Gå til innhold

Hva slags typer kaker skal dere ha eller hadde?


Nikki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal vi se, vi var 50 til kaffe og hadde følgende:

-Bryllupskake på 3 etasjer til 60 personer

-Gjerkringle

-Waleskringle

-Svinekamkake

-Suksessterte

-Firkløverkake

-Skumkake

-Kransekake

-Fromasjkake

-Ostekake

-Verdens Beste (Kvæfjordkake)

Vi hadde mildt sagt masse rester igjen, så vi kunne klart oss med ca 3 kaker mindre. Forøvrig gikk det kun 3/4 av den nederste delen av bryllupskaken vår, så vi måtte fryse de to øverste etasjene. Mitt tips er derfor å ikke bestille en såååå stor bryllupskake som til 70 personer.

Personlig synes jeg et kakebor i bryllup skal inneholde en del forskjellige kaker jeg da, og det er bedre med masse rester enn at det blir for lite kaker. Og det smaker faktisk godt med kaker selvom man er mett etter middagen. Vi er en "kake-familie" i tillegg, så vi ville være sikre på å ha nok. Dessuten er rester ofte lett å få gitt bort i ettertid også, besteforeldrene mine var overlykkelige for å få litt kaker etter oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vihadde også mye rester. Vi var 40 og hadde disse kakene:

-Bryllupskake på 3 etasjer

-Suksessterte

-Kransekake

-Ostekake

-Osteiskake

-After Eight kake

-Bløtekake med multer

-Fromagekake

-Nøttekake med sjokoladekrem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi var ca. 70 stk. og hadde:

Bryllupskake (3 etg.)

Verdens Beste (Kvæfjordkake)

Sjokoladekake

Tyting-kake

Krokankake

After Eight kake

Ostekake

Fromasjkake

Peanøttkake

2 hjertekaker

Tårnkake

Bløtkake

Det var meeeeer en nok, og mange rester.

Jeg hadde gjester (venninner o.l) som bakte kakene, og de var så snille å ta med seg restene hjem etter festen. Det var kjempesnedig for da fikk jeg jo også levert fatene med en gang.

Selv hadde vi mer enn nok med å ta hånd om restene av bryllupskaken, samt den jeg bakte selv. :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig smak og behag om man bare skal ha bryllupskake og ingen andre, eller om man ønsker et stort kakebord. Min erfaring er at det går lite kake (ærlig talt, hvor mye kake spiser man egentlig kl. 23:30 etter mye mat (inkl dessert) og drikke? Ikke spesielt mye. Vi skal nok bare ha bryllupskaken. Mye mindre styr og ikke så mye rester heller (og da slipper man lagringsproblem i kjøleskap osv til alle kakene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var 50 stk til kaffe og hadde

3 etg bryllupskake

kransekake

sjokkoladekake

sukkseskake

gulrotkake

ettersom jeg jobber som konditor så hadde sjefen min lagd bryllupskaka mi i appelsinfromasj og frukter på toppen,alle synes dette var så godt så hele kaka forsvant.gjestene sa de synes det var godt med noe annet en marsipan.

så det vi satt igjen med var 1/2 gulrotkake.

sukkseskaka var den mest populære kaka.kan anbefales på det sterkeste.

lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha følgende kaker :

- Bryllupskake 3 etg.

- verdens beste

- firkløver

- gulkake

- ostekake

- kremkake med multer

- gelekake

- kokosbollekake

- kransekake

- romkake

- fromasjkake

- sjok. kake

regner med at det blir alt for mye, men syntes at det er fint med stort kakebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 70 til kaffe og hadde disse kakene:

- Bryllupskake 3 etg.

- Sjokoladekake 2 etg.

- Daimiskake

- Kvæfjordkake

- Dessertkake

- 2 klippekranser

- Konfektkake

- gelefruktkake

Det som var igjen var 1,5 etg av bryllupskaken, klippekransen, mye sjokoladekake. De som ble spist, ble altså spist helt opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 64 både til middag og kaffe.

vi hadde:

* bryllupskake 3etasjer med 3 forskjellige smaker

* 2 Kransekaker

* 1 verdens beste( kvæfjordkake)

* 1 gelekake

* 2 Firkløverkaker

* 2 gulkaker- husker ikke hva den egentlig heter. ( gul smørkrem)

* sjokoladekake av et eller annet slag

Det ble mer enn nok kaker- folk er jo så mette etter middag.

Selv smakte jeg bare bryllupskaka den dagen- men det ble jo litt restespising senere da..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge til vi gifter oss, men vi har bestemt oss for kun å ha bryllupskaken samt 1 stor kransekake.

Enig med flere her, at det går svært lite kake kl 23:30 på kvelden, især etter noen drinker og en del vin... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Less is more...

Vi hadde 80 gjester og serverte:

bryllupskake i 5 etg, ostemousse med pasjonsfrukt

1 bær/fruktkake

1 konfektkake

i tillegg ble det servert petite fours til kaffe avec'en.

Hadde maaasse kake igjen vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augustbrud: Svinekamkake??? What? :o

:ler: Det er en fom for bløtkake, men som på en måte blir rullet sammen med aprikossyltetøy inni. På toppen er det karamellsaus og massevis av krem. Det er visst en stor slager, men selv er jeg ikke sååå glad i den.

Men det har altså ingenting med svin forøvrig å gjøre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Æ kjæm fra Trøndelag, og her er det vanlig med STORE kakebord, og mange bidrar (venner, tanter...).

Vi hadde til 70 gjester:

Bryllupskake i 3 et.

3 andre store bløtkaker

Hvetekringle

Verdens beste

Suksessterte

Sjokoladekake

Multekrem

Kromkaker

2 tårnkaker

Mørsgrøt/sunndalsgrøt med vaffler (tradisjonskost)

Karamellrull

Fruktkake

2 ostekaker

Gulerotkake

Tiramisu

Lukket valnøtt

Iskrem

Og selvsagt ble det en del igjen - til tross for at trøndere er glade i kaker. Noe frøs vi, og foreldrene våre inviterte til kaffe og kaker dagen etter for gjester som ennå ikke hadde dratt. Og så var det "lag" med naboene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hi-hi...enig!!!! Vi trøndere spiser masse kaker, så her er det ikke snakk om å spare på kakebordet nei! Skal ikke ramse opp alle kakene vi hadde, men generelt sett synes jeg det er viktig å ha f.eks ei diabetikerkake og ei kake uten nøtter iom. at det er en del som har behov for det. Det er vel også greit å ha litt forskjellige kaker ellers slik at både de som elsker mektige sjokoladekaker og de som liker mer frisk kaker, får noe de liker! Jeg er ikke enige i de som mener folk ikke har lyst på kake etter middagen -man har da alltid plass til litt/mye kake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 68 gjester og hadde følgende kaker:

3 etg. bryllupskake

Marsipankake med krokan

Ostekake

Gelekake

Gul kake med mandelbunn

Firkløverkake

Kransekake

Verdens beste x 2

Marengskake med puffet ris og smørkrem

Kremkake

Gulerotkake

Sjokoladekake

Avlette (ser ut som flat krumkake)

Rømmebrød fra Vågå

Vi hadde kjempe mye kake igjen, så jeg har fryst ned øverste etg. på bryllupskaken til 1. bryllupsdagen. Ellers fikk mange med seg det de hadde bakt hjem igjen. Det er jo umulig å få spist opp alt før det blir ødelagt. Men det er jo morsom å ha et kakebord som er velfylt, og som alle gjestene finner noe de liker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer veldig på hva After Eight kake er.. Både samboeren min og jeg elsker after eight, så hvis kaken har noe med sjokoladen å gjøre ville jeg bli SÅÅÅÅÅÅÅ gla om noen kunne sende meg en oppskrift.. PLEASE???????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde over 80 gjester og EN kake. Fire etasjer med vaniljekrem, frukt og bær. Den var beregnet til 75 gjester. Alle fikk kake, flere forsynte seg både to og tre ganger - og hele kaken ble spist opp. Anbefaler på det varmeste å begrense kakabordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har fått mange forslag til kaker, så jeg skal ikke remse opp de vi hadde, men jeg vil anbefale deg å ha et stort fruktfat. Det hadde vi, og det var faktisk DET folk gikk å spiste på, de fleste orket rett og slett ikke så mye kaker etter middagen. Vi hadde et par fruktfat med all slagt frukt, i tillegg til after 8 og annet snop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...