Elhaym Skrevet 30. juli 2021 #1301 Del Skrevet 30. juli 2021 Håkkimom skrev (4 timer siden): Holy shit!!!! Tar a meg hatten og bøyer meg i støvet for deg 😍 du har virkelig gjort jobben din for Erna ja 😂 nei, jeg heller savner aldri å være gravid, og denne gangen har vært kjip fra ende til annen 😂 veldig takknemlig for at jeg kan får barn og premien er kjempe god, men så mye skavanker og plager jeg har hatt nå, ikke vært mye kos gitt 😝 glad på andres vegne inne her som ikke har et kjipt svangerskap! Mitt første var også drømmesvangerskap, kjenner følelsen 🌟 i feel u!!! Natt til i dag sovna jeg 05.45, holdt på å bli gal når det kvitra utenfor vindu og sola stod opp! Mye heller våken netter med en baby enn å planlegge når jeg skal snu meg fordi bekkenet er vondt, eller hvordan jeg skal komme med ned trappa fordi knæra mine er overbelasta 😂 har termin 11 august, hjelper lite når alle sier «du er snart ferdig nå» 😂 Fy flate i natt har jeg ikke sovet, orker ikke mer 😐😐😐 ja nei denne graviditeten var bare kjip fra ende til annen. Trodde Ikke man kunne ha det sånn! Mhmnn"du er snart ferdig nå" jepp det er DU OG PERSON SOM SIER DET 😂 kommer til å bli voldelig. Eller. Jeg orker nok ikke det haha 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 30. juli 2021 #1302 Del Skrevet 30. juli 2021 Elhaym skrev (2 timer siden): Fy flate i natt har jeg ikke sovet, orker ikke mer 😐😐😐 ja nei denne graviditeten var bare kjip fra ende til annen. Trodde Ikke man kunne ha det sånn! Mhmnn"du er snart ferdig nå" jepp det er DU OG PERSON SOM SIER DET 😂 kommer til å bli voldelig. Eller. Jeg orker nok ikke det haha I natt fikk jeg faktisk sove, men mellomste har sovet oppå meg, så kvaliteten? Ikke spesiell god 😂😂 nei, det trudde jammen ikke jeg heller! Jeg krasja i 2013 og fikk noen alvorlige brudd i ryggen, forrige svangerskap tenkte jeg at det var ille vondt, men nå, herrejesus! Kan ikke noen bare rive ut ryggmargen og bekkenet? 😂😂 Tenker nøyaktig det samme, hører jeg det en gang til, nekter jeg å stå Opp 😂 voldelig orker jeg mest sannsynlig ikke bli, men irritert? Jess 😂 en time føles som en uke 🤦🏼♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 30. juli 2021 #1303 Del Skrevet 30. juli 2021 Endelig kom lillesøster til oss 💗 Maia Elisabeth 💗 Født 40+4, 28/7 kl 18.49 etter styrtfødsel på 1 time og 20 min 💗 En heftig, men fantastisk opplevelse! Alt er bra, så nå slapper vi av på barselavdelingen og gleder oss til å dra hjem til storebror 💗 Fødselshistorie: Etter uker med tegn og et par dager med modningsrier var jeg lei av å lete etter tegn, men i 14-tiden skjønte jeg at noe endelig var på gang. Og det gikk fort! Fikk mannen hjem, pakket bilen og kjørt de 20 minuttene til sykehuset. Var fremme 17.30, ble hentet ved inngangen og mannen fikk bli med med en gang, ingen tvil om at fødselen var i gang! Fikk fødestue med en gang, og ble sjekket til 4cm. Skuffelsen! Også med storebror kom jeg inn med 4cm, og han ble født etter 12t på sykehuset.. jeg så for meg en lang natt! Riene var Vonde og hyppige! Hørte jordmoren omtale de som lange også. Fikk heldigvis lystgass raskt og levde på denne. Med stemmen til «positiv fødsel» i bakgrunnen, dempet belysning og mannens tilstedeværelse taklet jeg de fleste riene ok. Etter i underkant av 1 time gikk vannet og alt ble enda mer intenst. Jeg klart ikke sitte eller ligge, men brukte tyngdekraften og sto på gulvet, lent over sengen og vugget. Med storebror fikk jeg aldri trykketrang (kanskje pga epiduralen?) og var spent på om jeg ville få det nå. OM jeg gjorde! Urkvinnen med tilhørende lyder kom frem og tok over. Jeg kom meg opp på knærne i sengen, og forsøkte trykke og ikke trykke når jordmor sa. Og 10-15 min senere var han ute! Den råeste, heftigste, mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt noen gang! En skikkelig fin fødsel å tenke tilbake på! Maia var helt perfekt og fikk topp score. Jeg fikk 5-6 pyntesting, men ingen alvorlige rifter eller annet. Første jeg tenkte når hun var ute og jeg fikk henne i armene mine: «dette vil jeg gjøre igjen!» 💗 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 30. juli 2021 #1304 Del Skrevet 30. juli 2021 @vret Gratulerer så mye med Maia Elisabeth 😍 Det høres heftig ut, men så bra at opplevelsen er god! Kos dere masse sammen i boblen og nyt det nyeste tilskuddet ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 30. juli 2021 #1305 Del Skrevet 30. juli 2021 @vret gratulerer så mye!!!!! Og ja, smålig sjalu 😂 nyt tiden og kos dere masse!! Tar a meg hatten for styrtfødsel 🤩 hadde selv det for to år siden, heftig shit 🙊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 30. juli 2021 #1306 Del Skrevet 30. juli 2021 @vret Ååå, hurra! Gratulerer så mye med lille Maia Elisabeth 🌼😍 Det hørtes heftig, men helt fantastisk ut! Nyt ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 30. juli 2021 #1307 Del Skrevet 30. juli 2021 @vret Gratulerer så masse🤩❤ Herlig å være ferdig! Nyt tiden😍 Å jeg synes navnet er kjempefint 😁👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 30. juli 2021 #1308 Del Skrevet 30. juli 2021 Gratulerer så mye @vret🥰🤩så fint navn og fødehistorie🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaromei Skrevet 30. juli 2021 #1309 Del Skrevet 30. juli 2021 Åååå, så koselig! @vret Gratulerer så mye med den lille frøkna! ♥️♥️♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 31. juli 2021 #1310 Del Skrevet 31. juli 2021 Jeg føler seriøst at jeg sprekker opp og at lillebror prøver å grave seg ut av magen! I natt sov jeg elendig. Uansett hvilken stilling jeg lå i fikk jeg vonde strekk øverst på magen. Hele magen er i spenn og det er ikke mer plass inni der nå😩 Og når jeg først var halvvåken lå jeg bare å klødde på undersiden av magen. Kløen begynte for litt over en uke siden. Først tenkte jeg ikke så mye over det, men så så jeg hva årsaken var i speilet. Strekkmerker. Jeg hadde håpet jeg skulle slippe unna som sist, men der tok jeg feil. Nå er det bare vondt og klør, så om noen har tips til noe å som stilner kløen setter jeg pris på det. Jeg holder på å bli sprø! Og det er heller ikke et eneste lite tegn på at fødsel er forestående. Ikke så mye som en bitteliten mensmurring engang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 31. juli 2021 #1311 Del Skrevet 31. juli 2021 (endret) @Sjela Åh, så vondt at du skal slite sånn med søvnen! Det får man ikke akkurat mer energi av 😖 Angående strekkmerker så har det hjulpet meg å smøre med fuktighetskrem/bio-oil for å få bukt med kløen. Har gjort dette morgen og kveld. Håper det kan funke for deg også 🌼 Endret 31. juli 2021 av SUPERMIRI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 31. juli 2021 #1312 Del Skrevet 31. juli 2021 SUPERMIRI skrev (48 minutter siden): @Sjela Åh, så vondt at du skal slite sånn med søvnen! Det får man ikke akkurat mer energi av 😖 Angående strekkmerker så har det hjulpet meg å smøre med fuktighetskrem/bio-oil for å få bukt med kløen. Har gjort dette morgen og kveld. Håper det kan funke for deg også 🌼 Takk, får fortsette med Bio Oil og kremene. Er nok litt for lite konsekvent med dem😆 Jr er fortsatt svært så aktiv i alle fall. Føler han nesten er mer aktiv nå enn tidligere. Selv oppreist og i bevegelse er det stadig en albue/fot/hånd som glir frem og tilbake under overflaten. Fascinerende. Tror jeg aldri klarer å ta helt innover meg at det er et levende menneske inni der før han kommer ut. Vel, snart er han her uansett om han vil komme seg ut selv eller ikke 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 31. juli 2021 #1313 Del Skrevet 31. juli 2021 vret skrev (På 2021-7-30 den 9.06): Endelig kom lillesøster til oss 💗 Maia Elisabeth 💗 Født 40+4, 28/7 kl 18.49 etter styrtfødsel på 1 time og 20 min 💗 En heftig, men fantastisk opplevelse! Alt er bra, så nå slapper vi av på barselavdelingen og gleder oss til å dra hjem til storebror 💗 Fødselshistorie: Etter uker med tegn og et par dager med modningsrier var jeg lei av å lete etter tegn, men i 14-tiden skjønte jeg at noe endelig var på gang. Og det gikk fort! Fikk mannen hjem, pakket bilen og kjørt de 20 minuttene til sykehuset. Var fremme 17.30, ble hentet ved inngangen og mannen fikk bli med med en gang, ingen tvil om at fødselen var i gang! Fikk fødestue med en gang, og ble sjekket til 4cm. Skuffelsen! Også med storebror kom jeg inn med 4cm, og han ble født etter 12t på sykehuset.. jeg så for meg en lang natt! Riene var Vonde og hyppige! Hørte jordmoren omtale de som lange også. Fikk heldigvis lystgass raskt og levde på denne. Med stemmen til «positiv fødsel» i bakgrunnen, dempet belysning og mannens tilstedeværelse taklet jeg de fleste riene ok. Etter i underkant av 1 time gikk vannet og alt ble enda mer intenst. Jeg klart ikke sitte eller ligge, men brukte tyngdekraften og sto på gulvet, lent over sengen og vugget. Med storebror fikk jeg aldri trykketrang (kanskje pga epiduralen?) og var spent på om jeg ville få det nå. OM jeg gjorde! Urkvinnen med tilhørende lyder kom frem og tok over. Jeg kom meg opp på knærne i sengen, og forsøkte trykke og ikke trykke når jordmor sa. Og 10-15 min senere var han ute! Den råeste, heftigste, mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt noen gang! En skikkelig fin fødsel å tenke tilbake på! Maia var helt perfekt og fikk topp score. Jeg fikk 5-6 pyntesting, men ingen alvorlige rifter eller annet. Første jeg tenkte når hun var ute og jeg fikk henne i armene mine: «dette vil jeg gjøre igjen!» 💗 Gratulerer så mye med lille Maia! Jeg har en med det navnet jeg og. Godt å høre at alt gikk både fort og bra og at dere har det fint:)) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 31. juli 2021 #1314 Del Skrevet 31. juli 2021 Sjela skrev (29 minutter siden): Takk, får fortsette med Bio Oil og kremene. Er nok litt for lite konsekvent med dem😆 Jr er fortsatt svært så aktiv i alle fall. Føler han nesten er mer aktiv nå enn tidligere. Selv oppreist og i bevegelse er det stadig en albue/fot/hånd som glir frem og tilbake under overflaten. Fascinerende. Tror jeg aldri klarer å ta helt innover meg at det er et levende menneske inni der før han kommer ut. Vel, snart er han her uansett om han vil komme seg ut selv eller ikke 😅 Haha, gøy at han er så aktiv da! 😄 Går det utover søvnen også, eller går det greit? Det er faktisk helt surrealistisk å tenke på at det er et levende vesen i magen 🤩 Er sååå spent på hvordan den lille ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 1. august 2021 #1315 Del Skrevet 1. august 2021 Ikke for å skryte, men nå presterte jeg å tove et ullsett svigerinnen min har strikket. 🙈 Var strikket i 3-6 måneder, så får bruke det som hentesett hjem fra sykehuset. Satser på at der blir skikkelig kaldt dagen vi skal hjem. 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. august 2021 #1316 Del Skrevet 1. august 2021 SUPERMIRI skrev (20 timer siden): Haha, gøy at han er så aktiv da! 😄 Går det utover søvnen også, eller går det greit? Det er faktisk helt surrealistisk å tenke på at det er et levende vesen i magen 🤩 Er sååå spent på hvordan den lille ser ut Han sparker ikke så hardt, men det romsteres omtrent hele tiden. Og nå vet jeg hva som forårsaker den dårlige søvnen. Han presser oppunder ribbeina og det er skikkelig ubehagelig. Er det flere som opplever dette? Det er faktisk nesten litt vondt 😩 Ludo1 skrev (5 minutter siden): Ikke for å skryte, men nå presterte jeg å tove et ullsett svigerinnen min har strikket. 🙈 Var strikket i 3-6 måneder, så får bruke det som hentesett hjem fra sykehuset. Satser på at der blir skikkelig kaldt dagen vi skal hjem. 😅 Ånei😩 det var jo uheldig da. Prøvd å strekke det godt når det enda var vått? Her klarte jeg tove ammeinnleggene mine i ull, men det gjør ikke like mye 🙈 men strakk dem så godt jeg kunne før de tørket da. Ble litt nysgjerrig på hva slags garn hun har strikket med siden du klarte det 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 1. august 2021 #1317 Del Skrevet 1. august 2021 @Sjela Jepp, masse romstering under ribbeina her også, fortrinnsvis om natta. 😆 Veldig ubehagelig og tidvis vondt! Sunday fra Sandnes Garn. Vaska det på ullprogram, 30 grader, Milo. 🤷♀️ Magefølelsen min sa jeg burde håndvaske, but yes… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 1. august 2021 #1318 Del Skrevet 1. august 2021 Jeg er asså i skikkelig dårlig form i dag, og alt jeg kan fokusere på er om det er noe tegn på at noe er i gang 😂 jr har også blitt roligere i magen og bevegelsene er svakere…. Jeg kjenner han hverdag og det er mye aktivitet altså, bare svakere og mindre 🙊 flere som er støle i skambeinet, altså over dåsa? 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 1. august 2021 #1319 Del Skrevet 1. august 2021 Det var underlig @Ludo1 for det garnet skal tåle 30 grader ullvask 😥 I dag er jeg fullstendig tom på energi. Tror jeg har ligget i senga og sovet/slappet av i nærmere 4-5 timer... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 1. august 2021 #1320 Del Skrevet 1. august 2021 @Håkkimom Får håpe formen bedrer seg 🤞🏻Jeg hadde også en sånn periode for to uker siden, da bevegelsene ble svakere (men hun var fortsatt aktiv, bare ikke like aktiv) Freaka litt ut og ringte inn til AHUS, men fikk beskjed om at det ikke var noe å stresse over så lenge hun var aktiv. Forklaringen mest sannsynlig at hun pleier å ligge med rygg mot min rygg, så snudde hun seg litt. Så da ble bevegelsene mye svakere 😅 Samme her @Sjela Har bare ligget på sofaen og småsovet i hele dag 😩 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå