Gå til innhold

Dere som spiser ren mat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 8.11.2020 den 22.13, AnonymBruker skrev:

Spis ren mat, særlig mye ren animalsk mat. Dette er det sunneste vi kan spise. Kutt ut planteoljer som margarin, soyaolje, rapsolje, og bruk heller smør, ghee, talg, smult, andefett osv. Kutt ut sukker. Kutt ut korn. Få i deg nok salter, drikk vann som tørstedrikk, og ikke drikk for mye og ikke drikk for lite. 

Og selvfølgelig ting som å ikke røyke, ikke snuse, ikke drikke masse alkohol, trene jevnlig, passe på å få nok søvn, ikke stresse hjelper også masse på huden.

Anonymkode: 66cae...adb

Huff, slutt å spre helseskadelige kostholdsråd 

Anonymkode: 016f9...a64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du aner en dritt om hvordan tilsetningsstoffer lages, hva de består av og hvilke stoffer som er involvert i prosessen. Ta E330. Det har absolutt ingenting med appelsiner å gjøre. Men det visste du kanskje ikke? 

Anonymkode: ec82c...03e

Hvorfor så aggressiv? E330 er sitronsyre.

Wikipedia står det:

Sitronsyre er en svak organisk syre som blant annet finnes i sitrusfrukter. Den er også å finne i en rekke frukter og grønnsaker.

Jeg har aldri påstått å ha full oversikt over alle verdens E-stoffer, og kunne selvfølgelig aldri vært med i en quiz hvor man skulle navngi alle E-stoffene. Kunne du? Bildet viser kanskje en feil. De som laget bildet trodde vel at det var sitronsyre i appelsiner, men kanskje det bare gjelder sitron? Poenget er det samme - bildet prøver jo bare å vise at E-stoffer i seg selv ikke nødvendigvis er problematiske/helseskadelige.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Flamegirl skrev:

Wikipedia står det:

Sitronsyre er en svak organisk syre som blant annet finnes i sitrusfrukter. Den er også å finne i en rekke frukter og grønnsaker.

Jeg har aldri påstått å ha full oversikt over alle verdens E-stoffer, og kunne selvfølgelig aldri vært med i en quiz hvor man skulle navngi alle E-stoffene. Kunne du? Bildet viser kanskje en feil. De som laget bildet trodde vel at det var sitronsyre i appelsiner, men kanskje det bare gjelder sitron? Poenget er det samme - bildet prøver jo bare å vise at E-stoffer i seg selv ikke nødvendigvis er problematiske/helseskadelige.

Sitronsyre lages ikke av sitroner heller. Det kan i teorien lages av sitrusfrukt, men det gjøres ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget ditt? Er du uenig i teksten min så må du gjerne utdype. 

Endret av Flamegirl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg gikk for mer naturlige melkeprodukter der fettinnholdet ikke er fjernet så har jeg opplevd forbedring på huden. Velger h i stedet for ekstra lett osv. Minst mulig prosessert. 

Det er forøvrig forsket de siste årene på mettet fett og det viser seg at naturlig mettet fett ikke er helseskadelig som de skulle ha det til før. 

Anonymkode: 128d9...42f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Flamegirl skrev:

Wikipedia står det:

Det har ingenting med sitroner å gjøre. Jeg ble like opprørt over dette som den andre ab'en, men hen uttrykte det bedre. Sitronsyren lages av blant annet svartmugg om jeg ikke husker feil. Det finnes ingen likhet mellom stoffer fremstilt i laboratorium og stoffer som finnes naturlig i maten.

Anonymkode: bdbe7...fdf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg merker har positiv effekt på huden er; Mye vann, avocado, oljer, mye fet fisk. Og ikke minst det å bli skikkelig svett en gang om dagen. 

Det jeg merker har negativ effekt på min hud er; Mat med usunt fett, typisk hamburgere, chips, pizza, alt av meieriprodukter.

Mat andre har negativ effekt av, som jeg ikke merker forskjell i forhold til; sukker og sjokolade. 

Anonymkode: c0b50...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Apocalypte skrev:

Hva skal man spise for å få i seg enzymer og hva er enzymer bra for?

Enzymer «bidrar til å optimalisere nedbrytningen av fett, karbohydrater og protein i tarmsystemet». Kjøp det som tilskudd 👍 Glad tarm = glad kropp og sunn hud 😊

Anonymkode: b220f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingenting med sitroner å gjøre. Jeg ble like opprørt over dette som den andre ab'en, men hen uttrykte det bedre. Sitronsyren lages av blant annet svartmugg om jeg ikke husker feil. Det finnes ingen likhet mellom stoffer fremstilt i laboratorium og stoffer som finnes naturlig i maten.

Jo, likheten er at de er identiske. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2020 den 17.14, AnonymBruker skrev:

Tilsetningsstoffer betyr tilsatte stoffer, altså er det i praksis ferdigmat jeg snakker om og de kjemisk fremstilte stoffene de putter i. Jeg snakker IKKE om stoffer som allerede finnes i maten. Og jeg fikk absolutt finere hud av å kutte ut tilsetningsstoffer.

Men det er jo de samme stoffene..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som har sovet seg igjennom kjemi timene på både ungdomsskole og vgs. Det vet de som selger slangeolje å utnytte.

Viste du forresten at maten du kjøper på butikken er full av Dihydrogenmonoksid?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Apocalypte skrev:

Nei, de er ikke det. Muggen mais vil aldri bli en bestanddel i sitrusfrukt uansett hvor mye du påstår det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, prt90 skrev:

Tror det er mange som har sovet seg igjennom kjemi timene på både ungdomsskole og vgs. Det vet de som selger slangeolje å utnytte.

Viste du forresten at maten du kjøper på butikken er full av Dihydrogenmonoksid?

Ja, og jeg vil i den anledning oppfordre så mange som mulig til å støtte kampanjen "Forby dihydrogenmonoksid"! Skriv under her

Noen bruksområder for dihydrogenmonoksid:

• Våpenproduksjon
  • Kjemisk krigføring
  • Doping
  • Atomkraftverk
  • Tortur
  • Forsøk på dyr
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Flamegirl skrev:

Wikipedia står det:

Hvorfor viser til du Wikipedia? Det er brukerredigerbart og har ingen verdi som kilde. 

Anonymkode: c3cfe...113

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Apocalypte skrev:

2 timer siden, prt90 skrev:

Men det er jo de samme stoffene..

Det har eg også trodd fram til no. Sitronsyre er sitronsyre uansett kvar det kjem fra liksom...

Vart mildt sagt overraska da eg skumma gjennom artikkelen linka til her i tråden. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6097542/

Ser ut til at denne har blitt publisert i eit seriøst tidsskrift? Her påstås det at det at sitronsyra er blitt framstilt fra muggsopp kan ha uheldige helseeffekter. (Går sikkert heilt fint for dei fleste å innta sitronsye, men så er det vel nokon som er ømfintligefor restar av mugg )

Anonymkode: 67a2e...d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, Flamegirl skrev:

Ja, og jeg vil i den anledning oppfordre så mange som mulig til å støtte kampanjen "Forby dihydrogenmonoksid"! Skriv under her

Noen bruksområder for dihydrogenmonoksid:

• Våpenproduksjon
  • Kjemisk krigføring
  • Doping
  • Atomkraftverk
  • Tortur
  • Forsøk på dyr

😂 og maten vi spiser inneholder ca 70% av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har eg også trodd fram til no. Sitronsyre er sitronsyre uansett kvar det kjem fra liksom...

Vart mildt sagt overraska da eg skumma gjennom artikkelen linka til her i tråden. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6097542/

Ser ut til at denne har blitt publisert i eit seriøst tidsskrift? Her påstås det at det at sitronsyra er blitt framstilt fra muggsopp kan ha uheldige helseeffekter. (Går sikkert heilt fint for dei fleste å innta sitronsye, men så er det vel nokon som er ømfintligefor restar av mugg )

Mugg finnes overalt og spesielt i brødmel, myndighetene bestemmer hvor mye som er tillatt men en viss mengde sopp er tillatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Apocalypte skrev:

😂 og maten vi spiser inneholder ca 70% av det.

Dette må vi sette en stopper for før det går for langt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enzymer «bidrar til å optimalisere nedbrytningen av fett, karbohydrater og protein i tarmsystemet». Kjøp det som tilskudd 👍 Glad tarm = glad kropp og sunn hud 😊

Anonymkode: b220f...985

Finst det dokumentasjon på at tilskudd av enzym påvirker fordøyelsen? Tviler på at det har noko å seie om ein inntar meir enn det bukspyttkjertelen har å bidra med. 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...