Gå til innhold

Hjørne til hjørne hekling,noen som kan hjelpe?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri prøvd det. Kan jeg hekle en løper med denne teknikken eller på det vere noe som er kvadratisk? Vil lage en løper med striper i forskjelige farger, striper på skrå.

Anonymkode: e9360...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan lage hva du vil omtrent. :)  Når du har fått det bredt nok, stopper du å lage det bredere, fortsetter skråstripene og lager det kun lengre. Ikke så enkelt å forklare, men det finnes masse videoer på youtube som kan vise deg trinn for trinn. Blir en morsom og fin effekt med en sånn teknikk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Du kan lage hva du vil omtrent. :)  Når du har fått det bredt nok, stopper du å lage det bredere, fortsetter skråstripene og lager det kun lengre. Ikke så enkelt å forklare, men det finnes masse videoer på youtube som kan vise deg trinn for trinn. Blir en morsom og fin effekt med en sånn teknikk. 

åååå tusen takk for svar. Har kjøpt inn garn i  fem farger og gleder meg til å prøve. Har et langt spisebord som jeg tror det blir fint med en sånn løper på. Takk takk. ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værsågod. ;) Bare hyggelig å dele "heklehemmeligheter" med en medhekler. 
Kan anbefale sånn garn som skifter farger i seg selv også. Det blir en fin effekt
og man slipper alle trådene som må festes etterpå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Værsågod. ;) Bare hyggelig å dele "heklehemmeligheter" med en medhekler. 
Kan anbefale sånn garn som skifter farger i seg selv også. Det blir en fin effekt
og man slipper alle trådene som må festes etterpå. 

ja det blir sikkert fint. Hvilket garnmerke ? No har eg kjøpt Linegarn, blanding av bomull,viskose og lin.Har kun heklet pledd tidligere, i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...jeg har ikke laget duk i slikt garn før, så jeg kan ikke anbefale noe spesielt, men sjekk ut
garnbutikker på nett så finner du sammensetninger som passer til det du skal lage. Mye fint der
ute, f.eks. adlibris.com - hobbii.no - garnius.no og mange, mange flere. Jeg er veldig fornøyd med mine kjøp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...