Gå til innhold

Festing kan bidra til at folk dør


trønder

Anbefalte innlegg

Justisminister Monica Mæland (H) og politidirektør Benedicte Bjørnland vil slå hardt ned på smittevernbrudd. De som vurderer å dra på fest i helgen, kan tenke på at de i verste fall kan være med på å drepe noen, mener Mæland.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/weeG8n/truer-med-boeter-og-fengsel-festing-kan-bidra-til-at-folk-doer

 

Får håpe de festglade som fram til nå har brutt smittevernsreglene ved å delta på store fester og bidratt til å spre smitte tenker litt over dette.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gjør ikke det. 
 

Men hadde de fått saftige bøter, så hadde de nok tenkt seg litt om neste gang de har lyst til å delta på fest. Det er provoserende å lese artikkel på artikkel hvor politiet har avsluttet ulovlige fester uten at det får noen konsekvenser for festdeltakerne. 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd da, men jeg bryr meg ikke. For tre år siden døde ca 1400 av influensa og jeg hadde den.

Kanskje smittet jeg en annen og så smittet denne en gammel eller syk person som så døde.

Føler ikke på noe ansvar for det, så hvorfor skal jeg føle det for korona når det viruset har drept mange færre enn influensaen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krantz95 skrev:

Så synd da, men jeg bryr meg ikke. For tre år siden døde ca 1400 av influensa og jeg hadde den.

Kanskje smittet jeg en annen og så smittet denne en gammel eller syk person som så døde.

Føler ikke på noe ansvar for det, så hvorfor skal jeg føle det for korona når det viruset har drept mange færre enn influensaen?

Har du fått med deg tiltakene som har vært innført? Minner dem om vanlige tiltak innført under influensasesonger?

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Har du fått med deg tiltakene som har vært innført? Minner dem om vanlige tiltak innført under influensasesonger?

Jeg bryr meg ikke om hva slags tiltak som er eller hva politikere sier. Jeg forholder meg heller til tall.

Som f.eks. at godt over 99,9% av befolkningen i Sverige hverken har dødd eller har vært på intensiven på grunn av korona.

Det er helt vilt at man sier det er en farlig pandemi når den ikke har medført problemer for 99,9% av befolkningen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krantz95 skrev:

Så synd da, men jeg bryr meg ikke. For tre år siden døde ca 1400 av influensa og jeg hadde den.

Kanskje smittet jeg en annen og så smittet denne en gammel eller syk person som så døde.

Føler ikke på noe ansvar for det, så hvorfor skal jeg føle det for korona når det viruset har drept mange færre enn influensaen?

Grunnen til at færre dør i år er enkel. De aller fleste følger gode råd om hygiene, håndvask og spriting av hender. Det har aldri vært så mye snakk om hygiene tidligere, så en ser at hygienetiltak har stor betydning for å unngå smitte.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10,23 mill innbyggere i Sverige, 6022 døde. Ekstremt mange i forhold til i Norge. Nesten dobbelt så mange bor i Sverige som i Norge, men Norge har 285 døde. Noe må jo være bedre i Norge enn i Sverige.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Krantz95 skrev:

Så synd da, men jeg bryr meg ikke. For tre år siden døde ca 1400 av influensa og jeg hadde den.

Kanskje smittet jeg en annen og så smittet denne en gammel eller syk person som så døde.

Føler ikke på noe ansvar for det, så hvorfor skal jeg føle det for korona når det viruset har drept mange færre enn influensaen?

Du later til å være mindre begavet. I tillegg å være  til ansvarsløs og uten mangel på empati.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belima skrev:

10,23 mill innbyggere i Sverige, 6022 døde. Ekstremt mange i forhold til i Norge. Nesten dobbelt så mange bor i Sverige som i Norge, men Norge har 285 døde. Noe må jo være bedre i Norge enn i Sverige.

Poenget mitt med å dra inn Sverige var for å vise at de aller fleste har klart seg supert. Til tross for færre tiltak enn oss, så har godt over 99,9% av svenskene overlevd den "farlige" pandemien 🙂 

Synes også det er rart at så mange er kritiske til Sveriges håndtering. De er jo bare på 18. plass over antall døde. Hvorfor ikke heller klage på de 17 andre landene som har flere døde?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, bonsaijenta skrev:

De gjør ikke det. 
 

Men hadde de fått saftige bøter, så hadde de nok tenkt seg litt om neste gang de har lyst til å delta på fest. Det er provoserende å lese artikkel på artikkel hvor politiet har avsluttet ulovlige fester uten at det får noen konsekvenser for festdeltakerne. 
 

 

Enig i dette, leser i dag at politiet begynner å anmelde smittevernsbrudd, men det er jo direkte konsekvenser som evt får øya opp til folk. Politiet i Nordland har skjønt det; 20.000 i bot, ferdig. Disse festfolka lever åpenbart under en stein og må ha det inn på den harde måten😑 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, OPIgirl skrev:

Du later til å være mindre begavet. I tillegg å være  til ansvarsløs og uten mangel på empati.

MIn erfaring er at de som tyr til personangrep og ikke bruker rasjonelle argumenter er mindre begavet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Krantz95 said:

MIn erfaring er at de som tyr til personangrep og ikke bruker rasjonelle argumenter er mindre begavet.

Det er jo et strålende eksempel på manglende empati når du driter i smittevern. Dette er et ukjent virus for immunforsvaret og systemet vårt. Vi aner ikke langtidseffektene av det, og det virker til å være tilfeldig hvem som blir rammet ekstra hardt.

Når man da gir faen i dette og gambler med både egen og andres helse - det er intet mindre enn en kombinasjon av dårskap og manglende empati.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
1 minutt siden, Katten.2.0 said:

Det er jo et strålende eksempel på manglende empati når du driter i smittevern. Dette er et ukjent virus for immunforsvaret og systemet vårt. Vi aner ikke langtidseffektene av det, og det virker til å være tilfeldig hvem som blir rammet ekstra hardt.

Når man da gir faen i dette og gambler med både egen og andres helse - det er intet mindre enn en kombinasjon av dårskap og manglende empati.

Man skal ikke stoppe og leve fordi et virus er ute og går.

Viruset kommer aldri til og forsvinne, og vi blir å leve med corona sikkert i titalls år framover.

Skal vi stoppe og level i 10 år framover ? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker

Bare å skru opp størrelsen på boten. Festing er en unødvendig og plagsom uvane uansett. 40 000 i bot og dritt på rullebladet hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Det er jo et strålende eksempel på manglende empati når du driter i smittevern. Dette er et ukjent virus for immunforsvaret og systemet vårt. Vi aner ikke langtidseffektene av det, og det virker til å være tilfeldig hvem som blir rammet ekstra hardt.

Når man da gir faen i dette og gambler med både egen og andres helse - det er intet mindre enn en kombinasjon av dårskap og manglende empati.

De som dør er i snitt 82 år gamle. De som er yngre og trenger sykehus eller dør er som oftest ganske så syke fra før.

Litt avstand og bedre hygiene er helt greit, men inngripende tiltak som går helt ned til private hjem er jeg i mot.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bamse20 skrev:

Man skal ikke stoppe og leve fordi et virus er ute og går.

Viruset kommer aldri til og forsvinne, og vi blir å leve med corona sikkert i titalls år framover.

Skal vi stoppe og level i 10 år framover ? Nei.

Men jo lenger du og andre driter i tiltak jo lenger varer det jo!!! 🙈😬

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for noe tull....er ikke folk snart lei av å være så jævlig redde og dramatiske? Må være utrolig slitsomt å leve sånn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dalila skrev:

Men jo lenger du og andre driter i tiltak jo lenger varer det jo!!! 🙈😬

Neida.. på ett eller annet tidspunkt vil alle innse at det faktisk ikke er mulig å tvinge alle til å delta på dugnad, og man vil også skjønne at konsekvensen dette får for samfunnet er mye værre en dødsfallene. Vi er i en overbefolket klode. Det har absolutt null skade at flere dør

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bamse20 said:

Man skal ikke stoppe og leve fordi et virus er ute og går.

Viruset kommer aldri til og forsvinne, og vi blir å leve med corona sikkert i titalls år framover.

Skal vi stoppe og level i 10 år framover ? Nei.

Pen stråmann dét. Om du sliter med å ikke drikke deg dritings, møte masse mennesker og ture rundt i noen måneder/ett år, så er det opp til deg.

Fram til vi vet mer om viruset, dets langtidseffekter og hvem som er disponibel for å få alvorlige komplikasjoner, så er russisk rulett med egen og andres helse ren egoisme, dårskap og vitner om mangel på empati.

 

1 minutt siden, Krantz95 said:

De som dør er i snitt 82 år gamle. De som er yngre og trenger sykehus eller dør er som oftest ganske så syke fra før.

Litt avstand og bedre hygiene er helt greit, men inngripende tiltak som går helt ned til private hjem er jeg i mot.

Det er mange som er topptrente og sliter med konsekvensene over et halvår etter de ble smittet. En kollega mistet to barndomsvenner i førtiårene, ut av det blå.

Sleng på at rundt 20% av Norges befolkning har astma, og er dermed i en risikogruppe, så gjentar jeg at dette er dårskap og vitner om manglende empati.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bamse20
7 minutter siden, Katten.2.0 said:

Pen stråmann dét. Om du sliter med å ikke drikke deg dritings, møte masse mennesker og ture rundt i noen måneder/ett år, så er det opp til deg.

Fram til vi vet mer om viruset, dets langtidseffekter og hvem som er disponibel for å få alvorlige komplikasjoner, så er russisk rulett med egen og andres helse ren egoisme, dårskap og vitner om mangel på empati.

 

Det er mange som er topptrente og sliter med konsekvensene over et halvår etter de ble smittet. En kollega mistet to barndomsvenner i førtiårene, ut av det blå.

Sleng på at rundt 20% av Norges befolkning har astma, og er dermed i en risikogruppe, så gjentar jeg at dette er dårskap og vitner om manglende empati.

Folk dør vær dag.. Folk dør vært sekund, folk blir drept vært sekund, folk blir overkjørt vær dag. 

Folk dør hele tiden. Flere en corona viruset gjør iløpet av en dag og en uke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...