AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1 Skrevet 9. november 2020 Jeg er en kvinne i slutten av 30-åra, har to barn som bor hos meg halvparten av tiden. Jeg jobber som kirurg. I min Tinder-profil oppgir jeg at jeg har barn 50/50, litt om hobbyer og jeg har bilder fra flere arenaer i livet. Jeg har de siste 3 årene datet 8-9 (ikke samtidig). Noe av det første menn spør om er hva jeg jobber med og jeg svarer selvsagt sant. Men det er som om kunnskapen om hva jeg jobber med gjør at hele dynamikken mellom oss endrer seg. Et par har bare trukket seg unna/ghosta, et par har sagt at de syns det blir for vanskelig (og kan ikke svare når jeg lurer på hva de ser for seg blir vanskelig) og nå han siste hadde jeg egentlig troa på at det kunne bli noe bra med. Fine samtaler, mye gøy sammen, samme humor, like interesser osv. Men så sier han fra tomme lufta etter en håndfull dates at han ikke vil fortsette. Det kom etter at vi på daten før hadde snakka om jobbene våre. Jeg har fått en følelse av at få menn "tåler" ei dame som er høyt utdanna/har høystatusyrke (de skulle forresten bare visst, kirurglivet er svært lite glamorøst altså). Er jeg desillusjonert etter uheldige matcher, eller er det noe i det, altså at mange menn føler seg "truet" eller lignende av at jeg er kirurg? Hilsen trist. Anonymkode: 4821a...281 12
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #2 Skrevet 9. november 2020 Mange menn lever fortsatt i en verden hvor de skal være «over» kvinnen og nekter å ha et lavere yrke en henne. Du taper ikke stort på at de forsvinner med andre ord. Anonymkode: 2b4e0...115 23
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #3 Skrevet 9. november 2020 Er nok ikke at man ikke "tåler" at du har høyere status jobb, men du jobber utrolig mye og du har barn. Det er derfor. Ville vært grunnen til at du ikke var aktuell for meg. Anonymkode: 5b79d...d3d 16
MortenMinstelønn Skrevet 9. november 2020 #4 Skrevet 9. november 2020 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått en følelse av at få menn "tåler" ei dame som er høyt utdanna/har høystatusyrke (de skulle forresten bare visst, kirurglivet er svært lite glamorøst altså). Er jeg desillusjonert etter uheldige matcher, eller er det noe i det, altså at mange menn føler seg "truet" eller lignende av at jeg er kirurg? Det er en myte. De fleste menn liker en kvinne som har en tung utdannelse. Jeg tror det. Min drømmedame er lege og har alltid vært det. Jeg tror ikke jeg er alene. Endret 9. november 2020 av MortenMinstelønn 5
Pappi Skrevet 9. november 2020 #5 Skrevet 9. november 2020 Ja. Du må ha vært litt uheldig med de du har møtt.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #6 Skrevet 9. november 2020 Hei... Er ikke mann, men tenkte jeg skulle komme med noen ord uansett. Jeg er lege selv (skilt kvinne i 30-årene med ett barn). Ja, jeg skjønner hva du mener. Er jeg ute og møter menn sier jeg ofte initielt bare at jeg "jobber i helsevesenet", uten å spesifisere. Erfarer også at mange menn skygger banen når de får høre hva jeg jobber med, til tross for at jeg ellers ser ganske ufarlige ut, spøker mye og er omgjengelig. Min erfaring er imidlertid, at hvis du finner en mann som selv er mentalt oppegående, reflektert og har litt guts, blir de egentlig bare imponert og gira over at du er lege. Det gjelder bare å være litt mer selektiv, tror jeg. Lykke til medkollega! ❤️ Anonymkode: 1000e...754 21
MortenMinstelønn Skrevet 9. november 2020 #7 Skrevet 9. november 2020 (endret) At du er kirurg er så spennende. Jeg mener det fordi du ikke kom gjennom den utvelgelsen med hue under armen. Jeg skal imponere deg. På en eller annen måte. Har ingen oppskrift enda. Men den kommer! Jeg er så imponert over hva du har fått til at jeg logrer med halen. Dette er ikke mitt beste verk her inne. Er trøtt. Alle menn med en viss selvtillit elsker at en kvinne er lege. Det er logisk. At din kvinne mulignens slår deg i logisk tenkting er bare dyrisk sexy. Ikke at jeg tror det vil skje. Endret 10. november 2020 av MortenMinstelønn 1
K.B. Skrevet 9. november 2020 #8 Skrevet 9. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne i slutten av 30-åra, har to barn som bor hos meg halvparten av tiden. Jeg jobber som kirurg. I min Tinder-profil oppgir jeg at jeg har barn 50/50, litt om hobbyer og jeg har bilder fra flere arenaer i livet. Jeg har de siste 3 årene datet 8-9 (ikke samtidig). Noe av det første menn spør om er hva jeg jobber med og jeg svarer selvsagt sant. Men det er som om kunnskapen om hva jeg jobber med gjør at hele dynamikken mellom oss endrer seg. Et par har bare trukket seg unna/ghosta, et par har sagt at de syns det blir for vanskelig (og kan ikke svare når jeg lurer på hva de ser for seg blir vanskelig) og nå han siste hadde jeg egentlig troa på at det kunne bli noe bra med. Fine samtaler, mye gøy sammen, samme humor, like interesser osv. Men så sier han fra tomme lufta etter en håndfull dates at han ikke vil fortsette. Det kom etter at vi på daten før hadde snakka om jobbene våre. Jeg har fått en følelse av at få menn "tåler" ei dame som er høyt utdanna/har høystatusyrke (de skulle forresten bare visst, kirurglivet er svært lite glamorøst altså). Er jeg desillusjonert etter uheldige matcher, eller er det noe i det, altså at mange menn føler seg "truet" eller lignende av at jeg er kirurg? Hilsen trist. Anonymkode: 4821a...281 Jeg synes det er interessant at du tenker at dette har med yrket ditt å gjøre. Det var vel en dokumentar om dette på NRK for noen år siden, det var faktisk også en kvinnelig lege eller kirurg om jeg husker riktig. Jeg kan ikke se for meg at yrket ditt på noen som helst måte er en turn on eller turn off for menn som dater deg. utseende, personlighet, hvordan resten av livet ditt er osv. er mye viktigere spør du meg. Det at du selv påpeker at du har et statusyrke er en uttalelse jeg synes er merkelig og muligens noe jeg hadde reagert på, la meg presisere at det ikke handler om at du har høy utdannelse eller at noen mennesker ser på leger som et statusyrke, men det faktum at du påpeker det selv. 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #9 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, K.B. skrev: Jeg synes det er interessant at du tenker at dette har med yrket ditt å gjøre. Det var vel en dokumentar om dette på NRK for noen år siden, det var faktisk også en kvinnelig lege eller kirurg om jeg husker riktig. Jeg kan ikke se for meg at yrket ditt på noen som helst måte er en turn on eller turn off for menn som dater deg. utseende, personlighet, hvordan resten av livet ditt er osv. er mye viktigere spør du meg. Det at du selv påpeker at du har et statusyrke er en uttalelse jeg synes er merkelig og muligens noe jeg hadde reagert på, la meg presisere at det ikke handler om at du har høy utdannelse eller at noen mennesker ser på leger som et statusyrke, men det faktum at du påpeker det selv. Jeg tror på at det har noe med yrket å gjøre. Jeg som barnehagelærer er aldri en trussel for menn, mens min advokatvenninne blir avvist med én gang hun nevner yrket sitt. I en periode sa hun til menn at hun var barnehagelærer eller sykepleier, og da var hun plutselig okay å date. Jeg ser helt tydelig at menn lett godtar meg fordi jeg har en "enkel utdannelse", mens de samme mennene ikke takler kvinner med høyere utdannelse/stilling i arbeidslivet. Forøvrig har jeg litt sånn æresfrykt for kvinnelige kirurger/dommere/næringslivsledere og you name it. Hadde jeg vært lesbisk, hadde jeg garantert gått etter den type damer. Sexy med høyt utdannede kvinner 😍 Anonymkode: 4eb8a...ae6 22
K.B. Skrevet 9. november 2020 #10 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror på at det har noe med yrket å gjøre. Jeg som barnehagelærer er aldri en trussel for menn, mens min advokatvenninne blir avvist med én gang hun nevner yrket sitt. I en periode sa hun til menn at hun var barnehagelærer eller sykepleier, og da var hun plutselig okay å date. Jeg ser helt tydelig at menn lett godtar meg fordi jeg har en "enkel utdannelse", mens de samme mennene ikke takler kvinner med høyere utdannelse/stilling i arbeidslivet. Forøvrig har jeg litt sånn æresfrykt for kvinnelige kirurger/dommere/næringslivsledere og you name it. Hadde jeg vært lesbisk, hadde jeg garantert gått etter den type damer. Sexy med høyt utdannede kvinner 😍 Anonymkode: 4eb8a...ae6 Jeg er sapioseksuell, høres ut som du også er det.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #11 Skrevet 9. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne i slutten av 30-åra, har to barn som bor hos meg halvparten av tiden. Jeg jobber som kirurg. I min Tinder-profil oppgir jeg at jeg har barn 50/50, litt om hobbyer og jeg har bilder fra flere arenaer i livet. Jeg har de siste 3 årene datet 8-9 (ikke samtidig). Noe av det første menn spør om er hva jeg jobber med og jeg svarer selvsagt sant. Men det er som om kunnskapen om hva jeg jobber med gjør at hele dynamikken mellom oss endrer seg. Et par har bare trukket seg unna/ghosta, et par har sagt at de syns det blir for vanskelig (og kan ikke svare når jeg lurer på hva de ser for seg blir vanskelig) og nå han siste hadde jeg egentlig troa på at det kunne bli noe bra med. Fine samtaler, mye gøy sammen, samme humor, like interesser osv. Men så sier han fra tomme lufta etter en håndfull dates at han ikke vil fortsette. Det kom etter at vi på daten før hadde snakka om jobbene våre. Jeg har fått en følelse av at få menn "tåler" ei dame som er høyt utdanna/har høystatusyrke (de skulle forresten bare visst, kirurglivet er svært lite glamorøst altså). Er jeg desillusjonert etter uheldige matcher, eller er det noe i det, altså at mange menn føler seg "truet" eller lignende av at jeg er kirurg? Hilsen trist. Anonymkode: 4821a...281 Hadde ikke hatt noe problem med å date en kvinnelig lege hvis jeg likte personligheten og hvis interessene våre matchet någen lunde. M40 Anonymkode: 97686...f47 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #12 Skrevet 9. november 2020 7 minutter siden, K.B. skrev: Det at du selv påpeker at du har et statusyrke er en uttalelse jeg synes er merkelig og muligens noe jeg hadde reagert på, la meg presisere at det ikke handler om at du har høy utdannelse eller at noen mennesker ser på leger som et statusyrke, men det faktum at du påpeker det selv. Jaja, det er mye man kan henge seg opp i. Men jeg skjønte nesten at kommentaren måtte komme. Jeg har oppriktig talt aldri selv følt at jeg har et høystatusyrke. Som sagt, folk skulle bare visst. At jeg gikk inn i dette yrket har vært ca 9% ønske om å kunne forsørge meg selv (fordi jeg er vokst opp med aleneforelder som ikke greide forsørge oss) og 91 % interesse. Aldri snev av dragning mot status, posisjon, makt. Da er det ikke lege man bør bli, er nå min mening. Uansett. Veldig mange mener legeyrket, og særlig kirurgiske fag, er såkalt høystatus. Jeg føler ikke selv det er det, men spør om det kan være det for noen menn, og om det isåfall er en dealbraker. Joda, klart det kan være mye annet enn yrket mitt. Men det jeg spør om er om det er sannsynlig at yrket mitt gjør at flere skygger banen enn om jeg f.eks var lærer, sykepleier eller butikkeier. Anonymkode: 4821a...281 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #13 Skrevet 9. november 2020 Det koseligste forholdet jeg kjenner til er et hvor hun er nevrologspesialist og han er langt yngre og jobber på el-kjøp. Da kan man trygt si at ingen av de to bryr seg om status ❤ Anonymkode: 08909...ef0 13
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #14 Skrevet 9. november 2020 Jeg har datet flere leger og jeg er til og med gift med en, men det skal sies at jeg også er lege selv. Anonymkode: 3dc9d...efe 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #15 Skrevet 9. november 2020 8 minutter siden, K.B. skrev: Jeg er sapioseksuell, høres ut som du også er det. Ja, det er jeg nok i aller høyeste grad 🙂 Anonymkode: 4eb8a...ae6
K.B. Skrevet 9. november 2020 #16 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaja, det er mye man kan henge seg opp i. Men jeg skjønte nesten at kommentaren måtte komme. Jeg har oppriktig talt aldri selv følt at jeg har et høystatusyrke. Som sagt, folk skulle bare visst. At jeg gikk inn i dette yrket har vært ca 9% ønske om å kunne forsørge meg selv (fordi jeg er vokst opp med aleneforelder som ikke greide forsørge oss) og 91 % interesse. Aldri snev av dragning mot status, posisjon, makt. Da er det ikke lege man bør bli, er nå min mening. Uansett. Veldig mange mener legeyrket, og særlig kirurgiske fag, er såkalt høystatus. Jeg føler ikke selv det er det, men spør om det kan være det for noen menn, og om det isåfall er en dealbraker. Joda, klart det kan være mye annet enn yrket mitt. Men det jeg spør om er om det er sannsynlig at yrket mitt gjør at flere skygger banen enn om jeg f.eks var lærer, sykepleier eller butikkeier. Anonymkode: 4821a...281 TS, jeg kan kun respondere på det du skriver og det er du som henger deg opp i yrket ditt, og det var du som selv refererte til at du hadde et høystatusyrke. Basert på det lille du har skrevet, så sitter jeg med et inntrykk av at dette er noe du snakker mye om på dater, jeg kan selvsagt ta helt feil, men jeg vil tro du er mer en jobben din. Men siden du spør på en veldig generell måte, så vil jeg tro at; Ja det er sikkert noen menn som ikke ønsker å være sammen med en kirurg (kanskje de tenker at det blir lange dager på jobb?) men skal du spørre slik, så vil du finne at det sikkert er menn som ikke vil være sammen med baristaer, sykepleiere, pro golfere og hvilket som helst annet yrke... Men om du spør om det er en overveiende trend at menn ikke dater kvinner med høy utdannelse, så er svaret mitt: nei.
Gjest theTitanic Skrevet 9. november 2020 #17 Skrevet 9. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jaja, det er mye man kan henge seg opp i. Men jeg skjønte nesten at kommentaren måtte komme. Jeg har oppriktig talt aldri selv følt at jeg har et høystatusyrke. Som sagt, folk skulle bare visst. At jeg gikk inn i dette yrket har vært ca 9% ønske om å kunne forsørge meg selv (fordi jeg er vokst opp med aleneforelder som ikke greide forsørge oss) og 91 % interesse. Aldri snev av dragning mot status, posisjon, makt. Da er det ikke lege man bør bli, er nå min mening. Uansett. Veldig mange mener legeyrket, og særlig kirurgiske fag, er såkalt høystatus. Jeg føler ikke selv det er det, men spør om det kan være det for noen menn, og om det isåfall er en dealbraker. Joda, klart det kan være mye annet enn yrket mitt. Men det jeg spør om er om det er sannsynlig at yrket mitt gjør at flere skygger banen enn om jeg f.eks var lærer, sykepleier eller butikkeier. Anonymkode: 4821a...281 Dette er jo bare frykt fra menn. Frykt om at du har mulighet til å få bedre enn ham. Og det er en ærlig ting å si: du har bedre mulighet til å bytte ut en dårlig kandidat enn mange andre. Og nesten verre: om han ikke holder mål så trenger du ha ikke, for du klarer deg utmerket selv.menn liker å føle seg trengt. Det er mange kvinner som klarer seg selv, men det er noe med tanken. Tanken på å være forsørgeren, den som kan ordne opp osv. Og det er en frykt for hva du kan komme til å kreve. Blir det slik at mannen alltid må ta oppvasken liksom? Vil han bli nedprioritert? Du er en trussel for en mann som ikke er helt trygg på seg selv.
Gjest theTitanic Skrevet 9. november 2020 #18 Skrevet 9. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det koseligste forholdet jeg kjenner til er et hvor hun er nevrologspesialist og han er langt yngre og jobber på el-kjøp. Da kan man trygt si at ingen av de to bryr seg om status ❤ Anonymkode: 08909...ef0 Jeg kjenner et lignende par, men der er det tydelig at hun er veldig dominant og han ikke. Men de trives med det. Noen liker å bli bestemt over.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #19 Skrevet 9. november 2020 Hvorfor er det alltid slik at om en kvinne blir avvist så er det fordi menn er usikre og svake. Mens når menn blir avvist så er det fordi de selv ikke er bra nok Anonymkode: afce8...74d 9
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #20 Skrevet 9. november 2020 Jeg har ikke høyere utdanning, men kunne glatt ha datet en lege. Jeg jobber stort sett sammen med mastere og Ph.d'er, og føler ikke at jeg kommer til kort på det sosiale. Det jeg kunne vært skeptisk til, er jo hvor mye du jobber, for der har det vært mye snakk i media nå. M50 Anonymkode: 1d274...157
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå