Gå til innhold

Joe Biden vant valget

Anbefalte innlegg

Skrevet
59 minutter siden, anonym 4545 said:

Du har et godt poeng, men tror dessverre løpet er kjørt. Må i tilfelle ha vært betydelig juks i flere stater.

Det er bekreftet juks i mange stater. Hvis ikke ville de ikke hatt noen sak. 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, palass skrev:

Hva med å sjekke fakta før du blåser deg opp? Det er rettsaker allerede på mandag.

Fakta? Eller ville konspirasjonsteorier som en maktsyk mann som bare ikke klarer å innrømme at han har tapt kommer med? Blir spennende å se disse «bevisene» i retten😇. Lenge leve demokratiet

• Liker 8
Skrevet

Håpentligvis vil endringene i USA påvirke trumpistene her hjemme, - måtte de alle pelle seg tilbake til sine mørke kryphull. 

🥰

• Liker 7
Gjest Bamse20
Skrevet
13 minutter siden, palass said:

Hva med å sjekke fakta før du blåser deg opp? Det er rettsaker allerede på mandag.

De har ikke kommet med NOEN beviser som viser at votene er falske.

Skrevet
9 minutter siden, palass skrev:

Det er bekreftet juks i mange stater. Hvis ikke ville de ikke hatt noen sak. 

Bekreftet juks?Ikke sett et fnugg av bevis for det. Bare ville konspirasjonsteorier fra en gammel og trist mann som ikke i en alder av 74 klarer å erkjenne et nederlag eller respektere demokratiet som styreform. Skremmende og trist

• Liker 9
Skrevet
50 minutter siden, Million skrev:

Jeg har hatt CNN på tv i flere timer nå, men så langt har jeg ikke sett en eneste uttalelse eller noe intervju eller tale fra Trump. Noen som har hørt noe fra hans kant? Twitrer han mye rart i dag muligens, som han pleier? (jeg har ikke Twitter)

Noen dager før valget påsto han at "vi kommer inn med advokater hvis jeg taper valget". Lurer på om det var vanlig Trump-vrøvl og skryt, eller om han faktisk har tenkt å lage bråk og ikke gir seg før han fysisk må BÆRES ut?

Jeg mener jeg hørte han var ute å spilte golf. Men jeg kan ha hørt feil, jeg har ikke fulgt med i dag. Så kan være derfor han ikke har kommet med noe. Jeg har heller ikke Twitter.

Skrevet
17 minutter siden, Vinterjenta skrev:

Håpentligvis vil endringene i USA påvirke trumpistene her hjemme, - måtte de alle pelle seg tilbake til sine mørke kryphull. 

🥰

Hvem skal da bli dine syndebukker for alt som er galt her i landet ?

• Liker 4
Gjest Thoringen
Skrevet
25 minutter siden, Jolene said:

Ja, men som regel blir sånne nettsider ikke godtatt på kvinneguiden, fordi de ikke er pk nok ;)

Her er forøvrig en artikkel som kanskje ikke blir fjernet:

https://nypost.com/2020/08/29/political-insider-explains-voter-fraud-with-mail-in-ballots/

NY Post har det der med å publisere nyheter med anonyme kilder som ingen kan sjekke.... Men når Murdoch ga marsjordre til Fox News, Wall Street Journal og NYP om å distansere seg fra Trump så kom denne fra NYP:

https://nypost.com/2020/11/07/president-trump-your-legacy-is-secure-stop-the-stolen-election-rhetoric/

Så tydeligvis at de selv ikke tar artikkelen fra august seriøst...

Skrevet
20 minutter siden, Hut said:

Fakta? Eller ville konspirasjonsteorier som en maktsyk mann som bare ikke klarer å innrømme at han har tapt kommer med? Blir spennende å se disse «bevisene» i retten😇. Lenge leve demokratiet

Hadde du giddet å sette deg inn i dette og undersøke rundt ville du fått med deg at de sitter på en god del med videobeviser fra mange klder. Hvorfor ellers tror du de har fått igang flere rettsaker så raskt og allerede fra mandag av? 

• Liker 5
Skrevet
53 minutter siden, Jolene skrev:

. En kommunist i det hvite hus, trist rett og slett.

Det er en haug med reelle kritikker av Biden, men å kalle han kommunist er rent ut sagt idiotisk. Han er i helhet innvalgt fordi han representerer en politiker mange republikanere vil akseptere. Han er det nærmeste Trump som finnes i det amerikanske politiske systemet.

• Liker 7
Gjest Kristina S.
Skrevet (endret)

-

Endret av Kristina S.
Skrevet

Og godt er det. Så får vi håpe at Trump ikke gjør noen flere skadelige sprell mot slutten av perioden. Kanskje han trekker seg og lar Pence ta over i protest? Det hadde vært fint.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, palass skrev:

Hadde du giddet å sette deg inn i dette og undersøke rundt ville du fått med deg at de sitter på en god del med videobeviser fra mange klder. Hvorfor ellers tror du de har fått igang flere rettsaker så raskt og allerede fra mandag av? 

«Venter i spenning» på disse såkalte «bevisene» og ikke minst på rettens avgjørelser. Joe Biden og Kamala Harris har vunnet et demokratisk valg med et stort flertall av stemmer. Anbefaler deg å respektere det og ikke minst å respektere demokratiet. 

• Liker 11
Skrevet
6 minutter siden, palass skrev:

Alle «videobevisene» har fått regulære forklaringer som er knyttet til kjente prosesser. Det er ingen av dem som har ført til uavhengig etterforskning.

At de fører til raske rettsaker, er fordi de har prioritet. Det forteller ingenting om hvorvidt det rr reelle saker.

Det er ingen som motarbeider etterforskning av valgfusk. Men gitt dette ikke er det første presidentvalget, så er det ingen som regner med at dagens valgsystem feiler mer enn gårrsdagens, selv om opptellingen tar lengre tid.... som. Burde. Være positivt...

• Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, Vinterjenta skrev:

🥰

Nei!!
Vi skal ikke ha disse i noen mørke kryphull, vi skal ha dem i den offentlige åpne diskursen. Vi skal ha en åpen politisk diskusjon som inkludere alle og alle får komme med sin erfaring og alle kan lære.

Vi skal ha et samfunn der alle forstår verdien og betydningen av demokratiske valg. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg tror kildekritikk er godt og ha begge veier. Det er absolutt ingen grunn til å tilbe norske medier som noen ufeilbare sannhets formidlere. De velger hva de vil vise, og de velger hva de ikke vil vise. Sånn sett får man inntrykk av at f.eks Hunter Biden´s laptop, eller valgfusk anklagene er "absurde", fordi de ikke gjennomgås særlig objektivt. 

(Det har forresten vært en grusom orkan i Honduras i det siste, med flom og flere døde. Det har faktisk skjedd, selv om f.eks kveldens nyhetssending dreide seg om folk som jubler i gatene i USA.)

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Druid skrev:

Nei!!
Vi skal ikke ha disse i noen mørke kryphull, vi skal ha dem i den offentlige åpne diskursen. Vi skal ha en åpen politisk diskusjon som inkludere alle og alle får komme med sin erfaring og alle kan lære.

Vi skal ha et samfunn der alle forstår verdien og betydningen av demokratiske valg. 

Helt enig! Politikk og demokrati skal handle om at det er lov å være uenige.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, Hut skrev:

Er du helt sprø? Trump og kampanjen hans har ikke lagt frem et fnugg av bevis for at det foregår valgfusk. Rart forresten at dette «fusket» kun foregår i stater der Trump ikke vinner😅

Så du ikke pressekonferansen i dag?

De har folk som vil vitne under ed på at de ikke fikk observere opptellingen og ble fjernet 🙃 De hadde også et eksempel på en død person som hadde stemt, men det er vel toppen av isfjellet. Jeg sjekket ut dette med døde mennesker som har forhåndsstemt selv (registrene til USA er åpne, du trenger bare navn og fødselsdato) og det stemte det, i alle fall i offisielle registre. En annen ting er at maskinene som ble brukt hadde en "softwarefeil" som gjorde at stemmer til Trump ble omgjort til stemmer til Biden. Kanskje det var et unntak, men hvem vet.... helt sprøtt uansett.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8923165/GOP-claims-software-glitch-Michigan-incorrectly-gave-6000-votes-Biden.html

Edit her: Glemte å skrive hva dette er; det er en "feil" på valgmaskiner i Michigan som på et eller annet merkelig vis klarte å gi 6000 av Trumps stemmer til Biden.... 🙄

Samme software brukes i mange vippestater. WOOPS. Alle som programmerer vet at dette er sånt som skjer, hendelig uhell. Av og til bestemmer programmet man skriver seg for å gjøre som det vil, i stedet for å rapportere inn faktiske tall....

En liten artikkel til fra AP:

https://apnews.com/article/election-2020-joe-biden-gary-peters-michigan-elections-dc3e16d42a27286fabc5b3e92386d7af

Ooops.

Problemet nå er selvsagt at det blir helt umulig å skille lovlige stemmer fra eventuelt juksestemmer ved omtelling, siden valgsikkerheten i USA er på linje med Nigeria. Valg skal jo være anonymt, så det er umulig å spore en stemmeseddel tilbake og se om den er lovlig eller ikke når den først har havnet i systemet.

https://edition.cnn.com/2020/10/30/us/broward-county-dead-people-register-to-vote/index.html

Siden alle kommer til å skrike "fake news" så har jeg tatt en sak fra propagandakanalen CNN her. Det ble riktig nok avslørt, men viser at de i alle fall har forsøkt.

Sitat
The county received about 50 voter registration applications sent in envelopes postmarked from Columbia, South Carolina, with no return address, documents show.

The majority of the people named in the applications -- who were listed as Democrats -- were verified to be deceased and no votes were cast under their names, said Broward County elections spokesman Steven Vancore.

Nå har de tatt sidene ned (i alle fall i Michigan), men jeg sjekket et par navn selv med en gang det kom ut, og mange døde er faktisk registrert som "din stemmer er telt". Det alene er jo ikke nok til å bikke valgresultatet, men USA sine valg er en bananrepublikk verdig. Det håper jeg vi kan være enige om, alle som sitter i Norge der vi har valg der man i alle fall kan stole på prosessen, selv om man ikke liker resultatet.

Omtrent halve USA sitter nå med omtrent null tiltro til "systemet". Ikke særlig heldig for de som skal være et demokrati, og normalt sett forbeholdt stater som egentlig ikke er veldig demokratiske.

Valget er kanskje vunnet, ærlig eller ikke, men USA har et kjempeproblem. Om de har et poeng eller ikke, så tror ikke republikanerne på at valget var ærlig og transparent.

Når det gjelder det du sier om at det bare jukses i stater hvor demokrater styrer, så har jeg lurt på det samme. Hvis man ser på kartet over "voter ID laws" så overlapper de ganske godt med stater hvor demokratene styrer og vinner også....

VoterIDLaws2018_V4_hpEmbed_7x4_992.jpg

Det virker ganske utrolig for oss her å forestille oss at vi bare kan dukke opp ved et valg og bare si at vi er noen helt andre, og avlegge stemme, men slik er det. Det "snodige" er at de som stiller seg på bakbeina når det noen ber om at ID skal innføres er demokrater.

Gratulerer Biden / Harris 🤡 Dette var egentlig vinn-vinn på mange måter, for nå slipper jeg å se noldusartikler om Trump på forsiden av VG og Dagbladet hver dag i fire år til.....

Endret av likestilling
  • Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, Callisto83 skrev:

Helt enig! Politikk og demokrati skal handle om at det er lov å være uenige.

Demokrater er allerede på ballen i USA....

Tidligere Obama-staffer har laget et offentlig register hvor man kan registrere alle som har "hjulpet" 

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/aoc-donald-trump-2020-election-b1652462.html

Sitat

“Yes, we are,” Mr Simon wrote. “Every Administration staffer, campaign staffer, bundler, lawyer who represented them – everyone.”  

https://www.trumpaccountability.net/

Alle som på noen måte har hjulpet Trump med å vinne eller vært på hans side skal nå inn i et offentlig register slik at man kan sørge for å ødelegge livene deres. Et alternativ til Stalins "show trials"?

• Liker 5
Skrevet
28 minutter siden, Druid skrev:

Nei!!

Jeg diskuterer ikke med konspirasjonsteoretikere, fascister og rasister, og håper og tror den åpne politiske arena vil fordømme de nord og ned.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...