Diamant20 Skrevet 2. november 2020 #81 Skrevet 2. november 2020 Kan du høre med familie og venner om de heller kan hjelpe deg økonomisk nå i stedet for å gi deg gave til jul? 3
Bikbokelsker Skrevet 2. november 2020 #82 Skrevet 2. november 2020 3 timer siden, hellokitty skrev: KATTEN HAR SMERTER?! ER DU TILBAKESTÅENDE ELLER? NEI DU KAN IKKE GJØRE DET SELV!!!!!! RING DYRLEGEN!!! DU KAN RISIKERE Å GJØRE DET MYE VERRE. VETERINÆRER HAR KOMPETANSE OG RETT UTSTYR TIL DETTE!!! Herregud..ro deg ned.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #83 Skrevet 2. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke så mange som vil ha en 10 år gammel katt med byll? Anonymkode: 323b7...62f Vi vil gjerne ha en 10 år gammel katt!🙋🏼♀️ Anonymkode: c3317...a3a 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #84 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vil gjerne ha en 10 år gammel katt!🙋🏼♀️ Anonymkode: c3317...a3a Hvor bor du da? 😊 Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #85 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor bor du da? 😊 Anonymkode: 323b7...62f Vil også ha 10 år gammel katt! Ålesund 😊 Anonymkode: 79ff2...973
Bikbokelsker Skrevet 2. november 2020 #86 Skrevet 2. november 2020 Byller kan også være kreft, sånn at det er sagt. 1
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #87 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på det som en løsning, men ingen vil ha en 10 år gammel katt. Og nei jeg vil aller helst ikke gi bort katten. Anonymkode: 323b7...62f Det er mange som vil ha en voksen katt. Jeg er med i fadderprogrammet i en av Dyrebeskyttelsens lokalavdelinger. Melde meg inn i 2014. Vært fadder for 20 katter. Alle voksne og adoptert ut. Får oppdateringsbrev og ny katt når det forrige blir adoptert. Så ja, er mange som velger voksen over kattunge noe som er veldig bra. Du må bare tenke at det er kattens beste og er du glad i den setter du den før alt annet. Er ganske egoistisk å tenke "jeg vil ikke gi gort katten min" når man ikke kan ta vare på den den selv. Det handler ikke om hva du vil og ikke vil lenger.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #88 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 500 kr. Hvordan tenker du jeg skal betale en regning på flere 1000 da? Neste mnd er samme regla jeg har til leie, strøm, mobil og mat til meg og pus. Anonymkode: 323b7...62f Det er ikke sikkert at det blir så dyrt. Har du ingenting på sparekonto? Ingen du kan låne penger av? Ingenting du kan selge? Mobil, nettbrett, tv eller klær? Ei venninne av meg som er rusavhengig forklarte situasjonen til dyrlegen og fikk betale over flere måneder. Du leker ikke med helsa og livet til katten din selv om du har dårlig råd. Anonymkode: 14c46...0e9 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #89 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert at det blir så dyrt. Har du ingenting på sparekonto? Ingen du kan låne penger av? Ingenting du kan selge? Mobil, nettbrett, tv eller klær? Ei venninne av meg som er rusavhengig forklarte situasjonen til dyrlegen og fikk betale over flere måneder. Du leker ikke med helsa og livet til katten din selv om du har dårlig råd. Anonymkode: 14c46...0e9 Nei, jeg vil jo ikke det. har ikke sånn kjempe mye å selge. Hadde jeg hatt sparepenger hadde jeg dratt til veterinær. Men har som sagt snakket med veterinærvakt. har noen klær å selge da. Ålesund er litt langt. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #90 Skrevet 2. november 2020 Har du facebook? Kanskje du kan opprette en spleis og dele det og denne historien der? Hadde jeg hatt en venninne/bekjent som hadde skrevet på fb om kattens byll og at hun hadde dårlig råd, så hadde jeg sendt henne en liten sum slik at katten fikk hjelp. Når det er sagt er du nødt til å adoptere bort katten din, du kan ikke ha katt når du ikke har råd til å hjelpe den når den trenger det. Folk tror det er "gratis" å ha katt, du ser selv at det ikke stemmer. Det er på tide å ta ansvar for katten din, både nå og i fremtiden. Anonymkode: ac194...8cb 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #91 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du facebook? Kanskje du kan opprette en spleis og dele det og denne historien der? Hadde jeg hatt en venninne/bekjent som hadde skrevet på fb om kattens byll og at hun hadde dårlig råd, så hadde jeg sendt henne en liten sum slik at katten fikk hjelp. Når det er sagt er du nødt til å adoptere bort katten din, du kan ikke ha katt når du ikke har råd til å hjelpe den når den trenger det. Folk tror det er "gratis" å ha katt, du ser selv at det ikke stemmer. Det er på tide å ta ansvar for katten din, både nå og i fremtiden. Anonymkode: ac194...8cb Takk for tips. Jeg har hatt katt i 10 år og vet at det ikke er gratis. Hadde forsikring også. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #92 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor bor du da? 😊 Anonymkode: 323b7...62f Vestlandet Anonymkode: c3317...a3a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #93 Skrevet 2. november 2020 Hvis du bor i Bergen er Bergen Katteklinikk hyggelig på pris. Vet ikke hva de gjør på sånne steder når man drar kortet og det blir avvist? Anonymkode: fdb2d...104
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #94 Skrevet 2. november 2020 Takk for alle tips. Jeg ordner opp med kredittkort. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #95 Skrevet 2. november 2020 Ta katten til veterinær. Om du ikke kan betale for behandling kan den avlives på statens bekostning, det kalles nødhjelp. Alle veterinærer skal kjenne til dette. Anonymkode: 85630...0bd
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #96 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta katten til veterinær. Om du ikke kan betale for behandling kan den avlives på statens bekostning, det kalles nødhjelp. Alle veterinærer skal kjenne til dette. Anonymkode: 85630...0bd For en byll . Avlive en katt pga en byll som har sprukket. En katt som har vært og nok er høyt elsket. . Og noen ganger så går livet på ræva og penger blir borte. Og da må miste en elsket venn også. Dette var bare kald hjerta fra deg. Anonymkode: 92fc5...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #97 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle tips. Jeg ordner opp med kredittkort. Anonymkode: 323b7...62f Kjempebra ☺️ Anonymkode: 1d314...726 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #98 Skrevet 2. november 2020 Mangen som allerede har kommentert. En annen grunn til at du må til dyrlege, er at katten ikke vil la deg gjøre det. Jeg har katter selv. Jeg har aldri vært borti en byll, men småsår som må renses, og det er så vidt jeg får lov med mye kos, snacks og prøving. Og det er snakk om små sår. En veterinær vil kunne legge katten i narkose, bruke sterilisert utstyr, åpne opp, rense ut, og lappe sammen. Dette er arbeid som krever veterinær. Man kan ikke rense en byll selv. Et lite sår ja, men ikke når det har utviklet seg til en verkebyll. Du har ikke penger. Det finnes mange dyreelskere her i Norge. Du kunne prøvd å få til en spleis, på Facebook. Samtidig snakk med en veterinær. Ser for meg at du ikke er første som er litt i en økonomisk situasjon, med et familiemedlem du ikke ønsker å måtte gi fra deg. De har nok en eller annen form for nedbetaling man kan få, om man snakker med dem, forklarer litt om situasjonen. De ønsker at dyr skal ha det bra. De ønsker å hjelpe. Få katten til veterinær i morgen. Anonymkode: 2ef11...da2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #99 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle tips. Jeg ordner opp med kredittkort. Anonymkode: 323b7...62f Fantastisk! 🙌🏻💙 håper dette ordner seg 💙 Anonymkode: 2ef11...da2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2020 #100 Skrevet 3. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Takk for alle tips. Jeg ordner opp med kredittkort. Anonymkode: 323b7...62f Hei TS. Jeg har lest igjennom svarene dine, og er din situasjon slik jeg tror så vil du ikke få kredittkort. Du kan oppsøke Frelsesarmeen og lignende steder for å få hjelp til mat, og du bør gå igjennom hva du bruker penger på av mat til deg selv. Ofte er det noen utgifter man kan droppe i noen måneder til bedre tider. Dersom du er under gjeldsorning eller på Nav, kan du høre om du kan få hjelp til å dekke denne ene fakturaen. Det er en nødløsning via Nav Sosial. Jeg vet ikke hvordan de stiller seg til slike typer regninger, men det kan ikke skade å søke. Heretter må du legge tilside hvertfall 100 kr pr mnd i sparing på uforutsette utgifter og øke beløpet etterhvert. Uavhengig av om du eier et dyr eller ikke. Jeg skjønner at du helst ikke vil gi bort katten, men noen ganger kommer dyrets helse og liv foran ditt ønske om å beholde dyret. Du risikerer å bli anmeldt for dyreplageri om slike ting skulle skje flere ganger, at du ikke har penger til veterinær når dyret trenger det. Trist, men slik er det bare. Pengene du sparer på å ikke ha katt, mat, kattesand, leker, snack, veterinærutgifter er penger du kan bruke på å betale evt annen gjeld du måtte ha. Og du kan nyte katter på youtyube gratis. Anonymkode: 50f6f...828
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå