Gå til innhold

Jeg avslutter relasjonen til menn når jeg blir usikker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg avslutter relasjonen jeg har til menn, enten kjærester eller ff dersom de gjør meg usikker. Dette skjer hver gang, jeg hopper til konklusjoner dersom de endrer oppførsel eller lignende og tenker at de ikke vil ha meg og derfor avslutter. Er det noen som sliter med det samme? 

Anonymkode: dbe55...4c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, 100%. Men jeg sier ifra først at jeg føler meg utrygg og usikker, vil ikke påføre andre de sårene jeg selv har blitt påført. 

Anonymkode: 913a8...a3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Men her gjelder det også dersom ting har gått litt fort i svingene, og jeg feks ikke føler meg «klar» alikevel.. Jeg er veldig usikker på dating. Har brent meg, vært i destruktive forhold og opplevd å bli brukt rett å slett. Dette har ført til at jeg er innmari selektiv på hvem jeg velger. Begynner å tro at jeg alltid vil være singel og alene, fordi jeg tør ikke ta sjansen med noen..

jeg har vært singel 1 år, og har ikke hatt sex på to år. Har kun vært sammen med to stk etter at jeg fylte 20 år. Føler ikke at jeg har så stor seksuell erfaring heller, så tror det bremser endel..

Anonymkode: eafac...299

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avslutter relasjonen jeg har til menn, enten kjærester eller ff dersom de gjør meg usikker. Dette skjer hver gang, jeg hopper til konklusjoner dersom de endrer oppførsel eller lignende og tenker at de ikke vil ha meg og derfor avslutter. Er det noen som sliter med det samme? 

Anonymkode: dbe55...4c7

Når avsluttet du en relasjon sist?

Anonymkode: 351b5...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når avsluttet du en relasjon sist?

Anonymkode: 351b5...ee0

Rundt 2 uker siden 

Anonymkode: dbe55...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 2 uker siden 

Anonymkode: dbe55...4c7

Åja. Og hvordan bidrar du til å gjøre den andre i relasjonene dine trygg?

Anonymkode: 351b5...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja. Og hvordan bidrar du til å gjøre den andre i relasjonene dine trygg?

Anonymkode: 351b5...ee0

I min siste relasjon føler jeg at jeg har vansker med å bidra. Jeg følte han ikke var interessert og tok dette opp med han, og hvorfor jeg følte det slik. Likevel bare fortsatte han som før og jeg blir da usikker og avslutter for å se om han «kjemper» for å ha meg = han bryr seg. Dette er jo helt teit. Kan også finne på å bare slette menn når jeg er sur på de å aldri snakke med de igjen 

Anonymkode: dbe55...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

I min siste relasjon føler jeg at jeg har vansker med å bidra. Jeg følte han ikke var interessert og tok dette opp med han, og hvorfor jeg følte det slik. Likevel bare fortsatte han som før og jeg blir da usikker og avslutter for å se om han «kjemper» for å ha meg = han bryr seg. Dette er jo helt teit. Kan også finne på å bare slette menn når jeg er sur på de å aldri snakke med de igjen 

Anonymkode: dbe55...4c7

https://attachment.personaldevelopmentschool.com/ggl.php?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=attachment_style&utm_term=quiz_page&utm_content=20200426-search-responsive_ad&gclid=CjwKCAjw0On8BRAgEiwAincsHJk6nMSOkzSfbUoNEmMao1WfylamEAoqLLV81rpSEdX-FfP02T6v3xoCQl4QAvD_BwE
 

Fearful avoidant. Ta testen, 99% sikker på at du scorer høyest på det. 

Anonymkode: 913a8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvinner også om de bare fortsetter som før og ikke forsøker å trygge meg. Jeg gjør dette selv om det er omvendt, og får jeg det ikke tilbake er det over og ut. 

Anonymkode: 913a8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk 33% på den fearful og 33% på anxious 

Anonymkode: dbe55...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det akkurat på samme måte! Er destruktivt.

Anonymkode: d4bd8...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I min siste relasjon føler jeg at jeg har vansker med å bidra. Jeg følte han ikke var interessert og tok dette opp med han, og hvorfor jeg følte det slik. Likevel bare fortsatte han som før og jeg blir da usikker og avslutter for å se om han «kjemper» for å ha meg = han bryr seg. Dette er jo helt teit. Kan også finne på å bare slette menn når jeg er sur på de å aldri snakke med de igjen 

Anonymkode: dbe55...4c7

Du shit tester altså?

Du vil ha nærhet så du gjør sånn at den andre lider, og må jobbe unødvendig ekstra sånn at du kan føle deg bedre.

Psykisk mishandling kalles dette.

Anonymkode: 351b5...ee0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Du shit tester altså?

Du vil ha nærhet så du gjør sånn at den andre lider, og må jobbe unødvendig ekstra sånn at du kan føle deg bedre.

Psykisk mishandling kalles dette.

Anonymkode: 351b5...ee0

Pisspreik, det er en helt naturlig forsvarsmekanisme som resultat av å ha blitt såret så mange ganger at en måtte komme opp med mekanismer for å unngå å knekke helt sammen. Og ts går jo når hu ikke får det hu trenger, er ingen som jobber unødvendig mye ekstra. Hu går fordi hu ikke stoler på at hennes behov vil bli møtt uansett.  

Anonymkode: 913a8...a3c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pisspreik, det er en helt naturlig forsvarsmekanisme som resultat av å ha blitt såret så mange ganger at en måtte komme opp med mekanismer for å unngå å knekke helt sammen. Og ts går jo når hu ikke får det hu trenger, er ingen som jobber unødvendig mye ekstra. Hu går fordi hu ikke stoler på at hennes behov vil bli møtt uansett.  

Anonymkode: 913a8...a3c

Takk! Jeg tester aldri med mindre jeg mener det er grunn for det. Eksempel kan jeg teste når jeg opplever løgner, endring i oppførsel, dvs at de oppfører seg plutselig kaldt mot meg, at de er ustabil mtp avtaler, tar mindre kontakt. Likevel syns jeg det er slitsomt at jeg er sånn, istedenfor å bare si det jeg føler eller irriterer meg over. Samtidig er det ikke alle relasjoner hvor man føler seg trygg til å snakke om slikt. 

Anonymkode: dbe55...4c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du gjør det rette i motsetning til mange andre damer - blir i en relasjon de ikke føler seg sikker på. Gir det en sjanse for lenge

Anonymkode: 8c962...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pisspreik, det er en helt naturlig forsvarsmekanisme som resultat av å ha blitt såret så mange ganger at en måtte komme opp med mekanismer for å unngå å knekke helt sammen. Og ts går jo når hu ikke får det hu trenger, er ingen som jobber unødvendig mye ekstra. Hu går fordi hu ikke stoler på at hennes behov vil bli møtt uansett.  

Anonymkode: 913a8...a3c

Av å ha blitt såret mange ganger? Så da er det mangel på tillit til den nye som er årsaken da?

Uansett er det andre måter å kommunisere behovene sine på enn å la den andre måtte lide for å føle seg selv bedre. Dette er ikke en naturlig forsvarsmekanisme, bare ren egoisme. Når en tenker på seg selv og bruker den andre for sine egne behov, slik at det bare er en belastning for andre.

Anonymkode: 351b5...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Takk! Jeg tester aldri med mindre jeg mener det er grunn for det. Eksempel kan jeg teste når jeg opplever løgner, endring i oppførsel, dvs at de oppfører seg plutselig kaldt mot meg, at de er ustabil mtp avtaler, tar mindre kontakt. Likevel syns jeg det er slitsomt at jeg er sånn, istedenfor å bare si det jeg føler eller irriterer meg over. Samtidig er det ikke alle relasjoner hvor man føler seg trygg til å snakke om slikt. 

Anonymkode: dbe55...4c7

Nettopp. Du kan jobbe litt med å øve deg på å forstå at du har like stor rett for å gi uttrykk for dine meninger som alle andre, selv om du er redd for å bli avvist når du uttrykker de. Hjelper å tenke på at alt bare er mekanismer av fight or flight, det er ikke egentlig du som person som er sånn. Og enig med deg, er ikke alle man føler seg trygg nok på å snakke om slikt, da er det enklere å teste. Eneste dumme med det er at der unntaksvis kan føre til tap av relasjoner med ekte potensiale fordi frykten har blitt blandet med magefølelse, men ofte tror jeg som den under her at man kan bli for lenge i noe dårlig og undergrave magefølelsen også.  

Anonymkode: 913a8...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Av å ha blitt såret mange ganger? Så da er det mangel på tillit til den nye som er årsaken da?

Uansett er det andre måter å kommunisere behovene sine på enn å la den andre måtte lide for å føle seg selv bedre. Dette er ikke en naturlig forsvarsmekanisme, bare ren egoisme. Når en tenker på seg selv og bruker den andre for sine egne behov, slik at det bare er en belastning for andre.

Anonymkode: 351b5...ee0

Du har mer peiling enn psykologer og psykiatere verden over ja, det er jo greit å vite. Bruker andre for eget behov? Her tror jeg du selv har opplevd noe fra den andre sitt perspektiv og drar ting helt ut av proposjoner. 

Anonymkode: 913a8...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Du kan jobbe litt med å øve deg på å forstå at du har like stor rett for å gi uttrykk for dine meninger som alle andre, selv om du er redd for å bli avvist når du uttrykker de. Hjelper å tenke på at alt bare er mekanismer av fight or flight, det er ikke egentlig du som person som er sånn. Og enig med deg, er ikke alle man føler seg trygg nok på å snakke om slikt, da er det enklere å teste. Eneste dumme med det er at der unntaksvis kan føre til tap av relasjoner med ekte potensiale fordi frykten har blitt blandet med magefølelse, men ofte tror jeg som den under her at man kan bli for lenge i noe dårlig og undergrave magefølelsen også.  

Anonymkode: 913a8...a3c

Ja jeg prøver men noen ganger føler jeg at jeg vil bli latterliggjort av å snakke om det. Eksempel at jeg ligger med en som er livredd for at jeg skal få følelser for han og sier dette. Plutselig får jeg følelser og da er det for meg sosial selvmord og innrømme dette istedenfor å bare komme meg videre å fjerne relasjonen 

Anonymkode: dbe55...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har mer peiling enn psykologer og psykiatere verden over ja, det er jo greit å vite. Bruker andre for eget behov? Her tror jeg du selv har opplevd noe fra den andre sitt perspektiv og drar ting helt ut av proposjoner. 

Anonymkode: 913a8...a3c

Nei, jeg snakker ikke om noe personlig, kun generelt, om forskjellen på egoisme og kjærlighet, på belastning og avlastning. Og dersom behovet for å være egoistisk er egen usikkerhet, så tar man sine egne issues ut over andre. I stedet for å gi de kjærlighet, forstå de altså og så gi slipp på de.

Poenget mitt var at det finnes ulike forsvarsmekanismer og ikke alle er egoistiske. Overlevelseinstinktet er egoistisk da, så dersom man er redd så er man egoistisk. Som en katt som er i frykt-modus f.eks, de tenker aldri på noen andre sine behov da, og det er en naturlig forsvarsmekanisme.

Ikke alle forsvarsmekanismer kommer fra overlevelseinstinktet med andre ord, det instinktet er ganske unødvendig egentlig også når en innser at det finnes ikke noe død, bare liv.

Anonymkode: 351b5...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...