AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #21 Skrevet 10. november 2020 Er på min fjerde Mirena. Jeg ble så å si kvitt blødninger helt. Utrolig digg å slippe det sølet. Ingen bivirkninger her. Anonymkode: fbc0f...278 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #22 Skrevet 10. november 2020 Mirena på meg også. Måtte sette på en slags klype tang som skulle rette opp livmorhalsen min før vi kunne begynne. SNAPP sa den, og jeg skvatt så til at jeg nesten hoppet ut av stolen, og det var så vondt og jeg var så sjokkert så jeg begynte og hyperventilere og ble svimmel 😓 klarte å si på innpust at gynekologen bare skulle sette inn den jævla tingen, men hun skulle måte hvor dyp jeg var først som ikke var noe godt, siden jeg ikke lenger klarte sitte normalt (bøyde ryggen og bekken). Usikkert på om spiralen ble satt inn riktig pga bevegelsene mine 🙈 Men det var ikke gynekologens feil, det var meg som nærmest ropte at hun skulle fortsette. Var som en vanlig mensen murring i 3 dager etterpå, blødde minimalt. Har nå gått 1,5 mnd og ikke noe mer blødninger. Merket litt forskjell på utflod, men det er kanskje vanlig når man bytter fra Milrogynon p piller til Mirena spiral? Skal til gynekolog igjen snart for å sjekke om spiralen sitter riktig. Jeg nekter sette inn en ny, eller jeg nekter den klype tanga!!! Anonymkode: d37e0...d61 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #23 Skrevet 10. november 2020 Fikk min tredje spiral for ett år siden. Tror det er Mirena jeg har nå. Har i alle fall den typen som skal gi minst blødninger. Er veldig fornøyd. Har ikke hatt noen bivirkninger utenom minimal mens, men det er en god ting for meg. Da jeg fikk inn den første, husker jeg at jeg kjente sammentrekninger i livmoren resten av dagen, og var litt kvalm. Tror kvalmen var mest psykisk, gikk og tenkte på at det var et fremmedlegeme inni kroppen. Gått bedre med de to siste. Men om du tar to Paracet en stund før innsetting, går det nok helt fint. Lykke til! Anonymkode: 5428b...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #24 Skrevet 10. november 2020 1 time siden, Kala skrev: Jeg satt inn Ballerine kobberspiral i går faktisk. En ny type som former seg som en liten ball i livmora. Det verste ved innsettet var å vippe frem livmortappen, merket ingenting av selve innsettet. Pust godt, og slapp av i bekkenet. Det er også mulig å få bedøvelse. Har tidligere hatt hormonspiral med tradisjonell form. Tok ut pga plutselige blødningsforstyrrelser og smerter som ikke gav seg. Denne har jeg også. Satte inn i juli og er veldig fornøyd! Anonymkode: c22c9...a3f 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #25 Skrevet 10. november 2020 Har kobberspiral, å sette den inn føltes som å bli knivstukket, selv legen sa det var trangt og at han måtte "gi på litt". Det varte bare noen sekunder, men smerten førte til at jeg svettet gjennom alle klærne og nesten svimte av. Merket igenting i ettertid og mensen ER superkraftig og varer 7-8 dager kontra 4-5 som før. Men det er null hormoner som fucker med huet mitt og jeg er beskyttet så er meget fornøyd. Anonymkode: 86f2b...bf7 1
Sokkar Skrevet 11. november 2020 #26 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de få som ikke kunne få satt inn spiral. Mener det var pga bakovervendt livmor.. Kjipt. Anonymkode: b5f24...218 Jeg har bakovervend livmor. Det er ikke et problem 2
Kala Skrevet 11. november 2020 #27 Skrevet 11. november 2020 (endret) Dag to etter innsett, og jeg har menssmerter og blør litt. Jordmora som satte den inn forberedte meg på at det ville ta litt tid før livmora aksepterer det nye fremmedlegemet. Og inntil da burde jeg være forberedt på kramper og blødninger. Varmeflaske på magen redder unna de verste krampene. Endret 11. november 2020 av Kala 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #28 Skrevet 11. november 2020 16 timer siden, Sokkar skrev: Jeg har bakovervend livmor. Det er ikke et problem Jeg og. Skikkelig. Og det gikk helt fint. Anonymkode: e6035...712 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #29 Skrevet 11. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde Mirena hormonspiral. Har ikke født barn. Å sette den inn er det vondeste jeg har opplevd. Hadde enorme smerter i en uke etter. Så ga det seg heldigvis. Merket ikke noe mer til den men måtte ta den ut fordi trådene stakk og kuttet opp penishodet til 2 sexpartnere. Så ut som de hadde stukket penisen inni et vepsebol. Veldig synd, siden den fungerte utmerket etter den første helvetesuka. Ingen mens eller menssmerter. Måtte ta den ut etter 5 mnd. Anonymkode: dbc26...476 Kunne vel bare få klippet trådene..? Anonymkode: d93cc...7aa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #30 Skrevet 11. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kunne vel bare få klippet trådene..? Anonymkode: d93cc...7aa Det er når de er korte de stikker. Ha 10 cm lange tråder så kjenner han ikke noe. Anonymkode: e6035...712
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #31 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er når de er korte de stikker. Ha 10 cm lange tråder så kjenner han ikke noe. Anonymkode: e6035...712 Ikke på meg- de ble klippet så korte at de ligger like innenfor livmormunnen, så jeg kjenner dem ikke med fingrene en gang. Gyn fant dem der på UL. Mulig spiralen har trukket seg litt opp og Anonymkode: d93cc...7aa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #32 Skrevet 11. november 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke på meg- de ble klippet så korte at de ligger like innenfor livmormunnen, så jeg kjenner dem ikke med fingrene en gang. Gyn fant dem der på UL. Mulig spiralen har trukket seg litt opp og Anonymkode: d93cc...7aa Og av de som har så korte så kommer noen av de til oss for å få narkose fordi det ikke går an å få tak i dem fordi det gjør så vondt. Anonymkode: e6035...712
_h_e Skrevet 12. november 2020 Forfatter #33 Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 20.51, Sokkar skrev: Ene sexpartneren min spurte om jeg gikk på pillen. Har spiral, svarte jeg. Ja, jec visste egentlig det. Jeg har kjent det. Hvordan, spurte jeg. Litt stikking. Det han ikke visste, men som jeg visste, var at spiralen min trakk seg opp i livmoren og altså ikke stakk ut livmorhalsen. En annen kunne av og til kjenne trådene når han fingret meg, men aldri elles. Hvis spiralen ikke stakk ut av livmorhalsen, hvordan i alle dager kunne han da kjenne den?
_h_e Skrevet 12. november 2020 Forfatter #34 Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 20.57, AnonymBruker skrev: Det var vanvittig vondt å sette inn, besvimte da jeg reiste meg, og da jeg kom til meg selv igjen spydde jeg utover meg selv og gulvet. Måtte ligge på en benk på legekontoret i en halvtime. Så blødde jeg og hadde vondt konstant I to måneder. Da gadd jeg ikke mere og tok den ut. Anonymkode: 04cb6...796 Huff.. Høres forferdelig ut! Rart hvor ulike erfaringer alle har.
_h_e Skrevet 12. november 2020 Forfatter #35 Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 23.54, Syngemann skrev: Hadde et intenst forhold med ei med spiral(kobber tror jeg) Har ingen minner fra å kjenne noe til den de 1001 gangene vi hadde sex. Hverken med pikk eller tunge. (Har heller aldri prøvd å kjenne etter den, om det har betydning.) Skal godt gjøres å kjenne spiralen med tunga da😂 Men det kommer vel kanskje litt an på hvor stor han er der nede?
_h_e Skrevet 12. november 2020 Forfatter #36 Skrevet 12. november 2020 På 11.11.2020 den 0.04, AnonymBruker skrev: Hadde Mirena hormonspiral. Har ikke født barn. Å sette den inn er det vondeste jeg har opplevd. Hadde enorme smerter i en uke etter. Så ga det seg heldigvis. Merket ikke noe mer til den men måtte ta den ut fordi trådene stakk og kuttet opp penishodet til 2 sexpartnere. Så ut som de hadde stukket penisen inni et vepsebol. Veldig synd, siden den fungerte utmerket etter den første helvetesuka. Ingen mens eller menssmerter. Måtte ta den ut etter 5 mnd. Anonymkode: dbc26...476 Er du seriøs? Var de da klippet opp for kort, at det var derfor de stakk? Er disse skrekkhistoriene som gjør at jeg har utsatt dette så lenge, håper virkelig ikke jeg opplever det samme.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #37 Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 23.54, Syngemann skrev: Hadde et intenst forhold med ei med spiral(kobber tror jeg) Har ingen minner fra å kjenne noe til den de 1001 gangene vi hadde sex. Hverken med pikk eller tunge. (Har heller aldri prøvd å kjenne etter den, om det har betydning.) Da måtte du hatt en veeeldig lang 😝 tunge. Anonymkode: 26d30...c76 1
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #38 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, _h_e skrev: Hvis spiralen ikke stakk ut av livmorhalsen, hvordan i alle dager kunne han da kjenne den? Det er poenget. Han kunne ikke det, men det er kanskje en sånn greie å likson skulle gjøre det? Eller han var teit og påsto det 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #39 Skrevet 12. november 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Og av de som har så korte så kommer noen av de til oss for å få narkose fordi det ikke går an å få tak i dem fordi det gjør så vondt. Anonymkode: e6035...712 😢 Anonymkode: d93cc...7aa
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #40 Skrevet 13. november 2020 På 9.11.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt fire spiraler. Vanlig kobberspiral: Blødde av og på hver 3 uke mer eller mindre et helt år, før jeg tok den ut. Mirena hormonspiral: Småblødde i 3-4 uker etterpå, men hadde ekstreme bivirkninger som kvalme de første ukene, deretter mye humørsvingninger. Tok den ut etter fire år. Gynefix 200 kobberspiral: Blødde litt 3-4 uker etter innsetting, deretter hadde jeg punktlige menstruasjoner hver måned som varte 3 til 6 dager. Beste prevensjonsmiddelet jeg har hatt. 👏 Kyleena hormonspiral (som jeg har nå) På grunn av hormonforstyrrelser måtte jeg sette opp hormonspiral igjen, men denne har under halvparten så mye progesteron som Mirena hormonspiral. Hadde ikke blødninger de første ukene etter innsetting, etter det har jeg hatt faste menstruasjoner hver måned som har vært mer som spotting. Var kvalm 4 dager og uggen i kroppen, men ellers ingen bivirkninger. Anonymkode: 26d30...c76 Hvor lenge hadde du Gynefix? Anonymkode: dede8...e8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå