Gå til innhold

Hvor vanlig er ditt navn i Norge?

pappa messi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fornavnet mitt er vanlig, etternavnet deler jeg med under 50 andre. Kombinasjonen er det kun jeg som har :) 

Anonymkode: 6b24f...c30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler fornavn med ca 3000. Men kombinert med det andre navnet er jeg alene.

Anonymkode: 1f114...150

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fornavnet mitt er jo et av de mest basice svenske navna noen sinne, men det får gå bra. etternavnet mitt derimot er et dør og vindu selskap, det er til og med et fiske uttrykk. så jeg vil si at jeg er spesiell. men noen stjal navnet mitt på tiktok, vsco og instagram dessverre. men jeg var den første til mølla på snapchat, twitter, pinterest og spotify heldigvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet mitt er det veldig mange andre jenter på min alder der jeg bor som også har 😅 så vi  måtte ha en bokstav etter på ungdomsskolen. Etternavnet har kun 2 slekter i norge (stedsnavn) Tror det finnes èn annen som heter det jeg heter bare med et mellomnavn mellom. 

Anonymkode: 45687...5be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet er noe alle har hørt om og alle kjenner ei som heter det, men det er ikke superduper vanlig. I mitt 25 år lange liv har jeg møtt rundt 4-5 til som heter det og navnet har aldri vært på topp 50. 
Min samboer har et svært vanlig navn, men en uvanlig skrivemåte. Han heter noe typ «Marthin». Så både vanlig og uvanlig.

Alle barna våre har veldig sjeldne navn. Det mest vanlige navnet er det rundt 40 som heter i landet. 

Anonymkode: b72a9...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle barna våre har veldig sjeldne navn. Det mest vanlige navnet er det rundt 40 som heter i landet. 

Hvorfor dette ekstreme behovet for å skille dere ut? Harry :)

Anonymkode: 8ab7d...1aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet mitt er vanlig for dem som ble født på 60- og 70-tallet, men jeg tror knapt det er noen under 30 som heter det. 

Etternavnet mitt er det få som har. De som heter det er enten i min slekt eller så stammer de fra nabogården til barndomshjemmet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt normalt men er andre nesten like navn som er vanligere. 

Anonymkode: 730d7...6a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dette ekstreme behovet for å skille dere ut? Harry :)

Anonymkode: 8ab7d...1aa

Tror du bare er litt misunnelig :) Er ikke harry å ha et unikt navn. 

Anonymkode: 6b24f...c30

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet mitt er sånn semi-uvanlig, deler det med i underkant av 1500 stykker og kan telle på to hender hvor mange jeg har truffet opp igjennom årene som heter det samme.

Ungene har ikke topp 10-navn, men med unntak av andre  fornavn til mellomste (deles med 25 stk) så er de ikke veldig uvanlige. Yngste har topp 50-navn for sitt årskull, eldste deler begge fornavn med ca 500 stk. p

Etternavnet er relativt uvanlig og stammer fra gården familien til pappa er fra. Deles av to ulike deler av samme slekt, men vi skriver det forskjellig. Samlet sett under 70 stk i landet.

Endret av Ruthven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topp 10 navn gjennom nesten hele 90 tallet så det er mange av oss 😵

Anonymkode: 70df2...6b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornavnet mitt var på topp 10 det året jeg ble født og to år både før og etter. Etternavnet mitt, derimot, er vi kun elleve som har. Kun sju av de bor i Norge. 

Anonymkode: b8fa2...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er 24 kvinner som har likt mitt fornavn
Det er mindre enn 4 som har mitt fornavn og etternavn
Det er 3168 mennesker med samme etternavn som meg

:) 

Anonymkode: d4ca5...c82

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornamnet mitt er det 8656 som heiter
Andre fornamet er det 12000+ som heiter
Rundt 500 med same namnekombinasjon. 

Mellomnamnet mitt er det 291 som heiter. 
Etternamnet mitt kjem frå ein skrivefeil i dåpspapira hjå bestefaren min, og søskena hans tok det namnet fordi dei tykte det var kult, no er vi 28 som heiter det.

Anonymkode: 9b517...3e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15500 har samme fornavn, 23000 har samme etternavn. 

69 personer har samme fornavn og etternavn som meg. 

Anonymkode: 02d0f...c35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. 12 000 som heter det samme som meg. I min generasjon er det ikke så vanlig, jeg har hørt en del ganger i oppveksten at det var et "tantenavn". Etternavnet mitt er relativt vanlig, men vanligere i Sverige, mens mellomnavnet er fra gården bestefar vokste opp på, og det er bare den slekta som heter det. Det er ingen som heter nøyaktig det samme, to andre som har samme fornavn og etternavn. 

Anonymkode: 76bbb...1df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...