AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #301 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, Lille Potet skrev: Du er nummer tre som kommenterer mitt lange innlegg med: andre har det verre. Igjen, det er ikke et argument! Og det er ikke det innlegget handler om. Om du ikke har noe som helst annet å komme med, spar deg. Men takk for at du siterer et innlegg jeg er fornøyd med. Jo, det er faktisk et argument. Dere er allerede verdensmestere i ufør-lønn, men fortsatt vil ha mer. Det er selvsagt normalt å sammenligne med andre når det klages så sykt i det landet som tilrettelegger mest. Anonymkode: e8e63...99a 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #302 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du er enslig (noe jeg ikke er), du regner med for lav skatteprosent (jeg trekker 28% og får aldri igjen mer enn en tusenlapp eller to på skatten) og du glemmer å ta hensyn til at skatten ikke trekkes jevnt gjennom hele året. Så prøv igjen. Anonymkode: fddbf...a71 Nei, jeg mente, jeg kommer frem til 15.400 med 20% skattetrekk som enslig. Det er ikke min oppgave å prøve å gjette hvorfor du får en mye lavere pensjon enn loven sier du skal ha. Med 28% skattetrekk (som er alt for høyt om du ikke sitter på en kjempeformue eller noe slikt) blir det 13.864 kroner. Med tabelltrekk (7100) skal du ha dette regnestykket: Ganske langt unna 13.000. Om det du sier mot formoding er sant så bør du ta noen telefoner.... Anonymkode: 4434d...477 7
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #303 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes rett og slett det er smålig, man kan ha to tanker i hodet på en gang. Anonymkode: 353bf...cb7 Det som er smålig er jo å ikke se at de på minstesats er i en mye vanskeligere situasjon økonomisk. Det blir feil å engasjere seg for høyere utbetaling til en gruppe som allerede har mye mer enn andre i samme situasjon. Anonymkode: 0167d...5dc 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #304 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er såpass mange innlegg at det har jeg ikke oversikt over. Hele tråden er jo rene uførehetsen. Jeg har ikke lest de siste 5 sidene og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Dette temaet går på repeat hele tiden på KG og det oser av bitre hatende og lite reflekterte mennesker. Går dere aldri lei? Må dere alltid rakke ned på andre mennesker? Hva mangler i livene til disse folka for å være så jævlige mennesker lurer jeg på. Anonymkode: ba3bb...b32 Det er vel ingen som hater, men folk går kanskje litt lei av alle de uføretrygdede som klager støtt, når de tross alt bor i landet med høyest velferd i verden .... Anonymkode: e363a...91c 6
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #305 Skrevet 14. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, jeg mente, jeg kommer frem til 15.400 med 20% skattetrekk som enslig. Det er ikke min oppgave å prøve å gjette hvorfor du får en mye lavere pensjon enn loven sier du skal ha. Med 28% skattetrekk (som er alt for høyt om du ikke sitter på en kjempeformue eller noe slikt) blir det 13.864 kroner. Med tabelltrekk (7100) skal du ha dette regnestykket: Ganske langt unna 13.000. Om det du sier mot formoding er sant så bør du ta noen telefoner.... Anonymkode: 4434d...477 IKKE enslig. 15.451 kroner. Det skal sies at de ofte trekker litt mer enn du skal skatte, men de får du jo igjen, og det er ikke snakk om tusenlapper, men kanskje slik at du kommer ned mot 15.000 blank. Anonymkode: 4434d...477
Gjest Lille Potet Skrevet 14. november 2020 #306 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk et argument. Dere er allerede verdensmestere i ufør-lønn, men fortsatt vil ha mer. Det er selvsagt normalt å sammenligne med andre når det klages så sykt i det landet som tilrettelegger mest. Anonymkode: e8e63...99a Hvem dere? Har du en eller flere kommentarer til det jeg skrev? Om ikke, så ti!
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #307 Skrevet 14. november 2020 2 minutter siden, Lille Potet skrev: Det er mengden. Sier jeg at du er et kukkhode en gang går det greit for deg. Kaller jeg deg kukkhode 40 ganger er det hets og jeg rakker ned på deg. Det kalles også mobbing. Så når hets ikke kan vises frem, da er det altså mengden? Hva blir det neste? Anonymkode: e76f6...4f8 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #308 Skrevet 14. november 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Synes du 18000 utbetaling i ung ufør er nok? Hva tenker du om at den øker til 23-25 000? Jeg mener ikke den bør økes til f. eks. 30 000. Men politikerne bør kanskje vurdere å øke til 23-25 000? Anonymkode: 353bf...cb7 18 000 er ikke mye, men når det begynner å nærme seg 25 000 så er det like mye som mange får utbetalt i en 100 % stilling og det er ofte de jobbene som ikke krever noe særlig utdanning. Ergo tunge jobber. Anonymkode: bd924...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #309 Skrevet 14. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, det er faktisk et argument. Dere er allerede verdensmestere i ufør-lønn, men fortsatt vil ha mer. Det er selvsagt normalt å sammenligne med andre når det klages så sykt i det landet som tilrettelegger mest. Anonymkode: e8e63...99a 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen som hater, men folk går kanskje litt lei av alle de uføretrygdede som klager støtt, når de tross alt bor i landet med høyest velferd i verden .... Anonymkode: e363a...91c Jeg er ufør og har minstesats (ikke ung ufør) og jeg er faktisk helt enig. Helt utrolig at noen forventer og nærmest forlanger at man skal ha like mye utbetalt som ufør som noen som jobber. Jeg blir litt flau og synes det er synd at disse som klager så mye får folk til å tenke at dette er noe som gjelder alle uføre... Når det er sagt; de som har aller minst i dag (ufør minstesats) har det ikke lett og havner etter "reformen" utenfor alle støtteordninger som tidligere kunne gi noen ekstra hundrelapper, f.eks. bostøtte. Det burde vært et lite løft her, enten ved bedre behovsprøvede støtteordninger, eller ved å øke minstesats noe. Anonymkode: 4434d...477 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #310 Skrevet 14. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje det handler om at de uføre hele tiden klager på hva de ikke får, ikke har etc etc. Det blir ganske irriterende når de har det mye bedre enn andre. Aldri hørt en ufør uttrykke takknemlighet, bare hva hun/han synes de fortjener for aldri ha bidratt til felleskapet. Anonymkode: e8e63...99a 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingen som hater, men folk går kanskje litt lei av alle de uføretrygdede som klager støtt, når de tross alt bor i landet med høyest velferd i verden .... Anonymkode: e363a...91c Det er mye flere som klager over uføre, enn uføre som klager. Spesielt på KG! Hva er galt i livene deres? Dere klager jo til og med over egen lønn. Skal vi begynne å lage 1000 tråder i uken om lavtlønnede som klager over den dårlige lønna og hvor dumme og late de er? Faen jeg er lei slike mennesker Anonymkode: ba3bb...b32 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #311 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, Lille Potet skrev: Studenter klarer ikke å leve på studielånet alene. Lavtlønte er slitne slaver for småpenger. Trygda er syke og fattige. Klarer dere ikke å se det faktum at for middelklassen er dere en og samme gruppe? Og for kapitaleierne og eliten er dere søppel de ikke ofrer en tanke? I samme kategori som asylsøkere, tiggere og horer? Skjønner dere ikke at de som har mest i samfunnet er såre fornøyd med at dere hetser hverandre, og ikke åpner øynene for hvem som stikker av med pengene. Herregud så tragisk! Det er kanskje dette innlegget du roper etter kommentarer på. Men det er vanskelig å kommentere når du nesten blir litt konspiratorisk i meningene dine. Middelklaseen, «eliten» etc mener du ikke bryr seg. Hvorfor brukes da våre skattepenger til å fø på dere? Hører aldri klager på det fra disse samfunnslagene. Og artig å slenge så mye dritt om de som betaler lønnen din. Med glede, for de fleste. Men vi mener ikke du skal leve et luksusliv mens vi jobber. Anonymkode: e8e63...99a 4
Silva Pluvialis Skrevet 14. november 2020 #312 Skrevet 14. november 2020 Ligger ikke ung ufør på 24.000kr i måneden? 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #313 Skrevet 14. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa jo at 30 000 ikke var rimerlig, jeg tenkte mer på 23- 25 000.... Anonymkode: 353bf...cb7 Jeg får utbetalt 24-25 i 100% jobb. Uføre satsen bør være der den er. Det er mange jobber man kan utføre. Det skal lønne seg å jobbe, ikke være hjemme. Anonymkode: f37b2...5cf 2
PetterKanin Skrevet 14. november 2020 #314 Skrevet 14. november 2020 10 minutter siden, Lille Potet skrev: Det er mengden. Sier jeg at du er et kukkhode en gang går det greit for deg. Kaller jeg deg kukkhode 40 ganger er det hets og jeg rakker ned på deg. Det kalles også mobbing. Mengden gjør det ikke til hets. 2
PetterKanin Skrevet 14. november 2020 #315 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, Uatskillelig skrev: Ligger ikke ung ufør på 24.000kr i måneden? 22466 for de som er gifte/samboere.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #316 Skrevet 14. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Han på rema skaper verdier, Å stå og stable noen hermetikkbokser inn i en hylle er ikke å skape verdier. Ei heller å stå i en butikkasse, automasjon tar over disse tullejobbene straks. Anonymkode: 47a36...a75
Gjest Lille Potet Skrevet 14. november 2020 #317 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje dette innlegget du roper etter kommentarer på. Men det er vanskelig å kommentere når du nesten blir litt konspiratorisk i meningene dine. Middelklaseen, «eliten» etc mener du ikke bryr seg. Hvorfor brukes da våre skattepenger til å fø på dere? Hører aldri klager på det fra disse samfunnslagene. Og artig å slenge så mye dritt om de som betaler lønnen din. Med glede, for de fleste. Men vi mener ikke du skal leve et luksusliv mens vi jobber. Anonymkode: e8e63...99a Nei, ikke det. Jeg er ikke ufør. Jeg er arbeider med normal lønn, muligens litt lav. Jeg har ingen luksus, bare et helt vanlig liv. Jeg lærer ingenting av denne tråden. Takk for meg.
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #318 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er kanskje dette innlegget du roper etter kommentarer på. Men det er vanskelig å kommentere når du nesten blir litt konspiratorisk i meningene dine. Middelklaseen, «eliten» etc mener du ikke bryr seg. Hvorfor brukes da våre skattepenger til å fø på dere? Hører aldri klager på det fra disse samfunnslagene. Og artig å slenge så mye dritt om de som betaler lønnen din. Med glede, for de fleste. Men vi mener ikke du skal leve et luksusliv mens vi jobber. Anonymkode: e8e63...99a Det er faktisk arbeiderne som betaler lønnen din. Det er de som er de reelle verdiskaperne. Dere skummer fløten av andres arbeid selv om dere prøver å innbille dere selv noe annet men overfladiske "visjoner og verdier" og andre innholdsløse festtaler. Anonymkode: bd924...b8d 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #319 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk arbeiderne som betaler lønnen din. Det er de som er de reelle verdiskaperne. Dere skummer fløten av andres arbeid selv om dere prøver å innbille dere selv noe annet men overfladiske "visjoner og verdier" og andre innholdsløse festtaler. Anonymkode: bd924...b8d Tror du svarte noen andre her. Jeg er helt enig med deg. Og er i jobb. Anonymkode: e8e63...99a
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #320 Skrevet 14. november 2020 5 minutter siden, Uatskillelig skrev: Ligger ikke ung ufør på 24.000kr i måneden? 24.577 nå før skatt. 18.714 etter skatt. Jeg synes det er nok... 16.510 etter skatt med minstesats, så det er romslig forskjell. Anonymkode: 4434d...477 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå