Gå til innhold

Erfaring med «ghosting»?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja lurer jeg også på! er i samme situasjon selv akk nå, hvor det har blitt veldig stille fra mannen, men fortsatt venner på snap og andre medier...

Anonymkode: b7b13...66a

Han holder deg nok bare varm dessverre, i tilfelle du er villig til å ha sex med han senere.

Anonymkode: c8855...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han holder deg nok bare varm dessverre, i tilfelle du er villig til å ha sex med han senere.

Anonymkode: c8855...cf3

Slike mennesker kan man bare luke ut av livet sitt, som holder andre varme og kaster bort tiden og livet sitt. Finnes ikke noe håp da.

Anonymkode: 82847...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal gjøre saken kort. Jeg har chattet med en fyr, vi hadde en hyggelig, flørtende tone som begge var med på. Helt til det kom opp et tema hvor vi var uenige. Etter dette ble tonen en annen fra hans side føler jeg.. Nå er det kun jeg som tar kontakt først av oss.. Jeg skrev til han at vi gjerne kan avslutte dette osv men da skriver han bare at alt er bra osv. Hvorfor skal han da på død og liv ha meg på Snapchat hvis han ikke tar kontakt uansett..? Hva er poenget? 😂 er det slik at han har begynt å «ghoste» meg? Er det noen som har liknende type erfaring?

Anonymkode: e7ad2...7c3

Innlegget ditt er selvmotsigende. Du skriver at han på død og liv skal ha deg på Snapchat og i neste setning sier du at du er ghostet? Ghostet er du hvis du ikke får noen heads up, vedkommende kontakter ikke deg og svarer deg heller ikke. Ifølge innlegget ditt tar DU kontakt først men han svarer deg, det er ikke «ghosting», det vitner kun om at han ikke er interessert i deg lenger. 
 

Ghosting er når en du har snakket med plutselig ikke svarer lenger. 

Anonymkode: 7d30a...f0d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det hjelper på å se at flere har vært eller er i samme båt. Jeg vet jo ikke om det er ghosting, tok det opp med han da vi snakket sammen på søndag men da skrev han bare at han hadde følt seg uvel pga noe mat han hadde spist og at han hadde sovet lenge på søndagen.. jeg vet jo ikke om det er en unskyldning sånn sett.. 

men tror dere at signalene for ghosting er der? Har noen av dere opplevd at den som ghoster fremdeles er deres venn i diverse sosiale medier, feks Snapchat? Jeg lurer jo egentlig på hva han vil med meg liksom 😂

Anonymkode: e7ad2...7c3

Jeg har opplevd og bli ghostet av to faktisk på Snapchat. Snappet masse hver dag, og god stemning. Men så plutselig ingen svar. Åpnet ikke engang de siste snappene. Etter en ukes tid med fullstendig ignorering sletter jeg bare, for DET der gidder jeg ikke. De skal ikke få holde meg varm til de føler for å ta kontakt igjen. Skjønner ikke hvorfor den som ghoster ikke bare kan slette, om man allikevel ikke skal gi en forklaring. Da slipper den andre å lure på om det har skjedd noe som gjør at de ikke svarer lenger.

Han ene har forøvrig tatt kontakt igjen nå (lol), hvor jeg sa ifra om at jeg syns det var dårlig gjort av han. Han sa unnskyld, men han følte vi gikk for fort frem🤷🏼‍♀️ Møttes aldri (pga lockdown den gangen), så veldig seriøs var ikke relasjonen altså😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke interessert, enkelt og greit. La han være.

Anonymkode: 7d30a...f0d

Nei men, det er det ingen som skjønner🤦‍♀️🤦‍♀️ Hvor dum er du egentlig? Kan du holde kjeft og pelle deg ut av forumet helst? Du er verken ønsket eller velkommen her med bitterheten og syrligheten din!

hvis folk ikke er interessert i andre så burde man ikke ha kontakt med de heller, å utnytte og snylte på folk heter det! Ja for sånne mennesker er ofte snyltere av goder som sex, penger, tjenester og andre ting.

Anonymkode: abfb1...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kvinner blir sparket og tråkket på når vi mener en mann utnytter oss. Men de får kreds og applaus når de mener alle damer utnytter de for penger. Og den påstanden får de alltid medhold i! Alle med ræva menneskesyn og vrangforestillinger og fiendtlighet for medhold. Som mann kan man fly rundt å banke folk og ikke få straff, få kone og barn. Men som kvinne kan man ikke ha meninger og være seg selv uten å få hat og bli tråkka på og utestengt!

Anonymkode: abfb1...d58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Det hjelper på å se at flere har vært eller er i samme båt. Jeg vet jo ikke om det er ghosting, tok det opp med han da vi snakket sammen på søndag men da skrev han bare at han hadde følt seg uvel pga noe mat han hadde spist og at han hadde sovet lenge på søndagen.. jeg vet jo ikke om det er en unskyldning sånn sett.. 

men tror dere at signalene for ghosting er der? Har noen av dere opplevd at den som ghoster fremdeles er deres venn i diverse sosiale medier, feks Snapchat? Jeg lurer jo egentlig på hva han vil med meg liksom 😂

Anonymkode: e7ad2...7c3

Jeg finner meg bare ikke i så dårlig oppførsel og karaktersvake tapere. Så satt på plass to av de som ghostet meg eller brukte meg og utnyttet meg på en kald og kynisk måte, mens de holdt meg for narr og i troen at vi var lykkelige sammen. De bor begge i min lille by. Han ene fikk besøk på natten og han andre sa jeg at jeg var gravid til og ghostet han igjen. Tror han er svett for å si det sånn, meldingene raste på🤦‍♀️

Anonymkode: abfb1...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner meg bare ikke i så dårlig oppførsel og karaktersvake tapere. Så satt på plass to av de som ghostet meg eller brukte meg og utnyttet meg på en kald og kynisk måte, mens de holdt meg for narr og i troen at vi var lykkelige sammen. De bor begge i min lille by. Han ene fikk besøk på natten og han andre sa jeg at jeg var gravid til og ghostet han igjen. Tror han er svett for å si det sånn, meldingene raste på🤦‍♀️

Anonymkode: abfb1...d58

Å besøke folk på natten er sikkert smart. Man fremstår så oppegående og verdig friheten sin utenfor fengsel eller lukket avdeling da.

Anonymkode: 82847...087

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi kvinner blir sparket og tråkket på når vi mener en mann utnytter oss. Men de får kreds og applaus når de mener alle damer utnytter de for penger. Og den påstanden får de alltid medhold i! Alle med ræva menneskesyn og vrangforestillinger og fiendtlighet for medhold. Som mann kan man fly rundt å banke folk og ikke få straff, få kone og barn. Men som kvinne kan man ikke ha meninger og være seg selv uten å få hat og bli tråkka på og utestengt!

Anonymkode: abfb1...d58

Dette er ikke normalt og forekommer kun i enkelte små miljø hvor slike mennesker samles og finner hverandre. Og da er det kanskje på tide med nye venner dersom man ikke deler de samme holdningene. Vis meg dine venner og jeg kan fortelle deg hvem du er.

Anonymkode: 82847...087

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ghoste er ikke er normalt.

Dere må huske at på nett og Tinder spesielt er det mange cluster B typer, de trenger narsissistisk forsyning og å ghoste gir de en kjapp lettvint kick.

Les blogg: psykopati og kjærlighet: ghosting.

 

TINDER ER RØDT FLAGG.

Anonymkode: 481be...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei men, det er det ingen som skjønner🤦‍♀️🤦‍♀️ Hvor dum er du egentlig? Kan du holde kjeft og pelle deg ut av forumet helst? Du er verken ønsket eller velkommen her med bitterheten og syrligheten din!

hvis folk ikke er interessert i andre så burde man ikke ha kontakt med de heller, å utnytte og snylte på folk heter det! Ja for sånne mennesker er ofte snyltere av goder som sex, penger, tjenester og andre ting.

Anonymkode: abfb1...d58

Du beskriver narsissister og psykopater.

Anonymkode: 481be...095

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener det ikke er Gohosting når man bare chatter med noen. Det er bare interesse som dør ut. Ghosting er når man har møttes og de plutselig "forsvinner" og ikke gir lyd fra seg.

Det første skjer ofte, også fra min side. Selv om hvis noen fortsetter å mase og sende meldinger  så sier jeg ifra at jeg har mistet interessen da. Men som regel dør det jo ut av seg selv når den enen ikke er motivert for videre samtale. Det må da være lov å miste interessen når man oppdager ting ved den andre som ikke er forenelig med det man selv står for og ønsker? Og det er ikke alltid det føles naturlig eller ok å adressere det konkret heller. Det kan jo provosere det også. Chatting forplikter ikke.

Det siste har jeg opplevd bare en gang faktisk. Hvor jeg aldri fikk svar på medlingen jeg sendte etter en 1. date, selv om vi skiltes med en halvveis avtale om å møtes igjen. Hans tap.😉

Anonymkode: 34d2f...36c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Sheik said:

Hadde datet noen rundt ett år. Alt var, etter min mening, fint. Uten forvarsel forsvant bare personen og hørte aldri noe fra hen. Utrolig vondt og sårt, har null selvtillit etter dette, og har mistet all lyst på å gjenoppta dating. Ja, jeg blir nok aldri å date noen igjen. Har kun endt opp med å bli såra, så nå er jeg lei og ferdig.

Til info, så har jeg vært han karen. Jeg var psykisk nedbrutt, ble sykemeldt fra jobben, stupte ned i rødvinsdunken, alt kollapset og jeg tok ikke/kunne ikke ta vare på meg selv. Skam over situasjonen, depresjonen og alkoholen, så var fasaden på plass. Å takle et brudd med henne var ikke aktuelt. 

Hun var nok ikke riktig for meg uansett, men måten det skjedde på sier ingenting om henne eller hennes verdi. Det kunne i teorien vært deg. 

Anonymkode: 0348d...a80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

jeg mener det ikke er Gohosting når man bare chatter med noen. Det er bare interesse som dør ut. Ghosting er når man har møttes og de plutselig "forsvinner" og ikke gir lyd fra seg.

Det første skjer ofte, også fra min side. Selv om hvis noen fortsetter å mase og sende meldinger  så sier jeg ifra at jeg har mistet interessen da. Men som regel dør det jo ut av seg selv når den enen ikke er motivert for videre samtale. Det må da være lov å miste interessen når man oppdager ting ved den andre som ikke er forenelig med det man selv står for og ønsker? Og det er ikke alltid det føles naturlig eller ok å adressere det konkret heller. Det kan jo provosere det også. Chatting forplikter ikke.

Det siste har jeg opplevd bare en gang faktisk. Hvor jeg aldri fikk svar på medlingen jeg sendte etter en 1. date, selv om vi skiltes med en halvveis avtale om å møtes igjen. Hans tap.😉

Anonymkode: 34d2f...36c

Helt enig!

Virker som at mange legger svært mye i en chat. Man chatter jo ofte med flere også chatter man etter interesse for den man vil møte. Man bør ikke trenge å forklare og argumentere for hvorfor man ikke ønsker å svare med en gang med mindre man faktisk dater. 

Anonymkode: c4dd0...218

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei men, det er det ingen som skjønner🤦‍♀️🤦‍♀️ Hvor dum er du egentlig? Kan du holde kjeft og pelle deg ut av forumet helst? Du er verken ønsket eller velkommen her med bitterheten og syrligheten din!

hvis folk ikke er interessert i andre så burde man ikke ha kontakt med de heller, å utnytte og snylte på folk heter det! Ja for sånne mennesker er ofte snyltere av goder som sex, penger, tjenester og andre ting.

Anonymkode: abfb1...d58

Jeg synes det er ekkelt med menn som oppfører seg på samme måte som deg. Er kvinne selv og får helt avsmak.. Når noen ikke er interessert lar man de være i fred, det er trakassering det du holder på med. 
 

Tenk selv om noen du ikke er interessert i holder på slik og aldri tar hintet, hvor heslig er ikke det? Det er ikke noe mer OK pga du er en kvinne. 

Anonymkode: 7d30a...f0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid ville dere gitt det før dere slettet fyren?

han følger med på storyene mine men kommenterer ikke. Før har han kunnet kommentere hvor pen jeg var osv, nå er det nada. Jeg ønsker i grunn å kvitte meg med fyren, samtidig er jeg nysgjerrig på han og. 

Anonymkode: e7ad2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid ville dere gitt det før dere slettet fyren?

han følger med på storyene mine men kommenterer ikke. Før har han kunnet kommentere hvor pen jeg var osv, nå er det nada. Jeg ønsker i grunn å kvitte meg med fyren, samtidig er jeg nysgjerrig på han og. 

Anonymkode: e7ad2...7c3

 

bare slett med en gang. Han finner deg jo igjen hvis han vil ta opp igjen kontakten.

 

Anonymkode: ace64...d98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!

Virker som at mange legger svært mye i en chat. Man chatter jo ofte med flere også chatter man etter interesse for den man vil møte. Man bør ikke trenge å forklare og argumentere for hvorfor man ikke ønsker å svare med en gang med mindre man faktisk dater. 

Anonymkode: c4dd0...218

 

Enig! Det kan ikke regnes som ghosting når man bare chatter. Ghosting er når man har møtt hverandre og en av partene bare blir borte, slutter å svare på meldinger.

 

Anonymkode: ace64...d98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som balansen er litt ujevn.

FB_IMG_1603912410960.jpg

Anonymkode: 82847...087

Den var egentlig ganske fin. Minner litt om meg selv 

TS

Anonymkode: e7ad2...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...