Gå til innhold

Hvorfor blir færre menn fedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner en del jeg er ganske sikker på at egentlig vil ha familie, men det er ingen kvinner som vil ha dem.

Monogami er ikke lenger det eneste akseptable rent kulturelt, og forhold er ikke lenger nødvendig av økonomiske årsaker. Resultatet er at kvinner heller deler på en mindre gruppe menn, som gjerne får både to og tre kull, mens mindre attraktive menn forblir enslige og barnløse.

Det kan være det blir enda mer av dette fremover, eller det kan være kvinner snur, og heller vil ha et livslangt forhold med en mindre attraktiv mann, enn et kortvarig et med en kjekkas. Vanskelig å se hvilken vei kulturen går.

Anonymkode: 29293...915

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel det at det økonomiske er vanskelig for mange menn. Det er ikke alle som har god  økonomi, og da er man ofte ikke så interessant som partner.

Dessuten er det vanskelig for mange menn å treffe damer. Leser jo stadig vekk hvor fælt det er for damer når menn tar kontakt, så da er det bedre å la damene være i fred. Det er dessuten veldig få steder man kan ta kontakt med damer, om man likevel skulle våge å ta sjansen. Leser jo stadig vekk her inne om alle stedene man ikke skal ta kontakt med damer. Det er jo sjelden damer tar kontakt med menn, så da blir det jo ikke så lett.

Arbeidslivet er jo dessuten så krevende for mange, at det rett og slett ikke er tid eller krefter til å prøve å finne seg en partner. Dette gjelder jo begge kjønn.

Mange menn har vel også innsett at sjansen for å treffe den "rette" er så liten, at det er bedre å bruke tid og krefter på hobbyer, enn å stadig få avslag hos damer.

Anonymkode: ce1d8...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (På 2.11.2020 den 16.58):

Det er fordi vi har en barnelov som er helt på jordet. Ved brudd kan mor nesten gjøre hva hun vil uten noen form for konsekvens. Så hvorfor da få barn, barn du med stor sanssynlighet ikke får se eller få sterkt redusert samvær med og bli til en gjelddsslave og en psykisknedbrutt person når du kan velge å avstå mot å få barn og ikke ha store utgifter rundt det og være fri? Barna får du jo ikke se uansett så dette blir vinn vinn. 

De fleste kvinner ønsker et godt samliv mer enn noe annet. Happy wife, happy life. Verre er det ikke. 

Da slipper du å havne i din situasjon.

Anonymkode: 71bf3...b85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har måttet dumpe to menn fordi det aldri passet for de med barn. De sa de ville ha, men det var aldri riktig tidspunkt. Måtte alltid vente ett år til, og ett år til, og ett år til, og så var jeg plutselig 36. Vurderer å bare gjøre det på egenhånd nå. Har ikke tid til å vente enda flere år på en mann som skal bare, skal bare... Så det er ihvertfall grunnen til at to helt normale menn kommer til å ende opp som barnløs. 

Anonymkode: 2b7be...b12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også mange menn føler at damene er mest interessert i å bruke de til å få barn, og at damene egentlig ikke er så interessert i hvem de får barn med.

Anonymkode: ce1d8...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2020 den 23.53):

Dette har mange årsaker, men fra egen erfaring har jeg i hvert fall merka noe spesielt. Jeg var jomfru i fryktelig mange år og opplevde absolutt ingen interesse fra det motsatte kjønn, men fikk heldigvis gleden av å bli far da jeg først møtte ei som var på bølgelengde. Endte opp alene med barnet, men da var det plutselig betydelig interesse fra kvinner i passe alder til å få barn. Det kan tyde på at kvinner ønsker en slags validering fra andre kvinner på at en mann er bra nok, og har man ikke det er terskelen for å bli valgt svært høy. Det opplevdes absurd å gå fra null interesse noen år tidligere til plutselig å komme i kontakt med mange kvinner kun fordi en eneste en mente at jeg nådde opp.

Anonymkode: 5c8e0...82b

Det er ikke validering, det handler om at du er alene med et barn. Det er fantastisk attraktivt. 

Du forstår hvor mye jobb det er med barn, du er ansvarsfull og empatisk. Enhver kvinnes drømmemann!

Anonymkode: 71bf3...b85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også sett hvor dårlig menn blir behandlet ved samlivsbrudd med tanke på barna, og dette skremmer nok mange menn.

Anonymkode: ce1d8...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2020 den 23.53):

Endte opp alene med barnet, men da var det plutselig betydelig interesse fra kvinner i passe alder til å få barn. Det kan tyde på at kvinner ønsker en slags validering fra andre kvinner på at en mann er bra nok, og har man ikke det er terskelen for å bli valgt svært høy. Det opplevdes absurd å gå fra null interesse noen år tidligere til plutselig å komme i kontakt med mange kvinner kun fordi en eneste en mente at jeg nådde opp.

Anonymkode: 5c8e0...82b

Sett fra en manns perspektiv, så er dette utrolig merkelig. Hvorfor må damer "alltid" gå i flokk? Ta litt sjanser dere også!  Når jeg leser slikt som dette, så blir jeg veldig skeptisk til hvordan damer tolker verdenen vi lever i.

Anonymkode: ce1d8...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De fleste kvinner ønsker et godt samliv mer enn noe annet. Happy wife, happy life. Verre er det ikke. 

Da slipper du å havne i din situasjon.

Anonymkode: 71bf3...b85

Prøv å fortelle det til de 220 000 barna som opplever dette i Norge i dag. Barn som uten grunn har fått sterkt redusert samvær med sin far nettopp pga. at mor kan drive med selvtekt.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.11.2020 den 8.52):

Fordi barn er kun stress, støy og ork. Jobber på butikk og daglig er det sutrete og trassige barn her inne+alt vi leser på kg om unger og problemene det fører til seg. Hver gang så spør jeg meg selv; hvorfor må dere absolutt få barn? Hva er positivt med det?? Synes det er flott at vi blir færre og færre som får barn. 

Anonymkode: 5a095...bcb

Å, men det er jo så sinnsykt koselig :)  For meg er det helt fantastisk å oppleve at jeg kan elske noen helt betingelsesløst. Det er en form for kjærlighet som er unik, uselvisk og faktisk også helende. Det er godt å ha sin egen flokk man har en selvsagt plass i. En man ikke trenger å stadig kjempe for å beholde, men som man hører naturlig til i, og det er givende å ha non man elsker høyere enn seg selv. Jeg er helt uenig i at barn kun er stress, støy og ork. Jeg har inntrykk av at veldig mye er et ork for folk som bare har seg selv å tenke på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/2/2020 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

"mennene under 30 år ser for seg å få barn på et eller annet tidspunkt"

Tror mye av svaret kan ligge her. Menn som "kanskje en dag" vil ha barn blir dumpet når dama blir verpesjuk. Kvinner har en biologisk klokke som tikker og kan ikke vente på at mannen kanskje ombestemmer seg en dag. Fertiliteten til kvinner går gradvis nedover i 30-årene, og vi kan ikke vente til vi er over 35 hvis mannen fortsatt ikke har bestemt seg. Da blir det travelt å finne en ny mann som man passer sammen med og som ønsker seg barn.

En annen årsak kan være at kvinner er mer fri i dag til å få seg utdanning, jobb og bolig og vi er ikke lenger avhengig av mannen. Derfor må menn muligens legge inn en større innsats i å være mannemateriale/pappamateriale. Vi har råd til å velge dem bort og kan derfor stille høyere krav.

Anonymkode: c34e5...5cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel for det er kvinnenes sitt markedet? De kan jo bare velge å vrake. Vi menn har ikke samme muligheten og dermed mister man også lysten til å få seg barn med dersom man skulle ha en kjæreste som ikke er så attraktivt som man kunne ha tenkt seg? It's that simple. Pluss vi menn er som tidligere nevnt i tråden at vi ønsker å ha færre forpliktelser.

Personlig så kunne jeg bare ha tenkt meg å hatt barn med "drømmedama" som man er stolt over.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

 Derfor må menn muligens legge inn en større innsats i å være mannemateriale/pappamateriale. Vi har råd til å velge dem bort og kan derfor stille høyere krav.

Anonymkode: c34e5...5cd

Menn må legge inn stor innsats, mens damene skal velge.

 

Tror vi nærmer oss kjernen av problemet...

Anonymkode: ce1d8...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn må legge inn stor innsats, mens damene skal velge.

 

Tror vi nærmer oss kjernen av problemet...

Anonymkode: ce1d8...f47

Det er det som er hovedproblemet! Jeg har personlig gitt opp etter noen store skuffelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig denne tråden blir litt meningsløst om man ikke skiller mellom frivillig og ufrivillig barnløse menn. Er begge grupper faktisk i vekst, eller bare en av dem?

Anonymkode: 29293...915

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner ikke TRENGER menn lenger. Hverken økonomisk eller for sæden sin del. 
Og da blir vi mer kresne og gidder ikke føde barn for hvem som helst. Så søppel-mannfolka blir ofte valgt bort. Trodde jeg.. 

Men ser jo her på kg at det faen meg er mange som knuller på seg unger med udugelige dritt menn uansett. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror egentlig denne tråden blir litt meningsløst om man ikke skiller mellom frivillig og ufrivillig barnløse menn. Er begge grupper faktisk i vekst, eller bare en av dem?

Anonymkode: 29293...915

Ufrivillige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frøyamor said:

Fordi kvinner ikke TRENGER menn lenger. Hverken økonomisk eller for sæden sin del. 
Og da blir vi mer kresne og gidder ikke føde barn for hvem som helst. Så søppel-mannfolka blir ofte valgt bort. Trodde jeg.. 

Men ser jo her på kg at det faen meg er mange som knuller på seg unger med udugelige dritt menn uansett. 

Det er jo fordi udugelig menn ofte er kjekke og sjarmende.

De som blir ansett som søppelmannfolk er ofte keitete, sjenerte og ikke så kjekke, selv om de kan være smarte, hyggelige og omsorgsfulle.

Anonymkode: 29293...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Menn må legge inn stor innsats, mens damene skal velge.

 

Tror vi nærmer oss kjernen av problemet...

Anonymkode: ce1d8...f47

Men hvorfor skal jeg gidde å få barn med noen som er fornøyd med å gjøre "the bare minimum"? I alt for mange år har vi (som samfunn) applaudert menn som kun gjør en bittelitt større innsats enn andre menn. Det er så mange menn som ønsker seg applaus for at de husket på å skifte sengetøyet, eller at de uoppfordret husket å kjøpe bursdagsgave til sin egen mor. Mange kvinner har sett seg lei av å ha menn som nærmest kan regnes som et ekstra barn. 

Vi damer er lei av å sitte med hovedansvaret for "Familien AS", det er vi som har lagt inn den største innsatsen år etter år (generasjonene før oss), mens menn kunne velge den som var best kone-emne. Dere satt med makten (pengene). Nå er det vår tur. Vi er ikke avhengige av menn, dermed ønsker vi å være sammen med den mannen som er best for oss, den som vi tror vil være den beste pappen til våre barn. Noen kvinner vil da kanskje heller velge å forbli barnløse enn å ta til takke med noen de vet de ikke vil bli lykkelige med over tid. Andre vil heller ta den sjansen, og ser ikke på det som en krise om det blir brudd etter noen år. Da har de i det minste fått de barna de ikke ville være foruten. 

Jeg klarer ikke føle sympati med de mennene som mener de plutselig må jobbe så hardt for å få seg kjæreste. Javel. Sånn er er det i mange områder av livet. Om du ønsker noe må du legge inn en innsats - og noen ganger oppnår du ikke drømmen din uansett hvor stor innsats du la inn. 

Før noen klager, dette er sånn jeg SELV opplever det, og det gjelder selvfølgelig ikke ALLE menn. 

Anonymkode: 3eb21...af1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...