Gå til innhold

Tigging på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Nå har enkelte startet på å be om hjelp for januar m.m Tror noen har fått blod på tann. Trodde vi hadde ordninger for dette her i landet.

Skal sies at jeg gjerne hjelper men da gjennom organisert hjelp

De hadde nok holdt på året rundt om Finn tillot det. Ja vi har ordninger i dette landet, mer enn gode nok til å dekke de viktigste behov. Dessverre er ikke alle flinke til å prioritere i livet. En typisk grunn for å tigge i disse annonsene er «Får så lite av Nav» og «Dere vet hvordan NAV er». Jada, jeg vet at NAV er såpass bra at du burde ha klart å kjøpe halvparten av det du tigger om på egenhånd.

Anonymkode: a2c59...6fa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ordninger for det? Eh nei ikke for alt mulig , og noen faller mellom to stoler. Da jeg fikk veldig lite i dagpenger og vi ikke fikk hverdagen til p gå rundt fikk jeg beskjed om å flytte fra mannen for da ville jeg få mye støtte..  Helt merkelig opplegg, men jeg tigget ikke på finn da 

Anonymkode: 957ef...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svindel over alt. Trist at noen skal utnytte generøse folk. En bekjent skulle gi bort et kjøleskap som fungerte helt fint, men var gammelt, på en side der vanskeligstilte kunne få hjelp. Hun fikk sikkert ti interesserte som trengte dette sårt og virkelig var i dyp krise. Ingen av de trengte det sårt likevel da hun skrev at det var sennepsgult.. 🙄 hvor sårt trenger man det da? 

Anonymkode: f1781...59c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2021 den 1.55):

Poenget mitt var at man ikke kan påstå at alle med dårlig råd gjør ditt eller datt. Er ingenting anekdotisk med det, det er fakta. 

Anonymkode: 509a9...488

Du bruker deg selv som eksempel. Det er anekdotisk. Å si at noe er fakta er ikke et argument i seg selv, alle kan gjøre det.

Anonymkode: deac3...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Svindel over alt. Trist at noen skal utnytte generøse folk. En bekjent skulle gi bort et kjøleskap som fungerte helt fint, men var gammelt, på en side der vanskeligstilte kunne få hjelp. Hun fikk sikkert ti interesserte som trengte dette sårt og virkelig var i dyp krise. Ingen av de trengte det sårt likevel da hun skrev at det var sennepsgult.. 🙄 hvor sårt trenger man det da? 

Anonymkode: f1781...59c

Ikke så veldig. :P Vi hadde sennepsgult kjøleskap en gang, kjøpt på Fretex. Stygt som juling, men vi var overlykkelige da vi fikk tak i det og slapp å henge maten i en pose ut av vinduet. ;)

Anonymkode: eed37...0df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...