Gå til innhold

Skravletråd termin juli/august 2021

lizzie88

Anbefalte innlegg

vret skrev (17 minutter siden):

Jeg mener å ha lest at bilstoler har 5 års levetid. Da begynner isoporen å morkne? Men det kommer sikkert an på hvordan man har oppbevart den osv..? Er ikke helt sikker på dette altså. Kanskje det går an  å lese anbefalinger på typ NAF eller Trygg trafikk eller no? :) 

Vi har også spart det meste fra storebror 😅 Mangler noen deler til vognen, og enten ny bilstol til storebror eller ny base til lillesøster. Har noen hørt erfaringer med Axkid ONE? Den virker bra, men koster jo skjorta.... 
Også må storebror ha nytt skap e.l på sitt rom iom at kommoden han har nå er den vi har laget stellebord på, som dermed lillesøster skal ha :) 

Vi har axkid minkid og liker den, men må si jeg ble litt sjokkert over prisen på One 😳😳😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan også varmt anbefale minikid! Den tar ikke stor plass og barnet kan sitte mot kjøreretningen lenge! Som babystol var jeg glad i cabriofox fordi den var så enkel å ta inn og ut av bilen, samt egenvekten var relativt lav kontra en del av toppmodellene. Den gang vi kjøpte stol var de ivrige på å skulle selge oss toppmodellen fordi man da kunne klikke stol 2 på samme base. Problemet er bare at den totale kostnaden egentlig ble dyrere 😅 Mellom disse to stolene hadde vi en recaro i size som var veldig grei fordi man kunne vende stolen så det ble enklere å montere barnet, men benplass i isofix-stoler er ikke all verdens. Også må man være obs på at stolen kan snus med kjøreretningen, men en 5 punktssele i kjøreretningen kan gi alvorlige skader om uhellet skulle være ute. 

Jeg tenker å hente cabriofixen på fjernlager om ikke altfor lenge og se om den kan gjenbrukes. Dersom den lukter eller har blitt porøs rekker jeg å bytte den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elhaym @Sjela

Ja, prisen på One sjokkerte oss også. Man vil jo invistere litt i sikkerheten til barna, men såpass mye??

Takk for tips om Minikid, da skal vi sjekke ut den :) 
Vi har Maxi Cosi two way pearl nå, med base som passer til.. tror det var pebble den het til nyfødt.
Nå virker det som han vokser ut av two way`en snart, så tenker at det kan være like greit å kjøpe nytt sete til storebror nå. Så kan lillesøster arve stoler + base.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten fun fact. Jeg var ansatt i Jollyroom da de startet den norske nettbutikken, så du skal ikke se bortifra at det er jeg som har oversatt tekstene til bilstolene 😅😆

Hadde ikke barn selv da, men kunne jo naturlig nok maaasse om alt mulig utstyr.
Rart hvor fort man glemmer sånt 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult @vret😄 ja, man glemmer altfor fort. Må lese meg opp på ting på ny dette svangerskapet relatert til graviditet og baby blant annet 😅 Men du som da har jobbet der, vet du om petite cherie er deres eget merke? Når jeg googler det finner jeg ikke annen info enn på jollyroom 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (58 minutter siden):

@Elhaym @Sjela

Ja, prisen på One sjokkerte oss også. Man vil jo invistere litt i sikkerheten til barna, men såpass mye??

Takk for tips om Minikid, da skal vi sjekke ut den :) 
Vi har Maxi Cosi two way pearl nå, med base som passer til.. tror det var pebble den het til nyfødt.
Nå virker det som han vokser ut av two way`en snart, så tenker at det kan være like greit å kjøpe nytt sete til storebror nå. Så kan lillesøster arve stoler + base.

Elsker minkid, men den er jo til litt større barn. Men min sitter enda i den. Kanskje litt teit å innrømme på et FORUM men hun er den eneste ungen jeg ikke har snudd i den alderen. Ting var litt lettere før sånn sett. Men med Minkid så er det helt supert. Merker ikke engang at hun kunne sittet andre veien.

Jeg var veldig glad i maxi cosi da mine tre forrige ble født, men hadde Britax til minste. Jeg tror ikke ONE er noe bedre enn feks Britax. Syns det så litt klumpete ut? Og vill pris.

Mine tre store er jo fra første ekteskap og jeg merker jo at samboeren min nå er veldig sånn at hadde jeg vist han ONE så hadde han nok kjøpt det fordi det var dyrt. Han er egentlig veldig kritisk til hva man kjøper og opptatt av pris på ting ellers men når det kommer til baby og barneting så er han shut up and take my money 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal vel nesten kunne gå fra babystolen til minikid om man setter den på mest helling @Elhaym? 🤔Selv om ikke vi gjorde det da😅 Synes det var så greit å endre på liggestillingen og tilpasse Recaro zero 1 når han enda ikke var så stor. Husker jeg syntes den var dyr og ONE er jo insane dyr i forhold 🤣 Vi fikk recaroen for 4200 inkludert setebeskytter og speil den gang og jeg følte jeg hadde gjort et supert kjøp😅👌🏻 da lå nypris på rundt 5000. Ser den faktisk har blitt billigere med åra. Sånn er det når man kjøper noe som akkurat har kommet på markedet...

Her er mannen tilbakeholden på innkjøpene. Særlig siden vi har en del fra før. Men om babystolen ikke holder mål kjøper jeg ny altså. Basen kan jeg jo bruke på ny og stolen koster da rundt en tusenlapp på jollyroom. Vil ikke ta noen unødvendige sjanser når det kommer til barn og sikkerhet :opplyser:

Skjønner at du frykter å skrive hva som helst på et forum. I enkelte tråder blir man jo hudflettet uansett hva man gjør! Jeg kjente litt på frykten selv da jeg delte litt om søvnutfordringene til storebror da jeg vet det er veldig mange som har motstridende meninger på det området. Men virker som vi er en fin og forståelsesfull gjeng her i termingruppa i det minste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (12 minutter siden):

Man skal vel nesten kunne gå fra babystolen til minikid om man setter den på mest helling @Elhaym? 🤔Selv om ikke vi gjorde det da😅 Synes det var så greit å endre på liggestillingen og tilpasse Recaro zero 1 når han enda ikke var så stor. Husker jeg syntes den var dyr og ONE er jo insane dyr i forhold 🤣 Vi fikk recaroen for 4200 inkludert setebeskytter og speil den gang og jeg følte jeg hadde gjort et supert kjøp😅👌🏻 da lå nypris på rundt 5000. Ser den faktisk har blitt billigere med åra. Sånn er det når man kjøper noe som akkurat har kommet på markedet...

Her er mannen tilbakeholden på innkjøpene. Særlig siden vi har en del fra før. Men om babystolen ikke holder mål kjøper jeg ny altså. Basen kan jeg jo bruke på ny og stolen koster da rundt en tusenlapp på jollyroom. Vil ikke ta noen unødvendige sjanser når det kommer til barn og sikkerhet :opplyser:

Skjønner at du frykter å skrive hva som helst på et forum. I enkelte tråder blir man jo hudflettet uansett hva man gjør! Jeg kjente litt på frykten selv da jeg delte litt om søvnutfordringene til storebror da jeg vet det er veldig mange som har motstridende meninger på det området. Men virker som vi er en fin og forståelsesfull gjeng her i termingruppa i det minste 😊

Jeg vet ikke, vi byttet til minkid da hun var 6mnd og det var veldig fint i alle fall:)

Haha, ja og spesielt her inne. Samtidig føler jeg at denne tråden er litt koseligere enn termingruppa da. Selv om vi er med nick liksom. Men vi er ikke 800 medlemmer her heller selv om alle på kg kan se hva vi skriver.

Har inntrykk av at de fleste driter i disse trådene og at de er veldig nisje. Jeg leser jo ikke andre termintråder. Sånn sett føler jeg vel at disse trådene er siste trygge sted på kg.

Jeg pleier å skrive sånne ting som det der anonymt på barn og familie, men har med tiden lært meg at en del av svarene man får feks på barn og familie bare er duplikat av første svar i tråden. Og folk er så slemme 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke til å stikke under en stol at man tar de litt mer betente temaene under anonym bruker @Elhaym🙈🤪 og helt enig, mange av trådene har jo ren popcorn-faktor...

Liker ikke å skrive offentlig med ukjente personer under fullt navn. Synes det er kleint å skulle være medlem i termingrupper på Facebook f eks. Trives nok litt bedre i skyggen 😅 Men klart det kan være et nyttig sted å være for enkelte 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (15 minutter siden):

Det er ikke til å stikke under en stol at man tar de litt mer betente temaene under anonym bruker @Elhaym🙈🤪 og helt enig, mange av trådene har jo ren popcorn-faktor...

Liker ikke å skrive offentlig med ukjente personer under fullt navn. Synes det er kleint å skulle være medlem i termingrupper på Facebook f eks. Trives nok litt bedre i skyggen 😅 Men klart det kan være et nyttig sted å være for enkelte 😊

Jeg syns det er så innmari mange der inne og de lurer på så mye rart, liker ikke at om jeg skulle lure på noe at de kan gå på profilen min. Nå er jo jeg veldig privat og har "falskt navn" på face, men allikevel så er det jo informasjon å finne der. 

Er sånn sett bedre når folk stalker en her inne, de stalker jo bare nicket mitt. Har merka at jeg har bytta litt info i noen tråder her inne så om dere har sett noe som ikke stemmer fra andre tråder er det bare å beklage 🤣

Her inne er jeg jo bare en rev 

Hehe, sånn som 12åring fikk påskeegg fra Europris. Den ble vill. 

Jeg la ut en anonym tråd en gang, husker ikke om hva, men ingen av svarene jeg fikk hadde noe med hva jeg spurte om å gjøre, og det meste handlet mest om hvordan jeg som mor hadde feila 🤣

Så det var jättenytigt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, meget viktig å presisere hvor mye bedre en er selv som forelder må vite :opplyser: jeg blir periodevis altfor avhengig av å lese trådene her inne. Altfor mye :popcorn:-faktor😅

Du er ikke alene om å endre noen detaljer. Det hender jeg blir litt paranoid i fare for at noen kjenner meg igjen 🙈 Navn har jeg på Facebook og et ganske så anonymt profilbilde. Det er vel det. Resten har jeg sletta. Back in the day skrev man jo ukritiske oppdateringer jevnlig. Tror ikke jeg har lagt ut en oppdatering siden jeg fikk sistemann, og den er for øvrig sletta igjen 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sjela said:

Så kult @vret😄 ja, man glemmer altfor fort. Må lese meg opp på ting på ny dette svangerskapet relatert til graviditet og baby blant annet 😅 Men du som da har jobbet der, vet du om petite cherie er deres eget merke? Når jeg googler det finner jeg ikke annen info enn på jollyroom 🤔

Jeg må også lese meg opp på ting på nytt 😆 Det er heldigvis bare koselig ☺️

ja, Jollyroom har mange egne merker og mener Petite Cherie er et av de. Samme med Beemoo og Nordbjørn ☺️ Alice & fox også kanskje..?

enig med dere ❤️ Veldig koselig her på gruppa, og veldig lav terskel for å spørre om ting føler jeg. Man er jo ganske anonym selv med Nick, men jeg bruker også anonymknappen noe i andre tråder 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer! Jeg må bare spørre, siden jeg la meg i går kveld, og hele dagen i dag, har jeg en følelse av hold på ene siden i magen, du vet, som når du jogger rett etter du har spist?!  😂 det kjennes ut som det går fra spiserøret/ mellomgulvet.... sikkert ikke noe annet enn at kroppen strekker seg, men spør heller en gang for mye, er så mye kloke mammaer og kommende mammaer her 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 hours ago, Håkkimom said:

Hallo damer! Jeg må bare spørre, siden jeg la meg i går kveld, og hele dagen i dag, har jeg en følelse av hold på ene siden i magen, du vet, som når du jogger rett etter du har spist?!  😂 det kjennes ut som det går fra spiserøret/ mellomgulvet.... sikkert ikke noe annet enn at kroppen strekker seg, men spør heller en gang for mye, er så mye kloke mammaer og kommende mammaer her 😍

Hei ❤️ Hm, har ikke opplevd det samme selv. Hvertfall ikke over lang tid. Mye er jo helt ufarlig og rett og slett bare at ting vokser og organer blir dyttet oppover osv. men er du urolig hadde jeg tatt en tlf til jordmor, eller evt føden siden jordmor er stengt for helgen nå ☺️

idag kom smitten til barnehagen her... 10 dagers karantene.. gøy...

er så usikker på om vi skal teste gutten vår. Han er 3 år, og litt engstelig for nye ting. Dere med små barn fra før, hva har/hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye strekk og stølhetsfølelse @Håkkimom🤔tenker at mye skyldes kynnere og strekt hud selv om det er ubehagelig. Kan være noe sånt kanskje? Føler du deg bedre eller går det over når du hviler? Om det er smertefullt eller du blir sliten av det er det et tydelig tegn fra kroppen om å ta det mer med ro i alle fall ❤

Ah @vret😊takk for info. Da forklarer det hvorfor det er så lite eller ingen info på andre sider enn jollyroom knyttet til disse merkene. Og hurra, endelig fikk jeg melding om at varene er sendt i dag. Gleder meg sånn til å få puta og har stor tro på bedring i søvnen ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjela skrev (På 8.4.2021 den 15.00):

Ja, meget viktig å presisere hvor mye bedre en er selv som forelder må vite :opplyser: jeg blir periodevis altfor avhengig av å lese trådene her inne. Altfor mye :popcorn:-faktor😅

Du er ikke alene om å endre noen detaljer. Det hender jeg blir litt paranoid i fare for at noen kjenner meg igjen 🙈 Navn har jeg på Facebook og et ganske så anonymt profilbilde. Det er vel det. Resten har jeg sletta. Back in the day skrev man jo ukritiske oppdateringer jevnlig. Tror ikke jeg har lagt ut en oppdatering siden jeg fikk sistemann, og den er for øvrig sletta igjen 😅

Samme her. Har blitt stalket av folk på kg, folk som tar med seg uenigheter inn i andre tråder

vret skrev (15 timer siden):

Hei ❤️ Hm, har ikke opplevd det samme selv. Hvertfall ikke over lang tid. Mye er jo helt ufarlig og rett og slett bare at ting vokser og organer blir dyttet oppover osv. men er du urolig hadde jeg tatt en tlf til jordmor, eller evt føden siden jordmor er stengt for helgen nå ☺️

idag kom smitten til barnehagen her... 10 dagers karantene.. gøy...

er så usikker på om vi skal teste gutten vår. Han er 3 år, og litt engstelig for nye ting. Dere med små barn fra før, hva har/hadde dere gjort?

Vi får alltid beskjed fra TISK om når vi skal teste. De pleier ringe og gi oss datoer:)

Så igår kom blodprøvene mine tilbake. Har ikke jern og tsh var ikke målbart. Selvsagt finner man ut sånt på fredag kveld..

Jeg har gått på jern kjempelenge men det dropper hele tiden.. er så sliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Elhaym said:

Vi får alltid beskjed fra TISK om når vi skal teste. De pleier ringe og gi oss datoer:)

Mulig dumt spm, men hva betyr TISK? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (1 minutt siden):

Mulig dumt spm, men hva betyr TISK? 😆

HERREGUD MIDT I PANDEMIEN SÅ VET DU IKKE DET??? Neida(mange karantener til tross her så har vi enda ikke fått korona. Er på karantene 15 med minsta)

Testing isolering sporing karantene

Er det smittesporingen heter her 😅 ved utbrudd hos nærkontakt ringer de og gir oss to felles testdatoer. 

Endret av Elhaym
Glemte no
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Elhaym said:

HERREGUD MIDT I PANDEMIEN SÅ VET DU IKKE DET??? Neida

Testing isolering sporing karantene

Er det smittesporingen heter her 😅 ved utbrudd hos nærkontakt ringer de og gir oss to felles testdatoer. 

Haha - ahaaa. Har sikkert hørt det, men vi har ikke hatt smitten så nære før.. ikke måttet teste oss før. Plutselig kom det så nære 😬 men da venter vi..

husker ikke helt alder på dine barn, men har du testet så små som 3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vret skrev (Akkurat nå):

Haha - ahaaa. Har sikkert hørt det, men vi har ikke hatt smitten så nære før.. ikke måttet teste oss før. Plutselig kom det så nære 😬 men da venter vi..

husker ikke helt alder på dine barn, men har du testet så små som 3 år?

Ja min er ikke 3 enda faktisk (selv om det sikkert står det på kg, men du vet. anonymisering lol)

Hun har testet seg 16x2.

Vi har tro det eller ei lite smitte her, og hver gang vi har testet har de regnet med negativ test og det har den vært og. Hun liker det jo ikke, men de har blitt veldig flinke til å teste nå. Så det går greit. Tar jo bare noen sekunder.

Min er døv så det er litt sånn fort og gæli og lite pedagogisk involvering i testingen da

Her de fra 6mnd i både nese og svelg.

Vanskeligste var å få testa de eldre barna.. haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...