AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #1 Skrevet 1. november 2020 Jeg er en dame på Tinder og opplever noen ganger menn som veldig fort vil over til messenger. I de tilfellene jeg har gått med på det begynner de med å be om eller vil sende nakenbilder eller de vil sexprate. Var en nå som ville over på messenger etter noen få meldinger og da sa jeg at jeg ville vente med det. Han spurte om jeg hadde dårlige erfaringer med det og jeg sa ja. Da ble han sur og ville ikke ha kontakt. Synes han avslørte seg der. Men er dette vanlig? Tror ikke jeg vil gå inn på messenger med noen før jeg har blitt godt kjent på Tinder først. Evt bare ta en kjapp kaffe heller enn å chatte på andre plattformer. Har noen erfaring med dette? Anonymkode: 15b6a...700 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #2 Skrevet 1. november 2020 jepp, messenger eller aller helst snapchat... Skjønner ikke hvorfor det bare kan fortsette på tinder jeg 🤷♀️ Anonymkode: a6ce9...b7b 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #3 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en dame på Tinder og opplever noen ganger menn som veldig fort vil over til messenger. I de tilfellene jeg har gått med på det begynner de med å be om eller vil sende nakenbilder eller de vil sexprate. Var en nå som ville over på messenger etter noen få meldinger og da sa jeg at jeg ville vente med det. Han spurte om jeg hadde dårlige erfaringer med det og jeg sa ja. Da ble han sur og ville ikke ha kontakt. Synes han avslørte seg der. Men er dette vanlig? Tror ikke jeg vil gå inn på messenger med noen før jeg har blitt godt kjent på Tinder først. Evt bare ta en kjapp kaffe heller enn å chatte på andre plattformer. Har noen erfaring med dette? Anonymkode: 15b6a...700 Har ikke erfart at det blitt seksuelt med en gang. Men har erfart mange ganger at menn vil ut av Tinder og heller bruke messenger og snap. Jeg har selv begynt å si at det er for tidlig etter kun et par meldinger frem og tilbake. Meningen med nettdating er å kunne bli litt kjent først, ikke si «hei, jeg har mange av de samme interessene som deg, jeg vil snakke med deg på messenger/snap isteden for her». Altså, nei. Hele poenget med chatte funksjonen er jo å bli bedre kjent. Få til et fysisk møte og så se at «dette er noen jeg godt kunne tenke meg å snakke mer me. Har du messenger/snap?» Anonymkode: 31601...d82 16
jabx Skrevet 1. november 2020 #4 Skrevet 1. november 2020 Tinder er elendig til meldinger da. Det egner seg egentlig bare til å hilse litt og se hvordan kjemien er før man flytter det et annet sted. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #5 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, jabx skrev: Tinder er elendig til meldinger da. Det egner seg egentlig bare til å hilse litt og se hvordan kjemien er før man flytter det et annet sted. Hvorfor det? Man kan da skrive akkurat det samme på tinder som på messenger eller snap?? Anonymkode: a6ce9...b7b 17
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #6 Skrevet 1. november 2020 Snap og har samme erfaringer som deg. Jeg tror jeg kommer til å avslå en hver mann som ønsker snapchat for tidlig. Anonymkode: 47215...b3e 9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #7 Skrevet 1. november 2020 3 minutter siden, jabx skrev: Tinder er elendig til meldinger da. Det egner seg egentlig bare til å hilse litt og se hvordan kjemien er før man flytter det et annet sted. Kanskje mange føler at det ikke fungerer helt optimalt. Men hvor mye kjemi får man kjent på etter 2 setninger? For det er som oftest ikke snakk om at man i det hele tatt får kjent på noen som helst av kjemi før spørsmålet dukker opp. Jeg vil helst også få kjent på den fysiske kjemien, som ikke trenger å samstemme med chattingen, før jeg legger noen til noe sted. Da vil jeg kanskje slippe å måtte slette personen igjen ved et senere tidspunkt. Anonymkode: 31601...d82 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #8 Skrevet 1. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snap og har samme erfaringer som deg. Jeg tror jeg kommer til å avslå en hver mann som ønsker snapchat for tidlig. Anonymkode: 47215...b3e Snap og messenger er hos meg forbeholdt de jeg allerde har vært på minst en date med og skal treffe igjen. Anonymkode: a6ce9...b7b 11
SCW Skrevet 1. november 2020 #9 Skrevet 1. november 2020 Hmm, forstår deres skepsis, men samtidig er jeg en av dem som i "forrige datingrunde" raskt forsøkte å få noen over på messenger, og jeg har aldri hverken bedt om eller sendt slike bilder. Grunnen til at jeg vil over på messenger er fordi det er en bedre og mer effektiv chattetjeneste. Vil heller ikke ha en drøss notifications fra tinder, sukker, match etc, og vil ha samtalene mine samlet. Vil også anonymiteten til livs raskt. Vil vite hvem jeg prater med og hun skal få vite hvem jeg er. Det trenger ikke nødvendigvis være messenger. Kan være whatsapp, KiK eller skype for den saks skyld. Nå skal jeg på ny "runde", dessverre, men på den lyse side kan det bli interessante samtaler/bekjentskaper og kanskje hun som jeg skal dele livet mitt med. Så ikke vær alt for skeptisk til å bytte samtaleformat 2
Scoop Skrevet 1. november 2020 #10 Skrevet 1. november 2020 Forstår ikke hva som er så galt med å chatte på Tinder, fungerer som bare det for min del. Etter å flere ganger ha latt meg overtale til å gå over til Messenger eller Snapchat har jeg nå fått nok, og kommer ikke til å si ja flere ganger. Enten vil de ha nakenbilder og/eller så er de meget spesielle på andre måter, er min erfaring. 12
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #11 Skrevet 1. november 2020 Som kvinne kjenner jeg godt til det å skulle ha meg over på snap så fort som mulig. Det er en uting, og jeg takker nei til dem som foreslår det. Har lært av erfaring, og erfaringen tilsier at det forventes nudes og grovprat på snap. Sånn sett er det greit å sile ut fuckboys såpass tidlig i prosessen; jeg ønsker ikke bruke tiden min på slike uansett. Anonymkode: ab437...16e 13
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #12 Skrevet 1. november 2020 Det er vel egentlig ikke noe stort problem, bare å blokkere de som begynner med sånt. Og ikke minst, da vet man tidlig at de ikke er seriøse. Anonymkode: 7ce96...47f 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #13 Skrevet 1. november 2020 TS her. Takk for svar. Det ser ut til at flere damer her har samme erfaring og det bekrefter det jeg har opplevd. Er på en måte godt å høre at andre opplever det samme. Jeg kommer til å avslå alle forespørsler om å gå på messenger eller lignende før jeg har møtt dem på minst en date og vet hvem de er. Inntil det skjer kan vi chatte på Tinder. Gidder ikke mer det tullet der. Og du som sier at du vil anonymiteten til livs? Det er jo nettopp noe av poenget med datingapper at man blir beskyttet av en anonym profil inntil man eventuelt velger å treffes. Hvertfall er det viktig med anonymitet for oss damer til vi kan føle oss mer trygge på at han er seriøs. Anonymkode: 15b6a...700 9
Gjest Airman Skrevet 1. november 2020 #14 Skrevet 1. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en dame på Tinder og opplever noen ganger menn som veldig fort vil over til messenger. I de tilfellene jeg har gått med på det begynner de med å be om eller vil sende nakenbilder eller de vil sexprate. Var en nå som ville over på messenger etter noen få meldinger og da sa jeg at jeg ville vente med det. Han spurte om jeg hadde dårlige erfaringer med det og jeg sa ja. Da ble han sur og ville ikke ha kontakt. Synes han avslørte seg der. Men er dette vanlig? Tror ikke jeg vil gå inn på messenger med noen før jeg har blitt godt kjent på Tinder først. Evt bare ta en kjapp kaffe heller enn å chatte på andre plattformer. Har noen erfaring med dette? Anonymkode: 15b6a...700 Alltid cams, de er redd for å bryte vilkårene til f. Eks tinder /insta etc og lokker deg over på andre apper
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #15 Skrevet 1. november 2020 Ts, hvem er det du prøver å overbevise egentlig, deg selv eller noen andre? Anonymkode: 6f362...a3e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #16 Skrevet 1. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en dame på Tinder og opplever noen ganger menn som veldig fort vil over til messenger. I de tilfellene jeg har gått med på det begynner de med å be om eller vil sende nakenbilder eller de vil sexprate. Var en nå som ville over på messenger etter noen få meldinger og da sa jeg at jeg ville vente med det. Han spurte om jeg hadde dårlige erfaringer med det og jeg sa ja. Da ble han sur og ville ikke ha kontakt. Synes han avslørte seg der. Men er dette vanlig? Tror ikke jeg vil gå inn på messenger med noen før jeg har blitt godt kjent på Tinder først. Evt bare ta en kjapp kaffe heller enn å chatte på andre plattformer. Har noen erfaring med dette? Anonymkode: 15b6a...700 Dette er grunnen til at jeg har gitt opp tinder. I 9 av 10 tilfeller spør mannfolka om snap, messenger eller Instagram bare etter å ha sagt «hei» omtrent. Jeg bare svarer med at jeg ikke bruker noen av delene og da dør samtalen. Altså, hvis de faen meg ikke klarer å ha en samtale med meg på tinder og å prøve å bli kjent, da er de ikke noe å satse på i mine øyne. Anonymkode: 134bf...f66 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #17 Skrevet 1. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts, hvem er det du prøver å overbevise egentlig, deg selv eller noen andre? Anonymkode: 6f362...a3e Jeg prøver å diskutere noen erfaringer som det viser seg at mange av oss damer har. Hvis du har problemer med det så er ikke det mitt problem. Hva er ditt problem? Anonymkode: 15b6a...700 10
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #18 Skrevet 1. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver å diskutere noen erfaringer som det viser seg at mange av oss damer har. Hvis du har problemer med det så er ikke det mitt problem. Hva er ditt problem? Anonymkode: 15b6a...700 Lol. Det var et enkelt spørsmål bare og det er ikke jeg som har problemer virker det som. Ha en fin kveld videre. Anonymkode: 6f362...a3e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2020 #19 Skrevet 1. november 2020 Mann her. Jeg har aldri tatt initiativ til å flytte samtalen, men har opplevd at hun gjør det. Det er som oftest fordi man chatter så mye mer effektivt i favorittklienten. Dessuten kan du snu dette med deling av bilder etc, til noe positivt. Det blir lettere å skille ut dem som spammer deg ned med drit. Anonymkode: 7706e...d77 2
Okapi Skrevet 1. november 2020 #20 Skrevet 1. november 2020 Spørs litt på tjenesten, men personlig vil jeg også mye heller snakke på Messenger enn dating-tjenestene. Foretrekker PC fremfor mobil, og f.eks. Happn har ingen støtte for det. Tinder har, men mangler muligheten til å sende bilder og slikt. Aldri sendt et penisbilde i mitt liv, men synes det er grei å kunne dele både humor og greier man har gjort i løpet av dagen, spesielt nå som man sitter såpass isolert. Er også litt enig med han over som vil bort fra anonymiteten. En Facebook-profil er som regel mye mer genuin enn en på Tinder. Eneste åpenbare ulempen jeg kan se er at det kan bli litt ugreit om man ikke finner tonen. Føles liksom så brutalt å slette folk fra vennelista. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå