Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

12 hours ago, SUPERMIRI said:

@jaromei Nei uff, så utrolig kjedelig :( Enda godt du får ha med mammaen din, men må si jeg stusser litt over at mannen ikke får være med når covid-test er negativ. Uansett masse lykke til idag ❤️

13 hours ago, MiaHI said:

Så trist at mannen ikke får være med. Jeg skal også føde i Skien, så er redd for at mannen skal bli syk i disse tider. Syns det er så rart at sykdom, til tross for negativ koronatest, gjør at mannen ikke får være med. Dere er syke begge to sannsynligvis med samme virusinfeksjon, men han blir nektet adgang. En annen frisk person får du ha med….? Det gir ikke mye mening for meg🤷‍♀️ De kunne heller krevd at hans benyttet smittevernsutstyr eller noe liknende. Jeg er førstegangsfødende og vet at beskjed om at mannen ikke får være med på fødsel hadde jeg taklet svært dårlig! Men man kommer vel ikke så langt med å krangle på reglene til store sykehus, og ungen må jo ut😅 

Masse lykke til i dag!💗

20 hours ago, Elhaym said:

Uff så leit og urettferdig at du ikke får ha med han, når begge er syke:(

Men syns du tar det veldig sprekt og det syns jeg du skal være stolt av. Lykke til imorgen 🥰

13 hours ago, MiaHI said:

Så trist at mannen ikke får være med. Jeg skal også føde i Skien, så er redd for at mannen skal bli syk i disse tider. Syns det er så rart at sykdom, til tross for negativ koronatest, gjør at mannen ikke får være med. Dere er syke begge to sannsynligvis med samme virusinfeksjon, men han blir nektet adgang. En annen frisk person får du ha med….? Det gir ikke mye mening for meg🤷‍♀️ De kunne heller krevd at hans benyttet smittevernsutstyr eller noe liknende. Jeg er førstegangsfødende og vet at beskjed om at mannen ikke får være med på fødsel hadde jeg taklet svært dårlig! Men man kommer vel ikke så langt med å krangle på reglene til store sykehus, og ungen må jo ut😅 

Masse lykke til i dag!💗

Jeg er helt enig. Reglene er ganske merkelige, spesielt siden begge har fått negativ test, men jeg får komme inn og ikke han.. Men nytter ikke å krangle med dem heller.

Men det ble ingen igangsettelse i dag 😂😭 Jeg ble på onsdag bedt om å ringe torsdag morgen for å høre når jeg skulle komme inn. Fikk beskjed i dag morges om at de måtte diskutere litt og skulle ringe meg opp igjen. Nesten 2 timer senere ringer de og sier at de ikke har kapasitet i dag, og at de nå vurderer keisersnitt..

Jeg har et høyrisikosvangerskap pga høy bmi og svangerskapsdiabetes, og til nå har egentlig ønsket vært at jeg skal starte av meg selv, men innen termin, ellers blir det igangsettelse. Vel, terminen var i dag, men nå snakker de om at risikoen for et hastekeisersnitt er såpass høyt at de heller vil ta et planlagt snitt. Litt samme som med forrige babyen min, men da var det seteleie, så situasjonen var litt annerledes. Så da er neste plan da, at jeg skal møte opp på sykehuset i morgen kl. 08:00 og registreres og ta ctg og blodprøver osv, også skal jeg få beskjed etter at de har diskutert enda en runde, om det blir igangsettelse eller keisersnitt. 🙈

Jeg begynner å bli helt ør av alle de forskjellige beskjedene jeg får. Men det skal sies at jeg føler meg faktisk tryggere på et kontrollert planlagt snitt, enn å måtte inn til et hastesnitt. Vi får se hva det blir til. Og hvem vet, kanskje fødselen starter av seg selv i natt? 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille baby B kom til verden på fredag, etter en svært intens og kaotisk fødsel som desverre ikke ble i nærheten av det jeg håpet på, til tross for «positiv fødsel»-kurs og alle mulige forberedelser på forhånd.. Alt er på en eller annen måte glemt allerede og jeg sitter igjen med verdens fineste belønning, så det var heldigvis verdt det🥰 Nå nyter vi å bli kjent med vår lille prinsesse❤️

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (8 minutter siden):

Lille baby B kom til verden på fredag, etter en svært intens og kaotisk fødsel som desverre ikke ble i nærheten av det jeg håpet på, til tross for «positiv fødsel»-kurs og alle mulige forberedelser på forhånd.. Alt er på en eller annen måte glemt allerede og jeg sitter igjen med verdens fineste belønning, så det var heldigvis verdt det🥰 Nå nyter vi å bli kjent med vår lille prinsesse❤️

Gratulerer så mye, Noldi ❤️ Nyt jenta di! 🌼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, @Noldi! ❤️ Synd å høre at fødselen ikke ble slik du hadde håpet. Husk å benytt jordmor eller helsesykepleier for å snakke om opplevelsen dersom du føler for det ❤️Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med dere andre?

41+2 her, og begynner å bli ganske lei🤪 Neste kontroll fredag og evt. igangsetting senest søndag. Håper det skjer av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaHI skrev (6 minutter siden):

41+2 her, og begynner å bli ganske lei🤪 Neste kontroll fredag og evt. igangsetting senest søndag. Håper det skjer av seg selv!

Åååh skjønner deg så godt! Jeg fødte jo 3 dager over termindato og følte jeg hadde vært på overtid lenge alt 🤪 Håper virkelig det starter av seg selv så snart som mulig for deg nå og at alt går bra! Kanskje rope noen trusler til magen om at det blir igangsetting om babyen ikke vil komme frivillig? Har nemlig hørt om nok av de fødslene som starter samme dag som planlagt igangsetting 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (1 minutt siden):

Åååh skjønner deg så godt! Jeg fødte jo 3 dager over termindato og følte jeg hadde vært på overtid lenge alt 🤪 Håper virkelig det starter av seg selv så snart som mulig for deg nå og at alt går bra! Kanskje rope noen trusler til magen om at det blir igangsetting om babyen ikke vil komme frivillig? Har nemlig hørt om nok av de fødslene som starter samme dag som planlagt igangsetting 😅

Kanskje det er det jeg må gjøre😅 Min mor fødte broren min og meg to og tre uker før termin, så jeg hadde på følelsen at det skulle gjelde meg også. Jeg har altså vært innstilt på å føde når som helst i en mnd nå! Nå begynner jeg nesten å tvile på at det blir noen fødsel😂 Neida! Syns det er greit å tenke på at nå blir det igangsetting om 5 dager, uansett om jeg håper det ikke ender med det. Uansett utfall så er jeg ikke gravid om en uke, og det er deilig å tenke på😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (45 minutter siden):

Kanskje det er det jeg må gjøre😅 Min mor fødte broren min og meg to og tre uker før termin, så jeg hadde på følelsen at det skulle gjelde meg også. Jeg har altså vært innstilt på å føde når som helst i en mnd nå! Nå begynner jeg nesten å tvile på at det blir noen fødsel😂 Neida! Syns det er greit å tenke på at nå blir det igangsetting om 5 dager, uansett om jeg håper det ikke ender med det. Uansett utfall så er jeg ikke gravid om en uke, og det er deilig å tenke på😁

Ja, det er godt å se det sånn. Om en uke har du endelig født 🥳 og om du virkelig er drittlei er det bare å prøve seg på alt av kjerringråd på nettet som fødepizza, gå i trapper og sengevals😅ikke at jeg forsto hva som var så unikt med den pizzaen men 🤷🏼‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (12 timer siden):

Ja, det er godt å se det sånn. Om en uke har du endelig født 🥳 og om du virkelig er drittlei er det bare å prøve seg på alt av kjerringråd på nettet som fødepizza, gå i trapper og sengevals😅ikke at jeg forsto hva som var så unikt med den pizzaen men 🤷🏼‍♀️

Måtte google den pizzaen. Det ser jo ut som en helt vannlig lørdagspizza😄🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaHI skrev (1 time siden):

Måtte google den pizzaen. Det ser jo ut som en helt vannlig lørdagspizza😄🤷‍♀️

Nettopp🤷🏼‍♀️😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å lese alle historier nå ❤️ Går det bra med dere alle sammen? Lillebror her er snart 4 uker, og jeg blir snart sprø 😂 han skjønner ikke at han må rape, så vi sliter jo med vanvittig magevondt, han blir helt desperat i blikket og virkelig prøver alt for å presse 😪 han får mme, jeg har bytta til nan sensilac og han får semperdråper, men enda myyye vondt 😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det høres ikke godt ut for verken mini eller dere @Håkkimom 💔 Har dessverre ikke så mye å komme med, men krysser fingrene for at det ordner seg 🤞🏻 

Lille blir 3 uker på søndag. Har tidvis vært helt jævlig med lite søvn og må innrømme at det har kommet noen tårer tidlig på morgenen etter nok en urolig og søvnløs natt 🤪 Men de to siste nettene har vært supre, så kan jo håpe det fortsetter sånn litt til 🤞🏻 Ellers tror jeg vi har fått en rolig baby. Hun gråter generelt sett lite (men kan absolutt si ifra om hun ikke er fornøyd!) og kan ligge alene, så jeg er overlykkelig for det! Ammingen går også greit 💪🏻 Jeg smelter når hun stirrer meg dypt inn i øynene og (!) det et helt fantastisk å se mannen min som pappa ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håkkimom skrev (6 timer siden):

Så artig å lese alle historier nå ❤️ Går det bra med dere alle sammen? Lillebror her er snart 4 uker, og jeg blir snart sprø 😂 han skjønner ikke at han må rape, så vi sliter jo med vanvittig magevondt, han blir helt desperat i blikket og virkelig prøver alt for å presse 😪 han får mme, jeg har bytta til nan sensilac og han får semperdråper, men enda myyye vondt 😪 

Haha. Jenta mi er også antirap.. blir enn så lenge ikke magevondt av det, men evig gulp. I tillegg tar maten lang tid, siden hun ikke greier spise mer før hun har rapet så ja, hurra. Alle mine jenter har slitt med å rape, mens mine to gutter rapet og raper hele tiden..

Semperdråper er litt snakeoil spør du meg. Har du forsøkt hipp? Og han er ikke forstoppa? Vi bruker malt i hver flaske..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkkimom skrev (13 timer siden):

Kjenner meg igjen. Prøver absolutt alt for å få han til å rape, uten hell. For det meste er han tilfreds og har det bra, men så kommer disse øyeblikkene der han har så mye magevondter at han blir helt utrøstelig. Da kommer gjerne rapene opp. Fikk noen tips fra helsesøster uten at det ser ut til p fungere, prøver også å rape han hver gang han slepper dietaket under ammingen men ingen hell..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avimom skrev (1 time siden):

Kjenner meg igjen. Prøver absolutt alt for å få han til å rape, uten hell. For det meste er han tilfreds og har det bra, men så kommer disse øyeblikkene der han har så mye magevondter at han blir helt utrøstelig. Da kommer gjerne rapene opp. Fikk noen tips fra helsesøster uten at det ser ut til p fungere, prøver også å rape han hver gang han slepper dietaket under ammingen men ingen hell..

Sleit veldig med det med den forrige, synes denne måten å få dem til å rape på funker litt bedre, hvis du ikke har prøvd den: How to Burp a Newborn https://www.parents.com/baby/care/burping/baby-burping-what-you-should-know/

Her er mini fire uker. Vil ha mat hver 1.5-2 timer, sover maks 40 min av gangen på dagtid, og det må være oppå noen. 🙈 Men kan glimte til med lange soveøkter i egen seng på natta. 🤷‍♀️ Smiler og snakker mye, veldig koselig! ❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ludo1 skrev (6 timer siden):

Sleit veldig med det med den forrige, synes denne måten å få dem til å rape på funker litt bedre, hvis du ikke har prøvd den: How to Burp a Newborn https://www.parents.com/baby/care/burping/baby-burping-what-you-should-know/

Her er mini fire uker. Vil ha mat hver 1.5-2 timer, sover maks 40 min av gangen på dagtid, og det må være oppå noen. 🙈 Men kan glimte til med lange soveøkter i egen seng på natta. 🤷‍♀️ Smiler og snakker mye, veldig koselig! ❤️

Tvillingjenta her sover "aldri". Hun er våken gjerne 2-3timer av gangen, lyys våken og ikke sulten eller sint. Hun sover greit på natta heldigvis. Men dagtid er hun oppe hele tiden. Vi tror hun lider av fear of missing out. Broren derimot har mer fear of not missing out og sover konstant utenom mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Body Lotion skrev (19 timer siden):

Ååh, det høres ikke godt ut for verken mini eller dere @Håkkimom 💔 Har dessverre ikke så mye å komme med, men krysser fingrene for at det ordner seg 🤞🏻 

Lille blir 3 uker på søndag. Har tidvis vært helt jævlig med lite søvn og må innrømme at det har kommet noen tårer tidlig på morgenen etter nok en urolig og søvnløs natt 🤪 Men de to siste nettene har vært supre, så kan jo håpe det fortsetter sånn litt til 🤞🏻 Ellers tror jeg vi har fått en rolig baby. Hun gråter generelt sett lite (men kan absolutt si ifra om hun ikke er fornøyd!) og kan ligge alene, så jeg er overlykkelig for det! Ammingen går også greit 💪🏻 Jeg smelter når hun stirrer meg dypt inn i øynene og (!) det et helt fantastisk å se mannen min som pappa ❤️ 

Åh, jeg blir oppriktig misunnelig på sånne som har rolige babyer 😜 høres helt fantastisk ut 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt er straks to uker og vi er ganske i sjokk over hvor utmattende og slitsomt det er med nyfødt baby 🥵😆 Hvor er barselforberedende kurs? Trenger det mer enn fødselsforberedende 😳 Det er selvfølgelig mye kos og glede, men foreløpig aller mest slitsomt - det må vel være lov å innrømme? Dagtid går ganske greit, men når kvelden kommer er jeg (vi) utslitte, det kommer mye tårer hos meg og jeg gruer meg til natta, som består av mye våkentid med uro og byssing i alle slags posisjoner. GLEDER meg til barseltiden er over og vi kan innarbeide litt rutiner 🙏🏼

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (17 timer siden):

Haha. Jenta mi er også antirap.. blir enn så lenge ikke magevondt av det, men evig gulp. I tillegg tar maten lang tid, siden hun ikke greier spise mer før hun har rapet så ja, hurra. Alle mine jenter har slitt med å rape, mens mine to gutter rapet og raper hele tiden..

Semperdråper er litt snakeoil spør du meg. Har du forsøkt hipp? Og han er ikke forstoppa? Vi bruker malt i hver flaske..

Hva er trikset for å få de til å rape? 😂 han er verst om natta, uansett hvor mye vi avbryter matingen for å rape, sovner han og raper ikke, dette resulterer jo til et mareritt med mageknip på morra’n 🤦🏼‍♀️ Evig runddans 😅 

leser på nett at folk er såååååå fornøyde med semper, mirakler skjer på 1-2-3 🙄 

ja, brukte hipp fra fødsel av frem til vi bytta nå, ingen forskjell…. Han fiser kanskje mer nå enn på hipp.. storebror har mpa derfor jeg bytta…. Han her får også malt i omtrent hver flaske, som resulterer til mye vondt til det slipper og da er det tyntflytende og over alt, bokstavelig talt 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...