Sjela Skrevet 5. september 2021 #1521 Del Skrevet 5. september 2021 Elhaym skrev (6 minutter siden): Beklager flåsete svar på langt og godt innlegg av deg, men denne setningen leste jeg som "hun klappa tilogmed til meg". Jeg kunne ikke fatte at du var fornøyd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 6. september 2021 #1522 Del Skrevet 6. september 2021 Noen som har noen tips til hvordan man får ungen til å ta smokk? Har prøvd en del forskjellige smokker, men enten brekker Mini seg, eller bare dytter den ut. Er det for eksempel noe tidspunkt som er gunstig å prøve å få den inn? Etter mating, mens de sover..? Mini har klart å ha den inne i ca tre minutter to ganger, ellers er det under to sekunder. Er straks fem uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. september 2021 #1523 Del Skrevet 6. september 2021 Elhaym skrev (10 timer siden): Jeg syns også det er vanskelig å ta bilde, så bare søk på bildene lagt ut av admin (ikke Vera, men hun med "rart" navn, ikke drea heller) Hun i 09 tok smokk, Helvete å slutte:p men tror vi streva med å tilvenne den Jeg er kjempelei malt selv. Bleiene lukter jo sur bakst. Nå sitter jeg her og får ingen rap, og ungen har sovna 😓 Beklager flåsete svar på langt og godt innlegg av deg, men denne setningen leste jeg som "hun klappa tilogmed til meg". Jeg kunne ikke fatte at du var fornøyd... Haha, jeg skal lete etter noen med rart navn 😂 jeg tar heller en helvetes kamp med smokkeslutt enn en til som ikke tar smokk 😂 mellomste nekta smokk fra dag 14 eller noe, og jeg ble nesten apatisk, han som var så syk og skreik så mye, omg 😵💫 dårlig og gammal bakst er en ting, den døden det lukter når de fiser 🤢 holdt selv på i fire timer i går kveld, for å få han til å sove 😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. september 2021 #1524 Del Skrevet 6. september 2021 Ludo1 skrev (Akkurat nå): Noen som har noen tips til hvordan man får ungen til å ta smokk? Har prøvd en del forskjellige smokker, men enten brekker Mini seg, eller bare dytter den ut. Er det for eksempel noe tidspunkt som er gunstig å prøve å få den inn? Etter mating, mens de sover..? Mini har klart å ha den inne i ca tre minutter to ganger, ellers er det under to sekunder. Er straks fem uker. Prøvd en mindre smokk? Sukkervann på smokken? Malt på smokken? Morsmelk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 6. september 2021 #1525 Del Skrevet 6. september 2021 Håkkimom skrev (11 minutter siden): Prøvd en mindre smokk? Sukkervann på smokken? Malt på smokken? Morsmelk? Tror jeg har de minste, men skal prøve å smøre den inn med noe! Nå lager hen tidenes grimase og synes den er ufattelig ekkel. Er som om jeg tilbyr bæsj, liksom. 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. september 2021 #1526 Del Skrevet 6. september 2021 Ludo1 skrev (2 timer siden): Tror jeg har de minste, men skal prøve å smøre den inn med noe! Nå lager hen tidenes grimase og synes den er ufattelig ekkel. Er som om jeg tilbyr bæsj, liksom. 😬 Haha!! Unnskyld, ikke meningen å le 😂 her har det funka med sukkervann og malt på, leste et sted at de er som små godtegriser og alt søtt er interessant for de 🙈 nå tar ikke min smokk enda, men muligens pga stramt bakre tungebånd ser det ut som, så kanskje det er grunnen 😵💫 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. september 2021 #1527 Del Skrevet 6. september 2021 Her er forøvrig det beste bilde jeg fikk tatt av lille og munnen 😰 @Sjela den er kanskje ikke sånn den skal være 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 6. september 2021 #1528 Del Skrevet 6. september 2021 Uten å være noen form for ekspert ligner det på bilder av skjult stramt tungebånd? Dvs stramt bakre tungebånd🤔 @HåkkimomLitt vanskelig å se om tungen er bøyd, eller det er undersiden man ser på bildet. Det jeg skrev i forrige innlegg er stort sett de klassiske indikasjonene på stramt fremre tungebånd. Virker som helsepersonell et lite opplyst på feltet og mange hevder bakre tungebånd ikke engang eksisterer. Men for at sugetak og alt skal fungere optimalt må de jo ha en fullt bevegelig tunge. Da må også tungen kunne berøre ganen. Håper du får noen kloke svar på fb gruppen. Der er det nok mange gode erfaringer å hente! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 6. september 2021 #1529 Del Skrevet 6. september 2021 Sjela skrev (8 minutter siden): Uten å være noen form for ekspert ligner det på bilder av skjult stramt tungebånd? Dvs stramt bakre tungebånd🤔 @HåkkimomLitt vanskelig å se om tungen er bøyd, eller det er undersiden man ser på bildet. Det jeg skrev i forrige innlegg er stort sett de klassiske indikasjonene på stramt fremre tungebånd. Virker som helsepersonell et lite opplyst på feltet og mange hevder bakre tungebånd ikke engang eksisterer. Men for at sugetak og alt skal fungere optimalt må de jo ha en fullt bevegelig tunge. Da må også tungen kunne berøre ganen. Håper du får noen kloke svar på fb gruppen. Der er det nok mange gode erfaringer å hente! Takk for svar ❤️ Har lagt det ut i gruppen også 🤗 ja, jeg blir ordentlig irritert over at det er sååå lite kompetanse ute å går 😪 alt det her har fått meg til å tenke på om storebror lider av det samme, og kunne alt vært unngått for hans del hvis han hadde blitt sjekka for stramt tungebånd 😵 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 6. september 2021 #1530 Del Skrevet 6. september 2021 Noldi skrev (På 5.9.2021 den 9.40): Jeg er heldig nok til å ha fått en veldig rolig og fornøyd baby. Hun gråter som regel kun når hun er sulten eller må skifte bleie, ellers sover hun eller er våken og kikker rundt seg. Hjemme føler jeg at jeg mestrer livet som førstegangsmamma veldig greit, men med en gang jeg setter foten utenfor huset og er på helsestasjonen eller snakker med helsepersonell føler jeg meg så mislykket at det ender i hylgråt fra min side et par gode timer etterpå. Jeg er helt sjokkert over hvor lite man får lov til å følge «egne instinkter», og føler alt jeg gjør blir kritisert. Vi har valgt å bruke smokk ved innsovning om natten fordi baby har en enorm suttetrang om natten. Vi gir også smokk hvis hun mistrives under kjøretur/bleieskift eller lignende. Når jeg sa dette på helsestasjonen fikk jeg beskjed om å slutte med smokken og vente et par uker, men da ligger hun bare og har det ukomfortabelt og jobber febrilsk med å få alle fingrene sine inn i munn for å roe seg selv ned. Er det virkelig så ille å få smokk et par halvtimer om dagen? Jeg bruker også skjold ved amming, fordi det er da lille får best grep og jeg unngår sår og vondt. Dette er også blitt kritisert og helsesykepleier mener jeg bør slutte med det fordi det ikke stimulerer på samme måte som uten skjold. Puppene mine lekker melk hvis det går lenger tid enn vanlig før hun spiser, og jeg samler gjennomsnittlig 180 ml ekstra melk i naturebond hver dag, så det er ikke sånn at jeg ikke har nok melk… Jeg har også valgt å nyte at lille sover godt om natten, og vekker henne ikke for at hun skal spise, med mindre jeg får melkespreng og lekker. Hun sover mellom 2-4 timer sammenhengende av seg selv før hun våkner, og jeg tror det beste for både baby men ikke minst for min psyke er at hun får sove når hun sover. Disse tre punktene sammen med at lille manglet 20(!) gram fra å ha tatt igjen fødselsvekten sin etter 7 dager gjorde at helsesykepleieren sendte oss rett på sykehuset for alle mulige sjekker, og jeg følte meg selvfølgelig som verdens dårligste mamma… følte alle instinktene mine var feil og at jeg ikke klarte å ta vare på min lille klump😢❤️ Gråt hele veien til sykehuset… så kommer vi dit og det viser seg at helsesykepleier har lagt det frem som om lille har gått NED i vekt siden hjemkomst? Hun har lagt på seg 120g på 4 dager, og hun har fortsatt 7 dager igjen på å ta igjen vekten sin, så hun ligger godt innenfor «kravene». Av helsesykepleiere har vi hittil fått beskjed om å; bruke skjold hvis det er best for oss, ikke bruke skjold fordi det ikke er naturlig, ikke bruke Multimam-kompresser ved såre brystknopper, ikke bruke smokk, ikke bruke pumpe MEN gi mme hvis barnet ikke får nok fra puppen, vekke barnet hver 2. time, ikke vekke barnet når det sover med mindre det er sykt, ikke amme lenger enn 15 min hva hver pupp, amme så lenge hun vil fra hver pupp, ikke bruke olje for å vaske ved bleieskift, bruke olje ved bleieskift.. Jeg blir rett og slett gal over alle meningene og sprø over at ikke helsepersonell kan gi samme informasjon. Dette er jo en jungel som er umulig å føle seg frem i når de du lener deg på for korrekt informasjon alle er uenige med hverandre.. Dette ble tidenes klageinnlegg fra meg, men jeg har vært så frustrert de siste dagene og har hatt et ekstremt behov for å lette litt på følelsene mine rundt dette😅 håper jeg ikke høres koko ut!😅 Det viktigste jeg tar med meg er at lille følger vekstkurven fint, er fornøyd og kontaktsøkende, sover godt, spiser godt og har det trygt og godt hjemme❤️ Hei jeg bare snoker litt, måtte bare kommentere denne. Jeg har to barn, ei født i desember 2018 og ei født februar 2021, og jeg bare kjenner meg sånn igjen i det du forteller om å føle deg som verdens dårligste mamma. Jeg har vært heldig med helsesykepleier til begge mine, så her er det jeg som er min verste fiende, men den følelsen av å føle at du ikke gjør en god nok jobb, spesielt når det kommer til eget barn - den er så vond. Følg dine egne instinkter. Du skriver innledningsvis at du har en rolig og fornøyd baby - det tyder jo på at alt er bra og at du helt klart gjør en god nok jobb. Ikke er baby sulten, ikke sliter hun med mageknip og har ellers ingen plager. Min yngste nådde ikke sin fødselsvekt før hun var 10 dager, uten at helsesykepleier reagerte på det. Hun spurte meg bare hvordan matingen gikk (får flaske med mme), om hun er blid og fornøyd, om hun har våte bleier og sover godt. Da alt var bra der, sa hun bare at da regnet hun med at jenta mi snart nådde igjen fødselsvekta si, og var ferdig med det. Fortsett å nyt at babyen din sover så godt om natta, det er deg vel unt. Du gjør en god nok jobb, og ikke la noen fortelle deg noe annet. Neste gang helsesykepleier eller annen helsepersonell begynner å kritisere valgene du og babyens far har tatt, så jatt bare med også drar dere hjem og gjør det som fungerer best for dere Og nei; en baby tar ikke skade av å bruke smokk en liten halvtime her og der. Lykke til, nyt babytiden så godt du kan. Min begynte å krabbe i dag, en dag over sju måneder - så det går fort 🥰 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 12. september 2021 #1531 Del Skrevet 12. september 2021 @Marisana Tusen takk for støttende ord! Det betyr masse for en usikker førstegangsmamma🥰 Nå har min lille bebbis rukket å bli litt over to uker gammel, og jeg kjenner jeg sliter skikkelig med amming🤕 Jeg får det ikke helt til med ammetak, så jeg får veldig mye vondt på brystvortene selv med brystskjold, og i tillegg er jeg overrasket over hvor mye selve puppen gjør vondt.. det svir liksom i hele puppen dagen lang. jeg vet at bebbis får nok mat, men det gjør så utrolig vondt å amme. De siste dagene har jeg vurdert mme sikkert 20 ganger om dagen. Tenker å kontakte helsestasjonen i morgen for å be om ammehjelp, men redselen for å bare bli kritisert for valg jeg har tatt sitter i etter sist besøk😅 Håper derimot at jeg kanskje får en annen helsesykepleier der når det kommer til amming, og at de kanskje har ansvar for hver sin «ting»🤞🏼 Håper det går bra med alle🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. september 2021 #1532 Del Skrevet 12. september 2021 Noldi skrev (55 minutter siden): @Marisana Tusen takk for støttende ord! Det betyr masse for en usikker førstegangsmamma🥰 Nå har min lille bebbis rukket å bli litt over to uker gammel, og jeg kjenner jeg sliter skikkelig med amming🤕 Jeg får det ikke helt til med ammetak, så jeg får veldig mye vondt på brystvortene selv med brystskjold, og i tillegg er jeg overrasket over hvor mye selve puppen gjør vondt.. det svir liksom i hele puppen dagen lang. jeg vet at bebbis får nok mat, men det gjør så utrolig vondt å amme. De siste dagene har jeg vurdert mme sikkert 20 ganger om dagen. Tenker å kontakte helsestasjonen i morgen for å be om ammehjelp, men redselen for å bare bli kritisert for valg jeg har tatt sitter i etter sist besøk😅 Håper derimot at jeg kanskje får en annen helsesykepleier der når det kommer til amming, og at de kanskje har ansvar for hver sin «ting»🤞🏼 Håper det går bra med alle🥰 Uff, dette hørtes ikke godt ut! Det er ikke enkelt med amming altså, det har jeg selv erfart. I og med du sliter med ammetak ville jeg ikke slutta med skjold. Men hvilke skjold bruker du? Er du sikker på at skjoldet hsr riktig størrelse og deg er satt korrekt på? Hele skjoldet skal ligge i munn og baby skal ikke sutte opp og ned, eller på toppen av skjoldet. Dersom brystene gjør veldig vondt kan du pumpe og gi på flaske inntil de føles mindre smertefulle? Jeg er veldig fornøyd med naturebond som jeg kjøpte for en tid tilbake. Det er rett og slett en sugekopp man monterer på motsatt bryst som en ammer på. Når baby driver sørger suget og utdrivingsrefleksen for at melken trekkes ut av brystet og inn i beholderen helt av seg selv. Heller dette deretter over på en flaske og gir baby. Dette er mine erfaringer og jeg forstår veldig godt om du velger å gå over til mme. Og det er ikke noe nederlag eller dårlig valg av deg som mor! For oppi alt babykaoset er det faktisk viktig å ta hensyn til seg selv og sin psykiske helse også. Da er det bedre at mor har det bra og gir flaske enn at du gruer deg til hver amming. Heier på deg! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 12. september 2021 #1533 Del Skrevet 12. september 2021 Noldi skrev (5 timer siden): @Marisana Tusen takk for støttende ord! Det betyr masse for en usikker førstegangsmamma🥰 Nå har min lille bebbis rukket å bli litt over to uker gammel, og jeg kjenner jeg sliter skikkelig med amming🤕 Jeg får det ikke helt til med ammetak, så jeg får veldig mye vondt på brystvortene selv med brystskjold, og i tillegg er jeg overrasket over hvor mye selve puppen gjør vondt.. det svir liksom i hele puppen dagen lang. jeg vet at bebbis får nok mat, men det gjør så utrolig vondt å amme. De siste dagene har jeg vurdert mme sikkert 20 ganger om dagen. Tenker å kontakte helsestasjonen i morgen for å be om ammehjelp, men redselen for å bare bli kritisert for valg jeg har tatt sitter i etter sist besøk😅 Håper derimot at jeg kanskje får en annen helsesykepleier der når det kommer til amming, og at de kanskje har ansvar for hver sin «ting»🤞🏼 Håper det går bra med alle🥰 Jeg måtte gå over til mme ganske tidlig med forrige. På helsestasjonen sa de det var et veldig godt valg i min situasjon, ble bare møtt med positivitet. Var virkelig riktig for meg, følte meg hundre ganger friere, og i tillegg ble vi kvitt kveldsuroen umiddelbart! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 13. september 2021 #1534 Del Skrevet 13. september 2021 Noldi skrev (På 12.9.2021 den 11.02): @Marisana Tusen takk for støttende ord! Det betyr masse for en usikker førstegangsmamma🥰 Nå har min lille bebbis rukket å bli litt over to uker gammel, og jeg kjenner jeg sliter skikkelig med amming🤕 Jeg får det ikke helt til med ammetak, så jeg får veldig mye vondt på brystvortene selv med brystskjold, og i tillegg er jeg overrasket over hvor mye selve puppen gjør vondt.. det svir liksom i hele puppen dagen lang. jeg vet at bebbis får nok mat, men det gjør så utrolig vondt å amme. De siste dagene har jeg vurdert mme sikkert 20 ganger om dagen. Tenker å kontakte helsestasjonen i morgen for å be om ammehjelp, men redselen for å bare bli kritisert for valg jeg har tatt sitter i etter sist besøk😅 Håper derimot at jeg kanskje får en annen helsesykepleier der når det kommer til amming, og at de kanskje har ansvar for hver sin «ting»🤞🏼 Håper det går bra med alle🥰 Jeg måtte også slutte å amme denne gangen og så på det som et vanvittig nederlag, gudene vet hvorfor da jeg har to flaskebarn fra før av…. Sikkert hormoner! Så, ikke kjenn på nederlaget hvis du velger å gå over til mme… amming er ikke enkelt, det et mye strev og frustrasjon, som ingen forteller om… alle forteller om hvor flott og fantastisk det er å amme 🙄 du gjør ditt aller beste for barnet, ikke tro noe annet ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 13. september 2021 #1535 Del Skrevet 13. september 2021 Håkkimom skrev (7 timer siden): Jeg måtte også slutte å amme denne gangen og så på det som et vanvittig nederlag, gudene vet hvorfor da jeg har to flaskebarn fra før av…. Sikkert hormoner! Så, ikke kjenn på nederlaget hvis du velger å gå over til mme… amming er ikke enkelt, det et mye strev og frustrasjon, som ingen forteller om… alle forteller om hvor flott og fantastisk det er å amme 🙄 du gjør ditt aller beste for barnet, ikke tro noe annet ❤️❤️ Det er nok fantastisk og flott og amme når man får det til, jeg vet jo ikke for har ikke ammet noen av mine, men jeg syns det er fantastisk å gi flaske og😅😅 Jeg tenker vi alle må senke skuldrene litt og heller gjøre det som er best for vår situasjon. Det er jo egentlig litt rart at man legger så mye i ammingen, om 18 år betyr jo den veldig lite i den store sammenhengen. Det viktige er at barna våre får mat og at vi alle får stresset ned uansett hvordan:) Hvordan sover deres små nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 14. september 2021 #1536 Del Skrevet 14. september 2021 Elhaym skrev (17 timer siden): Det er nok fantastisk og flott og amme når man får det til, jeg vet jo ikke for har ikke ammet noen av mine, men jeg syns det er fantastisk å gi flaske og😅😅 Jeg tenker vi alle må senke skuldrene litt og heller gjøre det som er best for vår situasjon. Det er jo egentlig litt rart at man legger så mye i ammingen, om 18 år betyr jo den veldig lite i den store sammenhengen. Det viktige er at barna våre får mat og at vi alle får stresset ned uansett hvordan:) Hvordan sover deres små nå? Heeeelt enig med deg!! Det er rimelig digg med flaske også, da kan flere være behjelpelige med mating! her sover vi godt om natta, dagen er et mareritt 🤯🤯 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. september 2021 #1537 Del Skrevet 14. september 2021 Misunner dere med babyer som sover lange strekk av gangen. Med unntak av en natt på 4.5 time sammenhengende søvn da han var 2 uker gammel er det lengste strekket første søvnfase nærmere 3 timer nå. (Det var en kort periode 4 timer.) Deretter ammer jeg og så går det ca 2 timer mellom hver amming etter det 🤪 så oppstykket søvn gjør meg rimelig trøtt selv om jeg sovner når baby sover igjen. Jeg sitter å ammer for han må rapes etterpå, så da surfer jeg på tlf. De siste nettene har han klynket og ligget veldig urolig mellom ammingene. Vært en del i systemet som har plaget han. Nesten umulig å rape og så kan han endelig få ut litt luft og virke mer fornøyd. Da våkner jeg hele tiden så blir litt sprø😴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 14. september 2021 #1538 Del Skrevet 14. september 2021 Sjela skrev (6 timer siden): Misunner dere med babyer som sover lange strekk av gangen. Med unntak av en natt på 4.5 time sammenhengende søvn da han var 2 uker gammel er det lengste strekket første søvnfase nærmere 3 timer nå. (Det var en kort periode 4 timer.) Deretter ammer jeg og så går det ca 2 timer mellom hver amming etter det 🤪 så oppstykket søvn gjør meg rimelig trøtt selv om jeg sovner når baby sover igjen. Jeg sitter å ammer for han må rapes etterpå, så da surfer jeg på tlf. De siste nettene har han klynket og ligget veldig urolig mellom ammingene. Vært en del i systemet som har plaget han. Nesten umulig å rape og så kan han endelig få ut litt luft og virke mer fornøyd. Da våkner jeg hele tiden så blir litt sprø😴 Helt likt her! Litt lang første soving på natta, og så skikkelig oppstykket. 😔 Og på dagtid er det maks 40 minutter av gangen, og det må være PÅ meg og i bevegelse. Begynner å bli skikkelig sliten! Bikker over 20.000 skritt hver dag uten problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 14. september 2021 #1539 Del Skrevet 14. september 2021 (endret) Det høres ekstremt heftig ut, @Ludo1! Vi har en slyngevugge som redder oss fra byssing. Hun trives ekstremt godt i den og den gir veldig fin byssebevegelse. Men dersom mini må være oppå deg kan det hende den ikke faller helt i smak..? Hun sover ofte også litt lengre første del av natten! Her varierer søvnen med alt fra 1 time til 3 timer. Har de siste tiden hatt noen på 4 timer og det er himmelsk når akkurat den luren tilfeldigvis havner på natten 😂 Jeg ammer når hun våkner på natten, og da spiser hun kanskje i 10-15 min før hun sovner på meg. Men jeg må vente x antall tid før jeg kan legge henne i sengen hvis ikke våkner hun og da må vi gjenta prosessen 😩 Er det andre som også må vente x antall tid før dere legger kidden tilbake i sengen? Hvor lenge venter dere? Har liksom ikke helt klart å knekke koden for når hun er i dyp nok søvn 😅 Det verste er de gangen hun bare sover 1-2 timer hver gang hun sovner om natten.. da er det lite tålmodighet igjen på slutten av natten. Klarer ofte ikke å sove med en gang. Så bruker gjerne en halvtime på å sovne når jeg har lagt henne i sengen, så da blir det i overkant mye oppstykket søvn.. Endret 14. september 2021 av Body Lotion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. september 2021 #1540 Del Skrevet 14. september 2021 Ludo1 skrev (3 timer siden): Helt likt her! Litt lang første soving på natta, og så skikkelig oppstykket. 😔 Og på dagtid er det maks 40 minutter av gangen, og det må være PÅ meg og i bevegelse. Begynner å bli skikkelig sliten! Bikker over 20.000 skritt hver dag uten problem. Uff det høres slitsomt ut. Her må han gjerne sovne godt på en av oss før det er trygt å legge ned. Og det kan gå begge veier. Fra dyp søvn til lys våken på et øyeblikk 🤪 og han har virkelig blitt mer våken på dagtid. Noen dager har han vært våken i maaange timer og bare døst av nå og da i noen minutter... Men der sa du noe; må få ladet fitbiten og få dokumentet noen skritt 😅 Body Lotion skrev (3 timer siden): Det høres ekstremt heftig ut, @Ludo1! Vi har en slyngevugge som redder oss fra byssing. Hun trives ekstremt godt i den og den gir veldig fin byssebevegelse. Men dersom mini må være oppå deg kan det hende den ikke faller helt i smak..? Hun sover ofte også litt lengre første del av natten! Her varierer søvnen med alt fra 1 time til 3 timer. Har de siste tiden hatt noen på 4 timer og det er himmelsk når akkurat den luren tilfeldigvis havner på natten 😂 Jeg ammer når hun våkner på natten, og da spiser hun kanskje i 10-15 min før hun sovner på meg. Men jeg må vente x antall tid før jeg kan legge henne i sengen hvis ikke våkner hun og da må vi gjenta prosessen 😩 Er det andre som også må vente x antall tid før dere legger kidden tilbake i sengen? Hvor lenge venter dere? Har liksom ikke helt klart å knekke koden for når hun er i dyp nok søvn 😅 Det verste er de gangen hun bare sover 1-2 timer hver gang hun sovner om natten.. da er det lite tålmodighet igjen på slutten av natten. Klarer ofte ikke å sove med en gang. Så bruker gjerne en halvtime på å sovne når jeg har lagt henne i sengen, så da blir det i overkant mye oppstykket søvn.. Her lar jeg han sovne i armkroken min når jeg har lagt meg ned i sengen igjen. Jeg forsøker å legge over i nestet, men ofte våkner han igjen med en gang eller hyperventilerer og blir urolig og da vil han før eller siden våkne ordentlig. Så for alles beste gjør vi det sånn. Det hender jeg våkner og får flyttet han over i nestet, og innimellom sovner han der mens jeg holder litt på han. Men det er en prøvelse 🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå