Gå til innhold

Jul med kjæresten og hans familie eller alene?


AbstractWoman

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten i over 2 år snart, dette er vår 3 jul. Vi har begge barn på hver vår kant og har tatt forholdet rolig hittil, men er nå tenkt å være et seriøst langvarig forhold, noe man naturlig går mot med tiden.

Dette blir min første jul uten mine barn og jeg har ingen å feire jul med i år. Vi har ikke feiret sammen før og har ikke snakket om julen i år. I år har han barna til Jul, men jeg har ikke mine. Jeg er så usikker på om jeg skal feire med dem eller finne på noe annet? Han har ikke spurt meg, men jeg vet at jeg er velkommen til han om jeg ønsker det. Men så føles det mer som om jeg feirer med dem fordi jeg ikke har noen andre og da føler jeg meg litt liten, vil da heller klare meg selv hjemme i Jula. Trives i eget selskap, så det vil gå fint det. 

Hva hadde du valgt å gjøre? Feire med kjæresten og hans barn eller holde deg hjemme og finne på annet for deg selv? 

Jeg er redd det vil føles litt sårt for meg å ikke ha mine barn der og vil nesten heller være alene uten noe særlig jul i år enn å hygge meg med andres familie uten mine egne barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville feiret med hans familie. Selv om det er rart, tenker jeg det er mer naturlig, spesielt siden dere nå har vært sammen en god stund. 

Anonymkode: 07a8f...f0e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at du ikke skal føle deg velkommen til jul hos hans familie når dere har vært sammen i over 2 år. 

Vi har feiret annen hver jul hos mine og hans. Hos mine når jeg har barna, hos hans når han har sine. Det har aldri vært snakk om å sitte alene på julaften når vi er kjærester. 

Anonymkode: d9312...12c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en familie med dine og mine barn, så vil dere oppleve flere hendelser hvor ikke alle barna er tilstede samtidig. Da er det viktig å sette pris på og lage hygge rundt de barna som er hjemme, og støtte hverandre som to gode voksenpersoner for barna. Så for å gjøre svaret mitt kort - ja, du bør feire med kjæresten og barna. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feir med han ☺️ Det er en mulighet til å knytte sterkere bånd med barna

Anonymkode: 60209...c5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et barn fra før, og akkurat den første jula jeg feiret uten barnet mitt, orket jeg ikke tanken på å skulle være sammen med noen andres barn heller, hadde en kjæreste med et barn fra før da. Men jeg hadde en VELDIG fin jul alene - laget bare mat jeg liker, slapp å kle på meg penklær, hadde to økter som frivillig på sånn "alternativ jul", var ute i naturen på tur hver eneste dag, og koste meg rett og slett skikkelig. Savnet barnet mitt selvfølgelig, men klarte å ha det fint likevel. Senere fikk vi ordnet slik at vi hadde barna samme jul, og de julene vi var barnløse gjorde vi akkurat det samme som jeg gjorde den første alene-jula. 

Anonymkode: b437e...7b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år har ingen av oss barna og har tenkt å ha alternativ jul der vi ferierer sammen med hans barn 22, og mine 23 😊 Vi kunne feiret med alle samtidig, men har lyst til å gi masse oppmerksomhet til hver av barna. Også drar vi til familien hans julaften. Det er trist å være alene når du har en kjæreste. Kanskje er dette ypperlig anledning for å komme nærmere hans barn og familie ? Jeg ville feiret med dem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og villet feire med hans familie. forstår ikke hvorfor det skulle være et problem

Anonymkode: 8ae4a...dc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville feiret med kjæresten, og tenker at det faller seg helt naturlig i et seriøst forhold av litt varighet.

Anonymkode: a4627...ca6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forutsatt at du kjenner barna hans og har et greit forhold til dem, tenker jeg at det å sende signaler om at du heller sitter alene på julaften enn å være sammen med dem kan oppfattes litt sårt både av kjæresten og barna. Hvis målet er et langvarig, stabilt og godt forhold bør man kunne fungere i mange ulike konstellasjoner av storfamilien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde garantert feiret med hans familie :) 

Selv om du er selvstendig, betyr det ikke at du må bevise det med å være alene i julen. Tenk på hvordan kjæresten din vil føle det også, sikkert kjipt for han om du heller vil feire alene enn med DIN nærmeste (han) og hans familie...

Anonymkode: 42617...f48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

1 minutt siden, Daria skrev:

Forutsatt at du kjenner barna hans og har et greit forhold til dem, tenker jeg at det å sende signaler om at du heller sitter alene på julaften enn å være sammen med dem kan oppfattes litt sårt både av kjæresten og barna. Hvis målet er et langvarig, stabilt og godt forhold bør man kunne fungere i mange ulike konstellasjoner av storfamilien.

Ja, du har helt rett. Jeg får snakke med han ang planen rundt Jul og ta det derfra. :) Får vel mentalt gjøre meg klar for både den ene og den andre muligheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg feiret julen alene, helt på mine premisser. Utrolig herlig å slippe å være vitne til berget med gaver som skulle pakkes opp, en etter en etter en..

Anonymkode: 1523b...2d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...