AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #1 Skrevet 2. november 2020 Sitat Får ikke bort sitatboksen. Har en katt som har fått en stor byll. Hva gjør jeg med den? Kan jeg forsøke å stikke hull på den? Rense med saltvann? Noe annet jeg kan rense med eller gjøre? Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #3 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, norw skrev: Kom deg til veterinær? 😑 Er ikke noe jeg kan gjøre først? Har ikke penger til veterinær akkurat nå. Anonymkode: 323b7...62f
Kniv & gaffel Skrevet 2. november 2020 #4 Skrevet 2. november 2020 Ta kontakt med veterinær! Det er godt mulig at katten trenger antibiotika. Katter som går ute og risikerer å havne i slåsskamp med andre katter, kan få bittsår som går dypt ned i huden. 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #5 Skrevet 2. november 2020 Dyrlege. Med en gang. Kan bli infeksjon, og det kan gå raskt. Anonymkode: 3e5d4...b0f 9
Eryxo Skrevet 2. november 2020 #6 Skrevet 2. november 2020 Du må til veterinær. Og skal du ha katt, må du ha råd til å dra til veterinæren når den trenger hjelp. Forsikring er veldig lurt. 11
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #7 Skrevet 2. november 2020 Kan ikke rense og ha på noe anitibakterielt hjemme da? Billigere enn veterinær da jeg dessverre har veldig dårlig råd. Anonymkode: 323b7...62f
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #8 Skrevet 2. november 2020 En byll må tømmes. Veterinæren vil bruke en skalpell for å tømme byllen, og deretter renser ut såret GRUNDIG. Katten vil bli lagt i søvn når dette skjer. Dette er IKKE noe du verken kan eller skal gjøre hjemme. Infeksjoner kan fort føre til død. Det er også vondt og ubehagelig for katten. Hos veterinær kan du spørre om faktura, og da har du litt tid på deg til å komme opp med pengene for det. Anonymkode: 9f9ad...403 8
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #9 Skrevet 2. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: En byll må tømmes. Veterinæren vil bruke en skalpell for å tømme byllen, og deretter renser ut såret GRUNDIG. Katten vil bli lagt i søvn når dette skjer. Dette er IKKE noe du verken kan eller skal gjøre hjemme. Infeksjoner kan fort føre til død. Det er også vondt og ubehagelig for katten. Hos veterinær kan du spørre om faktura, og da har du litt tid på deg til å komme opp med pengene for det. Anonymkode: 9f9ad...403 Jeg forstår. Jeg kommer ikke til å ha penger til det på lenge. noen som vet ca pris? Anonymkode: 323b7...62f
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #10 Skrevet 2. november 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Jeg kommer ikke til å ha penger til det på lenge. noen som vet ca pris? Anonymkode: 323b7...62f Det er forstålig at det kan være trangt økonomisk noen ganger, men da må man prioritere og planlegge for å ha råd til å ha dyr. Sparing eller forsikring til uforutsette kostnader. Men det er jo ingen her som aner hvor du befinner deg så du bør ringe nærmeste veterinær å høre på pris. Da kan du med det samme høre om du kan betale i avdrag. Du bør også etter dette starte med sparing til slike utgifter eller tegne en forsikring. Har du ikke råd bør du omplassere den. En katt er ikke en leke som man bare skal ha for moroskyld.
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #11 Skrevet 2. november 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke rense og ha på noe anitibakterielt hjemme da? Billigere enn veterinær da jeg dessverre har veldig dårlig råd. Anonymkode: 323b7...62f Du må for all del ikke begynne å stikke hull på det selv og rense med det du har stående hjemme!!! Det kan være direkte farlig Greit nok at det er billigere. Men det kan få veldig fatale konsekvenser om noe blir gjort feil. Veterinær bruker riktig og sterelisert utstyr til dette. I verste fall kan det være noe annet enn en byll.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #12 Skrevet 2. november 2020 Du må ha råd til å ha dyr, har du ikke forsikret katten? Vi har også dårlig råd til tider men med forsikring tar den det hvis katten blir syk. Katten vår ble syk for noen måneder siden og da betalte vi 3-500 istedenfor 5000,- Anonymkode: 4e964...39b 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke rense og ha på noe anitibakterielt hjemme da? Billigere enn veterinær da jeg dessverre har veldig dårlig råd. Anonymkode: 323b7...62f 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår. Jeg kommer ikke til å ha penger til det på lenge. noen som vet ca pris? Anonymkode: 323b7...62f Infeksjonen kan gå i blodet, så ofte behøver de antibiotika raskt. Samt at du ikke klarer å tømme samt rense en byll selv uten kompetanse. Nærmeste jeg kommer er vel at jeg betalte ca 2 000 da ene katten hadde et sår som den stadig skrapte opp i øret. Men det innebar jo ikke inngrep. Kun rens og en krem. Kommer også an på hvor rolig katten er. Mulig den må i narkose, og da er det 7000+. Men det gjør de ikke før du bekrefter at det er ok. Må bare presisere - jeg har ikke forsikringer da jeg helt fint tar slike utgifter på sparket. Hadde det vært et problem ville jeg selvfølgelig forsikret. Anonymkode: 3e5d4...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #14 Skrevet 2. november 2020 Jeg måtte si opp forsikring da jeg ikke har råd til forsikring nå. Har hverken 2000 eller 7000 kroner 😢 Anonymkode: 323b7...62f
Gjest hellokitty Skrevet 2. november 2020 #15 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte si opp forsikring da jeg ikke har råd til forsikring nå. Har hverken 2000 eller 7000 kroner 😢 Anonymkode: 323b7...62f Da har du heller ikke råd til å ha katt. Forsikring koster 300kr i måneden. Du bør omplassere katten
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #16 Skrevet 2. november 2020 Min katt ble lagt i narkose for å undersøke svelget og da betalte jeg 1300 kr. Når det er byll er det pga infeksjon. Spørs om du greier å tømme og skylle den på egenhånd. Anonymkode: fdb2d...104
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #17 Skrevet 2. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Infeksjonen kan gå i blodet, så ofte behøver de antibiotika raskt. Samt at du ikke klarer å tømme samt rense en byll selv uten kompetanse. Nærmeste jeg kommer er vel at jeg betalte ca 2 000 da ene katten hadde et sår som den stadig skrapte opp i øret. Men det innebar jo ikke inngrep. Kun rens og en krem. Kommer også an på hvor rolig katten er. Mulig den må i narkose, og da er det 7000+. Men det gjør de ikke før du bekrefter at det er ok. Må bare presisere - jeg har ikke forsikringer da jeg helt fint tar slike utgifter på sparket. Hadde det vært et problem ville jeg selvfølgelig forsikret. Anonymkode: 3e5d4...b0f Oi, det var dyrt! Da katten min fikk en byll/infeksjon på siden av hodet, så måtte han legges i søvn og fikk rensa det ut + antibiotika. Kosta noen hundre, max 1000. Ts, om du ikke har råd, så kan du tenke på å overlate katten til dyrebeskyttelsen. Da får den hjelp av dyrlege, men da er ikke katten din lenger. Er det noen du kan spørre om lån fra? Ring også et par klinikker og forklar situasjonen. Forhåpentligvis er noen villig til å la deg betale i avdrag Anonymkode: 9f9ad...403 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #18 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, hellokitty skrev: Da har du heller ikke råd til å ha katt. Forsikring koster 300kr i måneden. Du bør omplassere katten 121 kr pr mnd betaler jeg. Anonymkode: 1f9f6...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #19 Skrevet 2. november 2020 1 minutt siden, hellokitty skrev: Da har du heller ikke råd til å ha katt. Forsikring koster 300kr i måneden. Du bør omplassere katten Er ikke så mange som vil ha en 10 år gammel katt med byll? Anonymkode: 323b7...62f 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #20 Skrevet 2. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 121 kr pr mnd betaler jeg. Anonymkode: 1f9f6...b4a Jeg betalte 250 i mnd før. Anonymkode: 323b7...62f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå