Elhaym Skrevet 28. juli 2021 #1281 Del Skrevet 28. juli 2021 Håkkimom skrev (4 timer siden): 14 dager til termin og jeg holder på å bli gal 🙄 det her er desidert det tyngste svangerskapet jeg har hatt, i tillegg til varmen, herremin! Hvordan holde ut alle plagene resten av tiden? 😜 Føler så med deg!! vret skrev (1 time siden): Ja fy søren denne gangen har det vært tungt!! Er 40+4 i dag. Hatt modningsrier halve døgnet i 3 døgn nå... Kan hun ikke bare komme og slutte å erte meg?? 🤷♀️🤯🤪 Har du forsøkt kjefte på magen? De sier jo man skal prate til magen, personlig er jeg litt dårlig til det, men jeg har ganske mye jeg vil snakke med disse barna om 🤬🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 28. juli 2021 #1282 Del Skrevet 28. juli 2021 Kom forresten på at jeg fikk klystér/klyx som jeg satt kvelden før riene mine startet, og at jeg fikk igjen på sykehuset neste dag da jeg hadde noe åpning. Særlig på sykehuset satt det virkelig igang riene! 😊 Så kanskje ikke noe man skal sette selv uten samråd med lege, men jeg kommer definitivt til å takke ja hvis jeg blir tilbudt det denne gangen. Én ting mindre å tenke på under og etter fødsel. (Men føler egentlig alle kroppslige sperrer forsvinner totalt under fødsel. Er sikker på at Kong Harald kunne ha sjekket åpningen min uten at jeg hadde brydd meg stort da jeg var midt oppi det) 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 28. juli 2021 #1283 Del Skrevet 28. juli 2021 Elhaym skrev (4 timer siden): Føler så med deg!! Asså, jeg har jordmor time i morra og hu får bare sjekke og røske, nå er det helt greit om lillebror kommer…. Jeg holder på å bli sprø 😂 hadde jeg visst det skulle bli så tungt, er det mye mulig jeg hadde revurdert hele greia 😂 godt det venter en veldig fin premie i andre enden 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 28. juli 2021 #1284 Del Skrevet 28. juli 2021 Ludo1 skrev (1 time siden): Kom forresten på at jeg fikk klystér/klyx som jeg satt kvelden før riene mine startet, og at jeg fikk igjen på sykehuset neste dag da jeg hadde noe åpning. Særlig på sykehuset satt det virkelig igang riene! 😊 Så kanskje ikke noe man skal sette selv uten samråd med lege, men jeg kommer definitivt til å takke ja hvis jeg blir tilbudt det denne gangen. Én ting mindre å tenke på under og etter fødsel. (Men føler egentlig alle kroppslige sperrer forsvinner totalt under fødsel. Er sikker på at Kong Harald kunne ha sjekket åpningen min uten at jeg hadde brydd meg stort da jeg var midt oppi det) 🙈 Haha!!! Unnskyld, men måtte le av kong Harald kommentaren der 😂😂 jeg fikk aldri det på noen av mine forrige svangerskap, tror ikke jeg tenkte tanken sjæl og brydde meg vel heller ikke så veldig mye 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 28. juli 2021 #1285 Del Skrevet 28. juli 2021 Håkkimom skrev (1 minutt siden): Asså, jeg har jordmor time i morra og hu får bare sjekke og røske, nå er det helt greit om lillebror kommer…. Jeg holder på å bli sprø 😂 hadde jeg visst det skulle bli så tungt, er det mye mulig jeg hadde revurdert hele greia 😂 godt det venter en veldig fin premie i andre enden 😜 Har aldri angra så mye i hele mitt liv som denne graviditeten. Vi prøvde lenge og hadde en del kjipe opplevelser i prøvinga, men fy f*n hadde jeg visst at jeg åpenbart er for gammel for dette og fikk så mye plager så hadde vi aldri fått disse barna 😂😂 klikker for meg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 28. juli 2021 #1286 Del Skrevet 28. juli 2021 Ludo1 skrev (1 time siden): Kom forresten på at jeg fikk klystér/klyx som jeg satt kvelden før riene mine startet, og at jeg fikk igjen på sykehuset neste dag da jeg hadde noe åpning. Særlig på sykehuset satt det virkelig igang riene! 😊 Så kanskje ikke noe man skal sette selv uten samråd med lege, men jeg kommer definitivt til å takke ja hvis jeg blir tilbudt det denne gangen. Én ting mindre å tenke på under og etter fødsel. (Men føler egentlig alle kroppslige sperrer forsvinner totalt under fødsel. Er sikker på at Kong Harald kunne ha sjekket åpningen min uten at jeg hadde brydd meg stort da jeg var midt oppi det) 🙈 I 2009 så kom ikke riene mine ordentlig i gang, dagen før vannet gikk hadde jeg skikkelig løs mage og jeg hadde ikke spist noe heller.. og da satte en jordmor klyx på meg mot min vilje. Hadde de satt det et par timer senere hadde jeg nok ikke reagert men for meg var det der skikkelig traumatisk. Ikke kom det ut noe heller 🥴 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 28. juli 2021 #1287 Del Skrevet 28. juli 2021 Elhaym skrev (2 timer siden): Har aldri angra så mye i hele mitt liv som denne graviditeten. Vi prøvde lenge og hadde en del kjipe opplevelser i prøvinga, men fy f*n hadde jeg visst at jeg åpenbart er for gammel for dette og fikk så mye plager så hadde vi aldri fått disse barna 😂😂 klikker for meg snart Haha!! Så deilig å lese flere sånne meninger 😅 jeg er helt enig med deg! Glad for å tenke på at dette er siste svangerskap og aldri mer, med veldig god samvittighet! Åssen folk klarer det her i mange omganger, det skjønner jeg ikke men jeg tar virkelig av meg hatten 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 29. juli 2021 #1288 Del Skrevet 29. juli 2021 Håkkimom skrev (13 timer siden): Haha!! Så deilig å lese flere sånne meninger 😅 jeg er helt enig med deg! Glad for å tenke på at dette er siste svangerskap og aldri mer, med veldig god samvittighet! Åssen folk klarer det her i mange omganger, det skjønner jeg ikke men jeg tar virkelig av meg hatten 🙊 Haha. I termingruppa mi er det såååå mange som bare elsker å være gravide og gruer seg til de ikke er det mer, jeg bare 🧐🧐🧐 Jeg gleder meg vilt til sterilisering ved ks kjenner jeg. Seks barn og gjort mitt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 29. juli 2021 #1289 Del Skrevet 29. juli 2021 Er jeg den eneste her inne som har det helt greit, eller er det flere av oss? Har en følelse av at vi som har sluppet unna de verste plagene ikke tør å bidra i denne tråden lengre😅 Kanskje årsaken til at det går så greit med meg er at jeg er litt kortere på vei enn de fleste her (36+4 i dag), eller så har det noe med at jeg har en hjelpsom samboer, ingen andre barn å passe på og har ferie. Det begynner å bli tungt, og lillejenta kan gjerne komme noen uker før termin, men stort sett har jeg det helt fint. Litt vondt i rygg og bekken får jeg hvis det har blitt mye aktivitet, og varmen har vært en utfordring. Likevel syns jeg livet er helt ok 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 29. juli 2021 #1290 Del Skrevet 29. juli 2021 MiaHI skrev (19 minutter siden): Er jeg den eneste her inne som har det helt greit, eller er det flere av oss? Du er ikke den eneste, nei 😍 Godt å høre vi er fler! Jeg har aldri vært i så god form som i 3.trimester, så jeg nyter som bare det om dagen! Har ingenting i mot om veslejenta kommer nærmere termin foreløpig, for det er så godt og endelig nyte litt også Selvfølgelig har man jo litt diverse plager ift litt mer hovenhet enn ellers, og dårlig søvn pga stor mage - men ja, som deg syns jeg livet er heelt fint akkurat nå 😄 Hadde nok hatt en helt annen følelse om formen var ræva, ja, så føler virkelig med dem som har veldig plager her inne 🙈 Jeg er 38+5 i forhold forresten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 29. juli 2021 #1291 Del Skrevet 29. juli 2021 MiaHI skrev (33 minutter siden): Er jeg den eneste her inne som har det helt greit, eller er det flere av oss? Neida, har det overraskende greit jeg og! Altså for all del; det er tungt og gleder meg til jeg kan bevege meg normalt igjen. Og ryggen er tidvis et herk. Men hadde tenkt jeg kom til å være sengeliggende pga bekkenløsning, så jeg er fornøyd så lenge jeg klarer å bevege meg. Og bekkenproblematikken ble bedre da hodet kom litt lengre ned (tror jeg!) ÉN UKE IGJEN TIL TERMINDATO!! ❤️ Shit...! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 29. juli 2021 #1292 Del Skrevet 29. juli 2021 (endret) @SUPERMIRI @Body Lotion Godt å høre at vi er flere😊 Har nesten gått å ventet på at kroppen skal gå til h****** de siste ukene, med tanke på alle skrekkhistoriene man hører. Etter lesing i diverse grupper og forum på nettet sitter jeg med følelsen av at det er mer regelen enn unntaket å ha det grusomt i svangerskapet🙈 Vil forresten anbefale en podcast til dere som liker å høre på slikt: «The Positive Birth Story» ledet av en svensk jordmor som i hver episode intervjuer en ny kvinne som forteller om sin fødselshistorie. Det er langt ifra bare rosenrøde historier der alt går bra altså. En skikkelig fin podcast syns jeg😊 Den er forresten på engelsk! Endret 29. juli 2021 av MiaHI 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IKC Skrevet 29. juli 2021 #1293 Del Skrevet 29. juli 2021 MiaHI skrev (3 timer siden): Er jeg den eneste her inne som har det helt greit, eller er det flere av oss? Har det veldig fint jeg også 😊 er syv dager over termin idag, og stoler på at bebien og kroppen min vet best når det er tid for å sette igang fødselen❤ føler meg heldig med svangerskapet, og har ikke hatt noen særlige plager🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 29. juli 2021 #1294 Del Skrevet 29. juli 2021 Så dumt hvis dere har følt det sånn! Her er det god plass til både sutring og gløding - alle har jo samme mål, om enn veiene frem dit er litt forskjellige. 😊 @IKC Da nærmer det seg! Føler jeg tolker alt som tegn nå. «Å, litt ekstra sulten i dag? Er nok kroppen som skjønner at den trenger mer energi. Å ja vel, litt stråling nedover rompa? Definitivt et tegn! Nå skal det fødes!» 🤦♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 29. juli 2021 #1295 Del Skrevet 29. juli 2021 MiaHI skrev (4 timer siden): Er jeg den eneste her inne som har det helt greit, eller er det flere av oss? Har en følelse av at vi som har sluppet unna de verste plagene ikke tør å bidra i denne tråden lengre😅 Kanskje årsaken til at det går så greit med meg er at jeg er litt kortere på vei enn de fleste her (36+4 i dag), eller så har det noe med at jeg har en hjelpsom samboer, ingen andre barn å passe på og har ferie. Det begynner å bli tungt, og lillejenta kan gjerne komme noen uker før termin, men stort sett har jeg det helt fint. Litt vondt i rygg og bekken får jeg hvis det har blitt mye aktivitet, og varmen har vært en utfordring. Likevel syns jeg livet er helt ok Du og jeg er ca like langt. Jeg var ikke så dårlig sist graviditet, og ikke den før det heller, eller før den. Men jeg hatet det da og, men ikke på samme måte, haha. Har det virkelig helt grusomt. Men jeg merker godt at barnehagen har åpnet, og at de andre ungene er hos faren sin. Selv om det dessverre ikke hjelper på den elendige formen. Tenker dere som føler dere bra bare må nyte det!! Det er bedre å ha det bra enn å ha det kjipt 😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IKC Skrevet 29. juli 2021 #1296 Del Skrevet 29. juli 2021 Ludo1 skrev (39 minutter siden): Så dumt hvis dere har følt det sånn! Her er det god plass til både sutring og gløding - alle har jo samme mål, om enn veiene frem dit er litt forskjellige. 😊 @IKC Da nærmer det seg! Føler jeg tolker alt som tegn nå. «Å, litt ekstra sulten i dag? Er nok kroppen som skjønner at den trenger mer energi. Å ja vel, litt stråling nedover rompa? Definitivt et tegn! Nå skal det fødes!» 🤦♀️ Haha, kjenner meg igjen i det! Blir ekstra oppmerksom nå som det er så nære og det er jo litt mentalt krevende å hele tiden kjenne etter og få forhåpninger som ikke blir noe av, men føler jeg har lært mye av å "gå over" og bare finne meg i å være tålmodig og at det er en fin erfaring å ta med seg videre som mamma 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 29. juli 2021 #1297 Del Skrevet 29. juli 2021 Elhaym skrev (7 timer siden): Haha. I termingruppa mi er det såååå mange som bare elsker å være gravide og gruer seg til de ikke er det mer, jeg bare 🧐🧐🧐 Jeg gleder meg vilt til sterilisering ved ks kjenner jeg. Seks barn og gjort mitt! SEKS BARN?!?!?! Holy moly!!! Jeg tar a meg hatten for deg asså! Det er dobbelt som mange som det blir her 🙊 er sånn i min termingruppe også, jeg blir helt satt ut! Alle sier også «kommer til å Savne å være gravid» jeg tenker de er gæærne 😅😅 i tillegg er jeg dødssjalu på alle som føder før tiden, fordi jeg også vil bli ferdig 😩 han stresser ikke han som venter i magen her akkurat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 29. juli 2021 #1298 Del Skrevet 29. juli 2021 Håkkimom skrev (Akkurat nå): SEKS BARN?!?!?! Holy moly!!! Jeg tar a meg hatten for deg asså! Det er dobbelt som mange som det blir her 🙊 er sånn i min termingruppe også, jeg blir helt satt ut! Alle sier også «kommer til å Savne å være gravid» jeg tenker de er gæærne 😅😅 i tillegg er jeg dødssjalu på alle som føder før tiden, fordi jeg også vil bli ferdig 😩 han stresser ikke han som venter i magen her akkurat! Haha, jepp. 07, tvillinger 09, 18 og nå tvillinger igjen. Så jeg har født for Erna Ja jeg savner faen aldri å være gravid, selv om tidligere graviditeter har vært bedre så er det for meg en fryd å få barna ut. Feks nå som jeg er våken en million ganger på natta og ikke får sove eller ligget godt. Da tenker jeg at jeg faktisk gleder meg til å stå opp med en baby, for å ligge trøtt og tung og slite er helt meningsløst. Blir faen forbanna når fuglene synger og. Haha. når hadde du termin igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaHI Skrevet 29. juli 2021 #1299 Del Skrevet 29. juli 2021 Ludo1 skrev (6 timer siden): @IKC Da nærmer det seg! Føler jeg tolker alt som tegn nå. «Å, litt ekstra sulten i dag? Er nok kroppen som skjønner at den trenger mer energi. Å ja vel, litt stråling nedover rompa? Definitivt et tegn! Nå skal det fødes!» 🤦♀️ Jeg går også å tolker tegn, uansett om jeg sikkert er alt for tidlig ute med det😅 Min mor fødte meg og broren min tre og to uker før termin, og mormor fødte alle sine tre barn før termin. Vet ikke om det har noen sammenheng, men jeg håper det😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkkimom Skrevet 29. juli 2021 #1300 Del Skrevet 29. juli 2021 Elhaym skrev (5 timer siden): Haha, jepp. 07, tvillinger 09, 18 og nå tvillinger igjen. Så jeg har født for Erna Ja jeg savner faen aldri å være gravid, selv om tidligere graviditeter har vært bedre så er det for meg en fryd å få barna ut. Feks nå som jeg er våken en million ganger på natta og ikke får sove eller ligget godt. Da tenker jeg at jeg faktisk gleder meg til å stå opp med en baby, for å ligge trøtt og tung og slite er helt meningsløst. Blir faen forbanna når fuglene synger og. Haha. når hadde du termin igjen? Holy shit!!!! Tar a meg hatten og bøyer meg i støvet for deg 😍 du har virkelig gjort jobben din for Erna ja 😂 nei, jeg heller savner aldri å være gravid, og denne gangen har vært kjip fra ende til annen 😂 veldig takknemlig for at jeg kan får barn og premien er kjempe god, men så mye skavanker og plager jeg har hatt nå, ikke vært mye kos gitt 😝 glad på andres vegne inne her som ikke har et kjipt svangerskap! Mitt første var også drømmesvangerskap, kjenner følelsen 🌟 i feel u!!! Natt til i dag sovna jeg 05.45, holdt på å bli gal når det kvitra utenfor vindu og sola stod opp! Mye heller våken netter med en baby enn å planlegge når jeg skal snu meg fordi bekkenet er vondt, eller hvordan jeg skal komme med ned trappa fordi knæra mine er overbelasta 😂 har termin 11 august, hjelper lite når alle sier «du er snart ferdig nå» 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå