Gå til innhold

Peppis prøver på ny bebbis👶

Gjest Peppis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Niny skrev (1 time siden):

Husk at ingen svangerskap er like 😉 Det kan ha festet seg en dag eller to tidligere i sist svangerskap. 

Jeg ser forøvrig sterkere/tydeligere strek idag enn igår 😊

Det kan hende at egget festet seg senere denne gangen. Det tenkte jeg ikke på. Ingen svangerskap er like, men jeg har innbilt meg at hcg-stigning er fra person til person og ikke fra svangerskap til svangerskap😅 De MA’ene jeg har hatt + den normale graviditeten så steg hcg uvanlig raskt. Så raskt at gyn sa det kunne være sannsynlighet for tvillinger. 
Nå skal jeg slutte å slå meg vrang og heller ta inn det du skriver. Det  høres riktig ut det du skriver og jeg hadde nok tenkt det samme hvis jeg var en annen som leste «mitt» innlegg.

Amatariel skrev (54 minutter siden):

Når var forrige svangerskap? Babyplan sine tester har nemlig forandret seg... det fikk jeg bevist i sommer da det tok to dager ekstra for å få bekreftet graviditet, og samme to dager bekreftet det igjen nå sist syklus da jeg skulle teste ut ovitrelle. Strimlene er ikke like gode som før. Men uansett så er det forskjell fra svangerskap til svangerskap.

Dette er en nydelig strek til å være 16 dpo i alle fall 😍 Hcg-prøver kan hjelpe deg etterhvert, men det er ganske stress så jeg ville helt klart tatt et par digitale om jeg var deg. Denne vil nok vise 2-3 nå, og så tar du en nøyaktig èn uke senere, og når du da ser 3+ så kanskje du vil tro at det går bra :hug:

Forrige svangerskap var fra desember 2018-august 2019. Det kan hende de har endret fargestoffet. Jeg fant ut sist at tidligtestene og de normale testene til babyplan ga strek samtidig og var like tydelige. Kanskje de fant det ut. 
Jeg har fått legetime i morgen så det var ganske kjapt. Det ble satt som en hastetime regner jeg med iom at det var så raskt. Da blir det nok hcg. Jeg leste at digital slår ut 3+ ved over 2000 i hcg. Så da får jeg en pekepinn på blodprøvene om det kan lønne seg etterpå eller ikke.

Takk for betryggelsen😊 Jeg ser nå etterpå at det er forskjell på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17dpo

Testen i dag er identisk med testen i går. Jeg kommer til å teste hver dag frem til blodprøvesvar for å se om det blir noen endring. Om mulig at streken blir svakere. Har time hos legen om en time. 

Jeg føler meg veldig rustet psykisk til å takle dette om det går galt. Jeg har blitt så herdet etter å ha mistet før og godtatt at det vil ta lang tid å lage barn. Vi har sammen forberedt oss på at det blir flere kjemiske graviditeter før vi eventuelt får det til. 

Jeg har allerede utstyret liggende for neste pp. 30 tester, Salvi te, Q10, vitamin b6.

5156D9DB-FEFB-400B-A910-BEF68D8C3A8F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut! Men skjønner du forbereder deg på det verste... Da jeg opplevde positiv test for fjerde gang på et år så var det lite glede å hente, bare bekymring, angst og mistro. Men jeg heier og holder en knapp på at du ikke trenger prøvestæsjet du har liggende! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette ser veldig bra ut! Men skjønner du forbereder deg på det verste... Da jeg opplevde positiv test for fjerde gang på et år så var det lite glede å hente, bare bekymring, angst og mistro. Men jeg heier og holder en knapp på at du ikke trenger prøvestæsjet du har liggende! ;)

Takk @Amatariel🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 dpo 4+2

I dag var urinen konsentrert og streken sterkere. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Men jeg vil helst ikke tenke på det. Setter min lit til blodprøvene. Jeg ønsker vel bare noe forutsigbarhet om hva jeg kan forvente. Hvis streken var svakere enn gårsdagen hadde jeg vært sikker. Jeg føler meg trygg og rolig, merkelig nok har jeg gjort det hele tiden. 

A3148067-E3C6-42A0-B27A-B80EA70F263B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19DPO 4+3

Nå er det over og ut. Streken i dag er tilbake der den var 14dpo. Så nå lurer jeg på om jeg bare skal slutte på Lutinus. Skal til lege i morgen å ta ny hcg-prøve, så kanskje jeg bør høre med han først?

Det gjør vondere i magen i dag. Kanskje kroppen prøver å få igang mensen. 

23B35668-6381-4F09-ABAD-36AE6192236D.jpeg

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneii... det var veldig trist😞 Hadde ventet på å få snakket med legen før du slutter på medisinene, så man vet at man gjør alt riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå var ikke dette vi ville høre! Jeg ville ikke sluttet med Lutinus før du har snakket med legen og tatt prøve med svar på. Disse testene kan jo være lumske... alt har jo noe å si så tidlig, slik som urinkonsentrasjonen. Så jeg krysser fortsatt fingrene for at det kan gå bra! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg lå på 88 fredag. Graviditetstesten er i dag nesten negativ. Og har vært hos legen å tatt siste hcg i dag. Svaret kommer i morgen.

I dag ser jeg ingen grunn til å fortsette med medisiner da teststreken såvidt er synlig. Magesmerter har jeg også fått. Litt krampaktig. Det kan ta et par dager nå før blødningene starter pga Lutinus. 

Sånn ble det😥 Vi har et barn. Dette var første pp. Og det var forventet fra vi startet å snakke om å prøve igjen. 

Håper blødningen kommer raskt. Er skikkelig sliten så det hadde vært fint å fått kroppen ut av en halvdeprimert gravidmodus.

Endret av Peppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så utrolig trist at det ble sånn med g-testen nå altså. Er så fælt å faktisk klare å bli gravid og få forhåpningene sine opp sånn, og så ender det dårlig.

sadhugsmiley.gif.06b1286d3cfa6629f9f0a2633643d7c0.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

1DPO
I dag regner jeg som 1dpo. Positiv eltest var søndag som var cd14! Jeg er kjempefornøyd fordi min el var forventet fire dager senere! 
El cd14 er nærmere normalt med den sykluslengden jeg har. Jeg tar Q10 og drikker Salvie te for å få tidligere el og det funket. Da håper jeg at kvaliteten på eggene er bedre. 
Føler meg superoptimistisk, noe som kommer til å gjøre fallhøyden desto høyere. Starter testingen i slutten av neste uke. Går det ikke denne gangen så blir det slik. Jeg er for vant til at det ikke går veien selv om testen er positiv😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går veien! Tenker det er bra å gå på med friskt mot, personlig liker jeg det best. Hatt mine PP hvor jeg har vært umotivert og "visst" på forhånd at det ikke har gått, og har da blitt like skuffa over at jeg har hatt rett som de gangene jeg har hatt håpet og optimismen på plass.

Nyt dpo-land ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 21.1.2021 den 16.10):

Håper det går veien! Tenker det er bra å gå på med friskt mot, personlig liker jeg det best. Hatt mine PP hvor jeg har vært umotivert og "visst" på forhånd at det ikke har gått, og har da blitt like skuffa over at jeg har hatt rett som de gangene jeg har hatt håpet og optimismen på plass.

Nyt dpo-land ☺️

Takk😊 Regner med skuffelsen er stor selv når man har liten forventning. 

6 dpo

Det nærmer seg testing. Har så lyst til å starte nå! Men jeg har ikke testet positivt før 9 dpo før så jeg må prøve å skjerpe meg. Jeg trenger også å skjerpe forventningene min. Forventningene er skyhøye siden jeg ble gravid med datteren vår forrige gang jeg brukte Q10. Fertilitetsklinikken står parat på å gi meg medisiner og sette opp time når mensen kommer. Jeg slutter på Lutinus 14 dpo hvis testen ikke er positiv. Hvis det blir positiv test og er en kjemisk. Kan man da starte stimulering når sa starter?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...