18 000 er jo topp. Tjener man lite så kan man ikke kjøpe mye heller. Slik er det bare. Mange tror at det er en menneskerett med iPhone 12, ps5, 75 tommers flatskjerm, nyoppusset hus og 2 biler utenfor, samt 2 sydenturer i året....Skal en ha slik høy levestandard så får dere pigadø jobbe for det. Skaff dere utdanning og god jobb med millionlønn. Ikke syt over lav inntekt/trygd om dere ikke har løftet en fing for å ha grei økonomi. Anonymkode: 90a0a...ed5 7
PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #432 Skrevet 15. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du klarte ikke å lese det siste jeg skrev? God bedring ❤️ Anonymkode: ba3bb...b32 Hersketeknikker fungerer dessverre ikke på meg. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #433 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, Uatskillelig skrev: Det er forskjell på ekstrem fattigdom og relativ fattigdom. Relativ fattigdom er ikke å mangle mat og husly, men å f.eks., ikke ha nok penger til å kunne delta på eller kjøpe det de fleste andre har råd til. De fleste har råd til dette om en ikke krever siste nytt i alt. Anonymkode: 90a0a...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #434 Skrevet 15. november 2020 Ja synes det er nok. Dere som ikke er enig burde ha skaffet dere forsikring før dere ble ufør. Jeg har forsikring som ved at jeg blir ufør, vil beholde den lønnen jeg har i dag. Anonymkode: d802d...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #435 Skrevet 15. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 18 000 er nok. Å gå hjemme med fast inntekt 18 000 er jo topp. Tjener man lite så kan man ikke kjøpe mye heller. Slik er det bare. Mange tror at det er en menneskerett med iPhone 12, ps5, 75 tommers flatskjerm, nyoppusset hus og 2 biler utenfor, samt 2 sydenturer i året....Skal en ha slik høy levestandard så får dere pigadø jobbe for det. Skaff dere utdanning og god jobb med millionlønn. Ikke syt over lav inntekt/trygd om dere ikke har løftet en fing for å ha grei økonomi. Anonymkode: 90a0a...ed5 Nei, det er ikke topp å bare gå hjemme. Du glemte en viktig faktor. Man er syk, og har et svært redusert liv. Skjønner du virkelig så lite? Anonymkode: 0b67d...185 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #436 Skrevet 15. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Perfekt eksempel på mennesker jeg bare ikke takler i slike tråder. Uansett hvor gode argumentasjoner man har taler man for døve ører. Derfor får vi 1 million slike tråder på KG og 120 sider. Hver gang. Her, Forum. Her har du svaret ditt på hvorfor det egentlig aldri er vits i å bruke energi på å legge frem gode argumentasjoner. Skaff dere et liv... Anonymkode: ba3bb...b32 Finurlig hvordan du skriver om å «tale for døve ører» når du er like døv selv. Argumentet ab viser til er jo kronargumentet og rasjonalet bak nivået på trygdesatsene - «det skal lønne seg å jobbe». Gjør det ikke det, så mister folk incentiv og motivasjon til å stå i jobb. Se bare hva historien forteller om kommunistiske stater. Jeg ser at mange uføre skulle gitt alt for å kunne jobbe, men jeg kjøper ikke den. De fleste av oss jobber for å leve, og ikke motsatt, og hadde fint kunne tilbringe tiden med en lang rekke andre sysler enn å jobbe dersom vi kunne det. Anonymkode: d90f6...649 8
Gjest Lille Potet Skrevet 15. november 2020 #437 Skrevet 15. november 2020 Norge har verdens mest produktive arbeidsstokk. Det har vi på grunn av velferdsordningene. Norge har verdens høyeste andel trygdede da også kvinner er i arbeid. Det lønner seg for norsk økonomi å sette mindre effektive arbeidere på relativt lave trygder. Samfunnet er også et fordomsfult sammfunn der det er svært vanskelig for individer med nedsatt funksjonsevne å få arbeid. Distriktsnorge sliter med for få arbeidsplasser og for få tilrettelagte arbeidsplasser. Individer settes over på trygd når det ikke er mulig å skape arbeidsplasser, eller de blir lagt ned. Trygd er ei svært god løsning for den kapitalistiske staten. Trygdene er lave slik at arbeideren skal jobbe fort og lenge for å unngå trygd. Og diverse krøplinger gidder vi ikke bruke ei krone på, så de blir også satt på trygd. Slik kan man også se på det. Så ja, den tilsynelatende kvikke naboen din kunne sikkert ha jobba. Men det ble for strevsomt og vanskelig for arbeidsgiver å sørge for skifterom da han har utlagt tarm. Han var også litt brysom så han var det helt greit å bli kvitt med statens velsignelse (NAV).
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #438 Skrevet 15. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste har råd til dette om en ikke krever siste nytt i alt. Anonymkode: 90a0a...ed5 Nope. Jeg har ikke noen penger til overs til å gå på kino, kafe, konserter eller restaurant for. Jeg kan heller ikke kjøpe hva som helst selv om jeg kjøper brukt. Alt må vurderes grundig før jeg kjøper noe. Skal det kjøpes noe, så går det etter en prioritetsliste. Mitt hjertesukk som uføretrygdet er, at enslige og uføre kunne fått reduserte priser kommunale avgifter og renovasjon, o.l. Anonymkode: ab6ff...1b0 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #439 Skrevet 15. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke topp å bare gå hjemme. Du glemte en viktig faktor. Man er syk, og har et svært redusert liv. Skjønner du virkelig så lite? Anonymkode: 0b67d...185 Så flott da at vi har er velferdssystem som sikrer folk mat på bordet og tak over hodet, selv om de ikke kan forsørge seg selv. La oss tilrettelegge for at kommende generasjoner kan nyte det samme privilegiet ved å ikke bruke enda mer på dagens trygdeordninger, for som det poengteres i flere og flere kanaler er ikke dagens nivå bærekraftig. Anonymkode: d90f6...649 8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #440 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Finurlig hvordan du skriver om å «tale for døve ører» når du er like døv selv. Argumentet ab viser til er jo kronargumentet og rasjonalet bak nivået på trygdesatsene - «det skal lønne seg å jobbe». Gjør det ikke det, så mister folk incentiv og motivasjon til å stå i jobb. Se bare hva historien forteller om kommunistiske stater. Jeg ser at mange uføre skulle gitt alt for å kunne jobbe, men jeg kjøper ikke den. De fleste av oss jobber for å leve, og ikke motsatt, og hadde fint kunne tilbringe tiden med en lang rekke andre sysler enn å jobbe dersom vi kunne det. Anonymkode: d90f6...649 Jeg gjør jo det, til deg også tydeligvis... Jeg har skrevet at det er naturlig at det er forskjeller i lønnsnivåer. Det skal lønne seg å utdanne seg også. Likevel kan en lastebilsjåør tjene bedre enn en med mastergrad. Likevel klager lavtlønnede over den lave lønnen deres. Skal man generalisere på samme måte som flere gjør er svaret så simpelt at flere lavtlønnede bør ta mer utdanning og skifte jobb. Men så enkelt er det jo ikke? Noen lavtlønnede mangler gjerne intelligensen eller viljen til å ha høyere utdanning og blir værende i en jobb de mistrives i og blir bitre. De som er uføre blir syke og er på samme måte fastlås i sin situasjon. Du ville levd et liv som syk? Anonymkode: ba3bb...b32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå