Gå til innhold

Du som har vært gravid: DPO symptomer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid nå, og har vært det en gang før. Denne gangen "visste" jeg at jeg var det, hadde en liten festeblødning 6dpo og hadde ømme nipler (som jeg aldri får før mensen). Men noen får jo dette også før mensen.

Veldig kraftige strekksmerter i livmorområdet når jeg reiser meg fort o.l. 

Litt trykk eller stikninger i livmorområdet har jeg jevnt over, også de pp hvor jeg ikke har blitt gravid. 

Anonymkode: fa166...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

supernaturalfan skrev (På 6.11.2020 den 0.02):

DPO 1-5 kjente et trykk i livmor region. Trolig ikke slektet til graviditeten da

DPO 6 ingen

DPO 7 ingen

DPO 8 noe stikninger

DPO 9 noe stiknknger

DPO 10 ingen

DPO 11 noe stikninger, muligens begynnende mens smerter. Antydning til følsomme Bryst vorter. Skikkelig humørsvingninger. To svære kviser kom på rekordfart 😅 

DPO 12 (i dag faktisk) menslignende smerter. Følsomme brystvorter. Testet positivt. 🥰

Hadde også graviditet i juli, da tok jeg test dagen før eller på IKM dagen - husker ikke helt, og ble overrasket over positiv da jeg ikke hadde noe symptomer. 1uke etterpå startet blødning som endte i SA..  Så håper spiren holder denne gangen 🥰

Må sitere til deg her. 

Er på 2 dager overtid nå, skulle hatt mensen i forgårs. Den siste uka har jeg fått stikk/strekk i lysken når jeg reiser meg. Murring nederst i magen. Metallsmak i munnen og 3 innebygdd kviser. Mulig jeg er gravid? 🤔😊

Anonymkode: b3d5e...e58

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2020 den 1.29):

Veldig kraftige strekksmerter i livmorområdet når jeg reiser meg fort o.l. 

Herlifred, det er som jeg skulle sagt det selv. Hvis jeg reiser meg fort, er det akkurat som jeg får strekk i begge sidene (ved eggstokkene). Pleier ikke å ha dette ved tiden før mens. Har gått 2 dager over mensdagen nå. Jeg hååper dette er et tegn!☺❤

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlifred, det er som jeg skulle sagt det selv. Hvis jeg reiser meg fort, er det akkurat som jeg får strekk i begge sidene (ved eggstokkene). Pleier ikke å ha dette ved tiden før mens. Har gått 2 dager over mensdagen nå. Jeg hååper dette er et tegn!☺❤

Har du tatt en test? Du burde få en positiv test om du er 2 dager over IKM. 

Anonymkode: cd943...a7d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å styre bort fra symptomer nå. Har en liten følelse på en gravidtet. Skulle (som nevnt over) hatt mensen for 2 dager siden. Har hatt murring i magen, spes igår og idag. Ingen antydning til tante rød. 

▪Har de siste 5 dagene kjent en ekkel metallsmak i munnen. Fryser, varm i kinnene, og litt ilinger nedover beinet. 

▪Kjenner strekk i lysken når jeg reiser meg fort. 

▪Sulten og søtsugen er jeg alltid. Så kan ikke ta det som et tegn. Skal teste imorgen eller i ovemorgen!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du tatt en test? Du burde få en positiv test om du er 2 dager over IKM. 

Ikke tatt test enda😅 Jeg burde, men må vente til imorgen. Litt fordi at jeg ikke vil gå skuffet på jobb imorgen tidlig. 

De strekkene i lysken husker jeg at jeg hadde med mi førstefødte jente. 10år siden, da jeg var 21. Jeg krysser fingrene for positiv test. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke tatt test enda😅 Jeg burde, men må vente til imorgen. Litt fordi at jeg ikke vil gå skuffet på jobb imorgen tidlig. 

De strekkene i lysken husker jeg at jeg hadde med mi førstefødte jente. 10år siden, da jeg var 21. Jeg krysser fingrene for positiv test. 😍

Tror du blir positivt overrasket. Om du er prøver, har symptomer og forsinket mens er det ugler i mosen 👶🏻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du blir positivt overrasket. Om du er prøver, har symptomer og forsinket mens er det ugler i mosen 👶🏻

Ja, men hatt litt ustabil syklus etter at jeg tok ut spiralen i høst. Og når jeg går over kalenderen igjen, så skal jeg egentlig få den idag. Så jeg må nok ikke håpe for mye. Tegn på mens er jo så lik graviditet. Jeg vet iallefall at vi hadde ubeskyttet sex dagene før eggeløsning, så muligheten er der:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid nå 13dpo.

Har hatt veldig lite symptomer. 

Hatt bittelitt murring fra 11dpo men det er egentlig alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager over IKM tar dere en test? 

Jeg er to dager over. Redd for negativ her😅😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange dager over IKM tar dere en test? 

Jeg er to dager over. Redd for negativ her😅😫

Tar fra 8-9 dpo😂

Anonymkode: 5bc37...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tar fra 8-9 dpo😂

Anonymkode: 5bc37...b4c

Er 16 dpo. ;) Erjeg mest sannsynlig gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er 16 dpo. ;) Erjeg mest sannsynlig gravid? 

Kommer an på hvor regelmessig du er. Pleier du alltid ha IKM på 14 dpo? 

Skjønner ikke at det går aaann å vente lenger enn man må for å vite! 😅 Jeg har testet positivt på 9 dpo flere ganger, og 11 dpo én gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (8 timer siden):

Kommer an på hvor regelmessig du er. Pleier du alltid ha IKM på 14 dpo? 

Skjønner ikke at det går aaann å vente lenger enn man må for å vite! 😅 Jeg har testet positivt på 9 dpo flere ganger, og 11 dpo én gang. 

Jeg jobber så mye disse dagene, og uten bil og det å bo på landet😫 

Forrige mens hadde fikk jeg mensen 13 dager dpo. Så her må det enten være stress inni bildet (forsinket) eller så er jeg gravid. Tester imorgen eller fredag!😀🤞

Men jeg må tisse hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...