Gå til innhold

Ser ikke problemet med surugati . Hva med deg ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du ikke en gang vet hvordan det skrives, så har du kanskje ikke satt deg så veldig godt inn i saken.

Anonymkode: c801c...273

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser null problem med det i det heletatt.

Anonymkode: 356ce...448

Det er en sak å se problemer og fordeler og kunne veie opp de to mot hverandre, det er en annen å ikke se noen som helst problemer i det hele tatt. Da er du blind.

Anonymkode: 69637...5c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På företagets reklambilder låg surrogatmödrarna och myste vid poolen.

I verkligen var de fångar i en babyfabrik.

– I vissa fall verkar kvinnorna ha blivit våldtagna, säger Thailands folkhälsominister Jurin Laksanawisit.

Babyfabriken har avslöjats i Thailands huvudstad Bangkok. Polis upptäckte 14 vietnamesiska kvinnor som hölls fångna för att förse barnlösa par med bebisar, enligt AFP.

Vakter hade total kontroll på området.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WL7vgK/babyfabrik-sprangd

"ingen problemer"...

Anonymkode: 69637...5c1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser null problem med det i det heletatt.

Jeg tror at vi mennesker er i stand til å kunne ta egne valg om hva som passer best for oss selv, og så kan naboen go og ete en sitron.

Anonymkode: 356ce...448

Jeg er enig og uenig her. Ja, mennesker er i stand til å ta egne valg om hva som passer best for oss selv, men da vurderer man kanskje også bare hva som er best for en selv, uten å ta hensyn til at det kan gå ut over andre. 

En persons ønske om å få barn kan være veldig sterkt, og det gjør også at skylappene kan være på, og det kan være vanskelig å se andres behov. Jeg mener derfor at det er utrolig viktig å ha etiske grenser og lover, og at det ikke bare er opp til deg selv og hva man selv føler er rett. 
 

Jeg er svært skeptisk til surrogati, fordi det er kjøp og salg av en kvinnekropp. Det kan føre til en forventning av at dette er noe en dame bør gjøre dersom familien hennes sliter (f.eks kan mannen i familien kreve dette), det kan være en desperat måte å tjene penger på (på samme måte som prostitusjon). Jeg synes at det er veldig etisk problematisk, og mener at dette absolutt er noe man bør se på som samfunn. Så lenge det er andre personer involvert (her er det minst to andre- nemlig surrogatmor og barnet), så kan man ikke ha holdningen om at «jeg gjør som jeg vil».

Anonymkode: 41b44...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig når man vil diskutere alvorlige ting og later som man er reflektert og klok, og så kan man ikke skrive ordet riktig engang...

Anonymkode: 48052...2ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes selvfølgelig at all kjøp og salg av kvinnekroppen er forkastelig. 

Anonymkode: bbf22...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde så absolutt være lovlig i Norge.

Jeg synes ikke staten og regjeringen skal bestemme over menneskekroppen. Helt forkastelig, spør du meg.

Anonymkode: a428b...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, theTitanic skrev:

Jeg syntes det er helt helt feil å skape barn på unaturlig vis når verden er full av barn som trenger omsorg. Kvinnen får penger hun trenger ja, men som alle andre lettjente penger har det en høy personlig pris for den enkelte. Det er verre enn prostitusjon og det vil alltid være mennesker som er fattige nok til at de må, selv om de ikke kan takle det mentalt. 

Nei til surrogatmor

Nei til kunstig befruktning

Ja til abort

Ja til enklere adopsjonspolitikk. 

Jeg måtte operere blindtarmen, noe gikk galt og legen måtte skjære mer enn normalt. Arrvev etter dette ødela egglederne mine så egget kom seg ikke ned i livmor, men ellers er kroppen min fin. 

Så jeg skulle ikke fått hjelp til å få mine egne barn mener du? De to barna jeg har skulle jeg ikke hatt fordi det skulle vert ulovlig med assistert befruktning? 

Anonymkode: af11b...7fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en form for kjøp og salg. En kvinne låner ut kroppen sin i 9 mnd og selger barnet. Ja, hun vet det i forkant og det er ikke hennes genetisk, men jeg vet ikke om det gjør noen forskjell. Ser ikke at det er behov for den muligheten i dag,og synes det er egoistisk å benytte seg av det. Fødsel er tross alt ikke risikofritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen synes surrogati er ok. SÅ mye trenger ingen et barn med egen DNA, altså. Det er fullstendig absurd.

Anonymkode: df36d...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser null problem med det i det heletatt.

Jeg tror at vi mennesker er i stand til å kunne ta egne valg om hva som passer best for oss selv, og så kan naboen go og ete en sitron.

for det er jo det alt bunner i, at enkeltindivider mener og tror så mye rart om alle rundt seg i stedet for å bare tenke at naboens business er et sted du ikke skal ha nesa di i.  
Vi lever i en tid der det fortsatt er fordommer om homoseksuelle som får barn, men det er bevist for mangfoldige år siden at det ikke skader noen. 

Etiske problemstillinger osv burde ikke være et tema for de det ikke angår. På lik linje som at menn ikke skal bestemme om jeg skal få lov til å ta abort.  


og ikke nok med det, hvis jeg har dårlig økonomi og ønsker å føde et barn for et par som ikke selv kan få barn.. kan det tenkes at man ser på det som en god gjerning? 2 fluer i en smekk og fortsatt ingen andres valg enn mitt valg. Da ville JEG ha gått igjennom for og imot, og JEG hadde bestemt om jeg ville eller ikke. 

Anonymkode: 356ce...448

Hvis du tror at alle mennesker vet hva som er best for seg selv (og andre, siden barn inngår i dette), har du nok alt for god tro på folk 😅 Du ønsker vel et lovløst samfunn også der alle gjør helt som de vil også kanskje, i frihetens navn? Morsom du! 

Anonymkode: 7821b...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke fatte og begripe at noen synes surrogati er ok. SÅ mye trenger ingen et barn med egen DNA, altså. Det er fullstendig absurd.

Anonymkode: df36d...761

Amen! Er forøvrig også i mot all kunstig befruktning med unntak av til mann og kvinne med bruk av eget arvemateriale. 

Anonymkode: 7821b...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...