AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #41 Skrevet 2. november 2020 Hei. Min katt fikk en stor byll, trolig etter slagsmål. Den hadde blitt plommestor før jeg oppdaget den (veldig varm sommer) og når jeg kjente på den så sprakk den av seg selv. Ringte dyrlegen og spurte om jeg kunne prøve å skylle med saltvann selv og han sa ja. Skylte da "lommen" med saltvannsampuller noen dager til det lukket seg av seg selv. Gikk helt fint. Når han senere fikk en byll ved halsen hadde jeg veldig dårlig råd og også hatt masse utgifter på katten etter alle slåsskampene... Da snakket jeg med dyrlegen igjen og spurte om jeg kunne stikke hull på den selv. Han sa jeg kan jo prøve hvis jeg takler det..., men at det er vanskelig siden katter har veldig seigt skinn. Jeg valgte å prøve et par ganger med en stor skarp nål, men ga meg for den gikk rett og slett ikke gjennom skinnet og pus fikk vondt. 😵😭 (min katt er veldig rolig av seg, biter eller klorer ikke, så han finner seg i utrolig mye). Dro på dyrlegen og fikk snitta det opp der...H Er noen år siden så husker ikke hvor mye men du må nok regne med minst 1000. Snakk med de og forklar situasjonen, kanskje de bare åpner den og så kan du drenere selv med saltvann feks. Eller gå det på faktura og betale litt og litt. Ps. Om dere har flere dyrleger så ring litt rundt. Her varierer prisene en del. Anonymkode: 67d69...ab6 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #42 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Min katt fikk en stor byll, trolig etter slagsmål. Den hadde blitt plommestor før jeg oppdaget den (veldig varm sommer) og når jeg kjente på den så sprakk den av seg selv. Ringte dyrlegen og spurte om jeg kunne prøve å skylle med saltvann selv og han sa ja. Skylte da "lommen" med saltvannsampuller noen dager til det lukket seg av seg selv. Gikk helt fint. Når han senere fikk en byll ved halsen hadde jeg veldig dårlig råd og også hatt masse utgifter på katten etter alle slåsskampene... Da snakket jeg med dyrlegen igjen og spurte om jeg kunne stikke hull på den selv. Han sa jeg kan jo prøve hvis jeg takler det..., men at det er vanskelig siden katter har veldig seigt skinn. Jeg valgte å prøve et par ganger med en stor skarp nål, men ga meg for den gikk rett og slett ikke gjennom skinnet og pus fikk vondt. 😵😭 (min katt er veldig rolig av seg, biter eller klorer ikke, så han finner seg i utrolig mye). Dro på dyrlegen og fikk snitta det opp der...H Er noen år siden så husker ikke hvor mye men du må nok regne med minst 1000. Snakk med de og forklar situasjonen, kanskje de bare åpner den og så kan du drenere selv med saltvann feks. Eller gå det på faktura og betale litt og litt. Ps. Om dere har flere dyrleger så ring litt rundt. Her varierer prisene en del. Anonymkode: 67d69...ab6 Høres ut som en ukastrert hannkatt! Dette kunne jo vært unngått.....🙄 Anonymkode: ad272...00e 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #43 Skrevet 2. november 2020 Bare slapp helt av, vent og se det an før du kontakter dyrelege. Hunden min hadde en byll og dyrlegen sa de ikke pleide å tømme de siden de som regel gikk bort av seg selv. Jeg har forøvrig også hatt en del byller opp igjennom, de har forsvunnet av seg selv etter et par uker/måneder. 😂 Vanlig at ufarlige byller kan dukke opp hos både dyr og mennesker! Anonymkode: 29374...baf 1
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #44 Skrevet 2. november 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare slapp helt av, vent og se det an før du kontakter dyrelege. Hunden min hadde en byll og dyrlegen sa de ikke pleide å tømme de siden de som regel gikk bort av seg selv. Jeg har forøvrig også hatt en del byller opp igjennom, de har forsvunnet av seg selv etter et par uker/måneder. 😂 Vanlig at ufarlige byller kan dukke opp hos både dyr og mennesker! Anonymkode: 29374...baf Men om du leser alle innleggene til TS skriver h*n at katten har smerter... Og en katt kan ikke gå med en byll i uker eller måneder. TS kan ikke vite om den er ufarlig. Kanskje det er det din dyrlege sier, men det er ikke alltid sånn. Endret 2. november 2020 av hellokitty
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #45 Skrevet 2. november 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare slapp helt av, vent og se det an før du kontakter dyrelege. Hunden min hadde en byll og dyrlegen sa de ikke pleide å tømme de siden de som regel gikk bort av seg selv. Jeg har forøvrig også hatt en del byller opp igjennom, de har forsvunnet av seg selv etter et par uker/måneder. 😂 Vanlig at ufarlige byller kan dukke opp hos både dyr og mennesker! Anonymkode: 29374...baf Når dyret har smerter så ser man det ikke an, da kontakter man dyrlegen. Anonymkode: 1d314...726 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #46 Skrevet 2. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en ukastrert hannkatt! Dette kunne jo vært unngått.....🙄 Anonymkode: ad272...00e Ha ha min veldig kastrerte hannkatt er en krangle fant . Han hater andre katter å slåss når de stikker en pote innenfor han eiendom. Har vært en god del sår opp mellom tidene. Hva mener du jeg skal gjøre da . Katrere han igjen? Anonymkode: 92fc5...6e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #47 Skrevet 2. november 2020 Takk for svar alle sammen. prøvde å kjenne litt på den og det begynte å tyte verk og litt blod ut av den. Ringte veterinærkontor som ikke hadde hørt om sånn konto, men skulle sjekke ut. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #48 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. prøvde å kjenne litt på den og det begynte å tyte verk og litt blod ut av den. Ringte veterinærkontor som ikke hadde hørt om sånn konto, men skulle sjekke ut. Anonymkode: 323b7...62f Hørt om sånn konto? Anonymkode: 9f9ad...403
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #49 Skrevet 2. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ha ha min veldig kastrerte hannkatt er en krangle fant . Han hater andre katter å slåss når de stikker en pote innenfor han eiendom. Har vært en god del sår opp mellom tidene. Hva mener du jeg skal gjøre da . Katrere han igjen? Anonymkode: 92fc5...6e7 Nei da er det ikke så lett å unngå bitt og skader hvis han ikke liker andre katter 🤣 Kanskje det er de andre kattene som ikke er kastrert. Men han passer på teritoriet sitt da. En liten vaktkatt 🤣 eneste grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at det er typisk ukastrerte hannkatter å slåss Anonymkode: ad272...00e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #50 Skrevet 2. november 2020 Jeg har tømt byller på både hester og kaniner. Om du ikke ser noe skorpe/hull du kan stikke i, er det greit å bruke en spiss saks feks. Bacimycinsalve kan brukes på katt. Anonymkode: fdb2d...104
Kittykat Skrevet 2. november 2020 #51 Skrevet 2. november 2020 Katten må til dyrlegen. Dette er ikke noe som du kan gjøre selv. Det kan hende katten må ha antibiotika i tillegg. Du må ringe dyrlege så fort som mulig, helst i går. Det går an å sjekke med dyrlegen om det går an å få det på avbetaling, men katten din må til dyrlegen, uansett hvordan du vrir og vender på det. 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #52 Skrevet 2. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørt om sånn konto? Anonymkode: 9f9ad...403 Noen tipset om det lenger bak i tråden. virket litt skeptisk da jeg la alle kortene på bordet veterinæren. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #53 Skrevet 2. november 2020 Ser flere har gjort det selv, og det har gått bra. Det er allerede hull i den, så har prøvd å klemme ut . Skal forsøke med saltvann og se an litt 😊 Anonymkode: 323b7...62f 1
Diamant20 Skrevet 2. november 2020 #54 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min katt har hatt to byller. Første gang sprakk jeg den selv og vasket det. En rosa kjempesprut stod ut av han, var helt intens. Men etter en uke eller så gikk såret over til en skorpe og han ble frisk. Denne gangen oppdaget jeg en bylt i øret hans. Reiste til veterinær og betalte 2500(!!) for å sprekke bylten, ta blodprøver og vaksinere. Shit dyrt, men har man dyr så har man dyr🤷🏼♀️ Anonymkode: c3317...a3a Blodprøver er dyrt, det skrudde nok opp prisen litt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #55 Skrevet 2. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en ukastrert hannkatt! Dette kunne jo vært unngått.....🙄 Anonymkode: ad272...00e Jeg svarte oppi her om min katt med byller(som også kom fra slåssing). Han er kastrert, og liker egentlig andre katter, men plutselig kommer han hjem med sår og byller. Huff. Anonymkode: c3317...a3a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #56 Skrevet 2. november 2020 Jeg levde på havregryn, bønner og pasta når jeg måtte ut med noen tusen hos dyrlege. Du får gjøre det samme om du fortsatt vil ha katten din. Om du ikke reiser til dyrlege og tar vare på helsa til katten din håper jeg virkelig at du gir katten til noen som er interessert i å ta vare på den uavhengig av økonomi og livssituasjon. Beklager for at jeg er streng, men det er et levende vesen det er snakk om. Anonymkode: 14c46...0e9 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #57 Skrevet 2. november 2020 Har ikke lest gjennom svarene, men du bør få katt til veterinær. Vår katt fikk byll på den ene siden av magen, det ble hull i den og vi kunne se rett inn i magen 😱 Måtte sys sammen og få antibiotika. En annen gang fikk han byll i foten. Veterinær fikk tatt hull og renset skikkelig. Ble antibiotika runde da og. Anonymkode: 0b043...464 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #58 Skrevet 2. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg levde på havregryn, bønner og pasta når jeg måtte ut med noen tusen hos dyrlege. Du får gjøre det samme om du fortsatt vil ha katten din. Om du ikke reiser til dyrlege og tar vare på helsa til katten din håper jeg virkelig at du gir katten til noen som er interessert i å ta vare på den uavhengig av økonomi og livssituasjon. Beklager for at jeg er streng, men det er et levende vesen det er snakk om. Anonymkode: 14c46...0e9 Jeg har kun 500 kr. Hvordan tenker du jeg skal betale en regning på flere 1000 da? Neste mnd er samme regla jeg har til leie, strøm, mobil og mat til meg og pus. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #59 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 500 kr. Hvordan tenker du jeg skal betale en regning på flere 1000 da? Neste mnd er samme regla jeg har til leie, strøm, mobil og mat til meg og pus. Anonymkode: 323b7...62f Da får du omplassere katten når den er frisk igjen. For du kan ikke ha dyr om de skal være nødt til å gå med smerter fordi du ikke har råd til å hjelpe. Anonymkode: 1d314...726 7
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #60 Skrevet 2. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kun 500 kr. Hvordan tenker du jeg skal betale en regning på flere 1000 da? Neste mnd er samme regla jeg har til leie, strøm, mobil og mat til meg og pus. Anonymkode: 323b7...62f Strøm og telefon er det kanskje mulighet til å få utsettelse på. De pleier å være ganske greie om man har god betalingshistorikk. Om strømmen står på deg da og ikke er inkludert med leien. Men telefonregning kan sikkert utsettes. Er jo verdt et forsøk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå