Gå til innhold

Hvor vanlig er ditt navn i Norge?

pappa messi

Anbefalte innlegg

Selvom mitt første fornavn er svensk, ble det nok veldig populært i Norge etter en serie av Astrid Lindgren. Det er det over 9000 i Norge som har. Men det er kun 38 som har begge mine fornavn.
Litt morsomt er at det er en annen person med samme navn om er født og oppvokst i samme by, i samme år som meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ca 25 deler samme første og andre fornavn med meg. 35 deler samme mellomnavn, 193 deler samme etternavn. Komboen er bare min mors og mitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tunsevis av andre Norske jenter født i slutten av 70tallet er oppkalt etter Axel Jensen sin roman Line. 

Anonymkode: 5e247...319

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavn nr 1: ca 7000 - ganske vanlig m.a.o.
Fornavn nr 2: ca 2500
Etternavn: ca 500

Fornavn nr 1+2: ca 20 - jeg er overrasket over at flere enn mine foreldre har tenkt at denne kombinasjonen var en god idé :fnise: 
Fornavn nr 1+2 + etternavn er jeg trolig alene om. 

Anonymkode: 2d41b...2d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Topp 10 navn gjennom nesten hele 90 tallet så det er mange av oss 😵

Anonymkode: 70df2...6b5

80* tallet

Anonymkode: 70df2...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 450 som har samme fornavn som meg, har aldri møtt noen av dem. Har aldri likt navnet mitt, som barn ønsker jeg bare å hete det samme som alle andre. Så mine barn har fått veldig vanlige navn. 
Etternavnet mitt deler jeg med 190 andre. 

Anonymkode: 7ec54...7c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornavnet mitt deler jeg med ca. 15 000 andre i Norge. Etternavnet vi derimot bare rundt 100 som heter. Tror derfor jeg er alene om kombinasjonen. Etternavnet er likevel vanlig i mange andre land, og fornavnet mitt er ganske internasjonalt, så deler kombinasjonen med mange på verdensbasis.

Anonymkode: d620d...59e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet mitt er topplistenavn, omtrent 17.000. andre fornavn er mindre enn fem, ingen andre har kombinasjonen av fornavn. Etternavnet er sånn navn som ikke kjempemange heter, men nok til at det ikke er uvanlig. 110 stykker 

Endret av Saph
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dette ekstreme behovet for å skille dere ut? Harry :)

Anonymkode: 8ab7d...1aa

Fordi vanlige a4 norske navn er stygge og kjedelige. Vi elsker navnene til barna våre og får ingenting annet enn skryt for dem. Vi tør å skille oss ut og vi mener Norge trenger flere som gjør det. Slik, der fikk du forklaringen din, ditt ekle troll :) 

Anonymkode: b72a9...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi vanlige a4 norske navn er stygge og kjedelige. Vi elsker navnene til barna våre og får ingenting annet enn skryt for dem. Vi tør å skille oss ut og vi mener Norge trenger flere som gjør det. Slik, der fikk du forklaringen din, ditt ekle troll :) 

Anonymkode: b72a9...161

Ikke meg du siterer, men det har jo aldri vært så mange som "skiller seg ut" med navn som i dag, da. Og hvem går bort til folk og klager på navna til ungene deres? Det blir litt som "alle sier jeg ser 10 år yngre ut". :P Jeg mener på ingen måte at alle må velge navn fra topplista (og som sagt gjør stadig færre også det), men å gjøre det til en "greie" å velge sjeldne navn virker kanskje litt pretensiøst. Hvis du ser på hva den kulturelle og økonomiske eliten har begynt å kalle barna sine de siste åra, vil du se at det ofte er enkle og jordnære navn, det betyr sannsynligvis at trenden med superspesielle navn er på vei nedover. Det beste er å kalle barna navn man liker, uavhengig av om de er spesielle eller ikke.

Anonymkode: d620d...59e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pappa messi skrev:

Hvor vanlig er ditt navn i Norge?

Fornavnet mitt er ganske vanlig. Eva..

Etternavnet er det bare 7 andre som har i Norge og de fleste er i familien min...i verden er det heller ikke mange som har mitt etternavn om man søker i sånn oversikt...

Anonymkode: 8a827...0f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokså vanlig, og jeg byttet til det for å bli kvitt hele det gamle og upraktiske navnet. 

Anonymkode: d35db...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fornavn, Kristin, er vanlig. Men sammensetning med mellomnavn er jeg alene om. Etternavnet er også forholdsvis sjeldent. Har alltid egentlig ønsket meg vanligere navn (hele navnet), men ikke kommet så langt at jeg har byttet enda. 

Anonymkode: fedc0...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rundt 2000 stk som har samme fornavn som meg. Fornavn + etternavn er jeg alene om å ha. 

Anonymkode: 934cc...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca 800 kvinner som har samme fornavn som meg. I kombinasjon med mellomnavn og etternavnet mitt er det færre enn fire som har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge SSB er det visst drøye mellom 650 -700 som har fornavnet mitt. Kombinert med etternavn blir det vesentlig færre (under 10) 

Anonymkode: 3eba6...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...