Gå til innhold

Dere som spiser ren mat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Flamegirl skrev:

Jeg opplever ikke å være på noen høy hest, jeg opplever at du er unødig defensiv og kranglevoren. Du antar at jeg får glede av å "henge deg ut i tråden", som du skrev, og når jeg avkrefter dette svarer du selvfølgelig ikke på det, men finner en ny måte å være uvennlig på. Denne gangen er jeg altså på en høy hest. Det er tydelig at du ikke kjenner meg. Jeg har ingen problemer med å innrømme en feil, og blir gjerne motbevist. Det får jeg ikke følelsen av at vi har til felles.

Jeg er klar over at Dinside, Dagbladet og Wikipedia ikke er de beste kildene.

Grunnen til at jeg oppga Dagbladet var at det var landbruk- og ernæringsforsker Birger Svihus (Norges miljø- og biovitenskapelige universitet) som svarte på spørsmål om E-stoffer. Ikke en tilfeldig synser, med andre ord.

Grunnen til at jeg oppga Dinside var at de ganske enkelt laget en liten guide over hvordan man kan tyde en ingrediensliste, og de forklarer hva ord som "pasteurisert" og "homogenisert" betyr. De kom ikke med påstander utover dette, og henviser til Mattilsynets side Matportalen.no. 

Wikipedia brukte jeg bare for å understreke hva E330 er, men jeg kan godt henvise til WHO i stedet: https://apps.who.int/food-additives-contaminants-jecfa-database/chemical.aspx?chemID=3594

Hvilke kilder bruker du til å underbygge dine påstander, da? Hittil har du påstått at det er farlig med genmodifisert mais, MSG og aspartam, og at du merker forskjell på kroppen din hvis du har spist mat med eller uten tilsetningsstoffer. Oppgi gjerne dine kilder.

 

Nå blander du to ab.

Anonymkode: bdbe7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå blander du to ab.

Anonymkode: bdbe7...fdf

Ok, beklager. Ikke så enkelt når begge er anonyme 🤷‍♀️ Redigerte svaret mitt nå.

Endret av Flamegirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...