Gå til innhold

Katt med byll

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, det var dyrt! 

Da katten min fikk en byll/infeksjon på siden av hodet, så måtte han legges i søvn og fikk rensa det ut + antibiotika. Kosta noen hundre, max 1000.

Ts, om du ikke har råd, så kan du tenke på å overlate katten til dyrebeskyttelsen. Da får den hjelp av dyrlege, men da er ikke katten din lenger. 

Er det noen du kan spørre om lån fra? Ring også et par klinikker og forklar situasjonen. Forhåpentligvis er noen villig til å la deg betale i avdrag

Anonymkode: 9f9ad...403

Det må ha vært med forsikring. Eller for mange år siden. 

Anonymkode: 3e5d4...b0f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest hellokitty
Skrevet

Er ikke så mange som vil ha en 10 år gammel katt med byll? 

Anonymkode: 323b7...62f

Kontakt dyrebeskyttelsen der du bor. Men som nevnt over, vil ikke katten være din lenger. Den vil få hjelp for så å bli omplassert.

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gi bort katten min 🙁 

Skrevet

Du skal ALDRI stikke hull på byller 

Se om dette kan være et alternativ for deg: https://dyrekonto.no/for-dyreeiere/

du kan spørre dyrlegen om å få faktura. 
du må snakke med dyrlegen med en gang. Det blir bare dyrere for deg om katten får blodforgiftning og trenger med behandling. 

Anonymkode: 1d314...726

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å gi bort katten min 🙁 

Jammen så ta kontakt med dyrlege! Herlighet altså 

• Liker 9
Skrevet

Herrefred! RING DYRELEGEN OG FORKLAR SITUASJONEN! 

Du får ringe dyrelegen og forklare situasjonen, du kan sikkert avtale avdragsbetaling. Katten din MÅ til dyrelegen!

Lån penger fra noen om det er kjempe krise!

• Liker 8
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har så mange å låne så mye penger av. Skal sjekke ut dyrekonto. Men har ikke så mye penger neste mnd heller 🙁

Skrevet

Hvorfor kan jeg ikke stikke hull på den? 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke jeg har så mange å låne så mye penger av. Skal sjekke ut dyrekonto. Men har ikke så mye penger neste mnd heller 🙁

Men da får du begynne å selge noe! Asap!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

???? Leser du ikke kommentarene?!

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring dyrlege nå med en gang. Forklar situasjonen. Vær åpen med dyrlegen. 

Tuller du? Selvfølgelig kan du ikke stikke hull på den. Dette er en jobb for profesjonelle 

Anonymkode: 9f9ad...403

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blodforgiftning og infeksjonsfare. 

Anonymkode: 3e5d4...b0f

• Liker 8
Skrevet

Ja , men om dyrlegen gjør det så tenkte jeg at jeg kan gjøre det og rense. 
men katten har så vondt så tror ikke jeg får gjort noe uansett. 

Gjest hellokitty
Skrevet

KATTEN HAR SMERTER?! ER DU TILBAKESTÅENDE ELLER? NEI DU KAN IKKE GJØRE DET SELV!!!!!! RING DYRLEGEN!!! DU KAN RISIKERE Å GJØRE DET MYE VERRE. VETERINÆRER HAR KOMPETANSE OG RETT UTSTYR TIL DETTE!!!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DYRLEGEN HAR KOMPETANSE. Det har ikke du, du risikerer å gi katten din infeksjon og blodforgiftning. Altså er det mulig.... dyret ditt har vondt, dra til dyrlegen! Tafatt altså 🤯

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jesus.. Du som ikke er profesjonell, ikke har kunnskap og ikke har riktige instrumenter kan selvfølgelig ikke  gjøre det samme som dyrelegen! 

Det er rett og slett dyremishandling du driver med som ikke løfter fingeren ut av ræva og finner en rask løsning på å skaffe deg penger!

Har du ringt dyrelegen?? Forklart han situasjonen?? Spurt om å avdragsbetaling?? 

Ellers får du selge dine eiendel - om ikke omplassere den stakkarslige katten!! 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det både er byll og katten tydelig har det vondt, så ringer du veterinær og får time, forklarer situasjonen rundt økonomi når du kommer ned dit, og ber om å få avbetaling.

Du skal ikke finne på å skade katten din ved å forsøke å stikke hull på byllen selv. Katteskinn gror raskt og hvis det er en annen katt som har bitt din katt, så kan det være masse skumle bakterier der allerede som både kan forårsake blodforgiftning, og i verste fall død.
Du har et ansvar overfor katten din, har du ikke råd til å ta ordentlig vare på den, så har du heller ikke råd til å beholde den, uansett hvor mye du ikke har lyst å gi den fra deg.

• Liker 7
Skrevet

Min inne og ute katt får  byller av å til. Men det er ikke alltid jeg oppdager de. Han er litt flink å skjule  de. Mye pels . Jeg har  fått dyrlegen til å ta noen. Men en gang så rakk jeg ikke å byllen sprakk av seg selv. Noe som skjer   . De stinker av katta trodde den hadde rulla seg i gjødsel så jeg måtte dusje han. Vel oppdaget da byllen. Og siden den var sprekt.   Skylte jeg og vasket katta og klemte med rene fingrer rundt byllen  til det ikke kom noe mer verk ut. Vasket da sårt godt. Pus sto stille synes det vist var godt å få det bort.  Ringte dyrlege  dagen etter på fikk time  såret var luket og begynt å gro  beholde ikke medisin  eller noe andet  . 

Anonymkode: 92fc5...6e7

• Liker 1
Skrevet

Min katt har hatt to byller. Første gang sprakk jeg den selv og vasket det. En rosa kjempesprut stod ut av han, var helt intens. Men etter en uke eller så gikk såret over til en skorpe og han ble frisk. Denne gangen oppdaget jeg en bylt i øret hans. Reiste til veterinær og betalte 2500(!!) for å sprekke bylten, ta blodprøver og vaksinere. Shit dyrt, men har man dyr så har man dyr🤷🏼‍♀️

Anonymkode: c3317...a3a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min inne og ute katt får  byller av å til. Men det er ikke alltid jeg oppdager de. Han er litt flink å skjule  de. Mye pels . Jeg har  fått dyrlegen til å ta noen. Men en gang så rakk jeg ikke å byllen sprakk av seg selv. Noe som skjer   . De stinker av katta trodde den hadde rulla seg i gjødsel så jeg måtte dusje han. Vel oppdaget da byllen. Og siden den var sprekt.   Skylte jeg og vasket katta og klemte med rene fingrer rundt byllen  til det ikke kom noe mer verk ut. Vasket da sårt godt. Pus sto stille synes det vist var godt å få det bort.  Ringte dyrlege  dagen etter på fikk time  såret var luket og begynt å gro  beholde ikke medisin  eller noe andet  . 

Anonymkode: 92fc5...6e7

Men så er ikke det her noe man skal satse på at går bra. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...