Elhaym Skrevet 18. juli 2021 #1201 Del Skrevet 18. juli 2021 Sjela skrev (Akkurat nå): Håper vannet ditt går lenge før, for det er hardt nå på slutten! Storebror har akkurat blitt fem og klar for sitt siste barnehageår😊 han har plutselig blitt så veldig stor! Kommer stadig med nye betraktninger og filosofiske spørsmål. Er så herlig! Må si jeg igrunn liker barn i den alderen altså 😊 Ja, gutter i den alderen er så fine. Min sønn hadde meg som helt fra 3-5. Var så oppmerksom og morsom og tvers igjennom god... Så viser det seg nå en del år senere at mor var nok blind for sjarmtrollet sitt for han er faaktisk nå den minst reflekterte av de:P fader altså haha 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludo1 Skrevet 18. juli 2021 #1202 Del Skrevet 18. juli 2021 Noldi skrev (8 timer siden): Har de ikke sjekket leiet hos deg enda? Hos meg har de gjort det på hver eneste kontroll siden uke 20 tror jeg😅😶 De sjekker det alltid samtidig som de måler magemålet, og skriver det opp på den ene kolonnen/rekken (jeg vet ikke helt forskjell på disse ordene merker jeg😂) i helsekortet. Hos meg står det H/B, noen jeg antar er forkortelse for hode i bekken som er det leiet hun har hatt de siste gangene. Synes det er litt rart om de ikke har sjekket hvordan baby ligger enda, det må jeg bare si😶🤭 Hvordan føler du spark da? Sparker det mye opp under ribbein antar jeg at baby ligger med hodet ned. Jeg kan kjenne det ganske godt at hun ligger med hodet ned hvis jeg kjenner med håndflaten over symfysen. Kanskje du kan kjenne det du også? Vanskelig å forklare, men det kjennes rett og slett ut som et babyhode, det er hardt og rundt og ca størrelsen på et babyhode😅 Jeg tror HB betyr «hodet er bevegelig», og HF betyr «hodet er festet». Det betyr uansett at fosteret ditt ligger med hodet ned. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 18. juli 2021 #1203 Del Skrevet 18. juli 2021 @Noldi @Sjela @Elhaym Jeg ble ikkenoe klokere av å se på helsekortet mitt hvertfall 😂 Der står det alt annet enn hva som er nevnt som vanlige forkortelser 🙈 Ifølge helsenorge skal disse brukes om leie: "Hvordan fosteret ligger. H/S/T/D/B er ulike koder for normalt leie, tverrleie og om hodet har festet seg". På mitt helsekort står det + og - i hytt og pine i denne ruten. Da har de jo tydeligvis sjekket, men er håpløst å vite hva det sku bety 🙊 Skal nevnes at jeg har gått mest hos fastlege, men har vært hos jordmor et par ganger nå mot slutten. Hun har også skrevet et "+", da i uke 35. På ultralydkontrollene jeg har vært på, da seneste i uke 32, lå hun i hodeleie, men var ikke festet. Det sparkes og beveges mest sidelengs, om det gir mening. Kjenner ofte en rumpe oppe ved ribbeina trooor jeg 😅 Sjela skrev (8 timer siden): I går sa storebror at han gleder seg til lillebror kommer. Og at han blir nok like kul og fin som han 🥰 så mye fint den gutten sier altså. Gleder meg til å se samspillet mellom dem etterhvert selv om jeg også har forberedt han på at det kan bli litt slitsomt med babygråt til tider. Nei, da skulle han hjelpe til med å finne smokken og snakke med babyen, altså åååh🥰 Han blir en fin storebror altså! Ååå, det her blir en fin storebror ❤️ Dette var skikkelig koselig lesning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1204 Del Skrevet 19. juli 2021 Nå har jeg forsøkt å få tak i fastlegen, eller sentralbordet der i snart en time.. min udugelige lege er på ferie og jeg har nå hatt denne ubehagelige hodepinen siden jeg var hos jordmor, føler meg veldig vannete og får såvidt puste.. minner mer og mer om da jeg hadde svforgiftning.. men selvsagt kommer jeg ikke gjennom 🤬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 19. juli 2021 #1205 Del Skrevet 19. juli 2021 @Elhaym Kanskje du har bedre lykke med å ringe inn til fødeavdelingen eller observasjonsposten? ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1206 Del Skrevet 19. juli 2021 Body Lotion skrev (1 time siden): @Elhaym Kanskje du har bedre lykke med å ringe inn til fødeavdelingen eller observasjonsposten? ❤️ J, jeg snakket med de først men de ønsket at jeg tok bt og urin hos legen, siden det er fem min unna meg og sykehuset er 1t.. jeg har vært hos legen nå og hos en enda mer ubrukelig lege enn min egen Bahhh Heldigvis kontroll på sykehuset fredag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 19. juli 2021 #1207 Del Skrevet 19. juli 2021 @Elhaym Åh, herregud - så sykt irriterende med ubrukelige leger! Var blodtrykket og urinen fin? ❤️ Og bra du har kontroll på sykehuset på fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1208 Del Skrevet 19. juli 2021 Body Lotion skrev (5 minutter siden): @Elhaym Åh, herregud - så sykt irriterende med ubrukelige leger! Var blodtrykket og urinen fin? ❤️ Og bra du har kontroll på sykehuset på fredag! Haha nei det var jo ikke det!!!!! Det var ikke skyhøyt, men det var det jo ikke sist dette gikk uoppdaget heller! Det var 135/95, jeg pleier ha 120/75 om jeg nettopp har satt meg, og noe lavere om jeg har sittet en stund. Hadde 1/2 i protein og. Fikk en resept på paralgin forte, ti stykk og beskjed om å trappe ned før fødselen 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. juli 2021 #1209 Del Skrevet 19. juli 2021 For en tufs @Elhaym Høres ikke ut som legen har peiling på svangerskap. Tørr du vente så lenge altså? Kanskje ringe føden igjen og informere om målingene som ble gjort og hvordan de var forrige forgiftning? @SUPERMIRImerkelig med disse plussene og minusene. Ser de står i de andre kolonnene i forbindelse med kjenner liv osv. Men ikke i den etter de begynte å kjenne🤔 jeg ville i alle fall vært helt tydelig på at de må kjenne og notere dette neste kontroll. Håper babyen ligger i hodeleie! I dag var jeg på kontroll og skjønner ingenting, for nå mente jordmor jr hadde snudd seg igjen og lå med hodet ned🤪snakk om å turne rundt. Hver kontroll har han jo ligget i nytt leie. Til onsdag får jeg fasiten. Da skal jeg inn på sykehuset igjen og se hva de sier. Jeg håper jo selvsagt at han legger seg i hodeleie selv så jeg kan føde naturlig, men samtidig om han har gjort det allerede, ender jeg bare med å tenke at han vil snu seg igjen før fødsel siden han synes det er gøy å turne rundt inni der. Ikke rart jeg beskriver bevegelsene hans med at han tar bølgen 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1210 Del Skrevet 19. juli 2021 Sjela skrev (3 timer siden): For en tufs @Elhaym Høres ikke ut som legen har peiling på svangerskap. Tørr du vente så lenge altså? Kanskje ringe føden igjen og informere om målingene som ble gjort og hvordan de var forrige forgiftning? @SUPERMIRImerkelig med disse plussene og minusene. Ser de står i de andre kolonnene i forbindelse med kjenner liv osv. Men ikke i den etter de begynte å kjenne🤔 jeg ville i alle fall vært helt tydelig på at de må kjenne og notere dette neste kontroll. Håper babyen ligger i hodeleie! I dag var jeg på kontroll og skjønner ingenting, for nå mente jordmor jr hadde snudd seg igjen og lå med hodet ned🤪snakk om å turne rundt. Hver kontroll har han jo ligget i nytt leie. Til onsdag får jeg fasiten. Da skal jeg inn på sykehuset igjen og se hva de sier. Jeg håper jo selvsagt at han legger seg i hodeleie selv så jeg kan føde naturlig, men samtidig om han har gjort det allerede, ender jeg bare med å tenke at han vil snu seg igjen før fødsel siden han synes det er gøy å turne rundt inni der. Ikke rart jeg beskriver bevegelsene hans med at han tar bølgen 😆 Nei verken han eller fastlegen min har det. Virker som det legekontoret kun har kompetente helsesekretærer, legene virker helt blæh gleder meg til å bytte tilbake når jeg er ferdig med å være gravid til min gamle lege. Jeg har ringt Ahus og de sa at det var noe høyt, men at jeg skulle ta paralgin og være obs på om jeg fikk smerter i magen og om noe forverret seg etter paralgin forte.også sa de at neste gang jeg opplevde noe sånt så skulle jeg bare ringe rett til de og "drit i fastlegen" Nei har han snudd seg ja? Haha. Mine ligger i tverrleie og sete enda. Magen ser helt dust ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 19. juli 2021 #1211 Del Skrevet 19. juli 2021 @Elhaym Han legen din hørtes jo ut som et ganske så solid brødhue 😅 Trodde svangerskapsforgiftning er noe som burde tas på største alvor, jeg? Synes det er litt rart at du ikke blir tatt inn på føden ASAP? Synes virkelig ikke det virker forsvarlig å gå hos en så inkompetent lege (tydeligvis) på det området, når en kan reise til føden med kompetanse? Uansett, så dritt at du skal ha disse plagene altså 😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1212 Del Skrevet 19. juli 2021 SUPERMIRI skrev (7 minutter siden): @Elhaym Han legen din hørtes jo ut som et ganske så solid brødhue 😅 Trodde svangerskapsforgiftning er noe som burde tas på største alvor, jeg? Synes det er litt rart at du ikke blir tatt inn på føden ASAP? Synes virkelig ikke det virker forsvarlig å gå hos en så inkompetent lege (tydeligvis) på det området, når en kan reise til føden med kompetanse? Uansett, så dritt at du skal ha disse plagene altså 😩 Haha! Verste er jo at dette ikke er min lege, det er en som har lista til legen min mens min er på ferie, og min er like udugelig 😂😂😂 Føden ville avvente, tror de tenker at jeg er kjapp på telefonen hvis noe forverrer seg. Og egentlig stemmer nok det nå.. for nå er jeg så lei. Har strevd med et veldig nedpress idag som gjør at jeg ikke får til å tisse ordentlig.. andre her som har opplevd det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. juli 2021 #1213 Del Skrevet 19. juli 2021 Hvorfor har du en annen lege nå som du skal bytte bort fra @Elhaym? Mente du at du rullerer på 3 leger? Synes ikke det virker som de har peiling nei. Håpløst, men godt føden gir deg beskjed om å kontakte dem direkte nå. Håper det ikke tar seg opp og at du er stabil. Og ja, noen ganger er det så mye tyngde og trykk der nede at det kan være vanskelig å få tissa ja 🤪 synes ofte det føles som det er sååå mye der inne når jeg må tisse og så er det bare noen få dråper som kommer 😆 Jeg blir ikke klok på leie nei, men så mente den andre jordmoren sist at hodet var ned og det var det jo ikke når jeg var på sykehuset. Så enten er det en tilblivende turner inni der eller så kjenner de feil fra gang til gang. Godt å få en mer tydelig fasit til onsdag 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 19. juli 2021 #1214 Del Skrevet 19. juli 2021 Sjela skrev (11 minutter siden): Hvorfor har du en annen lege nå som du skal bytte bort fra @Elhaym? Mente du at du rullerer på 3 leger? Synes ikke det virker som de har peiling nei. Håpløst, men godt føden gir deg beskjed om å kontakte dem direkte nå. Håper det ikke tar seg opp og at du er stabil. Og ja, noen ganger er det så mye tyngde og trykk der nede at det kan være vanskelig å få tissa ja 🤪 synes ofte det føles som det er sååå mye der inne når jeg må tisse og så er det bare noen få dråper som kommer 😆 Jeg blir ikke klok på leie nei, men så mente den andre jordmoren sist at hodet var ned og det var det jo ikke når jeg var på sykehuset. Så enten er det en tilblivende turner inni der eller så kjenner de feil fra gang til gang. Godt å få en mer tydelig fasit til onsdag 🤞🏻 Puh, ikke bare meg altså... Nei altså da jeg ble gravid hadde jeg en fastlege jeg elsker, men han er i en annen kommune, ganske langt. Så jeg byttet pga risikosvangerskap til en som ligger her jeg bor. Idag var det en annen fastlege fordi min er på ferie:) De skal vel ha ganske koll egebtlig på hva de kjenner hvor? Ugh, kvelden idag er tung altså. Er i så dårlig form. Tror faktisk jeg skal ringe sykehuset, føler meg helt fjern Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 19. juli 2021 #1215 Del Skrevet 19. juli 2021 Elhaym skrev (9 minutter siden): Puh, ikke bare meg altså... Nei altså da jeg ble gravid hadde jeg en fastlege jeg elsker, men han er i en annen kommune, ganske langt. Så jeg byttet pga risikosvangerskap til en som ligger her jeg bor. Idag var det en annen fastlege fordi min er på ferie:) De skal vel ha ganske koll egebtlig på hva de kjenner hvor? Ugh, kvelden idag er tung altså. Er i så dårlig form. Tror faktisk jeg skal ringe sykehuset, føler meg helt fjern Åh sånn ja 😑 da skjønner jeg det skal bli godt å bytte tilbake igjen 😅de virker rimelig håpløse der du går nå. Men ikke nøl med å ringe sykehuset! Jeg ville tatt den times turen for sikkerhets skyld. Viktig å kjenne etter og passe på! Her er det iallfall mye liv og røre i magen, så det er ingen bekymring. Mer den turning om han nå har funnet enda et annet leie enn sist kontroll🤪 da kan han jo fort legge seg i sete igjen også tenker jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vret Skrevet 20. juli 2021 #1216 Del Skrevet 20. juli 2021 Så fint å lese om dere andre her inne ❤️ Selvom det er mye som skjer skjønner jeg, med udugelige leger og turnende babyer 😆 Jeg har ligget våken et par timer nå og lurer på om noe er på gang?! Det har jeg jo trodd før og 🙈 men jeg får ikke sove igjen... blanding av vondter og spent! Har et notat på lillesøster på mobilen der jeg har skrevet ned alle datoer og alt som har skjedd gjennom hele graviditeten. Her er de siste notatene ☺️ Fra 20 17/7 og natt til 39+1 Menssmerter i magen gjennom natten. Belte i korsrygg og rundt magen. 39+1 Menssmerter i magen ila dagen. Mye nedpress. Mye aktivitet fra lillesøster. 39+2 - 39+3 Etter 2 dager hjemme dro jeg alene på kveldsshopping. Pysjer til bebis og mat/drikke/snacks/div til fødebagen. Kom hjem med vond/stiv korsrygg i 21-tiden. Sur og irritabel. La meg, våknet 0130. Fortsatt vondt i korsrygg + nedre mage. Virker som det tar seg opp, men kan ikke skjelne det som rier enda... begynner det nå?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 20. juli 2021 #1217 Del Skrevet 20. juli 2021 @vret Oi, så spennende!! Krysser fingrene 🤞🏻❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maya89 Skrevet 20. juli 2021 #1218 Del Skrevet 20. juli 2021 Hei alle sammen. Dere er de første til å få vite, jeg fødte en gutt inatt/sen morgen☺❤ jeg var 39+1 idag... Hadde veldig vonde kynnere hele forrigårs, men tenkte det var flask alarm.. Som alle andre dager 🤣 men så gikk vannet halv 2 inatt 🙈👍 Kom inn med 5 cm åpning på sykehuset, det gikk ganske fort til 9 cm, men der stoppet d opp i 1,5 time... Gutten var stjernekikker😁 Han var 4182 g, 50 cm lang og 36 cm rundt hodet. God og rund 🥰 Skal ikke lyve, det var en intens fødsel, med lange rier ( bare noen sekunder pause mellom hver). Ikke tid til smertestillende.. Men det hadde egentli vært det 🤣🤣 Alt tok ca 4 timer. Nå skal vi kose oss på barsel (alenerom heldigvis) 😄 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SUPERMIRI Skrevet 20. juli 2021 #1219 Del Skrevet 20. juli 2021 @vret Dette er ulidelig spennende, altså! Masse lykke til om noe er på gang❤️ @Maya89 Hurra! Gratulerer så mye med veslegutt 💙 Det hørtes ut som en intens, men fin fødsel 🥰 Nyyyt barsel og tiden fremover! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 20. juli 2021 #1220 Del Skrevet 20. juli 2021 @Maya89 Åhh, gratulerer så mye! ❤️ Hørtes intenst ut! Kos dere masse på barsel 😁 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå