AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #61 Skrevet 2. november 2020 Katten må til dyrlegen. Jeg ser enkelte fortelle at det har gått bra med byll uten dyrlegebesøk, men det hører til sjeldenhetene. Vanligvis vil byllen sprekke og så lukke seg igjen, sprekke og lukke seg mens infeksjonen blir gradvis verre og etterhvert går over i blodet. Dette er dødelig hvis den ikke får behandling. Her må du bare skaffe pengene. Behandling av denne byllen er billig i forhold til mye annet som kan skje med katten. Hva gjør du den dagen den trenger en mer kostbar dyrlegebehandling, når du ikke engang har råd til dette her? Anonymkode: 38a88...a8d 4
Kenelz Skrevet 2. november 2020 #62 Skrevet 2. november 2020 Om du bare har 500kr på kontoen din så får du selge unna klær og/eller møbler! 😊 Omplasser katten din om du sliter økonomisk! 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #63 Skrevet 2. november 2020 Herregud altså. Ta nå turen til veterinær med katten. Hvis du ikke har råd til veterinær-utgifter, skal du ikke ha dyr. Enkelt og greit. Anonymkode: ee91c...b34 6
Lillemorbare Skrevet 2. november 2020 #64 Skrevet 2. november 2020 Har du ikke råd til riktig helsehjelp til katten din, må du omplassere den. Det nytter ikke at du "ikke har lyst til å gi bort katten", katten har rett til å ha et hjem hvor helsen til katten blir ivaretatt. Du skulle dratt til dyrlegen tidligere idag, nå er det dobbelt så dyrt, da du heller må bruke vakt. 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #65 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, Lillemorbare skrev: Har du ikke råd til riktig helsehjelp til katten din, må du omplassere den. Det nytter ikke at du "ikke har lyst til å gi bort katten", katten har rett til å ha et hjem hvor helsen til katten blir ivaretatt. Du skulle dratt til dyrlegen tidligere idag, nå er det dobbelt så dyrt, da du heller må bruke vakt. Jeg har sett på det som en løsning, men ingen vil ha en 10 år gammel katt. Og nei jeg vil aller helst ikke gi bort katten. Anonymkode: 323b7...62f
Lillemorbare Skrevet 2. november 2020 #66 Skrevet 2. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett på det som en løsning, men ingen vil ha en 10 år gammel katt. Og nei jeg vil aller helst ikke gi bort katten. Anonymkode: 323b7...62f Joda, det er det. Jeg har tatt til meg en katt med flere helseutfordringer, som i tillegg er gammel. Så du har nok ikke gjort noen innsats. Du kan også levere katten til dyrebeskyttelsen, som får hjelp fra frivillige til å sørge for at katten får riktig behandling. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #67 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, Lillemorbare skrev: Joda, det er det. Jeg har tatt til meg en katt med flere helseutfordringer, som i tillegg er gammel. Så du har nok ikke gjort noen innsats. Du kan også levere katten til dyrebeskyttelsen, som får hjelp fra frivillige til å sørge for at katten får riktig Behandling. Ok. Hvis du sier det så. Anonymkode: 323b7...62f
Lillemorbare Skrevet 2. november 2020 #68 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Hvis du sier det så. Anonymkode: 323b7...62f Ærlig talt, lar du virkelig katten din lide for din egen gledes skyld, altså at du får ha den? Hvorfor har du ikke tatt den til dyrlegen eller gitt den til dyrebeskyttelsen? 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #69 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, Lillemorbare skrev: Ærlig talt, lar du virkelig katten din lide for din egen gledes skyld, altså at du får ha den? Hvorfor har du ikke tatt den til dyrlegen eller gitt den til dyrebeskyttelsen? Jeg har ringt veterinærvakt som sa jeg kunne vente til i morgen og skulle se an konto/avbetaling. For 1 år siden da min situasjon ble som den ble gikk jeg til dyrebeskyttelsen og de ville ikke ta inn en katt som allerede hadde en eier. De hadde hundre andre katter å ta seg av. La også ut på Finn og kattesider på Facebook. Spurt om familie/venner ville ha den. Anonymkode: 323b7...62f
Forundret.. Skrevet 2. november 2020 #70 Skrevet 2. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 121 kr pr mnd betaler jeg. Anonymkode: 1f9f6...b4a Hvilken forsikring har du? 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg betalte 250 i mnd før. Anonymkode: 323b7...62f Og hvilken hadde du?
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #71 Skrevet 2. november 2020 Derfor lurte jeg på om jeg kanskje kunne gjøre noe med situasjonen selv. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #72 Skrevet 2. november 2020 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Hvilken forsikring har du? Og hvilken hadde du? Agria hadde jeg. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #73 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Derfor lurte jeg på om jeg kanskje kunne gjøre noe med situasjonen selv. Anonymkode: 323b7...62f Jeg har hatt katter i 20 år. Og alltid betalt selv. Når de blir 10 år så kommer det noen utgifter. Det er jo fullstendig uaktuelt at de lider. Så her har vi vært gjennom forstoppelse til 9 000, brudd til 24 000, operasjon til 40 000. Og noen regninger på 2 - 5 000. (velger selvfølgelig ikke dette om katten lider i fortsettelsen. Det er kun aktuelt å bruke penger dersom katten har livskvalitet videre.) Slik er det når katter blir eldre. Og i disse årene gjelder ofte ikke forsikringen lenger, uansett. Har man ikke råd, har man ikke husdyr. Anonymkode: 3e5d4...b0f 4
Visla Skrevet 2. november 2020 #74 Skrevet 2. november 2020 Jeg betaler 196kr i måneden på en rasekatt hos sparebank1. Inkl 12 000kr i dødsforsikring
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #75 Skrevet 2. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor lurte jeg på om jeg kanskje kunne gjøre noe med situasjonen selv. Anonymkode: 323b7...62f Jeg har selv tømt byll, renset med hydrogenperoksid. For å deretter gå til dyrlege dagen etterpå, da sa han at han kunne ikke gjort det bedre selv og gav katta antibiotika. Men vi hadde metacam (smertestillende gir dyr) i hus pga bikkja, jeg målte opp dose til katten utifra vekt og gav ham det først slik at det ikke skulle være så vondt. Anonymkode: 093e1...667
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #76 Skrevet 2. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt katter i 20 år. Og alltid betalt selv. Når de blir 10 år så kommer det noen utgifter. Det er jo fullstendig uaktuelt at de lider. Så her har vi vært gjennom forstoppelse til 9 000, brudd til 24 000, operasjon til 40 000. Og noen regninger på 2 - 5 000. (velger selvfølgelig ikke dette om katten lider i fortsettelsen. Det er kun aktuelt å bruke penger dersom katten har livskvalitet videre.) Slik er det når katter blir eldre. Og i disse årene gjelder ofte ikke forsikringen lenger, uansett. Har man ikke råd, har man ikke husdyr. Anonymkode: 3e5d4...b0f Jeg har hatt katten i 10 år og på grunn av noe som skjedde for ett år siden har jeg ikke lenger god økonomi. Det blir litt bedre etter en stund, men akkurat nå og en stund framover er det svært lite å rutte med. Anonymkode: 323b7...62f
Kenelz Skrevet 2. november 2020 #77 Skrevet 2. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har hatt katten i 10 år og på grunn av noe som skjedde for ett år siden har jeg ikke lenger god økonomi. Det blir litt bedre etter en stund, men akkurat nå og en stund framover er det svært lite å rutte med. Anonymkode: 323b7...62f men da får du komme med raske løsninger som å selge klær og/ellet møbler. Finnes ingen unnskyldninger! 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #78 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, Kenelz skrev: men da får du komme med raske løsninger som å selge klær og/ellet møbler. Finnes ingen unnskyldninger! Ok. Anonymkode: 323b7...62f
Kenelz Skrevet 2. november 2020 #79 Skrevet 2. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Ok. Anonymkode: 323b7...62f Vanskeligere er det ikke! 😊😊
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #80 Skrevet 2. november 2020 Kjenner ei som nettopp var til dyrlegen med katt som hadde verkebyll. Viste seg at katten hadde blitt skutt på med luftgevær. Og kula låg under huden, og gav katten infeksjon(verkebyll). Så ville definitivt oppsøkt dyrlege om jeg var deg. Og helst i kveld. Stakkars katt!! Anonymkode: a7a40...fec 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå